Alavus Ikkunat

Käytännön kokemus

Hei!
Kun tässä näitä ikkuna valmistajia haukutaan urakalla niin ehkä olisi hyvä laittaa hyvääkin palautetta.Meillä uudessakaupungissa toteutettiin taloyhtiöömme ikkunan vaihto ja urakoitsijana oli alavus.Työn teki raumalainen asennusfirma raitanen.Työ tapahtui nopeasti ja siististi.Asentajat oli ystävällisiä ja alavuuden edustajakin kävi useasti katsomassa työmaata.Mielestäni palvelu oli kiitettävää.Toivottavasti tämä saa ihmiset puhumaan hyvääkin ikkuna asioista.

70

12499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaavat

      Ilmeisesti Suomessa on vain kaksi asiansa osaavaa ikkunavalmistajaa: Alavus ja Karelia.

      • Laatutuotteita

        Kumpikaan valmistaja ei ole suuryritys, mutta laatuun osataan panostaa. Eikä lopuksi ole edes muita kalliimpia.


      • Remontoijja
        Laatutuotteita kirjoitti:

        Kumpikaan valmistaja ei ole suuryritys, mutta laatuun osataan panostaa. Eikä lopuksi ole edes muita kalliimpia.

        Taitaa suurilla ikkunafirmoilla olla niin raskaat koneistot ja kiinteät kulut, että jostakin on tingittävä. Seon valitettavasti työn ja materiaalien laatu. Etsin ikkunoita omaan remonttikohteeseen ja olen tutkinut esitteitä aika ahkerasti. Ilokseni olen huomannut että ainakin Alavus ilmoittaa kaikkien helojen olevan metallia ja kotimaisia. Kuinkahan muilla???


      • ikkunannostaja
        Remontoijja kirjoitti:

        Taitaa suurilla ikkunafirmoilla olla niin raskaat koneistot ja kiinteät kulut, että jostakin on tingittävä. Seon valitettavasti työn ja materiaalien laatu. Etsin ikkunoita omaan remonttikohteeseen ja olen tutkinut esitteitä aika ahkerasti. Ilokseni olen huomannut että ainakin Alavus ilmoittaa kaikkien helojen olevan metallia ja kotimaisia. Kuinkahan muilla???

        Alavudella ainakin on metallia (itse ostin Alavus ikkunat, muuten just satuin ostamaan ennen TM:n testiä ja siunasin itteni, kun luin sen testin).

        Pihlalla ainakin on muovihelat. Muista en tiedä.

        Alavuden ukko sanoi, että muovihelat "lesuuntuvat" ajan oloon. Uskon sen.


      • saranoita vaihdellut
        ikkunannostaja kirjoitti:

        Alavudella ainakin on metallia (itse ostin Alavus ikkunat, muuten just satuin ostamaan ennen TM:n testiä ja siunasin itteni, kun luin sen testin).

        Pihlalla ainakin on muovihelat. Muista en tiedä.

        Alavuden ukko sanoi, että muovihelat "lesuuntuvat" ajan oloon. Uskon sen.

        Kyllä sen asentaessa huomaa saranoilla eroa. Jos saranatapin lyö huolimattomasti reikään niin karmisaranan leuat vääntyy heti jossain ulkomaisessa versiossa. Kuulemma isoimmat tehtaat ovat alkaneet tuoda jostain kiinasta heloja, näin ainaki finnbuildissa väitettiin. Määrät on niin suuria että eipä saranalla paljoa hintaa oo. Vahänkö v.....i vaihtaa karmiin saranat, kun reunalistat oli jo paikoillaan.


      • ei rakentaja
        saranoita vaihdellut kirjoitti:

        Kyllä sen asentaessa huomaa saranoilla eroa. Jos saranatapin lyö huolimattomasti reikään niin karmisaranan leuat vääntyy heti jossain ulkomaisessa versiossa. Kuulemma isoimmat tehtaat ovat alkaneet tuoda jostain kiinasta heloja, näin ainaki finnbuildissa väitettiin. Määrät on niin suuria että eipä saranalla paljoa hintaa oo. Vahänkö v.....i vaihtaa karmiin saranat, kun reunalistat oli jo paikoillaan.

        asentajilla ja timpureillakin on eroa...


      • .........
        ikkunannostaja kirjoitti:

        Alavudella ainakin on metallia (itse ostin Alavus ikkunat, muuten just satuin ostamaan ennen TM:n testiä ja siunasin itteni, kun luin sen testin).

        Pihlalla ainakin on muovihelat. Muista en tiedä.

        Alavuden ukko sanoi, että muovihelat "lesuuntuvat" ajan oloon. Uskon sen.

        Kovasti on erikoistatuo Pihlan muovi, kun siihen käy mangeetti kiinni, hieman ihmettelen, ikkunat ovat vuoden vanhat.


      • ArtoM
        ......... kirjoitti:

        Kovasti on erikoistatuo Pihlan muovi, kun siihen käy mangeetti kiinni, hieman ihmettelen, ikkunat ovat vuoden vanhat.

        Juu, en kyllä oikeen tajua tuota väitettä Pihlan muoviheloista, kovin metallisilta tuntuvat. Nooh, kaverilla taitaa olla jotain hampaankolossa Pihlaa kotaan.


      • Pihla ikkunat talossa
        ikkunannostaja kirjoitti:

        Alavudella ainakin on metallia (itse ostin Alavus ikkunat, muuten just satuin ostamaan ennen TM:n testiä ja siunasin itteni, kun luin sen testin).

        Pihlalla ainakin on muovihelat. Muista en tiedä.

        Alavuden ukko sanoi, että muovihelat "lesuuntuvat" ajan oloon. Uskon sen.

        Meilla on Pihla ikkunat ja niissa ei ole muoviheloja. Pitaa laittaa lakimies asialle ja selvittaa mika sinun vastuusi on valheellisen tiedon laittamisesta nettiin. Se nahdaan. Foormusista sinun henkilollisyys saadaan selvitettya, joten yhteydenottoihin


      • Sinulle!!!
        Pihla ikkunat talossa kirjoitti:

        Meilla on Pihla ikkunat ja niissa ei ole muoviheloja. Pitaa laittaa lakimies asialle ja selvittaa mika sinun vastuusi on valheellisen tiedon laittamisesta nettiin. Se nahdaan. Foormusista sinun henkilollisyys saadaan selvitettya, joten yhteydenottoihin

        Rakennusalan mies tässä tyhmänä kyselee,

        - mitä materiaalia on ne kiinnikkeet Pihlalla tänään, jolla nämä kuuluisat "liukuvat" karmin ulkopuoliseksi suojaksi asetetut alumiiniprofiilit pysyvät kiinni.

        Vielä pari vuotta sitten itse Pihlan myyjä sanoi, että ne ovat asetaalimuovia

        - omin silmin näin vielä joku vuosi sitten messuilla Pihlan ulkopuitteen kokoamiskappaleena (kulmakappale) muovisen kulman

        Onkohan nuo jo vaihdettu metalliseen

        - aukipitohelan ulkopokaan tuleva "jalka" on visiin näihin päiviin asti ollut vain muovinen, materiaalia ei tuosta Pihlan omasta netissä olevasta esitteestä tarkistamaan, mutta muoviselta näyttää

        - varmuudella sisäpuitteiden lasilistat ovat Pihlallakin muoviset ja niillä on valkoisenakin vanhemmiten taipumus kellastua ja harpertua, katkeillakin naulaosten kohdalta

        - ja ihan yhtä varmasti kaikkien korvausilmaventtiilien päämateriaali on muovia, metallisenahan ne helposti kondensoisivat...

        Lakimiehenkin kannattaa ensin hankkia oikeaa tuotetietoa, niin on tehnyt myös

        Rakennusalan mies, jolla ei ole Pihla ikkunoita eikä tule


      • ........
        Sinulle!!! kirjoitti:

        Rakennusalan mies tässä tyhmänä kyselee,

        - mitä materiaalia on ne kiinnikkeet Pihlalla tänään, jolla nämä kuuluisat "liukuvat" karmin ulkopuoliseksi suojaksi asetetut alumiiniprofiilit pysyvät kiinni.

        Vielä pari vuotta sitten itse Pihlan myyjä sanoi, että ne ovat asetaalimuovia

        - omin silmin näin vielä joku vuosi sitten messuilla Pihlan ulkopuitteen kokoamiskappaleena (kulmakappale) muovisen kulman

        Onkohan nuo jo vaihdettu metalliseen

        - aukipitohelan ulkopokaan tuleva "jalka" on visiin näihin päiviin asti ollut vain muovinen, materiaalia ei tuosta Pihlan omasta netissä olevasta esitteestä tarkistamaan, mutta muoviselta näyttää

        - varmuudella sisäpuitteiden lasilistat ovat Pihlallakin muoviset ja niillä on valkoisenakin vanhemmiten taipumus kellastua ja harpertua, katkeillakin naulaosten kohdalta

        - ja ihan yhtä varmasti kaikkien korvausilmaventtiilien päämateriaali on muovia, metallisenahan ne helposti kondensoisivat...

        Lakimiehenkin kannattaa ensin hankkia oikeaa tuotetietoa, niin on tehnyt myös

        Rakennusalan mies, jolla ei ole Pihla ikkunoita eikä tule

        Kyllä helat edeleenkin ovat myös Pihlassa terästä, kaksi pinnoitevaihtoehtoa, pulverimaalattu tai sitten kromattu.


      • myyntimieskö?
        ........ kirjoitti:

        Kyllä helat edeleenkin ovat myös Pihlassa terästä, kaksi pinnoitevaihtoehtoa, pulverimaalattu tai sitten kromattu.

        Mahdat olla Pihlan myyntimies, kun puolustelet TM:n testin pohjanoteerausta noin. Lisäksi epäilen väitettäsi Pihlan heloista. Onkohan kaikki terästä? Nimittäin...


      • keskustelun seuraaja
        Sinulle!!! kirjoitti:

        Rakennusalan mies tässä tyhmänä kyselee,

        - mitä materiaalia on ne kiinnikkeet Pihlalla tänään, jolla nämä kuuluisat "liukuvat" karmin ulkopuoliseksi suojaksi asetetut alumiiniprofiilit pysyvät kiinni.

        Vielä pari vuotta sitten itse Pihlan myyjä sanoi, että ne ovat asetaalimuovia

        - omin silmin näin vielä joku vuosi sitten messuilla Pihlan ulkopuitteen kokoamiskappaleena (kulmakappale) muovisen kulman

        Onkohan nuo jo vaihdettu metalliseen

        - aukipitohelan ulkopokaan tuleva "jalka" on visiin näihin päiviin asti ollut vain muovinen, materiaalia ei tuosta Pihlan omasta netissä olevasta esitteestä tarkistamaan, mutta muoviselta näyttää

        - varmuudella sisäpuitteiden lasilistat ovat Pihlallakin muoviset ja niillä on valkoisenakin vanhemmiten taipumus kellastua ja harpertua, katkeillakin naulaosten kohdalta

        - ja ihan yhtä varmasti kaikkien korvausilmaventtiilien päämateriaali on muovia, metallisenahan ne helposti kondensoisivat...

        Lakimiehenkin kannattaa ensin hankkia oikeaa tuotetietoa, niin on tehnyt myös

        Rakennusalan mies, jolla ei ole Pihla ikkunoita eikä tule

        Ostaisi kyllä ikkunafirman myyntimiehenä kilpailevan firman tuotteita, joten olen kanssasi ihan samaa mieltä.


      • ........
        myyntimieskö? kirjoitti:

        Mahdat olla Pihlan myyntimies, kun puolustelet TM:n testin pohjanoteerausta noin. Lisäksi epäilen väitettäsi Pihlan heloista. Onkohan kaikki terästä? Nimittäin...

        Jos helaan käy magneetti kiinni, niin ei se voi olla kyllä muovia. Tuossa tietsikan viedessä vaan sattuu olemaan Pihlan ikkuna, en minä muuten. Harmittaa vaan tällainen paskan jauhaminen ja väärien tietojen levittäminen.


      • mistään
        ........ kirjoitti:

        Jos helaan käy magneetti kiinni, niin ei se voi olla kyllä muovia. Tuossa tietsikan viedessä vaan sattuu olemaan Pihlan ikkuna, en minä muuten. Harmittaa vaan tällainen paskan jauhaminen ja väärien tietojen levittäminen.

        Kirjoitteletko tänne tuollaisia pelkästään sen yhden ikkunan perusteella. Asiantuntemus vaatii kyllä vähän enemmän.


      • .........
        mistään kirjoitti:

        Kirjoitteletko tänne tuollaisia pelkästään sen yhden ikkunan perusteella. Asiantuntemus vaatii kyllä vähän enemmän.

        Samanlaisia ikkunoita minulla tässä tönössä on tusinan verran ja ihan mallia 2006, joten varmaan samalaisia ovat nytkin tuotanossa olevat. En väitä, että Pihla on sen erinomaisempi ikkuna kuin muutkaan, mutta pärjää täysin verailussa, ainakin nämä minulle tulleet olivat laadultaan OK, ei valittamista.Valinta perusui ihan tehtyihin tarjouksiin, kriteereinä hinta, rakenne ja myös lähistöllä olleiden Pihlat asentaneiden mielipiteet Että yleistäminen, että kaikki Pihlan tekemä laatu on huonoa, ei ainakaan minun kohdallani pidä paikkaansa.Tuli myös pari ulko-ovea, ja niille voin kyllä antaa arvosanan kiitettävä.
        Sen voin sanoa ikkunoita hankkiville, että kunnon tarjouskierros ja se voittakoon, jonka ikkuna hinta/laatu-suhteeltaan teknisiltä ratkaisuiltaan miellyttää eniten. Ikkunamerkkien välillä erot ovat pieniä, sellaista bulkkitavaraa, jota joka paja osaa tehdä, työnsuunitelusta ja automaatioasteesta riippuu, että mihin hintaan. Valitsee minkä hyvänsä ikkunamerkin ja asennus hoidetaan kunnolla, saa kuluttaja hyvät ikkunat taloonsa.


      • kyse oli heloista
        Sinulle!!! kirjoitti:

        Rakennusalan mies tässä tyhmänä kyselee,

        - mitä materiaalia on ne kiinnikkeet Pihlalla tänään, jolla nämä kuuluisat "liukuvat" karmin ulkopuoliseksi suojaksi asetetut alumiiniprofiilit pysyvät kiinni.

        Vielä pari vuotta sitten itse Pihlan myyjä sanoi, että ne ovat asetaalimuovia

        - omin silmin näin vielä joku vuosi sitten messuilla Pihlan ulkopuitteen kokoamiskappaleena (kulmakappale) muovisen kulman

        Onkohan nuo jo vaihdettu metalliseen

        - aukipitohelan ulkopokaan tuleva "jalka" on visiin näihin päiviin asti ollut vain muovinen, materiaalia ei tuosta Pihlan omasta netissä olevasta esitteestä tarkistamaan, mutta muoviselta näyttää

        - varmuudella sisäpuitteiden lasilistat ovat Pihlallakin muoviset ja niillä on valkoisenakin vanhemmiten taipumus kellastua ja harpertua, katkeillakin naulaosten kohdalta

        - ja ihan yhtä varmasti kaikkien korvausilmaventtiilien päämateriaali on muovia, metallisenahan ne helposti kondensoisivat...

        Lakimiehenkin kannattaa ensin hankkia oikeaa tuotetietoa, niin on tehnyt myös

        Rakennusalan mies, jolla ei ole Pihla ikkunoita eikä tule

        kannattaisi lukea ennekuin kirjoittaa ja jos lukeminen ei onnistu niin silloin kannattaa jattaa kirjoittamatta


    • messuilla

      Kannatta käydä vertailemassa messuilla ikkunoita ja samalla kysyä referenssi kohteita. Kyllä ihmiset päästävät katsomaan kun vain kysyy. Kohteissa näkee todellisen eron, kannatti käydä ja valinta varmistui. TM:n testi on mielestäni harhaa...

    • Osi

      Onko kyseessä rivari santtiossa?

      Meille on kanssa tulosssa taloon ikkunaremontti ja tarkoitus olisi tiistaina hallituksen kokouksessa valita minkä firman ikkunat tulee.

      • Käytännön kokemusta

        meidän taloyhtiö on suulakujalla......2kk sitten vaihdettiin alavuuden ikkunat ja olemme erittäin tyytyväisiä.


      • karvamooses
        Käytännön kokemusta kirjoitti:

        meidän taloyhtiö on suulakujalla......2kk sitten vaihdettiin alavuuden ikkunat ja olemme erittäin tyytyväisiä.

        meillä alavuden ikkunat vuoden paikallaan eikä moittimista ole ekan talven jäljiltä ilmennyt


    • pooooooo

      ikkunat ihan ok, asennusfirma perseestä, talomiljöö peltoniemi!

    • joustavampaa ja asiakaläht...

      Pienempi organisaatio on dynaamisempi palvelu parempaa koska ollaan lähellä asiakasta, asiakkailta tulevat kehitysideat ja palutteet eivät jää pyrökratian rattaisiin.

    • asentajia

      Nimiä mainitsematta täällä lounais-suomessa ja satakunnassa ainakin tuon alavuuden touhu on kyllä ihan koijareiden varassa...

      • .........

        Että voidaan tehdä johtopäätös, että vähintäämn 90%:sti ongelmat ikkuna-alalla johtuvat nimenomaan asennuksesta.Meikä asensi itse ja hyvin pelittävät, jos vetoa olisi, saisin vain itseäni syyttää. En oikein ymmärrä, että ihmisillä on varaa maksaa tuosta asennuksesta 200-250 euroa per läpi, kun saman asian pystyy hoitelemaan alle satasen, vaikka palkaa ammattimiehen avukseen. Omatoiminen ihminen hoitaa homman alle viidenkympin, joten tulee siinä tunnin hommassa sellainen yli 150 euroa puhtaana käteen.


      • hinta
        ......... kirjoitti:

        Että voidaan tehdä johtopäätös, että vähintäämn 90%:sti ongelmat ikkuna-alalla johtuvat nimenomaan asennuksesta.Meikä asensi itse ja hyvin pelittävät, jos vetoa olisi, saisin vain itseäni syyttää. En oikein ymmärrä, että ihmisillä on varaa maksaa tuosta asennuksesta 200-250 euroa per läpi, kun saman asian pystyy hoitelemaan alle satasen, vaikka palkaa ammattimiehen avukseen. Omatoiminen ihminen hoitaa homman alle viidenkympin, joten tulee siinä tunnin hommassa sellainen yli 150 euroa puhtaana käteen.

        Ei ikkunan asennus hinta ole tuolla tasolla, oikea taso on 80 - 120 € / ikkuna riippuen
        ikkunan koosta.


      • ei onnistu
        ......... kirjoitti:

        Että voidaan tehdä johtopäätös, että vähintäämn 90%:sti ongelmat ikkuna-alalla johtuvat nimenomaan asennuksesta.Meikä asensi itse ja hyvin pelittävät, jos vetoa olisi, saisin vain itseäni syyttää. En oikein ymmärrä, että ihmisillä on varaa maksaa tuosta asennuksesta 200-250 euroa per läpi, kun saman asian pystyy hoitelemaan alle satasen, vaikka palkaa ammattimiehen avukseen. Omatoiminen ihminen hoitaa homman alle viidenkympin, joten tulee siinä tunnin hommassa sellainen yli 150 euroa puhtaana käteen.

        Kannattaa muistaa, että 98 % ihmisistä ei tuohon pysty, se on realiteetti!


      • pulaa edullisista
        hinta kirjoitti:

        Ei ikkunan asennus hinta ole tuolla tasolla, oikea taso on 80 - 120 € / ikkuna riippuen
        ikkunan koosta.

        ilmoitathan yhteystietosi. Tuolla hinnalla olisi töitä tarjolla niin paljon kuin ehdit tekemään.


      • poispois
        hinta kirjoitti:

        Ei ikkunan asennus hinta ole tuolla tasolla, oikea taso on 80 - 120 € / ikkuna riippuen
        ikkunan koosta.

        Siis kyllä yhden ikkunan asennuksen hinta on luokkaa sata euroa. Sinä taidat olla niitä kuuluisia Tiivin miehiä. Itse asennutin talooni ikkunat ja yhden ikkunan asennushinnaksi tuli 95 euroa verot.Miettikää ikkunoiden vaihtoon käytetty aika ja paljonko tunnille tulee hintaa.


      • markkinahinta
        poispois kirjoitti:

        Siis kyllä yhden ikkunan asennuksen hinta on luokkaa sata euroa. Sinä taidat olla niitä kuuluisia Tiivin miehiä. Itse asennutin talooni ikkunat ja yhden ikkunan asennushinnaksi tuli 95 euroa verot.Miettikää ikkunoiden vaihtoon käytetty aika ja paljonko tunnille tulee hintaa.

        Markkinahinta on juuri tuo, ei kannata maksaa
        ylihintaa asennuksesta. Onhan tuokin mummon markkoina vielä yli kuuden sadan.


      • ........
        hinta kirjoitti:

        Ei ikkunan asennus hinta ole tuolla tasolla, oikea taso on 80 - 120 € / ikkuna riippuen
        ikkunan koosta.

        Jos täydellisen asennuksen teet listoineen ja vesipelleineen ja vanhat kuskaat pois, niin eipälempä suuresti, jos tuon teet vaikkapa paikkanunnalla, joka on sadan kilomtrin päässä asemaåaikastasi. Kyllä täydellinen asennus maksaa vähintäään luokkaa 200 euroa, jos sen ostaa ikkunatoimittajalta. Sitä en tiedä, millä hintaa asunnusporukka sen tekee, siis paljonko ottaa ikkunatehdas provikkaa.


      • herranen
        ........ kirjoitti:

        Jos täydellisen asennuksen teet listoineen ja vesipelleineen ja vanhat kuskaat pois, niin eipälempä suuresti, jos tuon teet vaikkapa paikkanunnalla, joka on sadan kilomtrin päässä asemaåaikastasi. Kyllä täydellinen asennus maksaa vähintäään luokkaa 200 euroa, jos sen ostaa ikkunatoimittajalta. Sitä en tiedä, millä hintaa asunnusporukka sen tekee, siis paljonko ottaa ikkunatehdas provikkaa.

        Siis sokaistuvatko ihmiset eurosta tässäkin. Kuka maksaa ikkunan vaihdosta 1200 mk/kpl?


      • huippukallis
        herranen kirjoitti:

        Siis sokaistuvatko ihmiset eurosta tässäkin. Kuka maksaa ikkunan vaihdosta 1200 mk/kpl?

        Ei taida maksajaa löytyä.


      • Alv kunnossa
        poispois kirjoitti:

        Siis kyllä yhden ikkunan asennuksen hinta on luokkaa sata euroa. Sinä taidat olla niitä kuuluisia Tiivin miehiä. Itse asennutin talooni ikkunat ja yhden ikkunan asennushinnaksi tuli 95 euroa verot.Miettikää ikkunoiden vaihtoon käytetty aika ja paljonko tunnille tulee hintaa.

        Jos yrittäjä maksaa kaikki yhteiskunnalliset velvoitteet ja maksut niin asennus tarvikkeet tulee olemaan n 150-200 €/aukko.


      • firma ja ala
        herranen kirjoitti:

        Siis sokaistuvatko ihmiset eurosta tässäkin. Kuka maksaa ikkunan vaihdosta 1200 mk/kpl?

        Jos sinulla on ammattitaito ja kalusto joka maksaa 10000 €- 50000 € ja pari työntekijää, ala asentamaan ja kirjoita vaikka vuoden kuluttua ja kerro mikä on oikea hinta.


      • .........
        herranen kirjoitti:

        Siis sokaistuvatko ihmiset eurosta tässäkin. Kuka maksaa ikkunan vaihdosta 1200 mk/kpl?

        No kaksi eri toimittajaa tuon tasoista hintaa pyysi, siis luokkaa 200 euroa/kpl.Omatoiminen tosiaan tarvikkeiden muodossa(listat, uretaanit,vesipellit etc.) maksaa varmaankin alle 50 euroa.
        Voi täällä nyt kertoa henkilöt, jotka ovat asennuksen ikkunafirmalta ostaneet, mitä on kustantanut.
        En tosiaan tuollaisa hintoja maksanut, vaan itse nu kiinnittelin. Jos kerran käytännössä näkee, miten ikkuna kiinnitetään, niin ei tuo kovin ihmeellinen projekti ole, kyllä sen homman enemmän kuin 2% porukasta taatusti tekee, vai ovatko suomalaiset niin tumpuloita. Näyttää siltä, että nuo asennusryhmät usein tulevat ihan pystymetsästä eli kokemus hommasta samaa luokkaa kuin keskivertoikkunanostajalla


      • makselee
        firma ja ala kirjoitti:

        Jos sinulla on ammattitaito ja kalusto joka maksaa 10000 €- 50000 € ja pari työntekijää, ala asentamaan ja kirjoita vaikka vuoden kuluttua ja kerro mikä on oikea hinta.

        Toivottavasti kukaan ei suostu maksamaan 200 euroa ikkunalta vaihtotyöstä. Ammattiporukatkaan ei ole aina ammattitaitoisia, työhön ei kovin ihmeellisiä työkaluja tarvita ja tuolla taksalla tuntitaksaksi tulee jotain aivan jumalatonta. Ja aina kannattaa miettiä ostotapaa. Itse ostin ikkunat pihaan ja olisin saanut kaksikin porukkaa asentamaan hinnalla 95 euroa verot. Eli järki käteen ihmiset. 200 euroa on 1200 markkaa, joka on tuosta työstä aivan liikaa.


      • ikkunatimpureilla
        firma ja ala kirjoitti:

        Jos sinulla on ammattitaito ja kalusto joka maksaa 10000 €- 50000 € ja pari työntekijää, ala asentamaan ja kirjoita vaikka vuoden kuluttua ja kerro mikä on oikea hinta.

        Meillä kahden miehen asennusporukka vaihtoi kuusi ikkunaa työpäivässä. Tokikaan hinta ei ollut noin korkea. Mutta jos maksaa 200 euroa per ikkuna, päivälaskutus olisi 1200 euroa. Aika huima summa kahdelle miehelle. Naapurissani asuu salaojaurakoitsija, eikä hänkään saa tuollaisia laskutuksia päivälle ja kulut on hivenen suuremmat. Hulluja hintoja te puhutte.


      • omakustannushinta
        Alv kunnossa kirjoitti:

        Jos yrittäjä maksaa kaikki yhteiskunnalliset velvoitteet ja maksut niin asennus tarvikkeet tulee olemaan n 150-200 €/aukko.

        Ei missään nimessä maksa noin paljon.


