Mikä virus tää on vai onko virus lainkaan?

Vetku olo

On ollut viikon kamalan väsynyt, siis voimaton olo, lieviä flunssan oireita, mutta kuumetta ei yhtään. Labrassa otettiin tulehdusarvot, ei koholla. Lääkäri tutki muutenkin, ei mitään kurkussa, korvissa eikä nenässä. Sanoi että on sitkeä virus ja esitti vain lepoa.

En halua levätä, etenkään kun en tiedä koska olen kunnossa. Ja onko tämä mikään virustauti ollenkaan, voisiko vetelyys ja voimattomuus ollakin jotain ihan muita oireita? Mitä tulee mieleenne?

12

2692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut

...jo viidettä päivää ihan vetelä ja väsynyt olo. Lämpöä nostaa pikkuisen, 0,2-0,5 astetta normaalin ruumiinlämpöni yli. Sen verran tutulta kuulostaa että veikkaanpa että meissä molemmissa on tämä virus mikä kuuluu olevan liikkeellä, ei sen pahempaa. Itselläni tuon lämmön ja väsytyksen lisäksi kurkku kipeä ja silmät vuotavat ja tuntuvat väsyneiltä. Nenäkin alkoi tänään vuotamaan... Paranteluja sinulle!!! :)

• virusta..

varmaan on, itselläni yskä jo kolme viikkoa, väsymystä, lihas kipuja. Nuha alkoi uudestaan, vaikka loppui puoltoista viikkoa sitten. Nessuja kuluu...

• Samat oireet
        virusta.. kirjoitti:

varmaan on, itselläni yskä jo kolme viikkoa, väsymystä, lihas kipuja. Nuha alkoi uudestaan, vaikka loppui puoltoista viikkoa sitten. Nessuja kuluu...

Mulla ollut nyt reilun viikon:

- hirveä väsymys
        - lihas- ja nivelkipuja
        - paineen tunnetta onteloissa

Lämpöä en ole mitannut, nuhaa ei ole eikä kurkku kipeä.

Ihmettelin itsekin jo että mikä tämä on. Ihana kuulla, että joku viirus vaan. Pitää siis levätä ilmeisesti...

• vastaaja tähän
        Samat oireet kirjoitti:

Mulla ollut nyt reilun viikon:

- hirveä väsymys
        - lihas- ja nivelkipuja
        - paineen tunnetta onteloissa

Lämpöä en ole mitannut, nuhaa ei ole eikä kurkku kipeä.

Ihmettelin itsekin jo että mikä tämä on. Ihana kuulla, että joku viirus vaan. Pitää siis levätä ilmeisesti...

On kumma tauti. minulla ei ole kuumetta, mutta nyt toista viikkoa päätä ja lihaksia vähän särkee ja olo on, kuin olisi kuumetta. Mitään ei jaksa tehdä. Onko tähän mitään apua? Ei tosiaan enää huvittaisi levätä.

• eilen lenkille
        vastaaja tähän kirjoitti:

On kumma tauti. minulla ei ole kuumetta, mutta nyt toista viikkoa päätä ja lihaksia vähän särkee ja olo on, kuin olisi kuumetta. Mitään ei jaksa tehdä. Onko tähän mitään apua? Ei tosiaan enää huvittaisi levätä.

ja tänään on taas omituinen olo. Kumma tauti kun joka toinen päivä tuntuu terveeltä ja joka toinen omituisen väsyneeltä. Ehkäpä noita lihaksiakin jomottaa, ainakin ovat voimattomat. Eipä tähän onneksi kuole... Täytyy olla lenkkeilemättä.

• jo-oh
        eilen lenkille kirjoitti:

ja tänään on taas omituinen olo. Kumma tauti kun joka toinen päivä tuntuu terveeltä ja joka toinen omituisen väsyneeltä. Ehkäpä noita lihaksiakin jomottaa, ainakin ovat voimattomat. Eipä tähän onneksi kuole... Täytyy olla lenkkeilemättä.

on, on.

