Mikä plotteri kannattaa valita purkkariin? Mikä karttaformaatti on paras/yksityiskohtaisin?
AIS pitäis myös näkyä.
Garmin 3000-sarja?
Raymarin C-sarja?
Lowrance?
Furuno?
Joku muu?
Mikä plotteri
2
795
Vastaukset
- tulossa pian
eikös ens kuun venelehdessä ja venemestarissakin ole tarkoitus olla karttaplottereiden vertauilu (tais olla halvempien mallien), Että sieltä ehkä vois jotain apuja saada jos riittä nuo halvemmat kamppeet mitä lie tarkoittanevat (all 100 euron hintaluokkaa???)
Itsänikin nyt ehkä kiinnostais karttaplotterin hankinta tänä keväänä, saas nähdä minkälaisia vermeitä testattavana. Raymarinen 435C (meniköhän oikein) on ainakin kehuttu peli ollut aiemmin mutta sillähän alkaa jo ikää olla että joskos sille olis tullut uusia haastajia tuossa n. 1000 euron luokassa. Itse aattelin kyllä katella mieluummin huomattavasti alle 1000 euron kampetta jos niistä asiallisia löytyy, enkä varmaankaan sitä suomesta hommaa ... on nimittäin aikas paljon hinnoissa gäppiä kun ulkomaitten hintoja kattelee. Kaikki riippuu siitä mitä järjestelmästä haluat.
Mielestäni PC ratkaisee niin monta ongelmaa että mikäli Sinulla on mahdollisuuksia sijoittaa sellainen niin että kosteus ei sitä tuhoaa niin se on järkevä ratkaisu.
Minulla on vanha läppäri (sijoitettu navigaatiopöydän karttatilaan). Se käynistyy kun annetaan virtaa sille, gps:lle, tutkalle ja AIS:lle. Läppäri sain melkein ilmaiseksi koska sen näyttö oli rikki. Läppäriin on kytketty ulkoinen näyttö joka olen hankkinut Alpha Point Oy:sta ) http://www.alpha.fi/products/ ). Tämä tapahtui noin 6 vuotta sitten. Pieniä alkuongelmia oli kun näytön "triggaus" välillä häipäisi ilmeisesti lämpöongelmien takia. Alpha Point hoiti kumminkin asian esimerkillisesti, ja sen jälkeen kaikki toimii todella hyvin.
Suurin etu on että PC-järjestelmässä voit käyttää ne ohjelmat ja kartat joka sille alueelle ovat parhaat kuten esim. Englannissa Tsunamis, Tanskassa ja Ruotsissa SeaClear II ja Suomessa MeriCD.
Lisäksi järjestelmällä voin säätää maasähkölaturini kaikki parametrit (Mastervolt), katsomaan analoogista ja digitaalista TV.tä sekä lapsille DVD.tä. Kaikki rakkaimat levyt on viety kovalevylle jne...
Jälkeenpäin olen hankkinut toisen varaläppärin joka muuten on identtinen kopio mutta sillä on ehjä näyttö. Sitä ei ole tarvittu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483