Sappivetkö????

Vai vatsahaavan alku???

Hei! Onko kellään ollut vastaavaa...Neljä päivää sitten alkoi yöllä yhtäkkiä aivan sietämätön ylävatsa kipu joka säteili selänpuolelle..Olin edel. päivänä syönyt kaakkua jossa runsaasti kermaa ja mandariineja myös varmaan 6-7 kpl..Kävin lääkärissä joka epäili vatsahaavan alkua..johon sain Nexium lääkkeen ja jotain valk.litkua muös lisäksi.Polte kyllä lakkasi sen 12 tunnin jälkeen mutta yskiessä ja liikkuessa ja esim kääntäessäni kylkeä niin yhäti niin aristava maha..aivan hirvittävää,,,toivottavasti ei koskaan toistu...

13

5598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jossu78

Joo mulla oireet ihan samat. Lääkäri epäili, että sappikivet kyseessä kirjotti lähetteen ultaraäänitutkimuksiin. En kyllä syönyt mitään mitä sappivaivaisen pitäisi välttää. Ite sain litalgin lääkityksen se muuten auttaa, jos se sappikohtaus iskee. Mä luulin, että kuolema iskee oli niin kauhee kipu. Tutkimuksiin pääsen vasta ens kuun lopulla, joten siihen asti tää on vaan epäily. Mutta kyllä toi litalgin auttaa vaivaan

• vai vatsahaavan alku---

Sori nuo pienet kirjoitusvirheeni..No syön varmaan sit turhaan tota nexiumia...Täytyy kyl mennä uudelleen lääkäriin ja pyytää sinne ultraan..Kyl niin kauheat kivut olivat et välillä tuntui ettei henkeä saa..saako tota Litalginia ilman reseptiä??

• Vai vatsahaava.
        vai vatsahaavan alku--- kirjoitti:

Sori nuo pienet kirjoitusvirheeni..No syön varmaan sit turhaan tota nexiumia...Täytyy kyl mennä uudelleen lääkäriin ja pyytää sinne ultraan..Kyl niin kauheat kivut olivat et välillä tuntui ettei henkeä saa..saako tota Litalginia ilman reseptiä??

Pieni lisäys vielä..Mulla otettiin se pika CRP ja se oli aivan normaali..mutta pientä lämpöilyä oli myös 37,5...Miten voi tulehdusarvokin olla normaali kun koko vatsa on kuin tulessa...???

• jossu78
        vai vatsahaavan alku--- kirjoitti:

ei ne kirjotusvirheet mitään haittaa mullakin niitä tulee. Mun käsittääkseeni toi litalgin on reseptilääke mulle lääkäri kirjoitti reseptin. Niin ja sain myös sappiruokavalio ohjeen tässä neuvotaan välttämään seuraavia: voi, margariini,öljy, käyttö rajoitettu, rasvaiset juustot,rasvainen liha, rasvainen kala sekä rasvaiset kastikkeet, kaali,hapankaali,sipuli,purjosipuli,lanttu,nauris,retiisi,kurkku, herneet,paprika,vahapavut,omena,päärynä (kaikissa muodoissa), aprikoosi,karpalo,puolukka raakana,kananmuna (kaikissa muodoissa),kahvi,alkoholi,voimakkaat mausteet:etikka,savustetut ruuat,sienet,vastaleivottu hapanleipä ja suklaa.

Lista on aika pitkä, mutta eihän sitä kaikki noi aiheuta kaikille. Mulla eka kipu kohtaus tuli viikko sitten mies oli ihmeissään, että mikä tuli pitääkö soittaa ambulanssi vai ei. Mulla sattu oikeelle rinnan alle tuntu kyllä ihan että eihän tästä hengissä selviä seuraavana päivänä tk:n sieltä sain pahoinvointi suppoja, koska en pystyny syömään oksetti kaikki. Luultiin että se oli vaan mahatautia ne ottivat sydänfilmin ja kaiken maailman verikokeita. Sitt tuli muutamana yönä samanlainen kohtaus sitt otin lääkäriin uudelleen yhteyttä ja sain ton litalginin ja seuraavan kerran, kun kohtaus tuli otin litalginin ja se asettu heti. Nyt on kuukaus odotettava, että pääsen ultraan. Toivottavasti saat lääkkeen, tiedän että se on kamala kohtaus, jos tulee

• vai vatsahaava.....
        jossu78 kirjoitti:

ei ne kirjotusvirheet mitään haittaa mullakin niitä tulee. Mun käsittääkseeni toi litalgin on reseptilääke mulle lääkäri kirjoitti reseptin. Niin ja sain myös sappiruokavalio ohjeen tässä neuvotaan välttämään seuraavia: voi, margariini,öljy, käyttö rajoitettu, rasvaiset juustot,rasvainen liha, rasvainen kala sekä rasvaiset kastikkeet, kaali,hapankaali,sipuli,purjosipuli,lanttu,nauris,retiisi,kurkku, herneet,paprika,vahapavut,omena,päärynä (kaikissa muodoissa), aprikoosi,karpalo,puolukka raakana,kananmuna (kaikissa muodoissa),kahvi,alkoholi,voimakkaat mausteet:etikka,savustetut ruuat,sienet,vastaleivottu hapanleipä ja suklaa.

Lista on aika pitkä, mutta eihän sitä kaikki noi aiheuta kaikille. Mulla eka kipu kohtaus tuli viikko sitten mies oli ihmeissään, että mikä tuli pitääkö soittaa ambulanssi vai ei. Mulla sattu oikeelle rinnan alle tuntu kyllä ihan että eihän tästä hengissä selviä seuraavana päivänä tk:n sieltä sain pahoinvointi suppoja, koska en pystyny syömään oksetti kaikki. Luultiin että se oli vaan mahatautia ne ottivat sydänfilmin ja kaiken maailman verikokeita. Sitt tuli muutamana yönä samanlainen kohtaus sitt otin lääkäriin uudelleen yhteyttä ja sain ton litalginin ja seuraavan kerran, kun kohtaus tuli otin litalginin ja se asettu heti. Nyt on kuukaus odotettava, että pääsen ultraan. Toivottavasti saat lääkkeen, tiedän että se on kamala kohtaus, jos tulee

kiitos sinulle vastauksistasi..Kyllä tuossa listassa oli tosiaan paljon juuri niitä mista olen huomannut oireita tulevan....

• jossu78
        vai vatsahaava..... kirjoitti:

kiitos sinulle vastauksistasi..Kyllä tuossa listassa oli tosiaan paljon juuri niitä mista olen huomannut oireita tulevan....

se on hyvä, jos pystyin olemaan avuksi

• vai vatsahaava..
        jossu78 kirjoitti:

se on hyvä, jos pystyin olemaan avuksi

Nyt on jo parempi olotila..ei enää niin arka tuo vatsa..onneksi...Yritetään nyt pärjäillä näiden "Vatsojemme" kanssa..Hyvää kevät talven jatkoa sinulle....

• jossu78
        vai vatsahaava.. kirjoitti:

Nyt on jo parempi olotila..ei enää niin arka tuo vatsa..onneksi...Yritetään nyt pärjäillä näiden "Vatsojemme" kanssa..Hyvää kevät talven jatkoa sinulle....

tein tänään perunamuussia ja sen kanssa söin lihapullia mitkä oli tehty hirven-sian- ja naudanlihaan niin ei pysyny sisällä eli oksensin, mutta epäilin tuota muusia, koska eilen söin noita lihapullia eikä tullu mitään vaivaa. Onko sulla muuten närästyksen tunnetta? mulla nimittäin on ja lääkärin kirjottamat närästystabletit ei auta vaivaan

• Vai vatsahaava...
        jossu78 kirjoitti:

tein tänään perunamuussia ja sen kanssa söin lihapullia mitkä oli tehty hirven-sian- ja naudanlihaan niin ei pysyny sisällä eli oksensin, mutta epäilin tuota muusia, koska eilen söin noita lihapullia eikä tullu mitään vaivaa. Onko sulla muuten närästyksen tunnetta? mulla nimittäin on ja lääkärin kirjottamat närästystabletit ei auta vaivaan

Mulla ainakin tulee maidosta myös vatsavaivoja..olen ollut ilman maitoa jo 3 vuotta..Teitkö muusin maitoon vai veteen???myös tuo hirven liha on varmaan ja aika voimakasta..
        Usein myös juon samariinia..auttaa hiukan närästykseen..On tää kyllä kun saa alkaa katsomaan jo kaikkea mitä suuhunsa laittaa..Mää ainakin oikein pelkään ettei ikinä vaan tulis enää sellaista vatsakipua..

• jossu78
        Vai vatsahaava... kirjoitti:

Mulla ainakin tulee maidosta myös vatsavaivoja..olen ollut ilman maitoa jo 3 vuotta..Teitkö muusin maitoon vai veteen???myös tuo hirven liha on varmaan ja aika voimakasta..
        Usein myös juon samariinia..auttaa hiukan närästykseen..On tää kyllä kun saa alkaa katsomaan jo kaikkea mitä suuhunsa laittaa..Mää ainakin oikein pelkään ettei ikinä vaan tulis enää sellaista vatsakipua..

Mä tein muussin maitoon, mutta mä pystyn kyllä juomaan ihan normaalisti maitoo siitä ei tule mitään. Niin ja tuo hirvenliha on aika voimakasta, mutta ei siitä ole tullu mitään, mutta eihän sitä tiedä mistä toi sappi ottaa itseensä.

• Vai vatsahaava...
        jossu78 kirjoitti:

Mä tein muussin maitoon, mutta mä pystyn kyllä juomaan ihan normaalisti maitoo siitä ei tule mitään. Niin ja tuo hirvenliha on aika voimakasta, mutta ei siitä ole tullu mitään, mutta eihän sitä tiedä mistä toi sappi ottaa itseensä.

Huomenta!
        Se on hyvä sitten jos voi juoda maitoa..se on niin tarpeellista luustolle...Oletko muuten voinut kahvia juoda ihan normaalisti? vai juotko kahvia? Mitä laboratorio kokeita sinulta otettiin kun selvisi että sinulla on sappikivet? Pyysitkö itse ultratutkimukseen?

• jossu78
        Vai vatsahaava... kirjoitti:

Huomenta!
        Se on hyvä sitten jos voi juoda maitoa..se on niin tarpeellista luustolle...Oletko muuten voinut kahvia juoda ihan normaalisti? vai juotko kahvia? Mitä laboratorio kokeita sinulta otettiin kun selvisi että sinulla on sappikivet? Pyysitkö itse ultratutkimukseen?

moi!!
        Juon kahvia, mutta nykyään en ole juonut kun yhen kupin aamulla eli olen joutunut paljon vähentämään. Mulle ei ole tehty vielä mitään tutkimuksia, lääkäri laittoi lähetteen sinne ultraäänitutkimukseen. Mutta sanoi, että oireet viittaavat sappikiviin.

• vai vatsahaava...
        jossu78 kirjoitti:

moi!!
        Juon kahvia, mutta nykyään en ole juonut kun yhen kupin aamulla eli olen joutunut paljon vähentämään. Mulle ei ole tehty vielä mitään tutkimuksia, lääkäri laittoi lähetteen sinne ultraäänitutkimukseen. Mutta sanoi, että oireet viittaavat sappikiviin.

moi!
        En kans tule aamuisin ilman kahvia toimeen..pää tulee kipeäksi jos ei saa kahvia.mulla ollut vatsa nyt suht hyvä,,vieläkin kyl yskiessä vähän arka..miten sun vatsa sen eilisen ruokailun jälkeen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe