Makuupussi??

gentle76

Tervehdys kaikille alan harrastajille :))

Uuden makuupussin osto olisi edessä tässä kevään mittaan. Mutta minkähän sitä sitten laittaisi oikein? En ole kauhean tietoinen tämän hetkisestä makuupussimarkkinoista ja trendeistä mikä olisi se "the makuupussi". Untuva olisi kiva tietty, että saisi pienempään tilaan etc. Varmaan sellainen välikausien/kesä olisi ajankohta. Eli max -20`C turnajaiskestävyyttä :)) Eli merkkejä ja malleja kaipaisin linkkien kera.

Kiitoksia kaikille jo etukäteen :))

9

3996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyjy

Käyttötarkoitus määrää, eli käyttäsitkö vain kesäisin vai ympärivuoden? neljän vuodenajan makuupussi on käytännössä mahdottomuus, ts. että lämpötila olisi sopiva kesällä ja talvella. Miulla on toiminut kesämakuupussi, semmonen 0,9kg pieneen tilaan mahtuva pussi, joka menee tarvittaessa kolmen vuodenajan pussin sisään... Mutta ostatpa miten lämpimän pussin tahansa, makuualustalla on tärkein vaikutus, kylmyyshän tulee altapäin :)

Mutta piti sanomani, että kandee selata vaikka kirjastosta retkilehden vuosikertaa, siinä on pätevät arvostelut ja perustelut. Makuupusseja ne testaa ainakin kerran-kaksi vuodessa :)

• gentle76

Hei Tuija :)) Makuupussi tulisi lähinnä välikausi/kesä eli kevät-kesä-syksy ajankohtalle. Talvella retkeily ja yöpyminen taivasalla ei ole vielä tullut ajankohtaiseksi. Tosin joskus senkin olen tehnyt yli -30`C pakkasessa :)) Mutta kesäaikaa se etupäässä on. Pohjois-Norjassa kelit vaan saattaa olla joskus aika karut, ja silloin on mukava yöpyä lämpimästi :)) Mutta toi oli hyvä pointti että makuualustaankin kannattaa satsata. Se puoli on vallan meinannut unohtua :) Viimeksi taisin olla ilman telttaa liikkeellä.. pussi tosin oli. Sitten vain jotain pehmikettä alle, makuupussiin ja jätesäkin sisälle kerälle. Siellä jossain pikkiriikkisen koivun alla kun alat aamulla kasaamaan iteäsi, niin eittämättä mieleen palaa mukavuuden haluisuus ja mökin tuoma lämpö, että saisi edes kamat kuivaksi :))

• jopi

Joutsen on kotimainen laatumerkki. Tuotteita löytyy jokaiselle tarvitsijalle ja materiaalit ja työ on laadukasta.
      Hintaa on turha kursailla, sillä hyvää ja halpaa ei ole olemassa.
      Itse käytän HALLAA ja QUANTUMIA ja täyttävät loistavasti tehtävänsä. Omaatuntoa rauhoittaa myös tietoisuus, että Joutsenen hankkineena olen tukenut suomalaista työtä.
      Goole vie Sinut kätevästi Joutsenen kotisivuille, mistä saat tuoteinformaatiota. Menestystä!

• gentle76

Mä tässä pänttäsin muutaman päivän ja luin kaiken mitä netistä irti sain :)) Ja juurikin tuo Joutsen olis aika kova sana. Nykyinen nimi taisi kuitenkin olla "Suomen Höyhen", ja halla pussin nimi "Tunturisusi 1500"? Se toinen mainitsemasi Suomen Höyhenen malleista (ei halla) olisi varmaan mun valinnoille parhaasta päästä. Mutta... en pidä sen ulko-asusta. Pinnallista, eikö? :)) Niinpä.. mut sitten törmäsin sellaisen ei niin paljon keskustelua saaneeseen mutta muuten ainakin retkeily valmistaja on todella iso tekijä ellei suurin.. eli The North Face... Siellä oli muutama sellainen pussi joka miellytti ulkoisesti. Siihen oli selkeesti panostettu. Ainoa vaan.. että olivat kuitupusseja etupäässä. Minusta Suomen Höyhenen pussit kaipaisi radikaaleja uudistuksia ulkoasuunsa. Jopa vuosittain. Ainoa huono puoli noissa North Facen pusseissa on se... että niitä on myynnissä kai vain partioaitassa.. ja hinnathan sitten tietää mitä ne on.. että kaikkia North Facen pusseja heiltä ei taatusti löydy. Netistä kun katsoin niin jopa 50% kalliimpia kuin esim jenkeissä... tuskin rahti niin paljon maksaa? :))

• "yleispussina"

nykyään Joutsen Halla. Tunturisusi 1500 lähes vastaava, olikohan siinä sit 10g enemmän untuvaa kuin Hallassa. Jokatapauksessa sillä ei käytännön merkitystä. Molempia on myynnissä, liikkeestä riippuen. Itse maksoin Hallasta 190 eskoa, elikkäs mielestäni halvalla sain. Noin 30 vrk yöpymisten perusteella erittäin hyvä tuote, minimilämpötila reissuillani -7.
        Lämpöisillä keleiilä käytin/käytän Hallaa pelkästään peittona. Mie käytän aina makuupussilakanaa, joka lisää lämpimyyttä- minkä huomaa varsinkin makkaria peittona käyttäessä viileissä ( 5) keleissä, ei haittaa vaikka puolet kropasta on vain sen lakanan suojassa.

• Mode

Testausta
        -20 °C
        20 °C

• Anonyymi

Joutsen alkaa tehdä uudestaan makuupusseja pienen tauon jälkeen.

• Anonyymi

Jes!

• Anonyymi

Löytyykö jostain tarkempaa tietoa tähän liittyen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4170
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3929
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      33
      3426
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2753
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2689
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2502
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      1994
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      8
      1129
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      144
      1102
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      986
    Aihe