Mikä plotteri

AIS

Mikä plotteri kannattaa valita purkkariin? Mikä karttaformaatti on paras/yksityiskohtaisin?
AIS pitäis myös näkyä.

Garmin 3000-sarja?
Raymarin C-sarja?
Lowrance?
Furuno?
Joku muu?

2

782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulossa pian

eikös ens kuun venelehdessä ja venemestarissakin ole tarkoitus olla karttaplottereiden vertauilu (tais olla halvempien mallien), Että sieltä ehkä vois jotain apuja saada jos riittä nuo halvemmat kamppeet mitä lie tarkoittanevat (all 100 euron hintaluokkaa???)
      Itsänikin nyt ehkä kiinnostais karttaplotterin hankinta tänä keväänä, saas nähdä minkälaisia vermeitä testattavana. Raymarinen 435C (meniköhän oikein) on ainakin kehuttu peli ollut aiemmin mutta sillähän alkaa jo ikää olla että joskos sille olis tullut uusia haastajia tuossa n. 1000 euron luokassa. Itse aattelin kyllä katella mieluummin huomattavasti alle 1000 euron kampetta jos niistä asiallisia löytyy, enkä varmaankaan sitä suomesta hommaa ... on nimittäin aikas paljon hinnoissa gäppiä kun ulkomaitten hintoja kattelee.

• Kaikki riippuu siitä mitä järjestelmästä haluat.
      Mielestäni PC ratkaisee niin monta ongelmaa että mikäli Sinulla on mahdollisuuksia sijoittaa sellainen niin että kosteus ei sitä tuhoaa niin se on järkevä ratkaisu.
      Minulla on vanha läppäri (sijoitettu navigaatiopöydän karttatilaan). Se käynistyy kun annetaan virtaa sille, gps:lle, tutkalle ja AIS:lle. Läppäri sain melkein ilmaiseksi koska sen näyttö oli rikki. Läppäriin on kytketty ulkoinen näyttö joka olen hankkinut Alpha Point Oy:sta ) http://www.alpha.fi/products/ ). Tämä tapahtui noin 6 vuotta sitten. Pieniä alkuongelmia oli kun näytön "triggaus" välillä häipäisi ilmeisesti lämpöongelmien takia. Alpha Point hoiti kumminkin asian esimerkillisesti, ja sen jälkeen kaikki toimii todella hyvin.
      Suurin etu on että PC-järjestelmässä voit käyttää ne ohjelmat ja kartat joka sille alueelle ovat parhaat kuten esim. Englannissa Tsunamis, Tanskassa ja Ruotsissa SeaClear II ja Suomessa MeriCD.
      Lisäksi järjestelmällä voin säätää maasähkölaturini kaikki parametrit (Mastervolt), katsomaan analoogista ja digitaalista TV.tä sekä lapsille DVD.tä. Kaikki rakkaimat levyt on viety kovalevylle jne...
      Jälkeenpäin olen hankkinut toisen varaläppärin joka muuten on identtinen kopio mutta sillä on ehjä näyttö. Sitä ei ole tarvittu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      16
      2320
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      168
      2249
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1818
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      149
      1789
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      479
      1399
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1215
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      55
      1011
    8. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      423
      942
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      921
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      237
      881
    Aihe