      • makselee kirjoitti:

        Toivottavasti kukaan ei suostu maksamaan 200 euroa ikkunalta vaihtotyöstä. Ammattiporukatkaan ei ole aina ammattitaitoisia, työhön ei kovin ihmeellisiä työkaluja tarvita ja tuolla taksalla tuntitaksaksi tulee jotain aivan jumalatonta. Ja aina kannattaa miettiä ostotapaa. Itse ostin ikkunat pihaan ja olisin saanut kaksikin porukkaa asentamaan hinnalla 95 euroa verot. Eli järki käteen ihmiset. 200 euroa on 1200 markkaa, joka on tuosta työstä aivan liikaa.

        Taisipa sinun porukkasi olla näitä firmoja, jotka eivät hoida yhteiskunnalle velvoitteitaan, taisivat ne alvitkin mennä miesten omiin taskuihin.Tarvikkeet maksavat, siis vesipellit, listat, uretaanit, ei se koko summa palkkaa ole. Otettav huomioon myös, että kaikki sotu-maksut vievät osansa, jos niitä nyt sitten yleensä on olenkaan maksettu, mutta onpa miesten oma häpeä, kun eläkkeet eivät kerry.


      • sepittäjä
        eetu52 kirjoitti:

        Taisipa sinun porukkasi olla näitä firmoja, jotka eivät hoida yhteiskunnalle velvoitteitaan, taisivat ne alvitkin mennä miesten omiin taskuihin.Tarvikkeet maksavat, siis vesipellit, listat, uretaanit, ei se koko summa palkkaa ole. Otettav huomioon myös, että kaikki sotu-maksut vievät osansa, jos niitä nyt sitten yleensä on olenkaan maksettu, mutta onpa miesten oma häpeä, kun eläkkeet eivät kerry.

        Ainakin yritys lähetti virallisen lasku, jossa oli mm. ALV. eriteltynä. Ei kai se minun asia ole miettiä yrityksen sos- ja eläkemaksuja. Minähän vain maksan palvelusta ja virallisen kuitin sain siitä. Hinta siis 95 alv.


      • tuntihinta
        herranen kirjoitti:

        Siis sokaistuvatko ihmiset eurosta tässäkin. Kuka maksaa ikkunan vaihdosta 1200 mk/kpl?

        Asennusryhmä, 2 henkilöä asentaa helposti 8 ikkunaa päivässä (normaali omakotitalo), jos asennushinta on 200 € / kpl niin päivän asennustyön hinnaksi muodostuu 1600 € eli noin
        9 600 mummonmarkkaa, asennnusryhmän tuntpalkka
        on 1200 mk. Henkilöä kohden 600 mk/h.


      • .......
        tuntihinta kirjoitti:

        Asennusryhmä, 2 henkilöä asentaa helposti 8 ikkunaa päivässä (normaali omakotitalo), jos asennushinta on 200 € / kpl niin päivän asennustyön hinnaksi muodostuu 1600 € eli noin
        9 600 mummonmarkkaa, asennnusryhmän tuntpalkka
        on 1200 mk. Henkilöä kohden 600 mk/h.

        Aikalailla yksinkertaista Elon laskuoppia. Otetaan nyt huomiooa, että nämä kaksi veijaria ovat kymmenien kilometrien päässä kohteesta, siis matkakuluja, jota otetaan nykyään varmaan päälle 50 c/km. Ei pelkkä mies mitään saa aikaan, kohtuullinen varustus ja mm. pellinpokkaus- ja -leikkauskoneet. Listat, pellit ja uretaanit maksavat.
        Jos laskee kaikki kulut asiallisesti, yrittäjä maksaa veronsa ja alvinsa. Homma tehdään alusta loppuun eli siivous ja vanhojen ikkunoiden poiskuskaus myös, niin lienee oikea hinta luokkaa 150 euroa.Noita tarvikekuluja tuossa on noin 40 euroa.Jos minulle tulee vaikkapa traktorin huoltomies, niin kyllä nykyveloitus on 40-50 eur/h ja päälle kilometrikulut kaikki varaosat ja öljyt.Asentajat ovat yrittäjiä kummassakin tapauksessa, he joutuvat itse maksamaan mm. eläketurvansa.Minulla on sellainen tuntuma, että ikkunafirmat ottavat jonkinlaiset provisiot tuosta asennuksesta, siitä johtuu osittain tuo hintataso.


      • kaikkeakans
        ....... kirjoitti:

        Aikalailla yksinkertaista Elon laskuoppia. Otetaan nyt huomiooa, että nämä kaksi veijaria ovat kymmenien kilometrien päässä kohteesta, siis matkakuluja, jota otetaan nykyään varmaan päälle 50 c/km. Ei pelkkä mies mitään saa aikaan, kohtuullinen varustus ja mm. pellinpokkaus- ja -leikkauskoneet. Listat, pellit ja uretaanit maksavat.
        Jos laskee kaikki kulut asiallisesti, yrittäjä maksaa veronsa ja alvinsa. Homma tehdään alusta loppuun eli siivous ja vanhojen ikkunoiden poiskuskaus myös, niin lienee oikea hinta luokkaa 150 euroa.Noita tarvikekuluja tuossa on noin 40 euroa.Jos minulle tulee vaikkapa traktorin huoltomies, niin kyllä nykyveloitus on 40-50 eur/h ja päälle kilometrikulut kaikki varaosat ja öljyt.Asentajat ovat yrittäjiä kummassakin tapauksessa, he joutuvat itse maksamaan mm. eläketurvansa.Minulla on sellainen tuntuma, että ikkunafirmat ottavat jonkinlaiset provisiot tuosta asennuksesta, siitä johtuu osittain tuo hintataso.

        Jos sinun teoria pätee, niin sitten työnantajat valehtelevat korostaessaan palkkoja suurta osuutta työssä. Ei kenenkään pitäisi suostua maksamaan 200 ekeä kappalellta, koska vuosikaudet on löytynyt porukoita tekemään n. 100 euron taksoilla. Mutta pyytäähän tietenkin saa. Ja silloin ikkunanvaihtobisnes muuttuu kultakaivokseksi.


      • .......
        kaikkeakans kirjoitti:

        Jos sinun teoria pätee, niin sitten työnantajat valehtelevat korostaessaan palkkoja suurta osuutta työssä. Ei kenenkään pitäisi suostua maksamaan 200 ekeä kappalellta, koska vuosikaudet on löytynyt porukoita tekemään n. 100 euron taksoilla. Mutta pyytäähän tietenkin saa. Ja silloin ikkunanvaihtobisnes muuttuu kultakaivokseksi.

        Jos tosiaan sadalla eurolla joku homman tekee, niin köyhänä pysyy. Siinä menee päältä ensiksi arvonlisäveroon lähes 20 ekua, tarvikkeisiin ja vähintään 30 euroa. Siinä saa 2 miestä siis 400 euroa per päivä kokonaisuudesaan. Jos vaikka keikkapaikaan ajaa suuntaansa 100 km(siis 200 km per päivä) niin taitaavat lapset järsiä kotona näkkileipää ja vetävät vettä päälle. Jos joku satasella homman tekee, niin kyllä muu kansa meksaa heidän veronsa.


      • asentaja ammatikseen
        ....... kirjoitti:

        Jos tosiaan sadalla eurolla joku homman tekee, niin köyhänä pysyy. Siinä menee päältä ensiksi arvonlisäveroon lähes 20 ekua, tarvikkeisiin ja vähintään 30 euroa. Siinä saa 2 miestä siis 400 euroa per päivä kokonaisuudesaan. Jos vaikka keikkapaikaan ajaa suuntaansa 100 km(siis 200 km per päivä) niin taitaavat lapset järsiä kotona näkkileipää ja vetävät vettä päälle. Jos joku satasella homman tekee, niin kyllä muu kansa meksaa heidän veronsa.

        Kahdeksallakymmenelläkin tekee, silloin ikkunatoimituksessa smyygit, pielilaudat ja
        sisäpuolen listat. Vanhat menee kierrätykseen tai
        jäävät asiakkaalle. Matkat ei sisälly.


      • käteen
        ....... kirjoitti:

        Jos tosiaan sadalla eurolla joku homman tekee, niin köyhänä pysyy. Siinä menee päältä ensiksi arvonlisäveroon lähes 20 ekua, tarvikkeisiin ja vähintään 30 euroa. Siinä saa 2 miestä siis 400 euroa per päivä kokonaisuudesaan. Jos vaikka keikkapaikaan ajaa suuntaansa 100 km(siis 200 km per päivä) niin taitaavat lapset järsiä kotona näkkileipää ja vetävät vettä päälle. Jos joku satasella homman tekee, niin kyllä muu kansa meksaa heidän veronsa.

        Ei siihen nyt tietenkään tuollaisia matkoja sisälly. Vähän keinotekoista yrittää vesittää asialista kirjoitusta noin. Mutta kyllä ikkunanvaihdosta 200 ekee on ihan liikaa. Rahastuksen makua.


      • täällä

        homma Tampereella!!!


      • mikä jää
        käteen kirjoitti:

        Ei siihen nyt tietenkään tuollaisia matkoja sisälly. Vähän keinotekoista yrittää vesittää asialista kirjoitusta noin. Mutta kyllä ikkunanvaihdosta 200 ekee on ihan liikaa. Rahastuksen makua.

        Kun maksetaan ALV YEL n. 45 % siitä summasta mikä jää tarvikkeiden, matkojen ja apumiehen palkan, sosiaalimaksujen ja lomakorvausten jälkeen niin kerkeeää sijoittamaan.


      • 007
        ......... kirjoitti:

        Että voidaan tehdä johtopäätös, että vähintäämn 90%:sti ongelmat ikkuna-alalla johtuvat nimenomaan asennuksesta.Meikä asensi itse ja hyvin pelittävät, jos vetoa olisi, saisin vain itseäni syyttää. En oikein ymmärrä, että ihmisillä on varaa maksaa tuosta asennuksesta 200-250 euroa per läpi, kun saman asian pystyy hoitelemaan alle satasen, vaikka palkaa ammattimiehen avukseen. Omatoiminen ihminen hoitaa homman alle viidenkympin, joten tulee siinä tunnin hommassa sellainen yli 150 euroa puhtaana käteen.

        JOS IKKUNAT ASENNETAAN VÄÄRIN ON VASTUU ASENTAJALLA JA ON VALTAVA ERO MAKSATKO PALKAN ASENNUKSESTA VAI TEETKÖ OMINVOIMIN VOIT LASKEA PÄIVÄ PALKAN ASENTAJALLE VERTAILE OMIA TYÖ KULUJA


      • HJJGF
        tuntihinta kirjoitti:

        Asennusryhmä, 2 henkilöä asentaa helposti 8 ikkunaa päivässä (normaali omakotitalo), jos asennushinta on 200 € / kpl niin päivän asennustyön hinnaksi muodostuu 1600 € eli noin
        9 600 mummonmarkkaa, asennnusryhmän tuntpalkka
        on 1200 mk. Henkilöä kohden 600 mk/h.

        EI ASENNUS OLE PELKKÄÄ TYÖTÄ TARVITAAN MYÖS JOS VAIHDETAAN VANHAT IKKUNAT POIS. NIIN AKKUPORAKONE, PUUKKOSAHA, SORKKARAUTA, VASARA, VATUPASSI(2KPL) ,RUUVIT, PEITETULPAT, PORANTERÄ, IMUKUPIT(JOILLA KANNETAAN LASEJA), URETAANI, PEITELISTAT SISÄLLE, LISTANAULAT, ULOS PELLIT, SIRKKELI LISTOJEN LEIKKAAMISEEN JA KAVENTAMISEEN, PELTISAKSET, JÄTEKULUT VANHAT IKKUNAT KAATOPAIKALLE, ASENNUS AUTO MISSÄ VOI KULJETTAA KAIKKI TARVIKKEET TYÖ PAIKALLE JA SIELTÄ POIS, VAKUUTUKSET JOS VAIKKA LYÖT VASARALLA SORMEEN JA OLET SAIRAS LOMALLA HUOM.KAIKKI VAKUUTUKSET, VEROT JA TYÖHÖN KUULUU PALJON MYÖS KOKEMUSTA JA AMMATTITAITOA MITÄ EI PYSTY EDES SELITTÄMÄÄN. ETTÄ SIITÄ VAAN IKKUNOITA ASENTAMAAN 80€-120€ AUKKO


      • hintaan
        HJJGF kirjoitti:

        EI ASENNUS OLE PELKKÄÄ TYÖTÄ TARVITAAN MYÖS JOS VAIHDETAAN VANHAT IKKUNAT POIS. NIIN AKKUPORAKONE, PUUKKOSAHA, SORKKARAUTA, VASARA, VATUPASSI(2KPL) ,RUUVIT, PEITETULPAT, PORANTERÄ, IMUKUPIT(JOILLA KANNETAAN LASEJA), URETAANI, PEITELISTAT SISÄLLE, LISTANAULAT, ULOS PELLIT, SIRKKELI LISTOJEN LEIKKAAMISEEN JA KAVENTAMISEEN, PELTISAKSET, JÄTEKULUT VANHAT IKKUNAT KAATOPAIKALLE, ASENNUS AUTO MISSÄ VOI KULJETTAA KAIKKI TARVIKKEET TYÖ PAIKALLE JA SIELTÄ POIS, VAKUUTUKSET JOS VAIKKA LYÖT VASARALLA SORMEEN JA OLET SAIRAS LOMALLA HUOM.KAIKKI VAKUUTUKSET, VEROT JA TYÖHÖN KUULUU PALJON MYÖS KOKEMUSTA JA AMMATTITAITOA MITÄ EI PYSTY EDES SELITTÄMÄÄN. ETTÄ SIITÄ VAAN IKKUNOITA ASENTAMAAN 80€-120€ AUKKO

        tehdään, asennusmateriaalit tulee ikkunatoimittajalta eism. listat.


      • .........
        hintaan kirjoitti:

        tehdään, asennusmateriaalit tulee ikkunatoimittajalta eism. listat.

        Asennushinta, mitä porukat saavat, saattaa olla haarukassa 120-150 ja homma saattaa jollain tapaa sauhunsa vetää. Mutta kun otat ikkunakaupan yhteydessä tuon asennuksen, niin tuleepa helposti kait provikkaa päälle 50 egua. Ikkunakauppaa tehdessäni pari firmaa tyrkytti asennusta ja kyllä se hinta 2:lla alkoi kummallakin. No sen verran minulla laskupäätä on, että otin pelkät ikkunat ja esnsin itse tutun kirvesmiehen näyttäessä ensin mallin, miten homma tehdään.Tuo on siis hintataso, jota monet ikkunanostajat maksavat asennuksesta, kun ei ole minkäänlaista tuntumaa hintatasosta.


    • kalsari-kalle

      Ilman muuta Alavus-ikkunat, Mika Kalliokin valitsi ALAVUS-IKKUNAT!!!

    • ovat parhaat

      siitä tuotesuunnittelulle 10 pistettä. Ainoa ik-
      kuna joka ei VTT:n testin korkeimmalla paineella
      päästänyt vettä lävitse. Huonoimmat kastelivat
      eteensä jo aloituspaineilla. Joten : LAADULLA ON
      TEKIJÄNSÄ - JA SE TEKIJÄ ON ALAVUS-IKKUNAT !!!!!!

      • noin näkyvästi

        On jo tähänkin asti huomattu, että Alavuuden miehet lyövät löylyä kun sattui käymään tuuri testissä, että saranat olivat sattumalta oikein säädetty.

        Malta nyt kuitenkin vähän. - Nyrkkipajat ovat nyrkkipajoja edelleenkin.


      • osaa tehdä
        noin näkyvästi kirjoitti:

        On jo tähänkin asti huomattu, että Alavuuden miehet lyövät löylyä kun sattui käymään tuuri testissä, että saranat olivat sattumalta oikein säädetty.

        Malta nyt kuitenkin vähän. - Nyrkkipajat ovat nyrkkipajoja edelleenkin.

        hyvää laatua joka on TM-testissä todettu.


      • luettua

        Luettuani TM testin niin kyllä Alavus-ikkuna
        pärjäsi hyvin, kannattaa lukea testi.


      • testaus
        luettua kirjoitti:

        Luettuani TM testin niin kyllä Alavus-ikkuna
        pärjäsi hyvin, kannattaa lukea testi.

        alle arvostelun:
        - hankintakanavan valinta
        - hankintakriteerin miettiminen, että toimittajilla olisi ollut tasapuoliset tuotteet
        - tuotteiden rakenteellinen tasavertaisuus
        - säätämisen suorittamatta jättäminen asennuksen yhteydessä
        - mittaustulosten tasavertainen tulkinta
        - pisteitä jaettiin osin eri kriteerein kuin oli aikomus
        - sensaatiohakuinen testitulosten käyttö uuden lehden lanseeraamiseen

        että se tuon testin luotettavuudesta vielä näin vuoden jälkeenkin... meni luotettavuus kaikilta TM:n testeiltä... epäilen että ovat samaa paskaa!

        sanoo Rak.Ins.


      • mieltä
        testaus kirjoitti:

        alle arvostelun:
        - hankintakanavan valinta
        - hankintakriteerin miettiminen, että toimittajilla olisi ollut tasapuoliset tuotteet
        - tuotteiden rakenteellinen tasavertaisuus
        - säätämisen suorittamatta jättäminen asennuksen yhteydessä
        - mittaustulosten tasavertainen tulkinta
        - pisteitä jaettiin osin eri kriteerein kuin oli aikomus
        - sensaatiohakuinen testitulosten käyttö uuden lehden lanseeraamiseen

        että se tuon testin luotettavuudesta vielä näin vuoden jälkeenkin... meni luotettavuus kaikilta TM:n testeiltä... epäilen että ovat samaa paskaa!

        sanoo Rak.Ins.

        Minä pidän testiä täysin luotettavana ja se kertoi Suomen ikkunateollisuuden tason. Omalta kohdaltani testi vaikutti ikkunavalintaan. Pihla ym. huonolaatuiset laitettiin sivuun.


      • paikkaansa
        testaus kirjoitti:

        alle arvostelun:
        - hankintakanavan valinta
        - hankintakriteerin miettiminen, että toimittajilla olisi ollut tasapuoliset tuotteet
        - tuotteiden rakenteellinen tasavertaisuus
        - säätämisen suorittamatta jättäminen asennuksen yhteydessä
        - mittaustulosten tasavertainen tulkinta
        - pisteitä jaettiin osin eri kriteerein kuin oli aikomus
        - sensaatiohakuinen testitulosten käyttö uuden lehden lanseeraamiseen

        että se tuon testin luotettavuudesta vielä näin vuoden jälkeenkin... meni luotettavuus kaikilta TM:n testeiltä... epäilen että ovat samaa paskaa!

        sanoo Rak.Ins.

        Testi täysin luotettava, hankintakanava oli juuri
        oikea, ei niitä testiin tehtaalta suoraan tilata.
        Jos ikkunat tilataan testiin suoraan tehtalta niin ne ovat trimmattuja testiä varten. Ei VTT:n
        testejä voi mitenkään epäluotettavina pitää.
        Hyvä, että asioita nostetaan esille sehän on perusedellytys, että toimintaa lähdetään kehittämään paremmaksi.


      • ........
        paikkaansa kirjoitti:

        Testi täysin luotettava, hankintakanava oli juuri
        oikea, ei niitä testiin tehtaalta suoraan tilata.
        Jos ikkunat tilataan testiin suoraan tehtalta niin ne ovat trimmattuja testiä varten. Ei VTT:n
        testejä voi mitenkään epäluotettavina pitää.
        Hyvä, että asioita nostetaan esille sehän on perusedellytys, että toimintaa lähdetään kehittämään paremmaksi.

        Jos lähes puoliväkisin(niin kerrottiin lehdessä) hankittiin ikkunat yhden ja saman liikkeen kautta, niin taatusti sana levisi osalle ikkunatoimittajista(siis niille, jotka myyjä halusi). Ihmeellinen juttu sinänsä, että ne ikkunatmerkit pärjäsivät, joita ko. liikeketju myy aktiivisesti. Eli osa tuli trimmattuina testiin, osa sitten sellaisina kuin ne tehtaalta tulevat. Tosiasia on, että jos kaikkien ikkunoiden saranat olisi säädetty ohjeiden mukaan, olisi testitulos ollut aika yksitoikkoinen.


      • ASIAA!
        ........ kirjoitti:

        Jos lähes puoliväkisin(niin kerrottiin lehdessä) hankittiin ikkunat yhden ja saman liikkeen kautta, niin taatusti sana levisi osalle ikkunatoimittajista(siis niille, jotka myyjä halusi). Ihmeellinen juttu sinänsä, että ne ikkunatmerkit pärjäsivät, joita ko. liikeketju myy aktiivisesti. Eli osa tuli trimmattuina testiin, osa sitten sellaisina kuin ne tehtaalta tulevat. Tosiasia on, että jos kaikkien ikkunoiden saranat olisi säädetty ohjeiden mukaan, olisi testitulos ollut aika yksitoikkoinen.

        Olen rautakaupassa töissä...

        Menee juuri noin, että joka tavarassa mitä myydään toimituskauppana eli tavarat teetetään tilauksen mukaan valmistajalla, on omat luotetut toimittajat ja yhdessä puhalletaan samaan hiileen...

        Siksi pidän käytännön kokemuksesta tuota testiä ihan roskana, vaikka "voittaja" ikkunoita toisena "edustankin"


      • kaikkiko
        ........ kirjoitti:

        Jos lähes puoliväkisin(niin kerrottiin lehdessä) hankittiin ikkunat yhden ja saman liikkeen kautta, niin taatusti sana levisi osalle ikkunatoimittajista(siis niille, jotka myyjä halusi). Ihmeellinen juttu sinänsä, että ne ikkunatmerkit pärjäsivät, joita ko. liikeketju myy aktiivisesti. Eli osa tuli trimmattuina testiin, osa sitten sellaisina kuin ne tehtaalta tulevat. Tosiasia on, että jos kaikkien ikkunoiden saranat olisi säädetty ohjeiden mukaan, olisi testitulos ollut aika yksitoikkoinen.

        Ilmeisesti täytyisi päätellä, että sinun käsityksen mukaan kaikkien tuotteet olisivat Pihlan saaman luokittelun tasolla. Paljon mahdollsta tietenkin, mutta kyllä jotkut ikkunavalmistajat panostavat enemmän laatuun. Mutta kuka ostaisi testin jälkeen ainakaan varmasti huonoja ikkunoita, kuten Pihloja. Testi kuitenkin kertoo jotain valmistajan laadunvalvonnasta. Olkoonkin sitten jossain tiedetty tai ei testistä, niin häntäpään tuotteiden valmistajilla laadunvarmistus petti pahasti.


      • ..........
        kaikkiko kirjoitti:

        Ilmeisesti täytyisi päätellä, että sinun käsityksen mukaan kaikkien tuotteet olisivat Pihlan saaman luokittelun tasolla. Paljon mahdollsta tietenkin, mutta kyllä jotkut ikkunavalmistajat panostavat enemmän laatuun. Mutta kuka ostaisi testin jälkeen ainakaan varmasti huonoja ikkunoita, kuten Pihloja. Testi kuitenkin kertoo jotain valmistajan laadunvalvonnasta. Olkoonkin sitten jossain tiedetty tai ei testistä, niin häntäpään tuotteiden valmistajilla laadunvarmistus petti pahasti.

        Että saranoiden säädön jälkeen erot vesi ja ilmapitävyydessä olisivat olleet aika pienellä toleranssilla. Koko testituloshan oli täysin verrannollinen siihen, miten kunkin ikkunan saranat oli säädetty tehtaalla. Tehtaalta lähtiessä kun ei hienosäätöä ole suoritettu, vaan saattaa ikkuna "roikkua" paljonkin, kun se on pystyasennossa ja pultattuna ikkuna-aukkoon.Jotkut ikkunat eivät tarvitse säätöä toiset eivät ja koskee kaikkien ikkunavalmistajien tuotteita.


      • henkilön
        kaikkiko kirjoitti:

        Ilmeisesti täytyisi päätellä, että sinun käsityksen mukaan kaikkien tuotteet olisivat Pihlan saaman luokittelun tasolla. Paljon mahdollsta tietenkin, mutta kyllä jotkut ikkunavalmistajat panostavat enemmän laatuun. Mutta kuka ostaisi testin jälkeen ainakaan varmasti huonoja ikkunoita, kuten Pihloja. Testi kuitenkin kertoo jotain valmistajan laadunvalvonnasta. Olkoonkin sitten jossain tiedetty tai ei testistä, niin häntäpään tuotteiden valmistajilla laadunvarmistus petti pahasti.

        mielipide vain


      • .........
        .......... kirjoitti:

        Että saranoiden säädön jälkeen erot vesi ja ilmapitävyydessä olisivat olleet aika pienellä toleranssilla. Koko testituloshan oli täysin verrannollinen siihen, miten kunkin ikkunan saranat oli säädetty tehtaalla. Tehtaalta lähtiessä kun ei hienosäätöä ole suoritettu, vaan saattaa ikkuna "roikkua" paljonkin, kun se on pystyasennossa ja pultattuna ikkuna-aukkoon.Jotkut ikkunat eivät tarvitse säätöä toiset eivät ja koskee kaikkien ikkunavalmistajien tuotteita.

        Jos tuon TM:n arikkelin lukee, niin tuon johtopäätöksen voi tehdä, ei sen kummempaa. Ikkunoiden saranoiden säätöihin ei mitenkään koskettu, mikä ainakin ikkunanasennuksissa on täysin normaali ja nopea toimenpide.


    • U-kista

      Asiakkaiden kokemukset täysin identtisestä työsuorituksesta ovat usein aivan päinvastaisia...

      Voihan kyse olla siitäkin, ettei nyt puhuta samasta talosta U-kissa, mutta kyllä Pietolantiellä ainakin kokemukset ovat muuta kuin mitä hehkutat... ja hommakin kun on vielä pahasti vaiheessa...

      • käytännön kokemus

        joo,sama asennusryhmä oli meidän taloyhtiössä.Meillä työ tuli loistavasti kuntoon ja aikataulu piti hyvin.Olen myös käynyt seuraamassa miten teillä sielä työt etenee ja juttelin jopa nimeltä mainitsettoman isännöitsijänne kanssa.Vaikutti ainakin asennustyön laatuun olevan tyytyväinen,muusta en tiedä.


    • Pettynytpartsiin

      Yhden kielteisen asian olen huomannut Alavus-ikkunat -tuotteista. Meidän taloyhtiöön kun asennettiin uudet parvekeovet, niin vasta asennuksen jälkeen huomasin seuraavaa: Kynnykset olivat paljon korkeammat kuin vanhan oven aikana. Kun nyt menen parvekkeelle, pitää muistaa ottaa ovenkahvasta kiinni, jotten kompastuisi korkeaan kynnykseen. Milloinkahan unohdan, että kynnys on korkea, ja kaadun turvalleni parvekkeen kivilattialle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe