Ilmotelkaahan kyseisellä ajoneuvolla päästellyistä nopeuksista (huipuit).
Renault grand scenic 05`
9
2394
Vastaukset
- randy siinik
Kai se huippunopeus jonkinverran riippuu koneestakin. Itse olen ajellut kyseistä autoa parisenkymmentä kilometriä. Ajamani huiput oli 80 km/h mittarin mukaan, ois saattanut vähän vielä kiihtyä. Oli 2,0 automaatti kyseinen auto.
- Tarnanen
Lyhytperäisellä -05 mallisella 1,6 koneisella 185 km/h.
- Me II
Kerran meinasi mennä vähän ylinopeuden puolelle;)
2.0T lyhyt malli. - Scenu
Eipä paljon huvita maksimeja kokeilla kun jo vielä sakottomissa moottoritienopeuksissa, mittarin mukaan 130, todellinen välillä 124-5, kierroksia on jo mittarin pylväistä arvaillen noin 4200-300, ja kone huutaa kuin sirkkeli...
Muissa bensa-autoissa on yleensä noin 1000 kierrosta vähemmän, ja usein ajamassani TDCI Mondeossa saa laittaa juuri kutosen päälle => kierrokset 2150.- Mitäs mä aina olen sanonut?
Ihanko yllätyit tällaisesta havainnosta? Jos isohko auto pitää saada liikkumaan tyydyttävästi pienellä koneella niin välityksistä on tehtävä tiheät. Ja se tarkoittaa sitä että samalla nopeudella kierroksia on enemmän kuin harvemmin välitetyllä ja puhdikkaammalla koneella varustetulla autolla. Tai sitten vaihteita on oltava pirun monta, esim. 8.
Diesel taas ei edes kierrä paljon yli 4000 kierrosta ja sen maksimivääntö on paljon laajemmalla ja alhaisemmalla kierrosalueella luin bensakoneessa. Eli sitä on ihan turha yrittää "vinguttaa" kuten bensakonetta. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä mutta käyttökelpoinen kierroslukualue on pari tuhatta kierrosta kapeampi kuin bensakoneessa joten vaihteita saa käyttää ahkeraan. Normaaliajossa ei merkitystä mutta kun ohitustilanteessa tms. otetaan koneesta kaikki irti niin saattaa bensakoneeseen tottunut yllättyä kiisselin puikoissa.
Eli moottori on moottori ja starttimoottori on starttimoottori. Mikään ei korvaa mukavuudessa kuutioita joten jos haluaa auton, jossa vaihdekeppiä ei tarvitse hämmentää ja vatkata koko ajan niin ostaa sitten jollain muulla kuin sillä 1,6-litran "starttimoottorilla" varustetun mallin. - Scenu
Mitäs mä aina olen sanonut? kirjoitti:
Ihanko yllätyit tällaisesta havainnosta? Jos isohko auto pitää saada liikkumaan tyydyttävästi pienellä koneella niin välityksistä on tehtävä tiheät. Ja se tarkoittaa sitä että samalla nopeudella kierroksia on enemmän kuin harvemmin välitetyllä ja puhdikkaammalla koneella varustetulla autolla. Tai sitten vaihteita on oltava pirun monta, esim. 8.
Diesel taas ei edes kierrä paljon yli 4000 kierrosta ja sen maksimivääntö on paljon laajemmalla ja alhaisemmalla kierrosalueella luin bensakoneessa. Eli sitä on ihan turha yrittää "vinguttaa" kuten bensakonetta. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä mutta käyttökelpoinen kierroslukualue on pari tuhatta kierrosta kapeampi kuin bensakoneessa joten vaihteita saa käyttää ahkeraan. Normaaliajossa ei merkitystä mutta kun ohitustilanteessa tms. otetaan koneesta kaikki irti niin saattaa bensakoneeseen tottunut yllättyä kiisselin puikoissa.
Eli moottori on moottori ja starttimoottori on starttimoottori. Mikään ei korvaa mukavuudessa kuutioita joten jos haluaa auton, jossa vaihdekeppiä ei tarvitse hämmentää ja vatkata koko ajan niin ostaa sitten jollain muulla kuin sillä 1,6-litran "starttimoottorilla" varustetun mallin.Vaikkei ole ollut tapana fleimipeelojen huutoon vastata, niin tehdään nyt poikkeus.
Pointtihan ei ollut kone, vaan se että miksi välityksistä on tehty sellaiset että vitosen saa heittää päälle jo noin 65 mittarinopeudessa, todellinen lienee jotain 60, jolloin on kierroksia pylväiden mukaan noin 2000. Ihan kuin koko auto olisi suunniteltu max satasen nopeuksia varten...
Välityksien ei todellakaan tarvitse olla noin pienin välein, kyseessä ei ole mikään off-road-kulkine.. - 2000 r/min
Scenu kirjoitti:
Vaikkei ole ollut tapana fleimipeelojen huutoon vastata, niin tehdään nyt poikkeus.
Pointtihan ei ollut kone, vaan se että miksi välityksistä on tehty sellaiset että vitosen saa heittää päälle jo noin 65 mittarinopeudessa, todellinen lienee jotain 60, jolloin on kierroksia pylväiden mukaan noin 2000. Ihan kuin koko auto olisi suunniteltu max satasen nopeuksia varten...
Välityksien ei todellakaan tarvitse olla noin pienin välein, kyseessä ei ole mikään off-road-kulkine..Uusi Grand Scenic 2.0T kiertää kutosella satasessa n. 2000 r/min, miellyttävää matkantekoa. Eikös 1.6 tullut täksi vuodeksi kuudes vaihde, tiedä sitten onko uusi kutonen sen pidemmäksi välitetty kuin vanha vitonenkaan.
- 2,0 RT -99
Scenu kirjoitti:
Vaikkei ole ollut tapana fleimipeelojen huutoon vastata, niin tehdään nyt poikkeus.
Pointtihan ei ollut kone, vaan se että miksi välityksistä on tehty sellaiset että vitosen saa heittää päälle jo noin 65 mittarinopeudessa, todellinen lienee jotain 60, jolloin on kierroksia pylväiden mukaan noin 2000. Ihan kuin koko auto olisi suunniteltu max satasen nopeuksia varten...
Välityksien ei todellakaan tarvitse olla noin pienin välein, kyseessä ei ole mikään off-road-kulkine..Kun kone on pieni ja väännötön niin välityksistä pitää tehdä lyhyet. Siitähän tässä nimen omaan on kyse.
2-litraisessa ekakoppaisessa Scenicissä vitosen voi suoralla tiellä heittää päälle kun mittarinopeutta on 50-55 km/h. 1,6-16v taas vaatii mieluummin sen 80 km/h että jaksaa vitosella ja siltikin 120 km/h mittarinopeudessa pikkukoneinen kiertää ainakin 500 rpm enemmän ja tuntuu huutavan. 2-litrainen kulkee muistaakseni jonkun 155 mittarinopeutta 4000 kierroksella. - HemiT
Mitäs mä aina olen sanonut? kirjoitti:
Ihanko yllätyit tällaisesta havainnosta? Jos isohko auto pitää saada liikkumaan tyydyttävästi pienellä koneella niin välityksistä on tehtävä tiheät. Ja se tarkoittaa sitä että samalla nopeudella kierroksia on enemmän kuin harvemmin välitetyllä ja puhdikkaammalla koneella varustetulla autolla. Tai sitten vaihteita on oltava pirun monta, esim. 8.
Diesel taas ei edes kierrä paljon yli 4000 kierrosta ja sen maksimivääntö on paljon laajemmalla ja alhaisemmalla kierrosalueella luin bensakoneessa. Eli sitä on ihan turha yrittää "vinguttaa" kuten bensakonetta. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä mutta käyttökelpoinen kierroslukualue on pari tuhatta kierrosta kapeampi kuin bensakoneessa joten vaihteita saa käyttää ahkeraan. Normaaliajossa ei merkitystä mutta kun ohitustilanteessa tms. otetaan koneesta kaikki irti niin saattaa bensakoneeseen tottunut yllättyä kiisselin puikoissa.
Eli moottori on moottori ja starttimoottori on starttimoottori. Mikään ei korvaa mukavuudessa kuutioita joten jos haluaa auton, jossa vaihdekeppiä ei tarvitse hämmentää ja vatkata koko ajan niin ostaa sitten jollain muulla kuin sillä 1,6-litran "starttimoottorilla" varustetun mallin.Samoja kierroslukuja näytti meidän Corolla farmari samoissa vauhdeissa, Corolla tosin pauhasi kuin peltirumpu ja pakoputki resonoi kuin kilpaautossa vaikkei siinä vikaa ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822