• här
        jo-oh kirjoitti:

on, on.

Samoja oireita täälläkin. Mutta onko muilla vatsa oireita? Minä kärsinyt noin 4-5 päivää turvonneesta vatsasta, vaikkei ruokaa ole tullut paljoa syödyksi.
        Outoa flunssatautia kun ei nosta kuumettakaan ja silti vilunväreitä, lihaksiin koskee.

• tutulta
        här kirjoitti:

Samoja oireita täälläkin. Mutta onko muilla vatsa oireita? Minä kärsinyt noin 4-5 päivää turvonneesta vatsasta, vaikkei ruokaa ole tullut paljoa syödyksi.
        Outoa flunssatautia kun ei nosta kuumettakaan ja silti vilunväreitä, lihaksiin koskee.

Juuri kirjoitin tuonne terveys-osastolle kysymyksen näistä oireista.Täältä sainkin vastauksen.Eli jo 2viikkoa tätä.Väsymystä.vilutamista,voimattomuutta,lievää kurkkukipua.Välillä tein lumitöitä ja on taas pahempana.Selvästi alilämpöä.Hoidatteko te millään näitä oireita.?Ps. vatsaan pistelee oudosti välillä.

• hiljalleen
        tutulta kirjoitti:

Juuri kirjoitin tuonne terveys-osastolle kysymyksen näistä oireista.Täältä sainkin vastauksen.Eli jo 2viikkoa tätä.Väsymystä.vilutamista,voimattomuutta,lievää kurkkukipua.Välillä tein lumitöitä ja on taas pahempana.Selvästi alilämpöä.Hoidatteko te millään näitä oireita.?Ps. vatsaan pistelee oudosti välillä.

En ole uskaltautunut enää lenkille ja lihaskipu ym väsymys onkin jo vihdoin hävinnyt. Itselläni oireet alkoivat varmaankin 2vk sitten. Nyt on ongelmana enää kieleen ilmestyneet omituiset kipeät kohdat. Näkyi yksi haavaumakin siinä kipeässä kohdassa. Oliskohan oire tähän samaan viirukseen? Itse olen ottanut vain muutaman buranan kun on pitänyt mennä asioille.

• Tautinen..
        virusta.. kirjoitti:

Sairastin tammikuussa flunssan ja paraninkin siitä, ainakin omasta mielestäni...
        Nyt uudelleen helmikuussa alkoi sydän töissä hakkaamaan yli 100/min, olo todella väsynyt.. Lämpöäkin oli 37,2 joten jäin sairaslomalle. Sydämen tykytykset loppuivat mutta kuume pysyi, EKG normaali,keuhkokuva normaali.
        Söin antibiootti kuurinki mutta ei auttanut.
        Nyt ajattelin että palaisin töihin lämpöilystä huolimatta,mutta kuinkas ollakaan eilen alkoi nenän tukkoisuus ja kurkku aiva s***anan kipiä ja lämpöä 37-37,5.
        Tänään sitten kävin lääkärillä ja crp 27 elikkä nousus. Nieluviljely otettiin ja nyt odotetaan mitä se näyttää. Elikkäs pitkän sitkiä flunssa näyttää olevan,toivottavasti tästä vielä paranee..Ei hyvältä näytä,nyt sairaslomalla kolmatta viikkoa.. Lykkyä tykö kaikille ketkä sairastavat!

• Anonyymi

Korona se on ja kuolet viimeistään tulevalla viikolla, Älä turhaan ihmettele.

• Anonyymi

Ei tainnut koronaa olla vielä vuonna 2007. tolvana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3846
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      29
      3208
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      294
      3153
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      8
      2030
    5. 253
      1848
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      8
      1808
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1408
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      80
      1375
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      42
      1169
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1123
    Aihe