Siis kun tarkistetaan refleksit, tunto, tasapaino, silmät jne... Voiko sen perusteella sulkea pois kaikki neurologiset sairaudet?
neurologisen tutkimuksen
16
2198
Vastaukset
- Hortonisti 2
Kyllä varmaan suurin osa vakavimmista tarkka oireiden kuvaus.
- niin yksinertaista
se ei ole.
Magneettikuvaus tai tietokonetomografiatutkimus, verisuonten varjoainekuvaus ja EEG ovat niitä yleisimpiä tutkimuksia.
Sitten on vaikka kuinka paljon erilaisia tutkimuksia, joista tavallinen ihminen ei ymmärrä mitään, jos sellaista ei ole tehty.
Sinun luettelemasi tutkimukset ovat vain sellaisia, joita lääkäri tekee vastaanotollaan ja kokemuksesta tiedän, ettei niistä välttämättä ilmene kovinkaan paljon, vaikka jotain olisikin pahasti pielessä. - ainakin mä
Hei!
Minä olin ensin neurologilla juuri niissä tasapaino-yms. testeissa, sen jälkeen oli neuropsykologin testit.
Olisko tästä apua? - vastauksista
Siksi kysyin, koska lääkäri sanoi sen vastaanotolla tehdyn tutkimuksen perusteella, että kyseessä ei ole "neurologinen prosessi" vaan mielenterveysongelma.
Hei!
Jos olet vielä töissä, pyydä työterveyslääkäriltä lähetettä eteenpäin juuri näihin lisätutkimuksiin, jos et ole samaa mieltä, että olet masentunut tai vastaavaa.
Tai jos pyydät vain neuropsykologille tai psykiatrille?
Magneettikuva taitaa maksaa jotain 700 euroa (en muista tarkkaan, joskus selvittänyt), samoin EEG. Joten asian on oltava aika selvä, että niihin laitetaan.
Minä kävin ensin neurologilla (autokolari), sen jälkeen neuropsykologilla, sen jälkeen MRI, ja vasta kun pääsin kuntoutustutkimuksiin, siellä tehtiin EEG ja puhe-toiminta ja psykiatrin tutkimukset. - no saman kokenut
mullekkin ilmoitettiin että kun nieleminen on vaikeaa niin syy on mielenterveys ongelma...ja vitut,lääkärit on vastuunpakoilijoita..
- ---
no saman kokenut kirjoitti:
mullekkin ilmoitettiin että kun nieleminen on vaikeaa niin syy on mielenterveys ongelma...ja vitut,lääkärit on vastuunpakoilijoita..
Ja minulle neurologi antoi pahoinvointilääkettä (en pysynyt pystyssä)ja passitti töihin Minulla todettiin myöhemmin Arnold chiari!!! Googlaa jos haluat tietää mikä se on
- minut laskettiin höpsöksi j...
--- kirjoitti:
Ja minulle neurologi antoi pahoinvointilääkettä (en pysynyt pystyssä)ja passitti töihin Minulla todettiin myöhemmin Arnold chiari!!! Googlaa jos haluat tietää mikä se on
Kun menin neurologille huimauksen,sekavuuden ja kovien kipujen kanssa.Kotiin vaan ja odottele puolivuotta.....menin yksityiselle....Arnold Chiari 1 oli syynä minun "höpsöyteen ja hermostuneisuuteen"...Eli olin oikeasti sairas.
Älkää antako periksi,vaikka lääkärit nujertaisi...Luottakaa omiin tuntemuksiin....
Voimia - tällä kertaa
minut laskettiin höpsöksi j... kirjoitti:
Kun menin neurologille huimauksen,sekavuuden ja kovien kipujen kanssa.Kotiin vaan ja odottele puolivuotta.....menin yksityiselle....Arnold Chiari 1 oli syynä minun "höpsöyteen ja hermostuneisuuteen"...Eli olin oikeasti sairas.
Älkää antako periksi,vaikka lääkärit nujertaisi...Luottakaa omiin tuntemuksiin....
VoimiaVarasin taas ajan terveyskeskukseen. Kolmen viikon päähän meni, eli kaksi viikkoa jäljellä. Mutta tämä ei taida olla ihan täysi tyhjäntoimittaja, koska soitin myös yksityiselle, ja sieltä tarjottiin aikaa samalle tyypille... Valitsin halvemman vaihtoehdon :) Työterveyslääkärille en pääse, koska en väsymyksen takia pysty olemaan tavallisessa työssä.
- Allu
tällä kertaa kirjoitti:
Varasin taas ajan terveyskeskukseen. Kolmen viikon päähän meni, eli kaksi viikkoa jäljellä. Mutta tämä ei taida olla ihan täysi tyhjäntoimittaja, koska soitin myös yksityiselle, ja sieltä tarjottiin aikaa samalle tyypille... Valitsin halvemman vaihtoehdon :) Työterveyslääkärille en pääse, koska en väsymyksen takia pysty olemaan tavallisessa työssä.
kero vähän oireista ja missä päin asut Ehkä voin antaa jotain vihjeitä On kokemusta neurologisesta sairaudesta josta harvat lääkärit tietävät mitään
- oireita
Allu kirjoitti:
kero vähän oireista ja missä päin asut Ehkä voin antaa jotain vihjeitä On kokemusta neurologisesta sairaudesta josta harvat lääkärit tietävät mitään
Ensimmäisellä kerralla listasin kaikki mahdolliset vaivat. Lääkäri siihen että "siis tässähän on vaikka minkälaista oiretta...". Ajattelin että no, keskitytään sitten niihin vaikeimpiin. Sekään ei mennyt hyvin, koska listalta jäi pois paljon asioita.
No kuitenkin, tässä uusin versio:
- fyysinen väsymys, lihasten ajoittainen heikkous
- silmäkipua liikuteltaessa, paineen tunne silmissä ja kaksoiskuvia (vain rasituksen yhteydessä)
- niskakipua (harvoin)
- rytmihäiriötuntemuksia
- raskas hengittää, rintaa ja kurkkua puristaa makuuasennossa
- joskus huimaa kun nousen ylös, käännyn ympäri, nostan kädet tai katson ylöspäin, pää tuntuu tyhjältä
- syke ja verenpaine heittelevät (syke kerran päivällä istuessa 50, muutoin usein yli 90 / alapaine yleensä 60-70, voi nousta sataan)
- olen pari kertaa lyhistynyt tuolille tai pöydälle, ja kun tokenin siitä, huomasin ihmisten tuijottavan minua oudosti
- horjahdan joskus ilman syytä tai pienestä liikkeestä (en itse juuri kiinnitä siihen huomiota, mutta joskus joku saattaa tuijottaa samalla tavalla tai sanoa "Oho...")
- pudottelen tavaroita, hapuilen, unohtelen sanoja ja änkytän
- äänenkäyttö vaikeaa
- huomaan saaneeni haavan käteen vasta kun näen veren
- melatoniinista lihaskipuja? (kyselin täällä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000404&posting=22000000023707739)
Nämä aioin jättää pois:
- laihtuminen (10 kiloa puolentoista vuoden aikana)
- aamujäykkyys
- kylmät kädet ja jalat
- pullistunut vatsa
- nivelet naksuvat ja rutisevat
- polvet ja lonkat jäykistyvät ja kipeytyvät seisomisesta ja istumisesta
- hampaanjäljet kielessä ja poskissa
- herkästi punoittavat kasvot
- melko korkea hemoglobiini
- voimakas syljeneritys
- nenä vuotaa jatkuvasti (erityisesti talvella sekä vilustumisen ja liikunnan yhteydessä)
Aika pahaltahan tuo kuulostaa :P Mietin kyllä itsekin, että jos olen sittenkin vain luulosairas. Etenkin silloin, kun olo on siedettävä. Mutta kun maailma alkaa sumentua kymmenen minuutin työnteon jälkeen, ei siitä pääse mihinkään.
Jos viitsit, kerro omista kokemuksistasi. Kaikenlaiset vinkit ovat tervetulleita! - Allu
oireita kirjoitti:
Ensimmäisellä kerralla listasin kaikki mahdolliset vaivat. Lääkäri siihen että "siis tässähän on vaikka minkälaista oiretta...". Ajattelin että no, keskitytään sitten niihin vaikeimpiin. Sekään ei mennyt hyvin, koska listalta jäi pois paljon asioita.
- silmäkipua liikuteltaessa, paineen tunne silmissä ja kaksoiskuvia (vain rasituksen yhteydessä)
- niskakipua (harvoin)
- rytmihäiriötuntemuksia
- joskus huimaa kun nousen ylös, käännyn ympäri, nostan kädet tai katson ylöspäin, pää tuntuu tyhjältä
- syke ja verenpaine heittelevät (syke kerran päivällä istuessa 50, muutoin usein yli 90 / alapaine yleensä 60-70, voi nousta sataan)
- olen pari kertaa lyhistynyt tuolille tai pöydälle, ja kun tokenin siitä, huomasin ihmisten tuijottavan minua oudosti
- horjahdan joskus ilman syytä tai pienestä liikkeestä (en itse juuri kiinnitä siihen huomiota, mutta joskus joku saattaa tuijottaa samalla tavalla tai sanoa "Oho...")
- äänenkäyttö vaikeaa
- melatoniinista lihaskipuja? (kyselin täällä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000404&posting=22000000023707739)
Nämä aioin jättää pois:
- aamujäykkyys
- kylmät kädet ja jalat
- pullistunut vatsa
- voimakas syljeneritys
- nenä vuotaa jatkuvasti (erityisesti talvella sekä vilustumisen ja liikunnan yhteydessä)
Aika pahaltahan tuo kuulostaa :P Mietin kyllä itsekin, että jos olen sittenkin vain luulosairas. Etenkin silloin, kun olo on siedettävä. Mutta kun maailma alkaa sumentua kymmenen minuutin työnteon jälkeen, ei siitä pääse mihinkään.
Jos viitsit, kerro omista kokemuksistasi. Kaikenlaiset vinkit ovat tervetulleita!Mielestäni sinun olisi välttämättä päästävä magneettikuvaan Jos et pääse niin tiedän hyvän lääkärin mutta näillä sivuilla ei voi mainita lääkärikeskusen tai lääkärin nimeä Voit laittaa minulle postia jos haluat ja kertoa mille lääkärille menet
[email protected]
Tuo ensimmäinen lista on varmaan aika hyvä mutta älä arvaa tai mainitse mitään tautia nimellä (lääkärit eivät aina pidä siitä potilas tekee diagnoseja,haluavat tehdä ne itse)
On hyvä että ei kerro liikaa oireita heti alussa ,muuten tärkeät asiat hukkuvat massaan ja saa helposti "hullun leiman"sillä on tiedossa että että potilaalle on syötetty psykelääkkeitä vaikka on ollut joku todellinen sairaus Minä sain pahoinvointi pilleretä ja passituksen töihin vaikka en pysynyt pystyssä ja oli muka joku neurologi Missä päin suomea asut? - pahalta,
oireita kirjoitti:
- niskakipua (harvoin)
- rytmihäiriötuntemuksia
- äänenkäyttö vaikeaa
Nämä aioin jättää pois:
- aamujäykkyys
- kylmät kädet ja jalat
- pullistunut vatsa
- voimakas syljeneritys
Jos viitsit, kerro omista kokemuksistasi. Kaikenlaiset vinkit ovat tervetulleita!onko sinulla ihmisiä tai läheisiä joiden kanssa keskustella?
- on aina
pahalta, kirjoitti:
onko sinulla ihmisiä tai läheisiä joiden kanssa keskustella?
"istut liikaa tietokoneen edessä, liikut liian vähän ja syöt huonosti".
Mutta tilanne hoitopuolella (lähinnä kuntoutusohjaaja ja yksilövalmentaja) on parantunut. Tulee sellainen tunne, että oikeasti kuunnellaan eikä vain puhuta motivaatiosta ja yhteiskunnan rahojen tuhlaamisesta ja kirjoiteta virheellisiä lausuntoja.
- päädytään tietyn-
tyyppisiin jatkotoimenpiteisiin. jos oireissa voidaan havaita kyseessä olevan psyykkisen sairauden, psykofarmakologisten testien suorittaminen jätetään minimiin tai pois. tapaus on sama silmäkipua sairastavan kohdalla; ei tutkita korvaa.
- voi olla psyykkistä
Jos joku lääkäri ei usko oireita vaan tarjoaa aina psyykkistä sairautta niin kannattaa vaikka säästää rahaa ja mennä yksityiselle.
On turhaa syödä psyykenlääkettä ja olla "puutuneena" jos oikealla diagnoosilla ja hoidoilla saadaan selvyys niihin fyysisiin oireisiin.
Lääkärikin voi erehtyä. Lääkärillä voi olla asenne potilasta kohtaan syystä tai toisesta.
Lääkärit myös arvostelevat toistensa tietämättömyyttä.
Kävin potilastietoni terveyskeskuksesta.
Oireet, joita olin laittanut yksityiskohtaisesti paperille, oli kirjoitettu hyvin yksinkertaisesti potilastietoihini.
Onhan sillä eroa, että onko huimausta istuallaankin tai huimaako vain hetken kun nousee tuolista ylös. Tai onko huimaus pyörivää vai heikotuksen tunnetta.
Silläkin on eroa, että onko hiukan muistamattomuutta tai että ei yhtäkkiä osaa vaikka ajaa autoa.
Lääkärin vaihtoa suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6115117Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?263064HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2662399- 1281726
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271463Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3521377Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101193- 121095
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73926- 114891