Myönnetäänkö opiskelijalle edes lainaa? Toinen opiskelee ja toisella on vakituinen työ... Miten mahtaisimme saada lainaa?
Kuinka ison lainan opiskelija+työssäkäyvä pariskunta
10
6409
Vastaukset
- toisinpäin
eli kuinka isoa lainaa pystytte maksamaan?
- nähden
samanverran pystyisimme varmasti maksamaan. Pelkkä vuokra meillä on 510€/kk plus sähkö, vesi ja autopaikka. Valmistun 2 vuoden päästä ja uskon saavani töitä, onhan minulla nytkin kaksi työpaikkaa koulun ohella.
Vähän pelottaa, miten pankissa suhtauduttaisiin... meillä kun ei ole takaajiakaan eikä alkupääomaa :( Varmempi tietysti olisi odottaa opintojen päättymistä. Mutta mitä te kokeneemmat näkisitte, paljonkohan voisimme saada lainaa tällä hetkellä? - vielä..
nähden kirjoitti:
samanverran pystyisimme varmasti maksamaan. Pelkkä vuokra meillä on 510€/kk plus sähkö, vesi ja autopaikka. Valmistun 2 vuoden päästä ja uskon saavani töitä, onhan minulla nytkin kaksi työpaikkaa koulun ohella.
Vähän pelottaa, miten pankissa suhtauduttaisiin... meillä kun ei ole takaajiakaan eikä alkupääomaa :( Varmempi tietysti olisi odottaa opintojen päättymistä. Mutta mitä te kokeneemmat näkisitte, paljonkohan voisimme saada lainaa tällä hetkellä?Tähänkin aikaan olen siis töihin lähdössä ;)
- katsottuna
vielä.. kirjoitti:
Tähänkin aikaan olen siis töihin lähdössä ;)
Lainanlyhennys 400€ (nimittäin vastike pitää pystyä myös maksamaan), laina-aika 20 vuotta, näillä tiedoin saa määräksi noin 60000€. Eri juttu sitten jos teillä on näyttää, että pystytte nytkin kuukausittain säästämään niin ja niin monta sataa euroa, silloin hieman isompi laina VOI onnistua. Henkilötakaajat luultavasti tarvitsette, noin pienillä tuloilla pankki ei välttämättä anna täystakausta.
- MMM
Kannattaa toki kysyä pankista. Meillä sikäli samanlainen tilanne. Eli työsäkäyvä ja opiskelija. Eli itselläni on vakituinen kokopäivätyö ja puolisoni opiskelee tekee osaikatöitä( valmistuu n 1,5 v. kuluttua).
Kyllä meille lainaa myönnettiin. Omia säästöjä oli lähes 20 000 €, tosin totesivat pankissa ettei sekään olisi ollut välttämätöntä. Alle 40 vuotias ensiasunnonostaja saa valtiontakausta 20% asunnon hinnasta ja tämä riitti meille takaukseksi omassa pankissamme.
Tosin laina on laskettu niin että pystymme sitä vielä lyhentämään ja myös elämään pelkillä minun tuloillani koska puolisollani tällä hetkellä määräaikainen työsuhde. Mulla siis tulot ennen veroja 2400 €/kk ja puolisolla 900 €/kk. Huomioikaa myös se että kenen kannattaa käyttää hyväksi lainan korkojen verovähennykset jotka esim. minun tuloillani ja lainamäärällämme ovat 150 €/kk, enemmän käteen (minä siis hyvitän yksin korot kun enemmän töitä teen)
Meillä siis lainaa 138 000 ja vielä pankki yritti antaa lisää...- ellei opiskelijäretku itse ...
huh munkin rahat menee nunnan kahvitteluun
- MMM
ellei opiskelijäretku itse ... kirjoitti:
huh munkin rahat menee nunnan kahvitteluun
Voihan sen noinkin käsittää jos haluaa...Otahan selvää mikä on takaus, tai joo maksaahan se valtio jos emme pysty sen 20% ja pla pla plaa... En mä jaksa sulle rautalangasta vääntää...
- toiset on rohkeampia
meillä oli -02 rahaa 60t€ ja lainaa piti ottaa 75t€. Valvoin öitä vaikka tienasin 60t€ vuodessa nettona, vaimo opiskeli. Nyt se on onneksi maksettu ja myyty (220t€) ja rakennetaan omaa taloa. Muutama kymppi pitänee taaskin ottaa velkaa eli unet mennee jälleen.
- mie vaan
täällä myös toinen työssä ja toinen opiskelee. Me ainakin saimme lainaa. Asunnon ostimme tampereelta, kaksion ja täällä ny nuo asunnot eivät kuitenkaan ole mistään halvimmasta päästä. rohkeasti kyselemään pankista lainatarjouksia, sillähän sen saatte selville saatteko lainaa vai ette.
- myönnetään
Mutta vaikka kuinka polttaisi, niin aikuiset ihmiset ottavat järjen käteen. Teidän maksuvara on tällä hetkellä vuokra miinus vastike eli n. 350€ ja laskurilla se tekee 30 vuoden lainalla n. 100000.
Kyllä pankki voi myöntää, mutta korkealla marginaalilla, veikkaisin 0,6 ja siihen vielä vakuutus (joka ei toteudu kuin ehkä kuolemantapauksessa) ja on nykyään pankin rahastusta vakuudettomien lainanhakijoiden kustannuksella.
Joku edellä vastasi, että he saivat, mutta säästössä oli rahaa eli pankki vakuuttui kyvystä maksaa.
Jos olette vakuuttuneita, että haluatte elintason laskua ja rakkaus ei karkaa niukkuudessakaan, niin sitten pankkiin keskustelemaan.
Järki pitäisi olla myös asunnon ostossa, asunto-osakeyhtiön tila on selvitettävä. Jos näyttää siltä, että ikkuna-, putki-, julkisivuremontti on kohta tulossa, niin pitää lisätä vastikkeeseen ainakin 200€. Omakotitalonkin kunto on tarkastettava vaikka myyjä sanoo, että huomenna on ostaja tiedossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841