Mitä mieltä olette Eeva-nimestä? Ei kovin suosittu, mutta kuitenkin vanha ja ajaton. Itse havahduin nimeen vasta ihan äskettäin. En ole kuitenkaan antamassa sitä omalle lapselleni. Ihan mielenkiinnosta kyselen... :)
Eeva
15
2218
Vastaukset
- on hieno
Eeva on aivan ihana nimi,
yksikertaisuudessaan lumoava kuten sanotaan. - Liisa-Maria
tunnen kaikenikäisiä Eevoja.
- sisiliskosisko
Kumoaa mennen tullen kaiken maailman Aavat sun muut.
Eeva on nätti myös yhdysnimissä:
Eevastiina, Eeva-Reetta, Eeva-Mari, Eeva-Maija. Kaikki edellä mainitut sopivat niin pikkulapselle kuin aikuisellekin :)
Ollaan suunniteltu tuota Eeva-Reettaa mahdolliselle kolmannelle tyttärelle toiseksi nimeksi- mutta
ei nimi miestä pahenna jos ei... Itse en ikinä antaisi Eevaa, Evaa, Eveä tms. koska nimi on liian kaluttu. Mutta kyllähän kaikki nimet on hyviä, ei siinä mitään.
- eini-mimerkkiä
mutta kirjoitti:
ei nimi miestä pahenna jos ei... Itse en ikinä antaisi Eevaa, Evaa, Eveä tms. koska nimi on liian kaluttu. Mutta kyllähän kaikki nimet on hyviä, ei siinä mitään.
Eeva on liian tavallinen, ja arkinen. olen samaa mieltä!!
Mieluummin joku erikoinen ja juhlava kuten
Fansy Beatrice Wilhelmine
Teada-Lanette Helikeiju
Samba Aurinko Lumikide
- tai ihana ja harvinainen mutta kaunis
Pikku Rusina Mansikka - reps reps!
eini-mimerkkiä kirjoitti:
Eeva on liian tavallinen, ja arkinen. olen samaa mieltä!!
Mieluummin joku erikoinen ja juhlava kuten
Fansy Beatrice Wilhelmine
Teada-Lanette Helikeiju
Samba Aurinko Lumikide
- tai ihana ja harvinainen mutta kaunis
Pikku Rusina MansikkaOlen ihan samalla linjalla.
Eeva (ja kahdella eellä) on ajaton ja uber-naisellinen, kaiken maailman Claudiat on pikkutyttöjä Eevaan verrattuna, aina! - ole niin se on
reps reps! kirjoitti:
Olen ihan samalla linjalla.
Eeva (ja kahdella eellä) on ajaton ja uber-naisellinen, kaiken maailman Claudiat on pikkutyttöjä Eevaan verrattuna, aina!kyllä kaikki joilla on ruma ja tavallinen nimi tietää, että se on ruma ja tavallinen. Eevasta tulee mieleen joku naisvoimistelija jumppapuvussansa. Kyllä tytöstä on kiva jos hänellä on kaunis ja erityinen nimi.
- Terttu
ole niin se on kirjoitti:
kyllä kaikki joilla on ruma ja tavallinen nimi tietää, että se on ruma ja tavallinen. Eevasta tulee mieleen joku naisvoimistelija jumppapuvussansa. Kyllä tytöstä on kiva jos hänellä on kaunis ja erityinen nimi.
Oma nimimakusi taitaa olla "Ewelystina Camomylla Sikuriina-Kampavivi" -linjalla.
- lähellä ja
Terttu kirjoitti:
Oma nimimakusi taitaa olla "Ewelystina Camomylla Sikuriina-Kampavivi" -linjalla.
omalla tytölläni on kaunis ja erityinen nimi. En ikinä olisi antanut tytölle samanlaista rumaa ja tavallisen pulliaisen nimeä, joka itselläni on.
- Eeva on
kiva nimi. Itse ehkä "modernisoisin" sitä hiukan kirjoittamalla muotoon Eva, mutta kyllä - oikein kiva nimi!
- 1 E on liikaa :)
Otsikko/nimimerkki
- mää ja mielipiteeni
kaunis nimi.Sopii kaikenikäisille hyvin. Miksi en keksinyt sitä itse aikoinaan, kun lapselleni nimeä mietin.
Tunnenkin yhden Eeva nimisen ja hän on aina pitänyt nimestään. - sinihelmikki
nimi. Tunnen kaikenikäisiä. Nimen uusi tuleminen on vain ajan kysymys. Ehken Eveliina on syrjäyttänyt Eevan. Ehken yhdistettynä esim. Eeva-Kaisa, - Liina, -Noora saa uusia nimiä.
- Aurora Vee
Meidän esikoinen on Eva, yhdellä e-kirjaimella koska olen ruotsinkielinen.
Olemme saaneet paljon myönteisiä kommentteja nimestä, eikä kahteen vuoteen ole vastaan tullut kuin yksi samanniminen tyttö. Nimivalinta ei ole kaduttanut kertaakaan: klassinen ja kansainvälinen nimi jota aikuisenkaan naisen ei tarvitse hävetä.
Toki nimi on melko yleinen varsinkin 40 -ikäluokassa, mutta nykypäivän lasten keskuudessa erittäin harvinainen eikä mikään "pulliaisnimi".
Näinä aikoina ns. tavisnimiä kannattaa etsiä väestörekisterikeskuksen top 10-listalta. Monet "erikoisiksi" mielletyt nimet ovatkin aika tavallisia. Ihana nimi! Laittakaa sitte pojan nimeksi Aatami😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup634885Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1283497Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua483104Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652247Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4481921Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771578- 621347
- 631271
- 2611097
- 471042