Mikä plotteri

AIS

Mikä plotteri kannattaa valita purkkariin? Mikä karttaformaatti on paras/yksityiskohtaisin?
AIS pitäis myös näkyä.

Garmin 3000-sarja?
Raymarin C-sarja?
Lowrance?
Furuno?
Joku muu?

2

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulossa pian

      eikös ens kuun venelehdessä ja venemestarissakin ole tarkoitus olla karttaplottereiden vertauilu (tais olla halvempien mallien), Että sieltä ehkä vois jotain apuja saada jos riittä nuo halvemmat kamppeet mitä lie tarkoittanevat (all 100 euron hintaluokkaa???)
      Itsänikin nyt ehkä kiinnostais karttaplotterin hankinta tänä keväänä, saas nähdä minkälaisia vermeitä testattavana. Raymarinen 435C (meniköhän oikein) on ainakin kehuttu peli ollut aiemmin mutta sillähän alkaa jo ikää olla että joskos sille olis tullut uusia haastajia tuossa n. 1000 euron luokassa. Itse aattelin kyllä katella mieluummin huomattavasti alle 1000 euron kampetta jos niistä asiallisia löytyy, enkä varmaankaan sitä suomesta hommaa ... on nimittäin aikas paljon hinnoissa gäppiä kun ulkomaitten hintoja kattelee.

    • Kaikki riippuu siitä mitä järjestelmästä haluat.
      Mielestäni PC ratkaisee niin monta ongelmaa että mikäli Sinulla on mahdollisuuksia sijoittaa sellainen niin että kosteus ei sitä tuhoaa niin se on järkevä ratkaisu.
      Minulla on vanha läppäri (sijoitettu navigaatiopöydän karttatilaan). Se käynistyy kun annetaan virtaa sille, gps:lle, tutkalle ja AIS:lle. Läppäri sain melkein ilmaiseksi koska sen näyttö oli rikki. Läppäriin on kytketty ulkoinen näyttö joka olen hankkinut Alpha Point Oy:sta ) http://www.alpha.fi/products/ ). Tämä tapahtui noin 6 vuotta sitten. Pieniä alkuongelmia oli kun näytön "triggaus" välillä häipäisi ilmeisesti lämpöongelmien takia. Alpha Point hoiti kumminkin asian esimerkillisesti, ja sen jälkeen kaikki toimii todella hyvin.
      Suurin etu on että PC-järjestelmässä voit käyttää ne ohjelmat ja kartat joka sille alueelle ovat parhaat kuten esim. Englannissa Tsunamis, Tanskassa ja Ruotsissa SeaClear II ja Suomessa MeriCD.
      Lisäksi järjestelmällä voin säätää maasähkölaturini kaikki parametrit (Mastervolt), katsomaan analoogista ja digitaalista TV.tä sekä lapsille DVD.tä. Kaikki rakkaimat levyt on viety kovalevylle jne...
      Jälkeenpäin olen hankkinut toisen varaläppärin joka muuten on identtinen kopio mutta sillä on ehjä näyttö. Sitä ei ole tarvittu...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe