Ilmotelkaahan kyseisellä ajoneuvolla päästellyistä nopeuksista (huipuit).
Renault grand scenic 05`
9
2405
Vastaukset
- randy siinik
Kai se huippunopeus jonkinverran riippuu koneestakin. Itse olen ajellut kyseistä autoa parisenkymmentä kilometriä. Ajamani huiput oli 80 km/h mittarin mukaan, ois saattanut vähän vielä kiihtyä. Oli 2,0 automaatti kyseinen auto.
- Tarnanen
Lyhytperäisellä -05 mallisella 1,6 koneisella 185 km/h.
- Me II
Kerran meinasi mennä vähän ylinopeuden puolelle;)
2.0T lyhyt malli. - Scenu
Eipä paljon huvita maksimeja kokeilla kun jo vielä sakottomissa moottoritienopeuksissa, mittarin mukaan 130, todellinen välillä 124-5, kierroksia on jo mittarin pylväistä arvaillen noin 4200-300, ja kone huutaa kuin sirkkeli...
Muissa bensa-autoissa on yleensä noin 1000 kierrosta vähemmän, ja usein ajamassani TDCI Mondeossa saa laittaa juuri kutosen päälle => kierrokset 2150.- Mitäs mä aina olen sanonut?
Ihanko yllätyit tällaisesta havainnosta? Jos isohko auto pitää saada liikkumaan tyydyttävästi pienellä koneella niin välityksistä on tehtävä tiheät. Ja se tarkoittaa sitä että samalla nopeudella kierroksia on enemmän kuin harvemmin välitetyllä ja puhdikkaammalla koneella varustetulla autolla. Tai sitten vaihteita on oltava pirun monta, esim. 8.
Diesel taas ei edes kierrä paljon yli 4000 kierrosta ja sen maksimivääntö on paljon laajemmalla ja alhaisemmalla kierrosalueella luin bensakoneessa. Eli sitä on ihan turha yrittää "vinguttaa" kuten bensakonetta. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä mutta käyttökelpoinen kierroslukualue on pari tuhatta kierrosta kapeampi kuin bensakoneessa joten vaihteita saa käyttää ahkeraan. Normaaliajossa ei merkitystä mutta kun ohitustilanteessa tms. otetaan koneesta kaikki irti niin saattaa bensakoneeseen tottunut yllättyä kiisselin puikoissa.
Eli moottori on moottori ja starttimoottori on starttimoottori. Mikään ei korvaa mukavuudessa kuutioita joten jos haluaa auton, jossa vaihdekeppiä ei tarvitse hämmentää ja vatkata koko ajan niin ostaa sitten jollain muulla kuin sillä 1,6-litran "starttimoottorilla" varustetun mallin. - Scenu
Mitäs mä aina olen sanonut? kirjoitti:
Ihanko yllätyit tällaisesta havainnosta? Jos isohko auto pitää saada liikkumaan tyydyttävästi pienellä koneella niin välityksistä on tehtävä tiheät. Ja se tarkoittaa sitä että samalla nopeudella kierroksia on enemmän kuin harvemmin välitetyllä ja puhdikkaammalla koneella varustetulla autolla. Tai sitten vaihteita on oltava pirun monta, esim. 8.
Diesel taas ei edes kierrä paljon yli 4000 kierrosta ja sen maksimivääntö on paljon laajemmalla ja alhaisemmalla kierrosalueella luin bensakoneessa. Eli sitä on ihan turha yrittää "vinguttaa" kuten bensakonetta. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä mutta käyttökelpoinen kierroslukualue on pari tuhatta kierrosta kapeampi kuin bensakoneessa joten vaihteita saa käyttää ahkeraan. Normaaliajossa ei merkitystä mutta kun ohitustilanteessa tms. otetaan koneesta kaikki irti niin saattaa bensakoneeseen tottunut yllättyä kiisselin puikoissa.
Eli moottori on moottori ja starttimoottori on starttimoottori. Mikään ei korvaa mukavuudessa kuutioita joten jos haluaa auton, jossa vaihdekeppiä ei tarvitse hämmentää ja vatkata koko ajan niin ostaa sitten jollain muulla kuin sillä 1,6-litran "starttimoottorilla" varustetun mallin.Vaikkei ole ollut tapana fleimipeelojen huutoon vastata, niin tehdään nyt poikkeus.
Pointtihan ei ollut kone, vaan se että miksi välityksistä on tehty sellaiset että vitosen saa heittää päälle jo noin 65 mittarinopeudessa, todellinen lienee jotain 60, jolloin on kierroksia pylväiden mukaan noin 2000. Ihan kuin koko auto olisi suunniteltu max satasen nopeuksia varten...
Välityksien ei todellakaan tarvitse olla noin pienin välein, kyseessä ei ole mikään off-road-kulkine.. - 2000 r/min
Scenu kirjoitti:
Vaikkei ole ollut tapana fleimipeelojen huutoon vastata, niin tehdään nyt poikkeus.
Pointtihan ei ollut kone, vaan se että miksi välityksistä on tehty sellaiset että vitosen saa heittää päälle jo noin 65 mittarinopeudessa, todellinen lienee jotain 60, jolloin on kierroksia pylväiden mukaan noin 2000. Ihan kuin koko auto olisi suunniteltu max satasen nopeuksia varten...
Välityksien ei todellakaan tarvitse olla noin pienin välein, kyseessä ei ole mikään off-road-kulkine..Uusi Grand Scenic 2.0T kiertää kutosella satasessa n. 2000 r/min, miellyttävää matkantekoa. Eikös 1.6 tullut täksi vuodeksi kuudes vaihde, tiedä sitten onko uusi kutonen sen pidemmäksi välitetty kuin vanha vitonenkaan.
- 2,0 RT -99
Scenu kirjoitti:
Vaikkei ole ollut tapana fleimipeelojen huutoon vastata, niin tehdään nyt poikkeus.
Pointtihan ei ollut kone, vaan se että miksi välityksistä on tehty sellaiset että vitosen saa heittää päälle jo noin 65 mittarinopeudessa, todellinen lienee jotain 60, jolloin on kierroksia pylväiden mukaan noin 2000. Ihan kuin koko auto olisi suunniteltu max satasen nopeuksia varten...
Välityksien ei todellakaan tarvitse olla noin pienin välein, kyseessä ei ole mikään off-road-kulkine..Kun kone on pieni ja väännötön niin välityksistä pitää tehdä lyhyet. Siitähän tässä nimen omaan on kyse.
2-litraisessa ekakoppaisessa Scenicissä vitosen voi suoralla tiellä heittää päälle kun mittarinopeutta on 50-55 km/h. 1,6-16v taas vaatii mieluummin sen 80 km/h että jaksaa vitosella ja siltikin 120 km/h mittarinopeudessa pikkukoneinen kiertää ainakin 500 rpm enemmän ja tuntuu huutavan. 2-litrainen kulkee muistaakseni jonkun 155 mittarinopeutta 4000 kierroksella. - HemiT
Mitäs mä aina olen sanonut? kirjoitti:
Ihanko yllätyit tällaisesta havainnosta? Jos isohko auto pitää saada liikkumaan tyydyttävästi pienellä koneella niin välityksistä on tehtävä tiheät. Ja se tarkoittaa sitä että samalla nopeudella kierroksia on enemmän kuin harvemmin välitetyllä ja puhdikkaammalla koneella varustetulla autolla. Tai sitten vaihteita on oltava pirun monta, esim. 8.
Diesel taas ei edes kierrä paljon yli 4000 kierrosta ja sen maksimivääntö on paljon laajemmalla ja alhaisemmalla kierrosalueella luin bensakoneessa. Eli sitä on ihan turha yrittää "vinguttaa" kuten bensakonetta. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä mutta käyttökelpoinen kierroslukualue on pari tuhatta kierrosta kapeampi kuin bensakoneessa joten vaihteita saa käyttää ahkeraan. Normaaliajossa ei merkitystä mutta kun ohitustilanteessa tms. otetaan koneesta kaikki irti niin saattaa bensakoneeseen tottunut yllättyä kiisselin puikoissa.
Eli moottori on moottori ja starttimoottori on starttimoottori. Mikään ei korvaa mukavuudessa kuutioita joten jos haluaa auton, jossa vaihdekeppiä ei tarvitse hämmentää ja vatkata koko ajan niin ostaa sitten jollain muulla kuin sillä 1,6-litran "starttimoottorilla" varustetun mallin.Samoja kierroslukuja näytti meidän Corolla farmari samoissa vauhdeissa, Corolla tosin pauhasi kuin peltirumpu ja pakoputki resonoi kuin kilpaautossa vaikkei siinä vikaa ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1031687- 2101527
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311000Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K58845En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k51794Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49775Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉58725Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5722