arvoitus 3

pinsio

Aloitetaan helpolla: Millä salanimellä Tapsa on esiintynyt? Ja toinen kysymys: Minkä lauluyhtyeen tuottajana Tapsa on toiminut? (valitettavasti oon itsekin pikkusen epävarma, mutta uskon tietäväni. Manne varmasti vahvistaa!)

22

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen kuullut jostain "Stefan Folk"- nimestä... tiedä sitten ,että oliskohan Tapsa sillä nimellä esiintynyt joskus....

      Tuo toinen kysymys on kyllä tosi vaikea. Mä en kyllä siihen osaasanoa yhtään mitään. Manneen mä luotan ,että hän sen oikean vastauksen sieltä ainakin pläjäyttää.

    • Gilla*

      Nyt pisti "Pinsio" kyllä pahan. Sen tiedän ,että Tapsa on ollut tuottajana poikansa Edvardin levyllä muutama vuosi sitten, mutta en tiedä ,että minkä bändin tuottajana Tapsa olisi toiminut ? Tuota salanimeäkään en tiedä :-(

      • pinsio

        bändistä ei ole kysymys, oikeastaan lauluryhmästä, Justiinax oli jäljillä. Salanimi Staffan Folk on käytössä ainakin singlellä Rockabilly paukkuu/Kuntoihmegimmakaveri, siis sanoittajana. Manneen luotan ton lauluryhmän osalta! Odotellaan.


      • manne
        pinsio kirjoitti:

        bändistä ei ole kysymys, oikeastaan lauluryhmästä, Justiinax oli jäljillä. Salanimi Staffan Folk on käytössä ainakin singlellä Rockabilly paukkuu/Kuntoihmegimmakaveri, siis sanoittajana. Manneen luotan ton lauluryhmän osalta! Odotellaan.

        Lauluryhmä missä Tapani on esiintynyt on:ALATALO MIKKO,KASSU HALONEN, LUOMA PEKKA,esittivät tiernapoikia. Tämä ROCKABILLY on mielenkiintoinen, siinä kääntäjä on tuntematon ja Esittjä on salanimi HEMLIGHT JOHN.Sonja Lumpeen kappale MUISTOJEN LAULU,YVONNE GRÄSBECKIN KAPPALE HYVÄSTI YSTÄVÄIN, Tapanin KUN YSTÄVÄN MÄ SAIN.Näiden laulujen sanoittajaa ja säveltäjää, jonka salanimi on MIRISCH LASSE,epäillään olevan Tapanin salanimi.Tapani on tuottanut ainakin oman levynsä MISTÄ RAKKAUS ALKOI, joka on myynyt yli 50000 kpl:tta.Nämä nyt ainakin mieleeni tuli.Staffan Folk nimimerki on tässä kuntoihmegimma kappaleessa.


      • pinsio
        manne kirjoitti:

        Lauluryhmä missä Tapani on esiintynyt on:ALATALO MIKKO,KASSU HALONEN, LUOMA PEKKA,esittivät tiernapoikia. Tämä ROCKABILLY on mielenkiintoinen, siinä kääntäjä on tuntematon ja Esittjä on salanimi HEMLIGHT JOHN.Sonja Lumpeen kappale MUISTOJEN LAULU,YVONNE GRÄSBECKIN KAPPALE HYVÄSTI YSTÄVÄIN, Tapanin KUN YSTÄVÄN MÄ SAIN.Näiden laulujen sanoittajaa ja säveltäjää, jonka salanimi on MIRISCH LASSE,epäillään olevan Tapanin salanimi.Tapani on tuottanut ainakin oman levynsä MISTÄ RAKKAUS ALKOI, joka on myynyt yli 50000 kpl:tta.Nämä nyt ainakin mieleeni tuli.Staffan Folk nimimerki on tässä kuntoihmegimma kappaleessa.

        Nyt oot manne ulkona. Haen lauluryhmää, en tiernapoikia. Mulla on ajatus, johon muistan törmänneeni aiemmin. En toki ole itsekään satavarma, mutta oma käsitys asiasta on! Jos annan vinkin, niin paljastan asian saman tien! Sanoisinpa Laiton Koulu!


      • pinsio
        manne kirjoitti:

        Lauluryhmä missä Tapani on esiintynyt on:ALATALO MIKKO,KASSU HALONEN, LUOMA PEKKA,esittivät tiernapoikia. Tämä ROCKABILLY on mielenkiintoinen, siinä kääntäjä on tuntematon ja Esittjä on salanimi HEMLIGHT JOHN.Sonja Lumpeen kappale MUISTOJEN LAULU,YVONNE GRÄSBECKIN KAPPALE HYVÄSTI YSTÄVÄIN, Tapanin KUN YSTÄVÄN MÄ SAIN.Näiden laulujen sanoittajaa ja säveltäjää, jonka salanimi on MIRISCH LASSE,epäillään olevan Tapanin salanimi.Tapani on tuottanut ainakin oman levynsä MISTÄ RAKKAUS ALKOI, joka on myynyt yli 50000 kpl:tta.Nämä nyt ainakin mieleeni tuli.Staffan Folk nimimerki on tässä kuntoihmegimma kappaleessa.

        Do diin, ensin tilttas kone ja sitten mies, vai olisko ollut toisinpäin. Yhtye tai oikeammin kait kuoro, jota hain oli Koiton Laulu. Sen yhden julkaisun tuottajana Tapsa on ymmärtääkseni kerran toiminut. Jos olen väärässä, niin korjatkaa.
        Tuon Rokkabilly-kappaleen singlejulkaisussa ainakin sanoittajana komeilee Staffan Folk, kuten kääntöpuolen Kuntoihme... kappaleessakin.


      • pinsio
        manne kirjoitti:

        Lauluryhmä missä Tapani on esiintynyt on:ALATALO MIKKO,KASSU HALONEN, LUOMA PEKKA,esittivät tiernapoikia. Tämä ROCKABILLY on mielenkiintoinen, siinä kääntäjä on tuntematon ja Esittjä on salanimi HEMLIGHT JOHN.Sonja Lumpeen kappale MUISTOJEN LAULU,YVONNE GRÄSBECKIN KAPPALE HYVÄSTI YSTÄVÄIN, Tapanin KUN YSTÄVÄN MÄ SAIN.Näiden laulujen sanoittajaa ja säveltäjää, jonka salanimi on MIRISCH LASSE,epäillään olevan Tapanin salanimi.Tapani on tuottanut ainakin oman levynsä MISTÄ RAKKAUS ALKOI, joka on myynyt yli 50000 kpl:tta.Nämä nyt ainakin mieleeni tuli.Staffan Folk nimimerki on tässä kuntoihmegimma kappaleessa.

        Enpä oikein usko tuohon Lasse Mirsch-salanimeen Tapsan kohdalla. Lasse M ja Inga Thommessen ovat nimittäin levyttäneet 1976 Love Recordsille Stay for a While -nimisen albumin, jossa kaikki kappaleet ovat englanninkielisiä. Tämä Lasse on tosiaan salanimi, tuosta Ingasta en tiedä.
        Mainitsemasi suomenkieliset kappaleet ovat myös tämän Lassen tuotosta. Minä epäilisin jostain syystä Lasse Mårtenssonia.


      • manne
        pinsio kirjoitti:

        Enpä oikein usko tuohon Lasse Mirsch-salanimeen Tapsan kohdalla. Lasse M ja Inga Thommessen ovat nimittäin levyttäneet 1976 Love Recordsille Stay for a While -nimisen albumin, jossa kaikki kappaleet ovat englanninkielisiä. Tämä Lasse on tosiaan salanimi, tuosta Ingasta en tiedä.
        Mainitsemasi suomenkieliset kappaleet ovat myös tämän Lassen tuotosta. Minä epäilisin jostain syystä Lasse Mårtenssonia.

        En mene takuuseen, vaikka olisikin Mårtensson.Olisi yksi kysymys, minulla on sellainen käsitys, että Tapani ja Kari Tapio olisivat levyttäneet ,kylläkin erikseen erään kappaleen.Tapanin esittämänä se on Kaupungin kaunein kukka, mutta millä nimellä Kari on sen levyttänyt, sitä en muista.


      • manne
        manne kirjoitti:

        En mene takuuseen, vaikka olisikin Mårtensson.Olisi yksi kysymys, minulla on sellainen käsitys, että Tapani ja Kari Tapio olisivat levyttäneet ,kylläkin erikseen erään kappaleen.Tapanin esittämänä se on Kaupungin kaunein kukka, mutta millä nimellä Kari on sen levyttänyt, sitä en muista.

        Kappaleen alkuperäinen nimi on SPANIS HARLEM, ja Tapani on sen suomentanut nimellä KAUPUNGIN KAUNEIN KUKKA.Kari esittää sen eri käännöksenä,mikäli muistan oikein.


      • joopa joo...
        manne kirjoitti:

        Kappaleen alkuperäinen nimi on SPANIS HARLEM, ja Tapani on sen suomentanut nimellä KAUPUNGIN KAUNEIN KUKKA.Kari esittää sen eri käännöksenä,mikäli muistan oikein.

        Mannella menee varmaa suurin aika googlettaessa Tapani Kansasta tietoa ja sitten täällä esiintyy kaikentietävämanne...

        Noi tiedot saa kyllä netistä ongittua jos viitsii nähdä vaivaa.
        Kunnianhimo on yksi narsistin merkittävin piirre.
        Noin niinkuin asian ulkopuolelta.... heh


      • harlem
        manne kirjoitti:

        Kappaleen alkuperäinen nimi on SPANIS HARLEM, ja Tapani on sen suomentanut nimellä KAUPUNGIN KAUNEIN KUKKA.Kari esittää sen eri käännöksenä,mikäli muistan oikein.

        Biisin nimi on Spanish Harlem ja Kari on levyttänyt sen nimellä On yksi ruusu.


      • manne
        harlem kirjoitti:

        Biisin nimi on Spanish Harlem ja Kari on levyttänyt sen nimellä On yksi ruusu.

        Kiitoksia paljon.


      • joopa joo... kirjoitti:

        Mannella menee varmaa suurin aika googlettaessa Tapani Kansasta tietoa ja sitten täällä esiintyy kaikentietävämanne...

        Noi tiedot saa kyllä netistä ongittua jos viitsii nähdä vaivaa.
        Kunnianhimo on yksi narsistin merkittävin piirre.
        Noin niinkuin asian ulkopuolelta.... heh

        Kyllä Manne on sen verran pitkään Tapsan uraa seurannut ,että tietää siitä kyllä yhtä ja toista, niinkuin täälläkin on huomattu. Tuskin tarvitsee kovinkaan paljon mihinkään googlettamiseen turvautua. Kaikkia asioita ( vuosilukuja, nimiä...) ei tietenkään voi muistaa aina ulkoa.


      • Aura.
        Justiinax kirjoitti:

        Kyllä Manne on sen verran pitkään Tapsan uraa seurannut ,että tietää siitä kyllä yhtä ja toista, niinkuin täälläkin on huomattu. Tuskin tarvitsee kovinkaan paljon mihinkään googlettamiseen turvautua. Kaikkia asioita ( vuosilukuja, nimiä...) ei tietenkään voi muistaa aina ulkoa.

        Nimimerkki "joopa joo" oli täysin oikeassa. Helppoahan nykyaikana on kalastaa tietoa netistä!
        Pitäisi sen tyhmemmänkin tietää, paitsi tietenkään Justiinaxilta sitä ei voi vaatia...


      • manne
        Aura. kirjoitti:

        Nimimerkki "joopa joo" oli täysin oikeassa. Helppoahan nykyaikana on kalastaa tietoa netistä!
        Pitäisi sen tyhmemmänkin tietää, paitsi tietenkään Justiinaxilta sitä ei voi vaatia...

        Se riippuu pikkuisen siitäkin, mitä tietoa halutaan etsiä.Todelliseen tietoon tarvitaan kyllä pikkuisen enemmän asian harrastusta, kuin pelkkää googlessa pyörimistä.Minulle on se ja sama ,mistä kukin tietonsa hankkii, pääasia on, että edes jotkut asiat kiinnostaa.Vai pitäisikö edelleen istua kirjastossa pää kiinni tietosanakirjassa, sekö on sitä ainoaa oikeaa tietoa.Tietokone on hyvä apu nopean tiedon hankinnassa, mutta ei se kenestäkään tietäjää tee.Halventavat kommentinne ei ainakaan teidän tietonne tasoa kohota,mutta jos se tekee teidät onnellisiksi,niin siitä vaan.


      • pinsio
        Aura. kirjoitti:

        Nimimerkki "joopa joo" oli täysin oikeassa. Helppoahan nykyaikana on kalastaa tietoa netistä!
        Pitäisi sen tyhmemmänkin tietää, paitsi tietenkään Justiinaxilta sitä ei voi vaatia...

        Kyllä tässä manne on ainakin meikäläisen vakuuttanut Tapsa-tietoudellaan, Kyllä noit laulukilpailuasiat sen viimeistään osoitti. Ei niistä ainakaan Tapsan kotisivuilla mitään mainita. Ja sitä paitsi netistäkin täytyy kyllä osata hakea oikeasta paikasta. Esim googlesta avautuu helposti satoja jopa kymmeniä jos ei jopa satoja tuhansia tiedostoja hakusanoilla.
        Ei kait se häpeä ole, jos tietää idolistaan tai suosikkiartististaan asioita ja pikkuknoppitietoa. Kuten olen jo maininnut, olen seurannut Tapsan uraa reilut 30 vuotta, ja täältä olen saanut muutamassa kuukaudessa jonkun verran uutta tietoa, myös muilta kuin Mannelta. Ihme kyllä, tältä palstalta olen oppinut uutta myös klabbista.


      • ************'
        pinsio kirjoitti:

        Kyllä tässä manne on ainakin meikäläisen vakuuttanut Tapsa-tietoudellaan, Kyllä noit laulukilpailuasiat sen viimeistään osoitti. Ei niistä ainakaan Tapsan kotisivuilla mitään mainita. Ja sitä paitsi netistäkin täytyy kyllä osata hakea oikeasta paikasta. Esim googlesta avautuu helposti satoja jopa kymmeniä jos ei jopa satoja tuhansia tiedostoja hakusanoilla.
        Ei kait se häpeä ole, jos tietää idolistaan tai suosikkiartististaan asioita ja pikkuknoppitietoa. Kuten olen jo maininnut, olen seurannut Tapsan uraa reilut 30 vuotta, ja täältä olen saanut muutamassa kuukaudessa jonkun verran uutta tietoa, myös muilta kuin Mannelta. Ihme kyllä, tältä palstalta olen oppinut uutta myös klabbista.

        Ihan sama vaikka tietonsa Googlesta tai mistä sitten saisikin. Minustakin on vaan erittäin hienoa ja arvostettavaa, että on kiinnostunut ottamaan asioista selvää ja että on valmis jakamaan tietoaan myös muille.


    • PINSIO

      Nyt varmistui tuo Tapsan tuottama lauluyhtyeen albumi. Se on lauluyhtye NEILIKAN julkaisema albumi ARKINEN LAULU RAKKAUDESTA vuodelta 1978. Mukana soittajana mm. Kaj Kuittinen, ja A1 lauluna Partisaanivalssi. Pahoittelen aikaisempaa vastaustani, jossa väitin, että kyseessä olisi kuoro Koiton Laulu.

    • Mirsch

      Lasse Mirsch on säveltäjä ja sukua itselleni, voin sanoa ettei ole salanimi.

    • pansio

      Helppoa kuin heinänteko!
      Salanimi: Posliini Transsula
      Lauluyhtye jonka tuottajana: Munattomat Mannet

    • Anonyymi

      Höh?

    • Anonyymi

      Jos Tapani perustaisi kuntosalin mikä olisi sen nimi ?
      V: Kansanliike

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe