välilevyn pullistuma leikkaus

fitnessurheilija23

Moi! olen 23v urheilullinen nuorimies...
Minulta leikattiin 7.2.07 välilevyn pullistuma
"prolapsi" oli pikkurillin pään kokoinen...
leikkauksen jälkeen oloni helpottuin kovasti,koska särky oikeaan reiteen loppui!
no nyt sitten menin jo 13.2 kuntosalille
nostelemaan käsipainoja..10kg molemmilla puolilla ja saman tein sitten seuraavanakin päivänä..tänään 16.2 kun aamulla heräsin,tajusin että se oli taas alkanut,iskias!! sama särky reiteen käveltäessä,mutta nyt istuttaessa se ei enää särje! eli hajosko siellä mun välilevyssä taas jotakin (tuli pullistuma) vai mitä??
pitääkö soittaa taas ortopedille,että
näin kävi?? kiitos vastauksista jo etukäteen..
T:jani

10

6088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

ois kiva jos viitsisit keroa oireistasi tarkemmin ja kuinka pullistuma viimein sitten todettiin ? kärsitkö kauan vaivoistasi ennen kuin pääsit leikkaukseen? minulla myös itsellä pitkään jatkuneita selkävaivoja.

• jotain järkeä

lähteä noin nopeasti kuntosalille?? Etkö saanut ohjeita sairaalasta miten kauan pitää olla tekemättä mitään?? Kantsii varmaan soittaa sairaalaan!!

• selkäleikkaus

Itse en saanut leikkauksen jälkeen nostella mitään painavaa moneen viikkoon, sairaslomaa 6 viikkoa ja sen päälle kuntoutus. Salille ei mitään asiaa ennen sitä...

• vanha eukko

Et olisi saanut moneen kuukauteen mihinkään kuntosalille mennä rehkimään.

Olisit saanut korkeintaan kotona jumpata ja kävellä ulkona tasiaisella.

Ja ne SYVÄT vatsalihakset ovat erittäin tärkeitä jumpata vahvaksi, koska ne tukevat selkärankaa mahan puolelta.

• leikattu myös

Kai ny sait ohjeet! Jos et, niin peräänkuuluta mikset. 6 vkoa pitäis olla HYVIN iisisti, vain nostaa max parin kilon taakkoja jne.

Minulta oltiin leikkaavinaan "kookas prolapsi"..näin magneettikuvan mukaan. Leikkauksessa huomasivat, ettei mitään prolapsia edes ole! Erittäin luiset ja isot nikamat, matalat nikamavälit. Leikkaus pitkitti; pyrkivät vapauttamaan hermojuurta pinteestä. Oli säkää; juuri siinä välissä ollut hermo aiheutti suurimman osan kivuista. Saa nähdä montako leikkausta vielä joutuu läpikäymään..

• Anonyymi

Noi on hankkia juttuja.
        Jos olet eläkkeellä niin leikkausia on monta.
        Työelämlläiselle homma laitetaan nopeasti kuntoon

• fitnessurheilija23

sain ohjeet,mutta olen itsepäinen
      ja rakastan kuntosalia...niimpä
      päätin mennä salaa tekemään kevyillä
      käsipainoilla edes jotakin...
      eilen kävin sitten fysioterapeutilla ja
      nyt mulla on tarkat treeniohjeet kuntosalille!
      penkkipunnerrusta,yms mikä ei kamalasti rasita
      selkää! määrättiin burana kuurille ja fysioterapeutti sanoi,ettei usko uutta prolapsia
      tulleen,vaan kuhan vaan on ärtynyt ja tulehtunut..

• n äks

Sulle on taatusti neuvottu mitä saat tehä ja mitä et leikkauksen jälkeen.. VArmasti sanottu että yli 5kg nosteluja vältettävä noin 4-6vkoa leikkauksen jälkeen.

Ja eipä siinä sitten kannata vikistä jos et viitsi ohjeita noudattaa! minulta on sama vaiva 2 vkoa sitten leikattu ja aijon myös kuntouttaa itseni ohjeiden mukaan.

• Leikattu

Älyvapaus ohoi! Eikö sulle snaottu, että et saa tehdä mitään moneen kuukauteen?

Viikon päästä jo nostat? taitaa olla aivosi menneet samassa§ leikkauksessa?

• Anonyymi

Mulla vähän sama juttu.
      Viimetalvena kaaduin hiihtokuntoilussa.Pari viikkoa ja taas hiihdettiin. Kipua oli, mutta se tuntui lihasperäiseltä.
      Vasen suksi ei pysynyt ladulla lopputalvesta En pystynyt enää hiihtämään ,kipu oli niin kova Ortopedi sanoi että selässä on molempiinsuuntiin mutka, eikä hän ala sitä leikkaamaan, saattaa mennä huonommaksi.
      Viimeaikoina molemmat reidet kipeytyy kävellessä. Tasapainokin vaihtelee. Vasemman jalan pikkuvarpaassa on ilkeä kipu eikä nilkka toimi normaalisti. Olen käynyt fysiatrilla ja syön Tramal 100mg 2 pilleriä päivässä. Selän jäykkyys on lisääntynyt. Hiihtämisestä ei tule mitään.
      Minulla on ikää 75v. Onko se niin, että tämä kipu vie ukon hautaan.
      Ortopedi ehdotti sairaalahoitoa.
      Ei kiinnosta mennä lääkekokeiluun .Siellä ei ole kummempia kirurgeja. Lääketiede saisi koepotilaan.
      Onko siihen ikäraja (työssäkäyvä) jotta hoidetaan kuntoon.
      Joskus nuorena makasin sairaalassa välilevypullistuman takia, eikä siellä tullu lasta eikä pas... Silloin menin yksityiselle ja selkä leikattiin kuntoon. Nyt elämä on itkua ja hammasten kiristystä.
      Olin keskiverto urheilia, nyt pelkkä pas...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      175
      2066
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      85
      1499
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1414
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      12
      1182
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      40
      1066
    6. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1003
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      42
      918
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      97
      865
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      825
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      785
    Aihe