Olen 20 vuotias mies, enkä oikein koskaan ole kärsinyt finneistä naamassani, murrosikä meni suhteellisen siloposkena, ajoittain saattoi pari näppyä ilmestyä jotka häiritsivät niin maan perkeleesti.
Mutta nyt, kuin tyhjästä, viimeisen puolen vuoden-vuoden aikana on naamaani alkanut kerääntyä aivan perkeleesti noita finnejä.
Olen 3 vuoden ajan hoitanut ihoani suht.koht. hyvin, nyt yritän päästä eroon tästä kuorintavoiteen ja ruusuveden yhdistelmällä.
Kuorintavoidetta 2 kertaa viikossa, ja ruusuvettä aina perään joka kuivattaa.
Joka päivä perussaippualla pesu ja ruusuvettä perään.
Ei tunnu tepsivän. Välillä tuntuu kuin näkisin toivon pilkahdusta muutaman päivän ajan mutta aina ne pomppaavat takaisin.
Ihoni on todella huonossa kunnossa, ja niin on itseluottamuskin.
Auttaisiko esimerkiksi ruaccutan? Olen kyllä kuullut että saattaa jopa pahentaa asioita.
Sebamediä käytin viimekesänä jonkin aikaa, yhdistettynä auringonvaloon se tuntui ainakin joissain määrin vähentävän näppyjä. Nyt talvella ymmärrän kyllä että näpyt vähän lisääntyvät kun aurinkoa ei paljoa saa. Auttaisiko ns. kirkasvalolamppu tähän?
Finnit, aknetta naamassa
3
874
Vastaukset
- älä käytä noita aineita
Terve,
Muistan pari tapausta joissa akne on puhjennut tosiaan vasta parikymppisenä.
Itselläni se oli nuorena todella pahana, mutta hoitelin sen kuntoon ja nyt se on täysin poissa.
No ikäkin on auttanut asiaan.
Nämä ruusuvedet, saippuan ja ruaccutanin yms. jättäisin välittömästi.
Käytin itse pesuun Lactacydiä ja muiden valmistajien vastaavia tuotteita.
Voiteena oli Panoxyl jota nykyään myydään eri tuotenimellä. Apteekki tietää.
Helpoimman ja parhaan tuloksen saat kun haet lääkäriltä puhdistukseen(pumpulilla) alkoholia
johon on lisätty muistaakseni Dalacin nimistä antibioottia. Eli siis liuotettu siihen liokseen mukaan.
70-80-luvuilla oli muodissa antaa pitkiä tetrasykliini-kuureja suun kautta, mutta en tiedä onko niiden käytössä järkeä ettei sitten vastaavasti tule immuuniksi koko antibiootille. Tuota samaa antibioottia kun annetaan keuko-, korva- ja muihin tulehduksiinkin.
Luulenpa, että pääset helpommalla kun menet ihotautiläälärille ja annat sen määrätä lääkkeen hoitoon. Kuukaudessa voi saada jo todella hyviä tuloksia, saat jatko-ohjeet ja vältyt arvilta. - yrittää vähentää
Sitähän se osaltaan on mitä sieltä ihosta pursuaa.
Älä kovin rangasti käsittele erityisesti ainakaan kasvojen ihoa koska se on muutenkin herkkää aluetta.
Finnien poistoon toimii hyvin käsipelikin! Jos ajattelet asiaa vähän aikaa niin se poistaa aina sen yhden ongelma kohdan kerralla. Päivittäinen kasvonison tarkkailu ja kevyt siivoilu perinteiseen puristelutapaan on tehokasta myös. Ei mikään voide tai litku poista finnejä ellei se ole bensaa tai vielä kovempaa liuotinta. Tavaraa tulee ihon läpi jokatapauksessa uudestaan ja uudestaan. Finni menee rumaksi kun sen vaan annetaan olla, pitäähän se poistaa.- asf4t
Puristaminen on hyvä tapa. Sama finni katoaa 3 päivässä kun ilman puristamista se voisi olla 2 viikkoa!!!
Brevoxyliä kun laittaa finniin, antaa olla 10min niin puristamiseen riittää HYVIN kevyt ote. Mällit tulee ulos todella helposti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku433712Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351819Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531326- 1541182
- 190975
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti41960Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.228944- 80917
Jälkiviisauttako
Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?79799- 55790