Tuossa aikaisemmin kyselin tuosta kotidopplerista. Tällä kertaa tuotteen toimitus näytti pelaavan hyvin. Maanantai-illalla maksoin ja tänään oli tullut postiin! Hain siis laitteen päivällä.
Mutta: En saa kunnolla sykettä kuulumaan. Täysillä pidän laitetta.Aivan karvoituksen yläpuolelta kuuluu sellasta suhina-ääntä (viuh-viuh) ja kun tarkkaan kääntää laitetta tietyssä kohdassa, niin se muuttuu (tempo on sama) sydämen tykytykseksi. Tahti on nopeampi kuin omani, kokeilin omaa pulssia samalla kun kuuntelin dopplerilla. Ääni on selkeämpi siis kuin se viuh-viuh ääni.. sellanen selkeä tykytys, ainut vaan et se kuuluu tosi hiljaa, vaikka laite on täysillä!? Ja kuuluu kyllä selkeästi, muuta kohinaa ei taustalla oo.
Mitä nämä äänet tarkottaa? Mikä se viuh-viuh-ääni on? Vaikeeta selittää.. Eikö se kuitenki oo vauvan sydän se jumputus, joka kuulostaa enemmänki sykkeeltä. Vaikka tempo tosin on sama.
Öööö, saikohan kukaan mitää selvää?! No, vastailkaa jos saitte :)
Kotidoppler-kysymyksiä!!!
7
8171
Vastaukset
- aeimmin vastannut
Moikka, älä piidä täysillä vaan siinä puolivälissä. Kokeile kanssa eri kuulokkeilla, esim mp3 soittimen ;)
Viuhviuhhi on suonistoa tai istukaa, siellä kuuntelevauvaa sivuilla sai kuunnella mitä mitkäkin äänet on.- Unohtu...
Eli oon 18-viikolla, et luulis et ne kuuluis jo hyvin, tai paremmin..
- juupsista vaan
Meillä mies sanoo noita sun kutsumia viuh viuh ääniä skrätsäykseksi... (dj soittaa levya ja heiluttaa levyä edestakaisin... :)) Ne äänet on mun käsityksen mukaan istukan ääniä... ei toisaalta mitään tietoa ole että maalaisjärjellä mennään... Sikiön syke on nopeampi tosiaan kuin omasi. Syke löytyy yleensä todella lähelta noita viuh ääniä, ainakin mulla...
En tiedä oliko mitään apua... :)- Äippä82
satakunnan keskussairaalassa eivät pida laitetta kovinkaan luotettavana,turhia äitiyspolikäyntejä tullut monella aivan turhaan.mielestäni kyseinen laite ei ole kovinkaan luotettava ja neuvolassakin olevat laitteet ovat ammatti-ihmisien käytössä:)monelle odottavalle äidille on tullut "turhaan" huolia kun ei ole saanut sydänääniä kuulumaan:(ja kuitenkin siis kaikki on kuitenkin ollut hyvin kun on tarkastamassa käynyt sairaalassa.
- huoleesi
- Laita geeliä suoraan dopplerin kuunteluanturaan (tai miksi sitä kutsutaan, se pyöreä uloke dopplerin pohjalla). Reilusti esim. n. ruokalusikallinen. Lisää tarvittaessa.
- Kuuntele kokeeksi oman sydämesi ääntä dopplerilla, niin opit tunnistamaan oman pulssisi. Huom.! Vauvan pulssi huomattavasti nopeampi kuin äidillä. Itselläni melkein puolet nopeampi.
- Aloita kuuntelu aivan häpykummulta ja etene hitaasti.
- Viuh' viuh' -ääni on mielestäni juuri oikea doppler ääni: kyseessähän on valtimoiden tuottama ääni verenvirtauksessa. Mutta muista erottaa oma ja vauvan äänet!! Ne voivat kuulua hyvin lähekkäin.
Toivottavasti näistä vinkeistä jotain apua!!- äskeiseen
Omalla kohdallani parhaimman kuuluvuuden saa puoli-istuvassa asennossa (sängyllä, tyynyjä selän taakse laitettuna). Lisäksi kuuntelen aamulla, jolloin rakko on täynnä. Olen nyt siis rv. 16 ja kuulin ensimmäisen kerran 12 6
- Kelt
äskeiseen kirjoitti:
Omalla kohdallani parhaimman kuuluvuuden saa puoli-istuvassa asennossa (sängyllä, tyynyjä selän taakse laitettuna). Lisäksi kuuntelen aamulla, jolloin rakko on täynnä. Olen nyt siis rv. 16 ja kuulin ensimmäisen kerran 12 6
Ne viuh-viuh -äänet kuuluvat istukasta. Istukan "pulssi" on taas sama kuin vauvan. Eli oikeastaan on ihan sama kuuletko viuh-ääniä vai vauvan "oikeat" jumputtavat sydänäänet, molemmista voit päätellä että kaikki on ok.
Alussa tosiaan äänet löytyvät tosi alhaalta. Toisaalta kun sikiö on vielä pieni saattaa se seuraavassa hetkessä pyörähtää ihan eri paikkaan. Ja kannattaa myös vaihtaa parempiin kuulokkeisiin kuin mitä dopplerin mukana tulee. Me kytkettiin kajareihin;)
Äänet kuuluivat viikolla 12. Pari kertaa oli enemmän hakemista, jos piileksi etuseinässä olevan istukan takana tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799