ikävä lapsenlasta

surumummi

Kahteen kuukauteen en ole saanut nähdä lapsenlastani ja on niin ikävä ja kova huoli. On niin ikävä että itkettää.

16

1795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mumi

      mutta mistä johtuu, ettet ole saanut nähdä?
      Onko lapsenlapsi poikasi vai tyttäresi jälkeläinen.
      Minkä ikäinen lapsenlapsesi on?

    • Itkevä mummi

      Minulta katkaistiin lapsenlapseen välit,kun hokasin,että tyttären uusi mies kohtelee kaltoin tätä alle 3vuotiasta...Jopa väkivaltaa,murtuma...:(
      Tein ilmoituksen sossuun ja mun käski tytär nyt olla puuttumatta heidän elämään ja poistaa itseni kokonaan kuvioista...
      En muutenkaan ole nähnyt lapsenlastani puoleen vuoteen,muuttivat kauas.
      Itku ja masennus seuralaisina tällä mummulla:(
      En tiedä korjaantuuko välit koskaan.Miksi tytär antaa uuden miehen olla julma omalle tyttärelleen?????§

      • hard to say

        Me emme voi vastata tuohon esittämääsi kysymykseen. Sinä olet siihen parempi vastaamaan, kun olet ikäänkuin asiantuntija siihen, mitä tyttäreesi tulee, jos olet hänet itse kasvattanut ja hänen kanssaan hänen aikuisikäänsä asti elänyt.


    • Mummukans

      Toivotan sinulle tylsää joulunalusaikaa "hard to say".

      • hard to say

        Tuollaiset toivotukset lankeaa kyllä AINA huonona karmana itselle takaisin!

        Vastaa Sinä sitten itkevälle mummolle, jos tiedät häntä paremmin, miksi hänen tyttärensä antaa uuden miehen olla julma itkevän mummon tyttärentyttärelle. Minä en tiedä, enkä usko että moni muukaan TÄYSIN ulkopuolinen sitä voi tietää. :O


      • -----------
        hard to say kirjoitti:

        Tuollaiset toivotukset lankeaa kyllä AINA huonona karmana itselle takaisin!

        Vastaa Sinä sitten itkevälle mummolle, jos tiedät häntä paremmin, miksi hänen tyttärensä antaa uuden miehen olla julma itkevän mummon tyttärentyttärelle. Minä en tiedä, enkä usko että moni muukaan TÄYSIN ulkopuolinen sitä voi tietää. :O

        Se, että sinä et tiedä vastausta, ei tarkoita, että asia olisi automaattisesti itkevän mummon syytä tai että hänen pitäisi se vastaus tietää. Sinun vastauksesi oli syyllistävä ja se, jos mikä lankeaa kyllä huonona karmana itselle takaisin. Kun muutenkin on jo ahdistavaa, niin pitääkö sitä ahdistusta lisätä vielä syyllistämällä? Kuka syyllistämisestä hyötyy? Luuletko, ettei hän ole tehnyt aikoinaan parastaan tyttärensä kasvattamisessa ja vaikka ei olisikaan, niin olisiko siitä hyötyä syyllistyä tässä vaiheessa? Nyt hän ainakin toimi aivan oikein lapsenlapsensa suhteen ja ilmoitti väkivallasta eteenpäin.


      • hard to say
        ----------- kirjoitti:

        Se, että sinä et tiedä vastausta, ei tarkoita, että asia olisi automaattisesti itkevän mummon syytä tai että hänen pitäisi se vastaus tietää. Sinun vastauksesi oli syyllistävä ja se, jos mikä lankeaa kyllä huonona karmana itselle takaisin. Kun muutenkin on jo ahdistavaa, niin pitääkö sitä ahdistusta lisätä vielä syyllistämällä? Kuka syyllistämisestä hyötyy? Luuletko, ettei hän ole tehnyt aikoinaan parastaan tyttärensä kasvattamisessa ja vaikka ei olisikaan, niin olisiko siitä hyötyä syyllistyä tässä vaiheessa? Nyt hän ainakin toimi aivan oikein lapsenlapsensa suhteen ja ilmoitti väkivallasta eteenpäin.

        Mistä kohtaa rivien välistä sinä onnistuit lukemaan, että asia olisi mielestäni itkevän mummon syytä?

        Tässä sinulle hieman lisää rautalankaa: Itkevä mummo on paras vastaamaan tuohon kysymykseen, mikäli hänen tyttärensä ei ole sijaisperheessä kasvanut aikuiseksi.

        Käsitätkö NYT miksi? Hän tuntee tyttärensä paremmin kuin yksikään meistä. Jos et vieläkään ymmärrä, niin en minä voi sille mitään. Meitä on niin moneen junaan.

        Kyllä minä luulen, että sinun on nyt myöhäsitä katua ikäviä toivotuksiasi minulle. :)


    • valhe vai totta?

      Tyttäresi on tainnut rakastua sokeasti,johonkin luonnevikaiseen hamppiin.

      Olipa outo sossuntäti/setä,kun ei noteerannut mitenkään lapsenlapsesi pahoinpitelyyn.

      Rikollista toimintaa jos lapsi pahoinpidellään,niin että murtumia tulee.

      Sossuntätin olisi pitänyt asiasta kertoa lääkärille ja hänen poliisille.

      Vai oliko tämä aloutus,valhe? vai satu?

      • huom!!!

        Huomasitko että aloitus on tehty 2007 nimim.surumummi ja teksti johon vastasit 2014 nimim. itkevä mummi.

        Surumummin teksti ei liity mitenkään tuohon itkevän mummin tekstiin.. paitsi että molemmilta on katkaistu välit lapsenlapseen.


    • Mummi vaan

      Minä en ole nähnyt lapsenlastani puoleen vuoteen. Muutti äitinsä kanssa kauas pois kotikaupungistani.
      En saa elämääni minkäänlaiseen järjestykseen kaipauksen ollessa aivan pohjaton. Menetin myös oman lapseni samassa tilanteessa, poikani toki asuu lähellä.
      Lohdutetaan, että kun nyt 3-v. on isompi, tulee varmasti mummia tapaamaan. Mutta kun pelkään, etten elä niin pitkälle.
      Minulla ei ole varaa eikä fyysisesti mahdollista matkustaa lapsenlasta tapaamaan.

      Sanovat, että hanki jotain muuta tekemistä elämääsi. Vaan kun ei ole helppoa. Näkövammaisena ei halua mennä ns uusiin ryhmiin, jossa ei tunne ketään. Eikä tässä masennustilassa jaksakaan. Elämässäni ei ole muuta kuin yksinoloa.

      Kertokaa, mitä olette keksineet itsellenne ratkaisuksi, jos samankaltainen tilanne.

      • Vierivä kivi ei samm

        Säästäisin 5 euroa kuukaudessa, niin kauan että minulla olisi matkarahat. Millainen fyysinen vammasi on, mikä estää sinua matkustamasta? Kyllä nykypäivänäkin kanssamatkustajat auttavat avun tarvitsijaa.


      • tätäkin nähnyt
        Vierivä kivi ei samm kirjoitti:

        Säästäisin 5 euroa kuukaudessa, niin kauan että minulla olisi matkarahat. Millainen fyysinen vammasi on, mikä estää sinua matkustamasta? Kyllä nykypäivänäkin kanssamatkustajat auttavat avun tarvitsijaa.

        En ole nimimerkki "Mummi vaan", mutta mieleeni tulee moniakin fyysisiä syitä, jotka estävät matkustamisen: selkäsärky, jonka takia ei voi istua pitkiä aikoja, migreeni, asentohuimaus, matkapahoinvointi, liikkumisrajoite, jonka takia juniin ja busseihin nouseminen on erittäin vaikeaa, aistiyliherkkyys, allergiat, näkövammaisuus ym. Monien ihmisten täytyy päästä vähän väliä pitkäkseen tai vessaan tai saada juotavaa tai syötävää. Psyyken puolelta paniikkikohtaukset, neuroosit, fobiat, masennus. Kanssamatkustajat eivät voi riittävästi auttaa eivätkä ottaa vastuuta sairaista ihmisistä.
        Keskuudessamme on tosiaankin paljon ihmisiä, joiden on vaikea liikkua oman kotinsa tai lähiympäristönsä ulkopuolella. Toivoisin ymmärrystä heitä kohtaan.


    • Jo helpottaa

      En ole nähnyt lapsenlastani, enkä lapsiani kohta vuoteen. Aina jollakin verukkeella jätetään käymättä. Kun tarvitaan apua, niin silloin kyllä muistetaan ottaa yhteyttä. Ei muuten. Itse olen viimeksi siellä käynyt n. vuosi sitten. No, senverran kovalla kädellä olen kasvatettu, että olen tottunut töyssyihin elämän varrella. Vähän jurppii, mutta kyllä tämä tästä. Alkaa jo tuntua siltä, että ihan sama mitä tekevät, ei liikuta enää minua.

    • Itselle lapsi tehdää

      Kyllä näistä voisi tehdä ilmoituksi melkein joka viikko kun äidillä ei kun menot mielessä jättää muutamanviikon ikäisen lapsensa sairaana hoitoon että pääsee omiin menoihin ,olisiko kannattanut harkita ennen kun lapsen laittoi tähän maailmaan haluaako ja kykeneekö sen hoitamaan.Joka viikkoista menoa.

    • Anonyymi

      Minä en oo nähnyt kertaakaan.

      • Anonyymi

        En minäkään. Kohta en edes haluakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe