Lennot varattu Hanoihin ja lähtö on toukokuun alussa.Lennämme Pariisin kautta.Ensi kertaa omatoimiselle reissulle lähdössä,joten voisiko joku neuvoa,mitä toimenpiteitä Pariisissa täytyy tehdä???!Kokemuksia Vietnam Airista olisi myös mukavaa kuulla.Onko koneessa omat tv-näytöt kaikilla,vai vain isot screenit?Mitkä Hanoin must paikat??Olemme kymmenen päivää siellä ja mahdollisesti käymme myös jossain rantapaikassa.
hki-pariisi-hanoi
12
2113
Vastaukset
- vietcongi
Kannattaa selvittää sen Pariisin kentän järjestelyt hyvin ennen matkaa. Itse meinasin jäädä koneesta kun neuvoivat väärään terminaaliin. Kentän henkilökunta puhuu heikosti englantia (tai sitten ei halua puhua). Vietnam Airlines on hyvä yhtiö, palvelu ja tarjoilu ykkösluokkaa. Jos kone on 777 niin monitorit ovat jakkaran selkänojassa.
Hanoissa kannattaa käydä Ho Chi Minhin museossa ja mausoleumissa. Mausoleumi on avoinna aamupäivällä ja viikonloppuna todella ruuhkainen. Ja Ha Long bayssa vierailu on myös must, ottakaa sellainen kahden päivän ja yhden yön paketti. Laivalla olin itse yötä mutta hotellivaihtoehtokin löytyy. Halongin ranta ei ole kaksinen mutta kyllä siellä voi aurinkoa ottaa jos sinne haluaa pidemmäksi ajaksi jäädä. Myös Sapa ja Dien Bien Phu ovat varmasti vierailun arvoisia jos kerran olette pohjoisessa koko ajan.
Joko on hotellit buukattu?- menossa
Hotelleja ei ole varattu ,eikä tarvitse varatakaan,koska meillä asuu siellä tuttavapariskunta,joiden luona yövymme(ainakin osan matkaa.)Vietnamin kone on tuo 777,joten lienee ihan ok.Pariisin kenttä näyttää aika sekavalta,mutta eiköhän se siitä.Menevätkö matkalaukut suoraan koneesta toiseen,vai täytyykö ne noutaa välillä?Tosiaan eka kertaa lähdemme muulle,kuin pakettimatkalle(joita tehty paljon).Kaikenlaisia turhaltakin tuntuva tieto ja neuvot otetaan vastaan kiitollisuudella.Kova matkakuume on jo......
- vietcongi
menossa kirjoitti:
Hotelleja ei ole varattu ,eikä tarvitse varatakaan,koska meillä asuu siellä tuttavapariskunta,joiden luona yövymme(ainakin osan matkaa.)Vietnamin kone on tuo 777,joten lienee ihan ok.Pariisin kenttä näyttää aika sekavalta,mutta eiköhän se siitä.Menevätkö matkalaukut suoraan koneesta toiseen,vai täytyykö ne noutaa välillä?Tosiaan eka kertaa lähdemme muulle,kuin pakettimatkalle(joita tehty paljon).Kaikenlaisia turhaltakin tuntuva tieto ja neuvot otetaan vastaan kiitollisuudella.Kova matkakuume on jo......
Terminaalia joudutte vaihtamaan. Ota selvää mistä satelliitista Vietnam Airlines lähtee. Bussilla tapahtuu vaihto terminaalista toiseen. Matkalaukut saa selvitettyä jo Helsingistä jatkolennolle. Kuinka paljon on aikaa vaihtaa konetta?
- menossa
vietcongi kirjoitti:
Terminaalia joudutte vaihtamaan. Ota selvää mistä satelliitista Vietnam Airlines lähtee. Bussilla tapahtuu vaihto terminaalista toiseen. Matkalaukut saa selvitettyä jo Helsingistä jatkolennolle. Kuinka paljon on aikaa vaihtaa konetta?
Lentoliputkin kolahtivat jo loppuviikosta postilaatikkoon,joten ei kun odottelemaan.Varasimme tarkoituksella lennot,joissa vaihtoaikaa reilusti.Menolennolla olemme Paris klo 11.30 ja Hanoihin jatketaan klo 14.00.Paluulenolla 6.45 Paris ja Hkiin 10.50,joten aikaa on........
Kovasti kiinnostaa tuo Hoan Kiem Laken alue ja eikö sielläkin ole sellainen Water Puppet näytös?
Mitä voisi Suomesta viedä tuliaisiksi Vietnamilaisille(töissä tuttavillamme)? - vietcongi
menossa kirjoitti:
Lentoliputkin kolahtivat jo loppuviikosta postilaatikkoon,joten ei kun odottelemaan.Varasimme tarkoituksella lennot,joissa vaihtoaikaa reilusti.Menolennolla olemme Paris klo 11.30 ja Hanoihin jatketaan klo 14.00.Paluulenolla 6.45 Paris ja Hkiin 10.50,joten aikaa on........
Kovasti kiinnostaa tuo Hoan Kiem Laken alue ja eikö sielläkin ole sellainen Water Puppet näytös?
Mitä voisi Suomesta viedä tuliaisiksi Vietnamilaisille(töissä tuttavillamme)?Vaikea sanoa kun ei tunne henkilöitä mutta itse veisin jotain suomalaista muotoilua, Aaltoa, Marimekkoa tjsp. Myös joku englanninkielinen Suomi-kirja voisi olla paikallaan
Hoan Kiem järven ympäristö on minunkin mielestä kauneinta Hanoita. Kun kävelee aamusella järven ympäri niin saa hyvän kuntolenkin samalla. Siinä rannalla on kivoja kahviloita joissa kannattaa piipahtaa nauttimassa vietnamilaista kahvia, joka on IMHO parasta mitä olen juonut. Osta sitä Suomeen tuotavaksi ;-) - kivirta
vietcongi kirjoitti:
Vaikea sanoa kun ei tunne henkilöitä mutta itse veisin jotain suomalaista muotoilua, Aaltoa, Marimekkoa tjsp. Myös joku englanninkielinen Suomi-kirja voisi olla paikallaan
Hoan Kiem järven ympäristö on minunkin mielestä kauneinta Hanoita. Kun kävelee aamusella järven ympäri niin saa hyvän kuntolenkin samalla. Siinä rannalla on kivoja kahviloita joissa kannattaa piipahtaa nauttimassa vietnamilaista kahvia, joka on IMHO parasta mitä olen juonut. Osta sitä Suomeen tuotavaksi ;-)Joo, Hoan Kiem järven ympäristö on kaunis ja saaressa olevaan pagodaankin kannattaa tutustua.
Water Puppet Theatre on Hoan Kiemin rannalla. Se on isohko rakennus, mutta aina täysi. Eli liput kannattaa mennä ostamaan viimeistään aamulla suoraan teatterin lippuluukulta, mielellään edellisenä päivänä. Se on aika vaikuttava esitys kaikkine kromeluureineen ja orkestereineen. Mitäänhän siitä ei ymmärrä mutta visuaalisesti se on aika hieno.
Pari sanaa kahvista, eli "vietnamese drop":sta. Paras, ja kallein, on ns. mäyränpaskakahvi. Mistäkö nimi? Tässä laadussa kahvipavut syötetään ensin mäyrille. Sitten kun ne ulostaa ne pavut, niin ne pestään ja paahdetaan. Itse sitä maistoin ja se oli aivan saatanan hyvää!!!
Yleensä kahvi tuodaan päytään niin, että kahvijauhe on omassa kupissa jossa on suodatin. Se laitetaan sitten kahvikupin päälle ka kaadetaan kuuma vesi. Sitten se annetaan tippua pikkuhiljaa. Jos laitat paikallista kahvimaitoa sekaan, ÄLÄ lisää sokeria ennenkuin olet maistanut kahviasi. Se kahvimaito on valmiiksi makeutettu ja se on yllättävän imelää.
Hotelli kannattaa hankkia jostain siitä lähistöltä, vanhoilta kujilta. Niissä on fiilistä ja hinnat on halvat. 20USD:lla saa jo aika hienon huoneen ilmastoinnilla. Mutta tsekkaa huone aina ennenkuin sen buukkaat, koska ylläreitä löytyy aina. Jotkut hotellit lisäävät hintaan jonkin veron(en muista mikä), mutta ei välttämättä "muista" siitä mainita. Oltiin todistamassa tapausta jossa asiakas veti herneen nenään kun sai laskun eteensä. Meinas tulla kunnon tappelu siitäkin, vaikka summat oli aika pieniä.
Jos olet reppureissaaja, kannattaa Hanoista hankkia uusi rinkka. Itse ostin Lowe Alpine rinkan sieltä 25USD:lla. Jos ostat saman suomesta(nekin tehdään Vietnamissa) saat maksaa aiitä yli 100 egee. Eli ihan samaa tavaraa kuin meilläkin, mutta paljon halvempaa. Muista tinkiä kaikesta, se kuuluu kulttuuriin(paitsi ravintolat...;-)). - menossa
kivirta kirjoitti:
Joo, Hoan Kiem järven ympäristö on kaunis ja saaressa olevaan pagodaankin kannattaa tutustua.
Water Puppet Theatre on Hoan Kiemin rannalla. Se on isohko rakennus, mutta aina täysi. Eli liput kannattaa mennä ostamaan viimeistään aamulla suoraan teatterin lippuluukulta, mielellään edellisenä päivänä. Se on aika vaikuttava esitys kaikkine kromeluureineen ja orkestereineen. Mitäänhän siitä ei ymmärrä mutta visuaalisesti se on aika hieno.
Pari sanaa kahvista, eli "vietnamese drop":sta. Paras, ja kallein, on ns. mäyränpaskakahvi. Mistäkö nimi? Tässä laadussa kahvipavut syötetään ensin mäyrille. Sitten kun ne ulostaa ne pavut, niin ne pestään ja paahdetaan. Itse sitä maistoin ja se oli aivan saatanan hyvää!!!
Yleensä kahvi tuodaan päytään niin, että kahvijauhe on omassa kupissa jossa on suodatin. Se laitetaan sitten kahvikupin päälle ka kaadetaan kuuma vesi. Sitten se annetaan tippua pikkuhiljaa. Jos laitat paikallista kahvimaitoa sekaan, ÄLÄ lisää sokeria ennenkuin olet maistanut kahviasi. Se kahvimaito on valmiiksi makeutettu ja se on yllättävän imelää.
Hotelli kannattaa hankkia jostain siitä lähistöltä, vanhoilta kujilta. Niissä on fiilistä ja hinnat on halvat. 20USD:lla saa jo aika hienon huoneen ilmastoinnilla. Mutta tsekkaa huone aina ennenkuin sen buukkaat, koska ylläreitä löytyy aina. Jotkut hotellit lisäävät hintaan jonkin veron(en muista mikä), mutta ei välttämättä "muista" siitä mainita. Oltiin todistamassa tapausta jossa asiakas veti herneen nenään kun sai laskun eteensä. Meinas tulla kunnon tappelu siitäkin, vaikka summat oli aika pieniä.
Jos olet reppureissaaja, kannattaa Hanoista hankkia uusi rinkka. Itse ostin Lowe Alpine rinkan sieltä 25USD:lla. Jos ostat saman suomesta(nekin tehdään Vietnamissa) saat maksaa aiitä yli 100 egee. Eli ihan samaa tavaraa kuin meilläkin, mutta paljon halvempaa. Muista tinkiä kaikesta, se kuuluu kulttuuriin(paitsi ravintolat...;-)).Tuo paikallinen "mäyrä"jää kyllä minulta juomatta,koska en juo ollenkaan kahvia.Varmasti sieltä löytyy hyviä teejuttujakin ja erityiseti tietenkin paikalliset oluet kiinnostavat janoista matkaajaa.....Täytyypä käydä ajoissa siis varaamassa nuo liput sinne Water Puppet näytökseen,kiitos vinkistä.Oletteko vierailleet Hanoin eläintarhassa,onko millainen?Löytyykö sieltä mitään Sea Life-tyyppistä paikkaa??Tietenkin olisi mukava kuulla juttua vietnamilaisesta ruuastakin,onko joku jota kannattaa ehdottomasti maistaa??
- vietcongi
menossa kirjoitti:
Tuo paikallinen "mäyrä"jää kyllä minulta juomatta,koska en juo ollenkaan kahvia.Varmasti sieltä löytyy hyviä teejuttujakin ja erityiseti tietenkin paikalliset oluet kiinnostavat janoista matkaajaa.....Täytyypä käydä ajoissa siis varaamassa nuo liput sinne Water Puppet näytökseen,kiitos vinkistä.Oletteko vierailleet Hanoin eläintarhassa,onko millainen?Löytyykö sieltä mitään Sea Life-tyyppistä paikkaa??Tietenkin olisi mukava kuulla juttua vietnamilaisesta ruuastakin,onko joku jota kannattaa ehdottomasti maistaa??
Vietnamilainen ruoka on hyvää, ei niin mausteista kuin esim. Thaimaassa. Meriherkut ovat ainakin omia suosikkeja, mustekala, simpukat, äyriäiset, makrilli, tonnikala ym. Tuore tonnikalafile maksaa torilla pari euroa kilo jos pystyy itse kokkailemaan ;-)
Jos et ole arkajalka niin suosittelen maistamaan sammakkoa ja käärmettä. Perinteinen tapa on, että käärmeen veri sekoitetaan riisiviinaan joka sitten nautitaan snapseina aterian yhteydessä.
Osta sieltä kadulta Lonely Planetin matkaopas, siinä on tärkeimmät nähtävyydet listattuna.
North Facen reppuja ja vaatteita saa sieltä edullisesti, katsot vaan että ovat hyvälaatuisia. Tehdas on Vietnamissa mutta tekevät tietysti feikkejäkin, ne eroittaa kyllä helposti huonommasta laadustaan. - kivirta
vietcongi kirjoitti:
Vietnamilainen ruoka on hyvää, ei niin mausteista kuin esim. Thaimaassa. Meriherkut ovat ainakin omia suosikkeja, mustekala, simpukat, äyriäiset, makrilli, tonnikala ym. Tuore tonnikalafile maksaa torilla pari euroa kilo jos pystyy itse kokkailemaan ;-)
Jos et ole arkajalka niin suosittelen maistamaan sammakkoa ja käärmettä. Perinteinen tapa on, että käärmeen veri sekoitetaan riisiviinaan joka sitten nautitaan snapseina aterian yhteydessä.
Osta sieltä kadulta Lonely Planetin matkaopas, siinä on tärkeimmät nähtävyydet listattuna.
North Facen reppuja ja vaatteita saa sieltä edullisesti, katsot vaan että ovat hyvälaatuisia. Tehdas on Vietnamissa mutta tekevät tietysti feikkejäkin, ne eroittaa kyllä helposti huonommasta laadustaan.Joo, ruoka on hyvää pääsääntöisesti. Mutta perusvinkki: älä syö raflassa jossa on vähän asiakkaita. Sillä on aina joku syy miksi jotain paikkaa dissataan.
Hanoin ja HCMC:n välinen kulttuuri ero on aika valtaisa. Hanoissa ruoka on ns.hienostuneempaa ja siinä on joitain ranskalaisia vivahteita(maailman parhaat patongit saa kuulemma Hanoista). Etelässä taas keittiössä on huomattavan paljon vaikutteita Thaimaasta ja muista Kaakkois-Aasian maista. Eli ruoka on siellä tulisempaa ja raffimpaa.
Hanoissa kannattaa kokeilla ainakin kevätkääryleitä, sellaisia jotka kääritään itse pöydässä. Aivan loistavia!
Itse söin HCMC:ssä uppopaistettuja skorpioneja, ja ne oli aika hassun makuisia mutta esteettisesti kauniita. Sammakko maistuu aika pitkälle kanalta, eli on oikein hyvää. Käärmeitä en syö seuraavasta syystä; Vietnamissa on maaseudulla aika iso ongelma rotista. Syy; rottien ainoa vihollinen luonnossa, käärme, on lähes tapettu sukupuuttoon koska siitä tehdään ruokaa ja viinaa. Vain ja ainoastaan siksi että siellä uskotaan että käärmeestä mies saa lisää potenssia. Ole3n toki maistanut sitä(ennenkuin kuulin faktoja), ja voin sanoa ettei siinä mitään menetä jos jättää syömättä/juomatta. Se ei todellakaan ole mitään maukasta elintarviketta.
Katukeittiöissä kannattaa syödä. Niissä ruoka on oikein hyvää ja todella edullista. Noin eurolla saa nuudelikeiton ja oikeastaan lähes mitä vain. Mutta, mutta, ainakin HCMC:ssa on joitain food stalleja, jotka nyyvät vain koiranlihasta tehtyjä ruokia. Kerran sellaiseen vahingossa menin. Oli ainoa kerta kun jäi ruoka syömättä ensimmäisen suupalan jälkeen. Maku oli kuvottava ja tieto lisäsi tuskaa kun asia selvisi mitä olin maistanut. Eli otapa selvää mitä koiranliha on vietnamiksi... - menossa
kivirta kirjoitti:
Joo, ruoka on hyvää pääsääntöisesti. Mutta perusvinkki: älä syö raflassa jossa on vähän asiakkaita. Sillä on aina joku syy miksi jotain paikkaa dissataan.
Hanoin ja HCMC:n välinen kulttuuri ero on aika valtaisa. Hanoissa ruoka on ns.hienostuneempaa ja siinä on joitain ranskalaisia vivahteita(maailman parhaat patongit saa kuulemma Hanoista). Etelässä taas keittiössä on huomattavan paljon vaikutteita Thaimaasta ja muista Kaakkois-Aasian maista. Eli ruoka on siellä tulisempaa ja raffimpaa.
Hanoissa kannattaa kokeilla ainakin kevätkääryleitä, sellaisia jotka kääritään itse pöydässä. Aivan loistavia!
Itse söin HCMC:ssä uppopaistettuja skorpioneja, ja ne oli aika hassun makuisia mutta esteettisesti kauniita. Sammakko maistuu aika pitkälle kanalta, eli on oikein hyvää. Käärmeitä en syö seuraavasta syystä; Vietnamissa on maaseudulla aika iso ongelma rotista. Syy; rottien ainoa vihollinen luonnossa, käärme, on lähes tapettu sukupuuttoon koska siitä tehdään ruokaa ja viinaa. Vain ja ainoastaan siksi että siellä uskotaan että käärmeestä mies saa lisää potenssia. Ole3n toki maistanut sitä(ennenkuin kuulin faktoja), ja voin sanoa ettei siinä mitään menetä jos jättää syömättä/juomatta. Se ei todellakaan ole mitään maukasta elintarviketta.
Katukeittiöissä kannattaa syödä. Niissä ruoka on oikein hyvää ja todella edullista. Noin eurolla saa nuudelikeiton ja oikeastaan lähes mitä vain. Mutta, mutta, ainakin HCMC:ssa on joitain food stalleja, jotka nyyvät vain koiranlihasta tehtyjä ruokia. Kerran sellaiseen vahingossa menin. Oli ainoa kerta kun jäi ruoka syömättä ensimmäisen suupalan jälkeen. Maku oli kuvottava ja tieto lisäsi tuskaa kun asia selvisi mitä olin maistanut. Eli otapa selvää mitä koiranliha on vietnamiksi...Eipä paljoa haittaa tuo lumisade tuolla ulkona,kun tietää että 2 vkoa ja menossa ollaan kohti lämpöä.Matkakuume alkaa nousta ja rantapaikkakin on jo valittuna.Koiranliha saa jäädä syömättä,odottakoon oma koira vaan elävänä täällä kotona.Paljon olen lukenut,että meille isoille suomalaisille ei löydy Hanoista sopivaa vaatetta,olisi mukavaa jos ei tarvitsisi ottaa mukaan montaa vaatekertaa,joten miten on??Kai sentään T-paitoja on isojakin?
- ........
menossa kirjoitti:
Eipä paljoa haittaa tuo lumisade tuolla ulkona,kun tietää että 2 vkoa ja menossa ollaan kohti lämpöä.Matkakuume alkaa nousta ja rantapaikkakin on jo valittuna.Koiranliha saa jäädä syömättä,odottakoon oma koira vaan elävänä täällä kotona.Paljon olen lukenut,että meille isoille suomalaisille ei löydy Hanoista sopivaa vaatetta,olisi mukavaa jos ei tarvitsisi ottaa mukaan montaa vaatekertaa,joten miten on??Kai sentään T-paitoja on isojakin?
Katso Lonely Planetin kirjasta sen "marketin" sijainti, sieltä löytyy kaiken kokoisia vaatteita edullisesti. Oli siinä Old Quarter´in alueella.
- Vietnam
Minä olin syksyllä Hanoissa toista kuukautta, lensin sinne Tanskan kautta Thai airlinesilla. Voin silti Hanoin kokemuksiani kertoa.
Hoan Kiem järvi on todellakin Ha Noin sydän, siellä on mukava rantaravintola missä kävin usein aamiaisella, paikalliset söivät yleensä nuudelikeittoa, minä varmistin päivän aloituksen patongilla ja omeletilla. Ko. paikassa oli yleensä paljon ulkomaalaisia, englantilaisia, saksalaisia, ruotsalaisia, suomalaisia ei juurikaan näkynyt. Ihan järven tuntumassa on jazzpaikka jonka nimeä en valitettavasti muista. Siinä on myöskin parhaat shoppailupaikat, myyntikojut ja paikallinen "stockmann" joka on hyvin edullinenkin kun menee yläkertaan asti. Asuin Ciputran kaupunginosassa velipojan vieraana. Siellä lähellä oli sellainen Vietnamin sodan veteraanin pojan pitämä kippola joka oli täynnä sotasaaliskamaa, napal-pommista lähtien. CCR soi ja palvelu tosi ystävällistä, elävää musiikkiakin oli joinakin iltoina. Ostin sieltä matkamuistoksi amerikkalaisen helikopterilentäjän pelastusliivit. Paikan nimi on Number K, (n:oK). Sanoimme sitä Nok Nok baariksi.
Ha Long beachilla Tonkinin lahdella kannattaa käydä, siellä järjestetään edullisia laivaristeilyjä edullisesti, aterioineen joka koostui meren herkuista; jättikatkarapuja, simpukoita, mustekalaa, kalaa... höysteineen, lisäksi kapteenin viinit, jotka olivat piste iin päälle. Sinne lähtiessä kannattaa varata pari päivää. Junalla tulimme takaisin Ha Noihin, kokemus sekin!
Softel Plaza hotellin katolla oli mukava käydä iltadrikeillä, valaistu Ho Chi Minhin mauseleumi näkyy sinne upeasti. Mauseleumi ei ollut auki koko aikana kun siellä olin.
Eläintarhassakin kävin, oli oikein idyllinen ja viihtyisä, keskellä kaunis järvi apinasaarineen.
Taksillahan siellä kannattaa ajella, kannattaa silti ottaa ne virallisilta asemilta, toisilla se mittari rupeaa ihmeen nopeasti pyörimään, halpaahan se silti on..
Tämä tässä pähkinänkuoressa, toivotan teille oikein hyvää matkaa, siellä on helppoa viihtyä, ihmiset ovat tosi ystävällisiä, Vietnam on kehittyvä maa jonka suunta on yksi; ylöspäin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi rikollista
"Molemmat vangitut ovat osoitetietojen perusteella kotoisin reilun sadan kilometrin päästä Suomussalmelta. Molemmilla on755258Mitä tekee Rebelwerks?
Rebelwerks myy melkein kaiken tavaransa. Onko Rebelwerks menettänyt järkensä? Vai onko hän lopultakin tullut järkiinsä404358Vesa Ahola rehellisin valtuutettu?
Tuli seurattua valtuuston kokous netin kautta. Taitaa valtuutettu Vesa Ahola olla selkeästi rehellisin valtuutettu. Hän172298Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä
Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod3221805Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty
niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul311677Oho! Pippa Laukka saa kurimusta tanssiope Marko Keräseltä: "Oli vastaanotto kesken tai ei..."
Toivotaan, ettei Pippa ja Marko tipu jo heti kättelyssä… Tsemppiä Tanssii Tähtien Kanssa -kisaan! Lue lisää: https://w481676Dmitri Medvedev: Suomi tuhotaan - kukaan ei enää lue heille muumisatuja
Helsinki valmistautuu sotaan ja todennäköisesti valmistelee ponnahduslautaa hyökkäykselle Venäjää vastaan, valittaa Venä2241667Jatkoksi ikäero keskusteluun
Mikä oli ensireaktiosi, kun sait tietää teillä olevan vähän enemmän ikäeroa? Tiesitkö alunperin ikäerosta vai missä vaih851406- 981233
- 541214