Renault grand scenic 05`

Jukka_Joroinen

Ilmotelkaahan kyseisellä ajoneuvolla päästellyistä nopeuksista (huipuit).

9

2426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • randy siinik

      Kai se huippunopeus jonkinverran riippuu koneestakin. Itse olen ajellut kyseistä autoa parisenkymmentä kilometriä. Ajamani huiput oli 80 km/h mittarin mukaan, ois saattanut vähän vielä kiihtyä. Oli 2,0 automaatti kyseinen auto.

    • Tarnanen

      Lyhytperäisellä -05 mallisella 1,6 koneisella 185 km/h.

    • Me II

      Kerran meinasi mennä vähän ylinopeuden puolelle;)
      2.0T lyhyt malli.

    • Scenu

      Eipä paljon huvita maksimeja kokeilla kun jo vielä sakottomissa moottoritienopeuksissa, mittarin mukaan 130, todellinen välillä 124-5, kierroksia on jo mittarin pylväistä arvaillen noin 4200-300, ja kone huutaa kuin sirkkeli...

      Muissa bensa-autoissa on yleensä noin 1000 kierrosta vähemmän, ja usein ajamassani TDCI Mondeossa saa laittaa juuri kutosen päälle => kierrokset 2150.

      • Mitäs mä aina olen sanonut?

        Ihanko yllätyit tällaisesta havainnosta? Jos isohko auto pitää saada liikkumaan tyydyttävästi pienellä koneella niin välityksistä on tehtävä tiheät. Ja se tarkoittaa sitä että samalla nopeudella kierroksia on enemmän kuin harvemmin välitetyllä ja puhdikkaammalla koneella varustetulla autolla. Tai sitten vaihteita on oltava pirun monta, esim. 8.

        Diesel taas ei edes kierrä paljon yli 4000 kierrosta ja sen maksimivääntö on paljon laajemmalla ja alhaisemmalla kierrosalueella luin bensakoneessa. Eli sitä on ihan turha yrittää "vinguttaa" kuten bensakonetta. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä mutta käyttökelpoinen kierroslukualue on pari tuhatta kierrosta kapeampi kuin bensakoneessa joten vaihteita saa käyttää ahkeraan. Normaaliajossa ei merkitystä mutta kun ohitustilanteessa tms. otetaan koneesta kaikki irti niin saattaa bensakoneeseen tottunut yllättyä kiisselin puikoissa.

        Eli moottori on moottori ja starttimoottori on starttimoottori. Mikään ei korvaa mukavuudessa kuutioita joten jos haluaa auton, jossa vaihdekeppiä ei tarvitse hämmentää ja vatkata koko ajan niin ostaa sitten jollain muulla kuin sillä 1,6-litran "starttimoottorilla" varustetun mallin.


      • Scenu
        Mitäs mä aina olen sanonut? kirjoitti:

        Ihanko yllätyit tällaisesta havainnosta? Jos isohko auto pitää saada liikkumaan tyydyttävästi pienellä koneella niin välityksistä on tehtävä tiheät. Ja se tarkoittaa sitä että samalla nopeudella kierroksia on enemmän kuin harvemmin välitetyllä ja puhdikkaammalla koneella varustetulla autolla. Tai sitten vaihteita on oltava pirun monta, esim. 8.

        Diesel taas ei edes kierrä paljon yli 4000 kierrosta ja sen maksimivääntö on paljon laajemmalla ja alhaisemmalla kierrosalueella luin bensakoneessa. Eli sitä on ihan turha yrittää "vinguttaa" kuten bensakonetta. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä mutta käyttökelpoinen kierroslukualue on pari tuhatta kierrosta kapeampi kuin bensakoneessa joten vaihteita saa käyttää ahkeraan. Normaaliajossa ei merkitystä mutta kun ohitustilanteessa tms. otetaan koneesta kaikki irti niin saattaa bensakoneeseen tottunut yllättyä kiisselin puikoissa.

        Eli moottori on moottori ja starttimoottori on starttimoottori. Mikään ei korvaa mukavuudessa kuutioita joten jos haluaa auton, jossa vaihdekeppiä ei tarvitse hämmentää ja vatkata koko ajan niin ostaa sitten jollain muulla kuin sillä 1,6-litran "starttimoottorilla" varustetun mallin.

        Vaikkei ole ollut tapana fleimipeelojen huutoon vastata, niin tehdään nyt poikkeus.

        Pointtihan ei ollut kone, vaan se että miksi välityksistä on tehty sellaiset että vitosen saa heittää päälle jo noin 65 mittarinopeudessa, todellinen lienee jotain 60, jolloin on kierroksia pylväiden mukaan noin 2000. Ihan kuin koko auto olisi suunniteltu max satasen nopeuksia varten...
        Välityksien ei todellakaan tarvitse olla noin pienin välein, kyseessä ei ole mikään off-road-kulkine..


      • 2000 r/min
        Scenu kirjoitti:

        Vaikkei ole ollut tapana fleimipeelojen huutoon vastata, niin tehdään nyt poikkeus.

        Pointtihan ei ollut kone, vaan se että miksi välityksistä on tehty sellaiset että vitosen saa heittää päälle jo noin 65 mittarinopeudessa, todellinen lienee jotain 60, jolloin on kierroksia pylväiden mukaan noin 2000. Ihan kuin koko auto olisi suunniteltu max satasen nopeuksia varten...
        Välityksien ei todellakaan tarvitse olla noin pienin välein, kyseessä ei ole mikään off-road-kulkine..

        Uusi Grand Scenic 2.0T kiertää kutosella satasessa n. 2000 r/min, miellyttävää matkantekoa. Eikös 1.6 tullut täksi vuodeksi kuudes vaihde, tiedä sitten onko uusi kutonen sen pidemmäksi välitetty kuin vanha vitonenkaan.


      • 2,0 RT -99
        Scenu kirjoitti:

        Vaikkei ole ollut tapana fleimipeelojen huutoon vastata, niin tehdään nyt poikkeus.

        Pointtihan ei ollut kone, vaan se että miksi välityksistä on tehty sellaiset että vitosen saa heittää päälle jo noin 65 mittarinopeudessa, todellinen lienee jotain 60, jolloin on kierroksia pylväiden mukaan noin 2000. Ihan kuin koko auto olisi suunniteltu max satasen nopeuksia varten...
        Välityksien ei todellakaan tarvitse olla noin pienin välein, kyseessä ei ole mikään off-road-kulkine..

        Kun kone on pieni ja väännötön niin välityksistä pitää tehdä lyhyet. Siitähän tässä nimen omaan on kyse.

        2-litraisessa ekakoppaisessa Scenicissä vitosen voi suoralla tiellä heittää päälle kun mittarinopeutta on 50-55 km/h. 1,6-16v taas vaatii mieluummin sen 80 km/h että jaksaa vitosella ja siltikin 120 km/h mittarinopeudessa pikkukoneinen kiertää ainakin 500 rpm enemmän ja tuntuu huutavan. 2-litrainen kulkee muistaakseni jonkun 155 mittarinopeutta 4000 kierroksella.


      • HemiT
        Mitäs mä aina olen sanonut? kirjoitti:

        Ihanko yllätyit tällaisesta havainnosta? Jos isohko auto pitää saada liikkumaan tyydyttävästi pienellä koneella niin välityksistä on tehtävä tiheät. Ja se tarkoittaa sitä että samalla nopeudella kierroksia on enemmän kuin harvemmin välitetyllä ja puhdikkaammalla koneella varustetulla autolla. Tai sitten vaihteita on oltava pirun monta, esim. 8.

        Diesel taas ei edes kierrä paljon yli 4000 kierrosta ja sen maksimivääntö on paljon laajemmalla ja alhaisemmalla kierrosalueella luin bensakoneessa. Eli sitä on ihan turha yrittää "vinguttaa" kuten bensakonetta. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä mutta käyttökelpoinen kierroslukualue on pari tuhatta kierrosta kapeampi kuin bensakoneessa joten vaihteita saa käyttää ahkeraan. Normaaliajossa ei merkitystä mutta kun ohitustilanteessa tms. otetaan koneesta kaikki irti niin saattaa bensakoneeseen tottunut yllättyä kiisselin puikoissa.

        Eli moottori on moottori ja starttimoottori on starttimoottori. Mikään ei korvaa mukavuudessa kuutioita joten jos haluaa auton, jossa vaihdekeppiä ei tarvitse hämmentää ja vatkata koko ajan niin ostaa sitten jollain muulla kuin sillä 1,6-litran "starttimoottorilla" varustetun mallin.

        Samoja kierroslukuja näytti meidän Corolla farmari samoissa vauhdeissa, Corolla tosin pauhasi kuin peltirumpu ja pakoputki resonoi kuin kilpaautossa vaikkei siinä vikaa ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2487
    2. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1363
    3. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1323
    4. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      949
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      123
      842
    7. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      0
      750
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      25
      623
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe