Onko kenelläkään kokemusta näistä malleista.
Itselläni on ollut 20 vuotta Bernette 334 D malli ja se meni rikki, ei kannata korjata.
Aion ostaa uuden, mutta en osaa päättää kumman mallin?
700D vaiko 800?
Onko kellää tietoa, mitä eroa näillä kahdella mallilla on?
Kiitollinen neuvoista?
Bernina saumurit 700 ja 800
6
6805
Vastaukset
En usko, että niissä mitään muita eroja on, 700D-malli on yksinkertaisempi, siinä on vähemmän ompeleita ja tietysti vähän halvempi kuin 800D-malli.
Minulla kävi niin, että vanhaan koneeseen ei saanut enää lisätarvikkeita ja päätin vaihtaa kokonaan uuteen saumuriin. Ompelukone-edustaja, joka myös huoltaa ja korjaa koneita, suositteli minulle Berninan 800D-mallia monipuolisena ja hyvänä koneena ja piti sitä parempana vaihtoehtona näistä kahdesta ehkä juuri ommelvalikoimasta johtuen.
Oletko katsonut Berninan sivuston www.bernina.fi ?- Bernina-uskollinen
Olen katsonut Berninan sivuille ja lukenut moneltakin palstalta.
En oikein kuitenkaan ymmärrä tuota sanastoa.
Olen kyllä miettinyt tuota 800-mallia.
Mikä malli sinulla oli ennen ja millainen ero ommella tähän nykyiseen 800-malliin verrattuna?
Onko helpot säädöt ja langanvaihdot jne?
Reistaileeko jne? - *****
Bernina-uskollinen kirjoitti:
Olen katsonut Berninan sivuille ja lukenut moneltakin palstalta.
En oikein kuitenkaan ymmärrä tuota sanastoa.
Olen kyllä miettinyt tuota 800-mallia.
Mikä malli sinulla oli ennen ja millainen ero ommella tähän nykyiseen 800-malliin verrattuna?
Onko helpot säädöt ja langanvaihdot jne?
Reistaileeko jne?Olen toistaiseksi ommellut sillä vielä aika vähän (kun olen innostunut neulomaan ja ompelu on jäänyt vähemmälle), mutta ei se niin monimutkaiselta vaikuta, eikä ainakaan silloin, jos on kokemusta jo ennestään vanhasta saumurista. Ohjekirjassa on vain 37 sivua, joten pian sen koneen käytön oppii.
- Bernina uskollinen
Ostin eilen 800 DL mallin ja tänään alan ommella sillä.
Katselin konetta ja sisältä vaikuttaa ainakin samalta kuin edellinen koneeni Bernette 334 D.
Myyjä sanoi että 800 mallissa on vahvempi moottori kuin 700 mallissa, joten se ratkaisi ostokseni.
Tässä hieman tietoa aiheesta kiinnostuneille!- caruba
Ostin 7 viikkoa sitten tuon 800 DL:n. Siitä on tähän mennessä ollut vain haittaa. Luulisi tuon hintaluokan koneen toimivan, mutta.... Tekee hyppytikkiä ja ompeleet on miten sattuu. En suosittele kenellekään.. Kaksi kertaa ollut hoidossa. Huomenna vien uudelleen. Alan olla kypsä tuohon. Ajattelin kysyä myyjältä, paljonko pitää maksaa lisää, että saa sellaisen, jolla voi myös ommella.
- berninarakkaani
800 dl
Ostin 7 viikkoa sitten tuon 800 DL:n. Siitä on tähän mennessä ollut vain haittaa. Luulisi tuon hintaluokan koneen toimivan, mutta.... Tekee hyppytikkiä ja ompeleet on miten sattuu. En suosittele kenellekään.. Kaksi kertaa ollut hoidossa. Huomenna vien uudelleen. Alan olla kypsä tuohon. Ajattelin kysyä myyjältä, paljonko pitää maksaa lisää, että saa sellaisen, jolla voi myös ommella.
-------------------------------------
Googlasin berninan saumuria ja silmiin osui tuo vanha kirjoitus johon on pakko kommetoida että:
Koneessa ei varmaan ollut mitään vikaa, mutta käyttäjässä kylläkin.berninan saumuri 800 DL on niin hyvä ja helppokäyttöinen saumuri että parempaa kotisaumuria on vaikea löytää.
Koneen kanssa pitää olla kärsivällinen, eikä kimpaantua noin nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255