Meitin koppura teki temput taas tänään... eli nyt autoon on asennettu kiinteä Defan akkulaturi, mutta ongelmat jatkuu.... Huollon ohjeiden mukaan ennen akun latausta ei ole irroitettu kahta johdinta, niin kuin ohjekirja sanoo ehdottomasti tehtävän. Kun huollossa eivät tienneet mitkä johtimet pitää irroittaa ja sanoivat että ei sieltä mitään tarvii ottaa irti. Isket vain laturin kiinni. Vähän yli viikko sitten irrallista akkulaturia käytettyäni, huomasin startatessa että auto antoi Parking break fault virheen, piippasi ja näytössä oli service teksti. No starttasin auton uudelleen ja se toimi ihan hyvin ja ajattelin sen olevan vain joku poikkeustapaus. Laitoin auton eilen illalla lataukseen kiinteällä Defan laturilla. No illalla latauksen jälkeen starttasin auton ja auto antoi jälleen Parking brake fault virheen, mutta käynnistyi taas muuten ihan normaalisti. No sitten aamulla piti lähteä liikkeelle, mutta eihän se auto lähtenytkään käyntiin ihan helposti. Ensin junnas starttia ties miten kauan, mutta ei käynnistynyt. Toisella yrityksellä käynnistyi, mutta kävi ihan kummasti ja kuulosti melkein Wartburgilta. Kierrokset nousi ja laski ja sammui sitten lopulta. No uusi yritys ja sama soundi. Hermot meni ja meinasin repiä hiukset päästä. Painoin vielä kerran sitä starttia ja kone hörähti ihan normaalisti käyntiin. Sammutin koneen ja kokeilin uudestaan. Hörähti käyntiin kuin palmun alta. Luulisin että toi akun lataus sotkee jotain tuosta autosta tai sitten akku on sökö. Nyt saa huolto tehdä jotain mistä maksan joka helevetin kuukausi ylimääräistä. Eli Auto-salpaan lähtee aamulla äkänen puhelu, nyt en enään säästele sanoja.
Nyt meni hermot
29
6267
Vastaukset
- Yrjö
autoa,jos kuskissa on vikaa.Kunnossa oleva akku sekä auton lataus oikein säädettynä,ei silloin tarvitse ylimääräistä laturia.
- pekkkka
se akku ny kannattas uusia jo tossa vaiheessa..ei siin kai laturit auta jos akku sökö ?
- viaton tojo
Jolla leppoisat kilometrit taittuvat.
- viattomat
viaton tojo kirjoitti:
Jolla leppoisat kilometrit taittuvat.
mutta ei missään nimessä leppoisat.Kokemusta on.
- JUSA se alkuperäinen
Tätä kyllä ehdotin huollossa Keravalla, mutta eipä asian suhteen mitään tehty. Lataamalla kuulemma korjaantuu... akkulaturinkin olisivat myyneet, jos vain varastossa olisi ollut. Ja ehdottivat sen kytkemistä kiinteästi, eli ohjekirjan ja konepellin alapinnalla olevaa ohjeen vastaisesti.
- rellugs16vm05
Vaihtuu 20min:ssa.
- JUSA se alkuperäinen
Minkä sille voit, jos huolto ei akkua vaihda pyytämällä. Pitääkö se itse mennä kauppaan, ostaa uusia ja vaihtaa, vaikka maksan työn teosta joka ainoa kuukausi. Akun lataaminen annettiin ohjeeksi, koska eivät sitä viitsineet irroittaa ja vaihtaa tai ladata. Helpompaa on antaa työt asiakkaalle ja näin toimitaan Keravan Auto-Salvassa. No nyt auto menee Porvooseen... katsotaan josko siellä saisivat vaikka akun vaihdettua. Tuntui puhelimessa ainakin olevan asiantuntemusta enemmän ja ihmettelivät miksei akkua ole vaihdettu. Tosin auton akkua ei SAA Porvoon ohjeiden mukaisesti ladata... ainakaan tällä hetkellä. Tilanne voi muuttua, kun löytävät syyn ongelmiin. Tosin akun lataaminen kielletään edelleen ohjekirjassa ja konepellin sisäpuolella olevassa tarrassa ilman että irroittaa kaksi johdinta. Kukaan vain ei tunnu tietävän mitä johtimia tarkoitetaan. Autoahan en ole missään vaiheessa syyttänyt. Syyttävä sormi osoittaa mieluummin kohti asiantuntemattomia huolto immeisiä. Kuten olen sanonut: En tiedä autoista tuon taivaallista. Bensaa osan tankkiin pistää ja se on melkein siinä. Tosin ei minun tarvitsekaan. Siihenhän koulutetaan erikseen ihmisiä. Tosin on alkanut tuntumaan siltä, että pitää harkita auto inssiksi kouluttautumista.
- JUSA se alkuperäinen
Uskaltauduin starttaamaan autoa töiden jälkeen ja auto starttasi taas ihan ok. Näyttöön tuli starttauksen jälkeen Change oil soon teksti eli öljynvaihtoa haluaa. Ihmetyttää, kun seuraavaan huoltoon on 13000 kilsaa jäljellä, tosin kaksi vuotta tulee täyteen toukokuussa. Mitenköhän pitkästi tuolla uskaltaa ajella, kun en enään viitsi huoltoa vaivata ja kysyä. Kun tuntui siltä, etteivät jaksaneet enään kuunnella jorinoitani. Tosin niidenhän se pitäisi tietää...
- laatujukkis
Kts. aikaisempi keskustelu:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001054&posting=22000000019944687#22000000019944687
29.9.2006 klo 14.30
Ajotietokoneessa
Kirjoittanut: ei ole kalenteria
Ajotietokoneessa ei ole mitään kalenteria, joka osaisi kertoa vuosihuollosta! Ohjeet huolloista löytyvät yleensä käyttöohjekirjasta, ja siinä lukee, että öljynvaihtohuolto tehdään kerran vuodessa, ellei vaihtovälin kilometrimäärä täyty. Kun huollon muistutin ajotietokoneesta nollataan painamalla trippimittarin nollauspainiketta kauan ja hartaasti, huoltomuistio nollautuu ja se alkaa vähentää kilometrejä 30 000:sta kilometristä. Nollattaessa tulee näytössä olla kilometrimäärä seuraavaan huoltoon. On aivan sama, ajaako ne kilometrit kuukaudessa vai kymmenes - JUSA se alkuperäinen
laatujukkis kirjoitti:
Kts. aikaisempi keskustelu:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001054&posting=22000000019944687#22000000019944687
29.9.2006 klo 14.30
Ajotietokoneessa
Kirjoittanut: ei ole kalenteria
Ajotietokoneessa ei ole mitään kalenteria, joka osaisi kertoa vuosihuollosta! Ohjeet huolloista löytyvät yleensä käyttöohjekirjasta, ja siinä lukee, että öljynvaihtohuolto tehdään kerran vuodessa, ellei vaihtovälin kilometrimäärä täyty. Kun huollon muistutin ajotietokoneesta nollataan painamalla trippimittarin nollauspainiketta kauan ja hartaasti, huoltomuistio nollautuu ja se alkaa vähentää kilometrejä 30 000:sta kilometristä. Nollattaessa tulee näytössä olla kilometrimäärä seuraavaan huoltoon. On aivan sama, ajaako ne kilometrit kuukaudessa vai kymmenesNo se on sitten seonnut lopullisesti... vai pitääkö ne öljyt vaihtaa vuosittain? Luulin ensihuollosta seuraava huolto olisi 2 vuotta tai 30000 km. No pitää pyytää nyt kuitenkin vaihtamaan ne öljyt.
- JUSA se alkuperäinen
JUSA se alkuperäinen kirjoitti:
No se on sitten seonnut lopullisesti... vai pitääkö ne öljyt vaihtaa vuosittain? Luulin ensihuollosta seuraava huolto olisi 2 vuotta tai 30000 km. No pitää pyytää nyt kuitenkin vaihtamaan ne öljyt.
Siis itsekin tässä jo sekoo... siis öljythän pitää vaihtaa viimeistään toukokuussa, kun silloin tulee täyteen 2 vuotta. Tosin jos kalenteria ei ole, niin sitten auto on seonnut noissa kilometreissä. No kilometrit eivät ole vielä nollaantuneet... vielä.
- Tarnanen
JUSA se alkuperäinen kirjoitti:
Siis itsekin tässä jo sekoo... siis öljythän pitää vaihtaa viimeistään toukokuussa, kun silloin tulee täyteen 2 vuotta. Tosin jos kalenteria ei ole, niin sitten auto on seonnut noissa kilometreissä. No kilometrit eivät ole vielä nollaantuneet... vielä.
Ensimmäisen kerran olet tietenkin vaihtanut öljyt 10000 km kohdalla niinkuin huoltokirja ohjeistaa. Sen jälkeen toinen vaihto tulee kun kilsoja kolahtaa mittariin 30000 (eli 20000 km ekan vaihdon jälkeen, tai 1 vuosi ekasta vaihdosta). Tämän jälkeen vaihdot menevät 30 tonnin välein eli 60, 90, 120 tkm, tai yhden vuoden välein jos 30 tonnia ei täyty.
Eli jos sinulla on pian kaksi vuotta vanhat rasvat koneessa niin change oil soon ilmoitus on erittäin aiheellinen. - JUSA se alkuperäinen
Tarnanen kirjoitti:
Ensimmäisen kerran olet tietenkin vaihtanut öljyt 10000 km kohdalla niinkuin huoltokirja ohjeistaa. Sen jälkeen toinen vaihto tulee kun kilsoja kolahtaa mittariin 30000 (eli 20000 km ekan vaihdon jälkeen, tai 1 vuosi ekasta vaihdosta). Tämän jälkeen vaihdot menevät 30 tonnin välein eli 60, 90, 120 tkm, tai yhden vuoden välein jos 30 tonnia ei täyty.
Eli jos sinulla on pian kaksi vuotta vanhat rasvat koneessa niin change oil soon ilmoitus on erittäin aiheellinen.Eli siellä pitää sitten olla joku päivälaskuri... eihän se muuten olisi voinut tuota toukokuun lähestymistä tietää. Kuitenkin viralliseen 30000 öljynvaihtoon on jäljellä 13000 kilsaa.
- JUSA se alkuperäinen
JUSA se alkuperäinen kirjoitti:
Eli siellä pitää sitten olla joku päivälaskuri... eihän se muuten olisi voinut tuota toukokuun lähestymistä tietää. Kuitenkin viralliseen 30000 öljynvaihtoon on jäljellä 13000 kilsaa.
Öljyt on nyt alle vuoden vanhat eli siltä osin ei hätää... ehkä.
- mja
Tarnanen kirjoitti:
Ensimmäisen kerran olet tietenkin vaihtanut öljyt 10000 km kohdalla niinkuin huoltokirja ohjeistaa. Sen jälkeen toinen vaihto tulee kun kilsoja kolahtaa mittariin 30000 (eli 20000 km ekan vaihdon jälkeen, tai 1 vuosi ekasta vaihdosta). Tämän jälkeen vaihdot menevät 30 tonnin välein eli 60, 90, 120 tkm, tai yhden vuoden välein jos 30 tonnia ei täyty.
Eli jos sinulla on pian kaksi vuotta vanhat rasvat koneessa niin change oil soon ilmoitus on erittäin aiheellinen.Huoltovaroitin on ilmeisesti muutettu 04 mallin jälkeen. Ainakaan minulla se ei tiedä päivämääristä mitään, vaan laskee kylmästi "SERVICE IN " 30 000 - nykyiset kilometrit. Öljyt vaihdettiin Biliassa jo ensihuollossa (5 tkm), sitten vuosihuollossa (10 tkm) mutta eivät ne huoltomuistutinta nollanneet, eikä ollut syytäkään.
Sitten, noin 1,5 vuoden ikäisenä noin 16 tkm kohdalla huoltomuistutin syttyi itsestään ja "Change Oil Soon" teksti tuli näyttöön. Vein kärryn Biliaan, missä ne nollasivat huoltomuistuttimen. SERVICE IN ynnäsi silloiseen km-lukemaan 30 000 ja alkoi laskea taaksepäin. 30 tkm huolto tehtiin silloin kun sen aika oli, riippumatta huoltomuistuttimesta, jonka ne toki nollasivat. - Me II
laatujukkis kirjoitti:
Kts. aikaisempi keskustelu:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001054&posting=22000000019944687#22000000019944687
29.9.2006 klo 14.30
Ajotietokoneessa
Kirjoittanut: ei ole kalenteria
Ajotietokoneessa ei ole mitään kalenteria, joka osaisi kertoa vuosihuollosta! Ohjeet huolloista löytyvät yleensä käyttöohjekirjasta, ja siinä lukee, että öljynvaihtohuolto tehdään kerran vuodessa, ellei vaihtovälin kilometrimäärä täyty. Kun huollon muistutin ajotietokoneesta nollataan painamalla trippimittarin nollauspainiketta kauan ja hartaasti, huoltomuistio nollautuu ja se alkaa vähentää kilometrejä 30 000:sta kilometristä. Nollattaessa tulee näytössä olla kilometrimäärä seuraavaan huoltoon. On aivan sama, ajaako ne kilometrit kuukaudessa vai kymmenesJostakin luin/kuulin että ainakin ensimäinen muistutus tulee 10 kk:n kuluttua siitä, kun se on laitettu siellä tehtaalla. Minulle ainakin tuli.
- kossuloota
mja kirjoitti:
Huoltovaroitin on ilmeisesti muutettu 04 mallin jälkeen. Ainakaan minulla se ei tiedä päivämääristä mitään, vaan laskee kylmästi "SERVICE IN " 30 000 - nykyiset kilometrit. Öljyt vaihdettiin Biliassa jo ensihuollossa (5 tkm), sitten vuosihuollossa (10 tkm) mutta eivät ne huoltomuistutinta nollanneet, eikä ollut syytäkään.
Sitten, noin 1,5 vuoden ikäisenä noin 16 tkm kohdalla huoltomuistutin syttyi itsestään ja "Change Oil Soon" teksti tuli näyttöön. Vein kärryn Biliaan, missä ne nollasivat huoltomuistuttimen. SERVICE IN ynnäsi silloiseen km-lukemaan 30 000 ja alkoi laskea taaksepäin. 30 tkm huolto tehtiin silloin kun sen aika oli, riippumatta huoltomuistuttimesta, jonka ne toki nollasivat.Huoltomuistuttimessa on aikalaskuri ja kilometri laskuri. Aikalaskuri on 12 tai 24 kuukautta riippuen onko euro 3 tai euro 4 päästöluokituksen moottori.
- Scenic
Selvisikö mikä oli vikana kun autosi antoi parking break fault virheilmoituksen? Mitä huollossa sanottiin asiasta?
- JUSA se alkuperäinen
Auto menee huoltoon Porvoon Auto-Salpaan perjantaina. Kielsivät Defan akkulaturin käytön ennen kuin vika selviää. Toi vikahan ilmeni meillä aina laturin käytön jälkeen.
- JUSA se alkuperäinen
Auto seisoi pari päivää pakkasessa ja käynnistyi hyvin ulkona olevasta -20C kylmyydestä huolimatta. Eli molemmilla kerroilla kun on ollut käynnistysongelmia on ollut pakkasen jälkeen lauhtunut ilma ja lämpötila on ollut plussan puolella. Ilmankosteus on myös ollut korkea. En tiedä onko tuolla mitään merkitystä, mutta tälläisen havainnon olen tehnyt.
- Scenic
Ilmoittele nyt sitten kun saat tiedon huollosta että mitä sen vikailmoituksen kanssa on tehty ja onko itse mitään tehtävissä. Entä kuinka jatkossa, saako akkua ladata? -kiitos-
- JUSA se alkuperäinen
Scenic kirjoitti:
Ilmoittele nyt sitten kun saat tiedon huollosta että mitä sen vikailmoituksen kanssa on tehty ja onko itse mitään tehtävissä. Entä kuinka jatkossa, saako akkua ladata? -kiitos-
Laitan infoa heti, kun tiedän enemmän. Mietoa käryn hajua käynnistyksen jälkeen oli havaittavissa, mutta uskon sen johtuvan siitä lämpösysteemistä. Tuli vain mieleen, että meille tehtiin kesällä kolme kertaa ilmastoinnin desinfiointi. Aloin jo miettimään, että jos tuolla on jotain tekemistä tuon käryämisen kanssa... tosin luulisi että kyseinen ongelma olisi ilmennyt jo aiemmin. Ehkä suihkuttelivat sen desinfiointiaineen väärään paikkaan... kun tuolla huoltomanuaalissa varoitetaan, että se desinfiointisuihke pitää ruiskuttaa hanskalokerossa olevasta imastoinnin reijästä. Eli litkua ei saa suihkuttaa ilmaräppänöistä tai se ei saa kulkeutua ilmaräppänöistä, koska puhaltimen moottori voi vauroitua. Lattiamatossa vain oli pyöreä jälki desinfioinnin jälkeen ja alan epäilemään että käyttivät sellaista jalkatilaan pystyasentoon laitettavaa purkkia eli tekivät desifioinnin rellun ohjeiden vastaisesti.
- laaguna
JUSA se alkuperäinen kirjoitti:
Laitan infoa heti, kun tiedän enemmän. Mietoa käryn hajua käynnistyksen jälkeen oli havaittavissa, mutta uskon sen johtuvan siitä lämpösysteemistä. Tuli vain mieleen, että meille tehtiin kesällä kolme kertaa ilmastoinnin desinfiointi. Aloin jo miettimään, että jos tuolla on jotain tekemistä tuon käryämisen kanssa... tosin luulisi että kyseinen ongelma olisi ilmennyt jo aiemmin. Ehkä suihkuttelivat sen desinfiointiaineen väärään paikkaan... kun tuolla huoltomanuaalissa varoitetaan, että se desinfiointisuihke pitää ruiskuttaa hanskalokerossa olevasta imastoinnin reijästä. Eli litkua ei saa suihkuttaa ilmaräppänöistä tai se ei saa kulkeutua ilmaräppänöistä, koska puhaltimen moottori voi vauroitua. Lattiamatossa vain oli pyöreä jälki desinfioinnin jälkeen ja alan epäilemään että käyttivät sellaista jalkatilaan pystyasentoon laitettavaa purkkia eli tekivät desifioinnin rellun ohjeiden vastaisesti.
Tuoksuuko/haiseeko auto desinfioinnin jälkeen partavaahdolta?
Nimittäin käytin 30 tkm:n huollossa ja valitin tuuletussuuttimista tulevasta sukkamehun hajusta ja kärystä. Olivat vaihtaneet listan mukaan raitisilmasuodattimen, kuten huoltoon kuuluu, mutta onkohan tehty joku desinfiointikin kun vielä muutaman vuorokaudenkin jälkeen kapiinissa leijuu partavaahdon tyyppinen tuoksu? - JUSA se alkuperäinen
laaguna kirjoitti:
Tuoksuuko/haiseeko auto desinfioinnin jälkeen partavaahdolta?
Nimittäin käytin 30 tkm:n huollossa ja valitin tuuletussuuttimista tulevasta sukkamehun hajusta ja kärystä. Olivat vaihtaneet listan mukaan raitisilmasuodattimen, kuten huoltoon kuuluu, mutta onkohan tehty joku desinfiointikin kun vielä muutaman vuorokaudenkin jälkeen kapiinissa leijuu partavaahdon tyyppinen tuoksu?Meillä haisi melkein pahemmalle desinfioinnin jälkeen ja vaivuin jo melkein epätoivoon. Siis haju oli etikkainen sekoittuneena vanhaan tiskirättiin ja sivuhajuna (tuoksuna" oli jokin partavaahdon/veden tapainen tuoksu. Lopulta haju hävisi ja on pysynyt pois. Mutta kolme kertaa sitä piti harjoitella. Ekalla kerralla unohtivat tehdä sen desinfioinnin, vaikka sen takia auton sinne vein.
- JUSA se alkuperäinen
Huollosta sain seuraavia terveisiä:
Ei vikakoodeja
Moottorinohjaussofta päivitetty
Akkua ei vaihdettu, on testattu ja ottaa latausta vastaan
Eli itse ongelmat eivät selvinneet... ihmettelen jos olisivat. Eli pyynnöstä huolimatta akkua ei edelleen vaihdettu... vielä, vaikka olisin itse maksanut sen. Huollolla ei ollut mitään sanomista käryyn... eli pitää kokeilla sitten seuraavaksi taas Keravaa. Akunlatausta eivät enään kieltäneet ja itsekin latasivat sitä ilman mitään johtojen irroittelua. Eli Defaa uskaltaa sitten käyttää. Parking brake fault ilmoituksiin ei tullut mitään lisätietoa. Eli niistä ei kai sitten tarvitse välittää.... alkaa ihan tuntua siltä ettei noita Relluja osaa kukaan huoltaa. Kumma ettei jäänyt mitään vikakoodeja järjestelmään, vaikka kone kävi ihan omituisesti ja kuulosti Wartburgilta. Tulee noiden huoltojen suhteen sama olo kuin on käynyt lääkärissä. Ei oikein tiedä ketä uskoo ja keneen luottaa. Auto on vielä Porvoossa, kun joku haluaisi ajella sillä viikonlopun yli. En tiedä mitä se sitten auttaa, kun auto kerran toimii ihan hyvin pakkasella ja liekkö ongelmaa esiintyy. Eli pitää tänään lähteä akkukauppaan, ostaa se akku ja vaihtaa se itse. Eipähän sitten ainakaan ole akussa vika. Kerron sitten lisää kun saan jotain tietää.- JUSA se alkuperäinen
No nyt moottoriin vaihdetaan sähköinen kaasuläppä ja joku asentotunnistin (nokka-akseli?). Porvoossa löivät viisaat päät yhteen (oikeastaan yksi asentaja, joka kiinnostui enemmän ongelmasta) ja ehdotus oli se, että noista aloitetaan. Kun kuulemma samaa vikaa voi aiheuttaa ja vikakoodia ei välttämättä tule. Vien auton vielä Keravalle öljynvaihtoon (30000 / 2 v huolto) ja sen käryongelman takia. Käsijarru vikaa ei ollut rekisteröitynyt vikakoodeihin eli taitaa olla joku haamuvika.
- JUSA se alkuperäinen
JUSA se alkuperäinen kirjoitti:
No nyt moottoriin vaihdetaan sähköinen kaasuläppä ja joku asentotunnistin (nokka-akseli?). Porvoossa löivät viisaat päät yhteen (oikeastaan yksi asentaja, joka kiinnostui enemmän ongelmasta) ja ehdotus oli se, että noista aloitetaan. Kun kuulemma samaa vikaa voi aiheuttaa ja vikakoodia ei välttämättä tule. Vien auton vielä Keravalle öljynvaihtoon (30000 / 2 v huolto) ja sen käryongelman takia. Käsijarru vikaa ei ollut rekisteröitynyt vikakoodeihin eli taitaa olla joku haamuvika.
Moottorinohjaus softa päivitettiin tuolla Porvoossa ja huomasin, että käynnistettäessä kierrokset nousee paljon korkeammalle. Ja käynnistyksen jälkeistä notkahdusta ja uudelleen kierrosten nousua sinne tonnin paikkeille ei enään tapahdu.
- JUSA se alkuperäinen
JUSA se alkuperäinen kirjoitti:
Moottorinohjaus softa päivitettiin tuolla Porvoossa ja huomasin, että käynnistettäessä kierrokset nousee paljon korkeammalle. Ja käynnistyksen jälkeistä notkahdusta ja uudelleen kierrosten nousua sinne tonnin paikkeille ei enään tapahdu.
Auto oli vuosihuollossa Keravalla ja samalla katsoivat mikä aiheutti hetkellisen käryn hajun. Vaihtoivat etuvastuksen puhaltimelle ja räpättävä äänikin hävisi samalla. Nyt sitten vain auto vielä sähköisen kaasuläpän ja nokka-akselin asentoanturin vaihtoon Porvooseen niin saadaan moottori toimimaan 100%:sesti. Käynnistys ongelmia, Parking brake failure ilmoituksia ei ole enään ollut. Eli noi taisi aiheutua siitä akusta ja viimeisin käynnistysongelma voi johtua myös jotenkin tuosta kaasuläpästä. No päästään ehkä samalla jälkikaasusta pois eli vapaalla vaihdettaessa ja jalka kaasulta nostettaessa moottori ei ota enään kierroksia itsestään. Samalla ehkä häviää kierrosten junnaaminen ylös alas ja hetkettäinen voiman katoaminen.
- JUSA se alkuperäinen
JUSA se alkuperäinen kirjoitti:
Auto oli vuosihuollossa Keravalla ja samalla katsoivat mikä aiheutti hetkellisen käryn hajun. Vaihtoivat etuvastuksen puhaltimelle ja räpättävä äänikin hävisi samalla. Nyt sitten vain auto vielä sähköisen kaasuläpän ja nokka-akselin asentoanturin vaihtoon Porvooseen niin saadaan moottori toimimaan 100%:sesti. Käynnistys ongelmia, Parking brake failure ilmoituksia ei ole enään ollut. Eli noi taisi aiheutua siitä akusta ja viimeisin käynnistysongelma voi johtua myös jotenkin tuosta kaasuläpästä. No päästään ehkä samalla jälkikaasusta pois eli vapaalla vaihdettaessa ja jalka kaasulta nostettaessa moottori ei ota enään kierroksia itsestään. Samalla ehkä häviää kierrosten junnaaminen ylös alas ja hetkettäinen voiman katoaminen.
Auto oli Porvoon Autosalvassa huollossa. Autoon vaihdettiin lopultakin akku. Huoltomies sanoi, että liian alhainen akkujännite aiheuttaa tuon virheilmoituksen. Moottorin läppäkotelo putsattiin, vauhtipyörän anturi vaihdettiin ja jotain muutakin anturia oli mulkattu (kun kuulemma on tullut ohjeet tähän) ja ei ollut löytynyt mitään vaihtotarpeeseen viittaavaa. Nyt tuntui kulkevan ihan hyvin, enkä huomannut matkalla Porvoosta Keravalle enään mitään kierrosten laskua/nousua ja tehon häviämistä. Eli noi kait sitten auttoi.
Vara-autona oli BMW 116i ja tuon jälkeen voi todeta, että Rellu on auto. No ei BMW ihan älyttömän huono ollut, mutta ihan kuin olisi ruumisarkussa ajellut. Ulos ei meinannut nähdä kunnolla, valot oli "laittoman" huonot ja rattia sai vatkata koko ajan. Hyvää oli hyvin vääntävä moottori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002