Lento Frankfurtin kautta Usaan

Terminaalin vaihtoko?

Mahtaako kenellakaan olla tietoa Frankfurtin kautta Usaan lentamisesta?

Katsoin karttaa valmiiksi aidilleni ja kiinnostaisi etta mihin terminaalin osaan laskeutui Suomesta ja mista lensi Usaan.

Lentaa yksin ja aika kirea vaihtovali, helpottaisi jos olisi etukateen tietoa mihin suuntaa.

Ja nyt nokkaville sanon heti, etta kylla minakin osaan, kaikille muille se vaan ei ole niin helppoa.

Kiitos tiedoista etukateen niille jotka vaivautuvat.

7

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hel-jfk

      Mä olen myös lentämässä Frankfurtin kautta. Näyttäis olevan, että Hesasta lento laskeutuu ykköseen ja lähtee USAan ykkösestä. En ole kyseisellä kentällä ollut mutta voisin luulla että ei tule mitään paniikkia vaihdossa.. toivotaan parasta :)

      • Hel-Fra -Iah

        Kiitos vastauksestasi!

        Lennatko Finnairilla Saksaan? Usan lennot varmaan lahtee kaikki samasta paikasta suurinpiirtein, nain ainakin yleensa suurilla kentilla taitaa olla jo turvajarjestelyiden takia.

        Pitanee ottaa selville nuo lahtoterminaalit jostain. Lipuissa niita ei lue.


    • KariK

      Frankfurtin kenttä on todella ISO ja jos ajan kanssa tekee tiukkaa, niin kannattaisi ehkä tehdä netissä hieman tiedustelutyötä. Terminaalejahan on kaksi, mutta kun ne kummatkin on yksinäänkin isompia ja sokkeloisempia kuin Hki-Vantaa, niin etäisyydet porttien välillä voivat olla aika mittavat. Terminaaleja 1 ja 2 yhdistää monorail ja 1:n sisällä pääsee oikaisemaan useamman sadan metrin mittaisen tunnelin kautta, jossa on toivottoman hidas liukukuljetin, mutta muuten Frankfurtissa pistetään tossua toisen eteen. Finnair lentää 2 E:hen ja jos jatkolento lähtee 1:stä, niin liikuntaa ainakin riittää.

      • Muori lentaa

        Kiitos vastauksistanne!

        Muistan kerran lentaneeni Frankfurtin kautta kotosuomeen ja minkaanlaisia mielikuvia ei ole jaanyt joten luulin etta oli ihan simppeli juttu, taisi silloin meilla olla sama terminaali jatkolennoilla.

        Schipol Amsterdamissa on mielestani suuri, lennan yleensa sita kautta. lieneeko tama suurempi. Minulle Heathrow on niin tuttu etten osaa ajatella sita hankalana.

        Taytyy katsoa molempi vaihtoehto valmiiksi ja jos tule terminaalin vaihto, ei auta muorin kuin laittaa tossua rivakasti toisen eteen. Harmi kun saksankieli on paassyt totaalisesti ruostumaan ja mielestani sivut eivat ole kovin selkeat.


    • ...

      Lensin viime kesänä Lufthansalla Frankfurtin kautta Nykkiin, niin Helsingin kone laskeutui kauas terminaalin toiseen päähän ja oli pelkästään yksi tunti aikaa vaihtoon...

      Juoksujalkaa tunnelia pitkin B-osaan, josta oli lähdössä yhtäaikaa kolme konetta jenkkeihin ja porukkaa oli jonossa ainakin kahden-kolmen jumbojetin verran eli toooosi pitkä jono joka liikkui tuskallisen hitaasti.

      Kun lähtemisaika tuli, niin olin vielä kaukana jonossa, mutta kuitenkin pääsin koneeseen tarkkojen turvatarkastusten jälkeen...esim. kengät piti riisua yms. Kone lähtikin sitten about 1½h myöhässä.

      Henkilökunnalta kannattaa kysyä neuvoa jos on yhtään epävarma, heidät on koulutettu siihen :)

    • transfer

      Frankfurtin kentän nettisivut http://www.airportcity-frankfurt.com/ ovat myös englanniksi ja sieltä voi etukäteen katsoa mm. terminaalikartat ja jotain suuntaa-antavaa tietoa saapuvien ja lähtevien lentojen lähtöalueista. Kentän opasteet ovat myös hyvät, joten karttaa ei tarvitse eikä ehdikään kentällä tutkailla.

      Jos vaihtoaika on lyhyt ja äiti tuntee olevansa epävarma vaihdossa, kannattaa mainita asiasta jo Helsingissä check-innissä, jotta he voivat vaikka järjestää opastajan Frankfurtiin heti tuloportille. Myös koneessa voi vielä varmistaa asian.

      Meillä on joskus lyhyen vaihdon takia tullut ihan ilman tilaamistakin Frankfurtissa kentän opas koneen ovelle vastaan ja hän on koonnut kaikki Helsingin lennolta tietylle USA:n lennolle vaihtaneet ja vienyt erilliskuljetuksella suoraan USA-lentojen turvatarkastukseen.

      • Eikohan tama tasta

        Kiitos vastauksestasi!

        Hyva idea tuo vastassa oleva opas. Vinkkaan muoria heti tuosta mahdollisuudesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe