Millainen auto on mielestänne Ford Escort 1.3 LX -86 (260tkm), silloin kun se on huippukunnossa muttei tuning-auto. Polttoaineen kulutus? Kuluvat ja ruostuvat paikat? Ajo-ominaisuudet? Hintaluokka?
Ford Escort 1.3 LX -86
21
3785
Vastaukset
- Esco
Tuo Brassi vehje on aika huono ostos..
Kalliit varaosat ja muutenkin "ritsa" verrattuna Saksalaiseen versioon. (LX tarkoittaa Brasilian mallia.) LX:n moottori on Brassien käsialaa ja laatu sen mukaista..
Onko se vielä kilvissä? -86 ja 260tkm... taitaa olla paalaus edessä..(?)- Kvgkvg
Haist elintä ja likasta sellast...
- Irri
Vaikea keksiä tylsempää valintaa autoksi. Samassa hintaluokassa on paremmin varusteltuja ja mukavampia vaihtoehtoja. Ja 1.3 kone on niin puhditon, että kiihtyvyys mitataan kalenterin sivuilla.
- Jusa
LX tarkoitti ainakin
- sierra mies
Ei ole kokemuksia escortista mutta yleisesti olen omien kokemuksieni mukaan tullut siihen lopputulokseen että Fordi on ihan kohtuullisen kestävä. Varuste taso on ankea ja pikkuvikoja löytyy mutta kokonaisuutena toimii...yhellä tutulla on vanha escortti ja hyvinpä tuntuu kestävän vaikka huollot pääsee unohtumaan jopa niin ett meni hammashihnasta kaksi hammasta ei esko enää startannut... no ei muutakuin uusi hihna ja taas mentiin...noita tosi vanhoja escortteja -82 vuodenkin autoja on muuten tosipaljon vielö liikenteessä. Samoin muitakin vanhoja fordeja että kaipa ne kestää.
- mondeo
oli aikoinaan tälläinen auto,vaihdoin sen pois 90 vuonna.Silloin sillä oli ajettu lähes tuo ilmoittamasi määrä.Olen viläkin nähnyt sen auton silloin tällöin.Suurempia remontteja siinä ei ollut,ehkä jotain pientä,virranjakajan kansi taisi haljeta.Kovin ripeä tuo auto ei ole,mutta kyllä sillä pärjää.Jousitus on pehmeämpi kuin saksalaisessa.Äänieristys parempi ja varustus muutenkin monipuolisempi.Kaasarilla oli jokin jäätämis ilmiö pikku pakkasilla.Moottorin osat voivat olla aika lujassa,siinä on jokin Renault johdannainen moottori.Polttoainetta kuluu normaalisti,ehkä noin 8 l.Auto tuskin ruostuu herkemmin kuin muutkaan.Paljoakaan ei tuon ikäisestä autosta kannata maksaa,200-300 eu.
- Pentu
Mikä se on tuo aina välillä eskortti-piireisä ilmenevä brasilia valmiste juttu? Auton omistaja kyllä sanoo että se on sakemannien tekemä. Mistä sen erottaa että missä se on tehty (muualta kuin tyyppikilvestä).
Tää on sitä uudempaa mallia jota on valmistettu johonkin -90 asti. Hinta olisi luokkaa 200-300 ja auto on ulkoa uutta vastaavassa kunnossa, toisin sanoen helmi siltä osin.
Nimim. Irri suosittelepa jotain muuta kuin mummoankan autoa tähän hintaluokkaan sitten.- mondeo
tuotiin Suomeen 84-jotakin en muista tarkasti,mallimerkintä oli LX.Kyljessä on kaksi raitaa.Moottori on työntötankokone.Tätä autoa ei ole enää vuonna 90 tuotu Suomeen.Kyllä siinä on sisustuksessakin eroja,Brasilialainen on ehkä vähän paremman näköinen.Tämä auto pitää kyllä olla helmi jos sen ostaa,ettei tulisi ongelia osien kanssa.Ei esgort ole huono vaihtoehto tämän ikäisistä autoista,suosittelisin kuitenkin aitoa Saksalaista.
- Pentu
mondeo kirjoitti:
tuotiin Suomeen 84-jotakin en muista tarkasti,mallimerkintä oli LX.Kyljessä on kaksi raitaa.Moottori on työntötankokone.Tätä autoa ei ole enää vuonna 90 tuotu Suomeen.Kyllä siinä on sisustuksessakin eroja,Brasilialainen on ehkä vähän paremman näköinen.Tämä auto pitää kyllä olla helmi jos sen ostaa,ettei tulisi ongelia osien kanssa.Ei esgort ole huono vaihtoehto tämän ikäisistä autoista,suosittelisin kuitenkin aitoa Saksalaista.
Kiitos valotuksesta.
Tähän autoon on vaihdettu lähiaikoina jakopään hihna, joten se ei sitten vissiin ole työntötankomoottorilla, eli ei siis brassikaan? Metallinhohto-sinisissä kyljissä ole raitoja.
Mikähän auto tämä sitten oikein on... - 323
Pentu kirjoitti:
Kiitos valotuksesta.
Tähän autoon on vaihdettu lähiaikoina jakopään hihna, joten se ei sitten vissiin ole työntötankomoottorilla, eli ei siis brassikaan? Metallinhohto-sinisissä kyljissä ole raitoja.
Mikähän auto tämä sitten oikein on...Joo-o! Brasilian Escort LX oli tuontiohjelmassa 84-86. Ja se oli paremmin varusteltu, kuin saksalainen. Uutena siinä oli paljon sähkövikoja ja huono ruostesuojaus. Saksalaista parempi se oli väännössä ja kaasuttimen (weber) toiminnassa, sillä Saksan Escorttien "juuttuvakurkkuinen" on varmasti naurettavin tekele, mitä ikinä. Puoli vuotta Escort LX 1,3:sta riitti minulle, sillä ei päivääkään ilman pikkuvikoja ja kerran se jääti tienpäälle...ja hinaamalla kotiin.
Tuo mainitsemasi Escort (saksal. facelift malli 86-90) kuulostaa edulliselta. LX ei liene oikea mallimerkintä...sillä noita oli esim. C, CL, CLX, GL, Laser, Ghia, GT ja XR3. Ajettavuus autossa on ikäisekseen mukava ja kohtuullinen. Vaihteensiirtäjä oli tahmea ja epämääräinen jo uutena. Ruostetta kannattaa etsiä pyörien kaarista, takalattian kohdalta pohjasta ja kynnyskoteloista. Ruostetta auto kuitenkin vastustaa keskivertoa paremmin. Etupään nivelet kuluvat noissa nopeasti, samoin pyörien laakerit. Myös moottori saattaa olla jo väljähkö (savuttaako?) ja hydraulinen venttiilikoneisto finaalissa (naputtava karkea käynti)= Tyyppivika noissa koneissa. Todennäköisesti autossa on paljon muutakin "kivaa", mutta jos intoa löytyy silloin tällöin korjailla niin osta pois. Hinta ei kuitenkaan kuulosta pahalta. Japanilainen auto olisi moninverroin toiminta varmempi ja siten parempi ostos, mutta ne ovat yleensä tukevammassa ruosteessa ja ruosteeseen ei kannata sijoittaa euron euroa...Escortia en siis omien kokemusten myötä suosittele, mutta jos auto on hoidetun näköinen niin kai sillä jonkun aikaa liikkuu paikasta toiseen. - Pentu
323 kirjoitti:
Joo-o! Brasilian Escort LX oli tuontiohjelmassa 84-86. Ja se oli paremmin varusteltu, kuin saksalainen. Uutena siinä oli paljon sähkövikoja ja huono ruostesuojaus. Saksalaista parempi se oli väännössä ja kaasuttimen (weber) toiminnassa, sillä Saksan Escorttien "juuttuvakurkkuinen" on varmasti naurettavin tekele, mitä ikinä. Puoli vuotta Escort LX 1,3:sta riitti minulle, sillä ei päivääkään ilman pikkuvikoja ja kerran se jääti tienpäälle...ja hinaamalla kotiin.
Tuo mainitsemasi Escort (saksal. facelift malli 86-90) kuulostaa edulliselta. LX ei liene oikea mallimerkintä...sillä noita oli esim. C, CL, CLX, GL, Laser, Ghia, GT ja XR3. Ajettavuus autossa on ikäisekseen mukava ja kohtuullinen. Vaihteensiirtäjä oli tahmea ja epämääräinen jo uutena. Ruostetta kannattaa etsiä pyörien kaarista, takalattian kohdalta pohjasta ja kynnyskoteloista. Ruostetta auto kuitenkin vastustaa keskivertoa paremmin. Etupään nivelet kuluvat noissa nopeasti, samoin pyörien laakerit. Myös moottori saattaa olla jo väljähkö (savuttaako?) ja hydraulinen venttiilikoneisto finaalissa (naputtava karkea käynti)= Tyyppivika noissa koneissa. Todennäköisesti autossa on paljon muutakin "kivaa", mutta jos intoa löytyy silloin tällöin korjailla niin osta pois. Hinta ei kuitenkaan kuulosta pahalta. Japanilainen auto olisi moninverroin toiminta varmempi ja siten parempi ostos, mutta ne ovat yleensä tukevammassa ruosteessa ja ruosteeseen ei kannata sijoittaa euron euroa...Escortia en siis omien kokemusten myötä suosittele, mutta jos auto on hoidetun näköinen niin kai sillä jonkun aikaa liikkuu paikasta toiseen.Oiskohan tämä auto sitten CLX josta joku mottipää on irroittanut C-kirjaimen niin että se näyttää LX:ltä...
- mondeo
Pentu kirjoitti:
Oiskohan tämä auto sitten CLX josta joku mottipää on irroittanut C-kirjaimen niin että se näyttää LX:ltä...
se Saksalainen on jos hihna on.Tämä malli on viimeisimpiä kaasari moottorilla,ehdottomasti hyvä auto.Jos on hyvässä kunnossa osta pois.Kaikkia pelotteluja ei kannata uskoa.
- Pentu
mondeo kirjoitti:
se Saksalainen on jos hihna on.Tämä malli on viimeisimpiä kaasari moottorilla,ehdottomasti hyvä auto.Jos on hyvässä kunnossa osta pois.Kaikkia pelotteluja ei kannata uskoa.
Suurella varauksella nettipalstoihin täytyy suhtautuakin. Jos Escortit niin huonoja olisi, miten niitä sitten näkyy päivittäin useita liikenteessä? Täytyy alkaa hieromaan niitä kauppoja.
- grrrrl
Pentu kirjoitti:
Suurella varauksella nettipalstoihin täytyy suhtautuakin. Jos Escortit niin huonoja olisi, miten niitä sitten näkyy päivittäin useita liikenteessä? Täytyy alkaa hieromaan niitä kauppoja.
Ja tervetuloa meidän exortistien joukkoon =)
- Pentu
Se escortti onkin -88
- halpaahuvia
Sattuipas sopivasti! Minulla on Escort Laser 1,3 vm. 1989. Ostin sen vuonna 1995 ja olen siis ajanut kohta 23 vuotta. ostettaessa kilsoja oli 60.000 km ja nyt matkaa 340.000 km. Moottori on edelleen alkuperäinen! Salaisuus on tarkka tee-itse huolto. Mobilin täyssynteettiset öljyt 10 tkm välein suodatin, jne. Jakopää on rempattu, kaasutin vaihdettu korvaus sellaiseen ja kytkinasetelma uusittu, samoin iskarit pariin otteeseen kaikissa päissä. Pakoputkisto edestä taakse 2 kertaa. laturi vaihdettu 220 tkm ajettuna, sitä ennen hiilet. Starttimoottori vaihdettu 2010 ja sain sikahalvalla ebaysta. Lämmityslaitteen kenno meni 300 tkm kohdilla. Olen ruostesuojauttanut heti ostettuani ja sen jälkeen kerran. Maalipinta todella hyvä edelleen, valkoinen väri. Vahaan 3 kertaa vuodessa ja pesen kerran viikossa. On lähes kuin uusi sisältä ja päältä. Escortti pelaa ja kukkuu. Onhan Kentin kone jo uudehkona käynniltään säksättävä kun on työntötankokone, mutta hemmtin mukavan sitkeä ja pihi on. Lämmintä riittää pakkasellakin.
- Kovarassi
Myyppä mulle.eka auto oli 86vm escort 1.3cl
Oli hyvä auto. - Kovarassi
Niin ja tämä vuonna 91 ja oli vuoteen 98.
- TSI2012
Kovarassi kirjoitti:
Myyppä mulle.eka auto oli 86vm escort 1.3cl
Oli hyvä auto.aivan varmasti parempi kuin uudet skoda octaviat.
- Kovarassi
No siksipä ajankin japanilaisella nykyään.oli nuita eurorotteloita muutamia joista tuo escortti oli paras.muut sitten täysiä paskoja.
Nyt ollut japseja muutama ja huoletonta menoa.2 autoa talossa ja kolmas pitäis saada keväällä.. - kolmasfordmenossa
Eikös siinä on joku hcs-mootori sinnepäin... päällepäin samanäköinen kuin Kent mutta mitkään mootorin osat ei ole yhteen sopivia . Perusvikana noissa oli virheellinen nokkaakselin karkaisu (nokasta lohkesi pala ja venttiileitä ei saanut säädettyä) itsekin joiduin aikonaan akselin vaihtamaan ja akseli tuli saksasta kun suomessa ei ollut.
Hyvä auto minun mielestä ei vie öljyä kuten ei muutkaan fordit....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä474954Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1163848Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.142084Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391895- 1061833
Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1361678HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki91641- 851374
- 1091206
- 521091