Puutarhajyrsin

entinenkö?

Kuinka kestävä on puutarhajyrsin? Olisi tarkoitus hankkia sellainen nyt kun kevät alkaa olemaan kohta puoliin ovella. Minkä hintaisia ovat suunnilleen ja miten käy tosiaan jos tälläinen tilanne tulee?

http://www.kookas.fi/forum/thread/10136

7

22635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyrsiis

Kyllä jyrsin kestää hyvin siinä työssä, mihin se on tehtykin, eli kasvimaan möyhentämisessä. Jos villiintyneessä puutarhassa on paljon puiden juuria, niin sen perkaaminen kuulostaa jo enempi traktori- tai kaivurihommalta. Jyrsin ei mene kivistä rikki, se on niin kevyt että laite vaan hyppii kun terät osuvat kiviin. Meillä on ollut jonseredin 5-heppainen jyrsin viitisen vuotta ja sillä on möyhennetty kahta reilunkokoista kasvimaata eikä mitään ongelmia ole ollut. Kahvat ovat kyllä niin viheliäisen jäykät puristaa että olen käyttäny nippusidettä pitämään eteenpäinajon kahvaa pohjassa. Tai sitten minulla on huonot näppivoimat :) Jonseredilla ja hondalla on myös takajyrsinmallit, ne varmaan sietävät paremmin raskastakin käyttöä.

• hussex

Itselläni solet merkkinen jyrsin jota tais myydä s-market.18 vuotta ollut käytössä ja tehty 2 omakotitalon tonttia(isoja)jyrsitty joka kevät oma kasvimaa mökin kasvimaa naapureiden kasvimaat(2 kpl)Paino on tietty eduksi jyrsimelle ja peruutuskahvalla ei ole mitään tekoa.
        Kerran olen tuohon hihnan vaihtanut ja kahvan hitsannut kun oli niin löysää peltiä.
        Ei se hondakaan ole mikään autuaaksitekevä kone,kaikissa löytyy vikoja.
        Moottorisahoissa johnsered partner mac culloc mitä vielä on aivan sama kone jossa vain kuorien värit vaihtuu(ainakin halvemmissa)
        Heh,viliintyneeseen puutarhaan tarvitaan kirvestä :D

• tekis näin

Käännä se kahva toisinpäin niin ei tarvi puristaa, vaan painaa.Itseasiassa pitää kiinni.
        Onko se kääntö mahdollista?

• käsikäyttöisiä

jyrsimiä vielä saatavana? Siis sellaiset akseleissaan pyörivät siipiterät ja voima tulee ruisleivästä. Pitäisi möyhentää pieni määrä irtoturvetta, konevoima tuntuu turhalta.

• Kuljeskelija

Eikös Motonet myyny jotain käsipeliä möyhennykseen?
        sellaset ropelit ja varsi. Eikä ollu kallis alle 10 euroo..

• ja

puutarhatalikko nimisiä löytyy ja ovat varmatoimisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3347
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe