Mulla on tollanen pieni timanttiananas, noin 15cm. Jos laittaisin sen isompaan ruukkuun, niin kasvaisiko se isommaksi? Entä mistä voisi johtua kun sen lehtien kärjet on vähän käpristyneet ja se on muutenkin mennyt jotenkin "likaisen" näköiseksi?
Timanttiananas
2
1877
Vastaukset
- cymbidi
tuskin kasvaa isommaksi. Timanttiananas on ns. kertakäyttökasvi, kukkii vain kerran. Hyvässä lykyssä se kasvattaa poikasen ja emokasvi kuolee ja antaa poikasen jatkaa kasvuaan. Lehtien käpristyminen saattaa johtua ilman kuivuudesta (suihkutus) taikka sitten se on saanut kylmää. Olethan kastellut ananastasi lehtien väliin, tällä kasvilla kun on aika mitätön juuristo...
- katsoin ohjeita
Viihtyy lämpimässä paikassa kautta vuoden.
Sopii valoisalle ikkunalle, ei kuitenkaan pidä suorasta auringonvalosta.
Kastele aina sekä kasvin juurille että lehtiruusukkeen keskellä olevaan suppiloon.
Anna mullan kuivahtaa kastelujen välillä, ettei kasvi mätäne, mutta lehtisuppilossa tulee olla aina vettä.
Lannoita kesällä kahden vkon välein, myös suppiloon.
Anna kukinnan jälkeen vettä pelkästään juurille äläkä kastele enää lehtisuppiloa. Kukinnan aikana tai pian sen jälkeen emoruusukkeen tyvelle kasvaa sivuversoja, joille voit antaa vettä myös lehtisuppiloon. Kun sivuversot ovat lähes täysikokoisia, kukkinut ruusuke kuolee. Irrota silloin sivuversot emokasvista ja istuta ne omiin ruukkuihinsa.
Mikäli kukinta viivästyy, pane kasvi muutamaksi päiväksi lähelle omenavatia tai sulje se muovipussiin, jossa on omena. Omenista erittyy kasvien omaa kypsytyshormonia, etyleeniä, joka laukaisee kukinnon muodostumista.
Timanttiananasta lisätään sivuversoista kukinnan jälkeen. Istuta kuhunkin ruukkuun vai yksi verso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078