Kuka maksaa pitkön takuun?

molli jori

Ceedin pitkä takuu on valmistajan takuu eli Deltalla ei pitäisi olla perusteita korkeille huoltohinnoille takuukustannusten kattamiseksi.

13

2745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskaasti

      huolloilla voi laskuttaa, koska omistajaa pelottaa takuun raukeaminen.

    • nuo takuuehdot

      taitaa käytännössä suurin osa korjauksista mennä omistajan piikkiin, sillä normaalista kulumisesta johtuvia vikojahan takuut ei korvaa.

    • Täällä käydyssä keskustelussa ihmisten mielissä näyttää olevan kaksi vaihtoehtoa:

      1) Autolla on lyhyehkö takuuaika, edulliset huoltohinnat ja ennalta arvaamattomat korjauskustannukset.

      2) Autolla on pitkä takuuaika, ennalta arvaamattomat huoltohinnat ja takuuseeen kuulumattomien kuluvien osien uusimiskustannuksia.

      Ilmeisesti joillakin muilla automerkeillä on vielä kolmaskin vaihtoehto:

      3) Autolla on ylläpitosopimus, joka ennalta sovittua kiinteää kuukausimaksua vastaan kattaa kaikki huollot, korjaukset ja kuluvien osien uusimiskustannukset. Eikö tämä ole paras vaihtoehto?

      • vaikkei deltalla

      • tärkeimmän

        4) On automerkkejä, joilla on "normaali" takuu, kohtuuliset huoltokustannukset ja joilla voi ajaa satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään korjauksia.


      • myöskin
        tärkeimmän kirjoitti:

        4) On automerkkejä, joilla on "normaali" takuu, kohtuuliset huoltokustannukset ja joilla voi ajaa satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään korjauksia.

        sellaisia autoja ei ole vielä valmistettu ,että satojatuhansia kilometrejä ajettaisiin ilman korjauksia.Höpönassu.


      • vielä oppimista
        myöskin kirjoitti:

        sellaisia autoja ei ole vielä valmistettu ,että satojatuhansia kilometrejä ajettaisiin ilman korjauksia.Höpönassu.

        Mullakin on ollut jo useampi tällainen auto. Vain määräaikaishuollot ilman lisätöitä sekä kuluvien osin vaihdot, mutta ei koskaan mitään vikoja tai korjauksia. Yli 300tkm olen näin ajanut jo kahdella eri autolla.
        Toyota Camry ja Nissan Maxima.


      • Todella onnekas
        vielä oppimista kirjoitti:

        Mullakin on ollut jo useampi tällainen auto. Vain määräaikaishuollot ilman lisätöitä sekä kuluvien osin vaihdot, mutta ei koskaan mitään vikoja tai korjauksia. Yli 300tkm olen näin ajanut jo kahdella eri autolla.
        Toyota Camry ja Nissan Maxima.

        Kertakaikkiaan. Mulla oli Camry -98, jonka ostin -02 80000km ajettuna. Kolme vuotta kestin, hyvä ettei muija lähtenyt camryn takia, ei tainnut olla kolmen vuoden aikana täysin kunnossa vuottakaan.


      • ovatkin
        vielä oppimista kirjoitti:

        Mullakin on ollut jo useampi tällainen auto. Vain määräaikaishuollot ilman lisätöitä sekä kuluvien osin vaihdot, mutta ei koskaan mitään vikoja tai korjauksia. Yli 300tkm olen näin ajanut jo kahdella eri autolla.
        Toyota Camry ja Nissan Maxima.

        Voi höpönassu.Kaikki osat mitkä ovat autossa ovat kuluvia. Peltikin on kuluva kun ruostuu puhki .Siis ei koskaan mitään vikaa ,vaan pikkuisen kuluvaa osaa.


      • tärkeimmän kirjoitti:

        4) On automerkkejä, joilla on "normaali" takuu, kohtuuliset huoltokustannukset ja joilla voi ajaa satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään korjauksia.

        Oma autonpitoni on ollut lähinnä tuon vaihtoehdon 4 mukaista. Ostin nykyisen autoni Delta-Autosta käytettynä siten, että siihen annettiin vuoden vaihtoautotakuu. Takuu antoi kyllä mukavaa turvallisuutta. Jos autossa olisi ollut piileviä vikoja, varmaankin ne olisivat vuoden aikana esille tulleet. Takuuaikana ei ollut tarpeen teettää yhtään määräaikaishuoltoa, kun auto oli juuri ennen myyntiä määräaikaishuollettu. Kun takuuaika on ohitse, ei tarvitse maksaa mitään ylimääräistä sen vuoksi, että takuu pysyisi voimassa.


      • tuo muija nimittäin
        Todella onnekas kirjoitti:

        Kertakaikkiaan. Mulla oli Camry -98, jonka ostin -02 80000km ajettuna. Kolme vuotta kestin, hyvä ettei muija lähtenyt camryn takia, ei tainnut olla kolmen vuoden aikana täysin kunnossa vuottakaan.

        Camrystä en luovu niin kauan kun se toimii moitteetta niinkuin tähän asti .-98 250 tkm.


    • kun_laatikko_hajoaa
      • kuitenkaan yleistä

        On ihan eri asia jos rellukuski maksaa kuin kuski maksaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe