Minkälaiset ihmiset imuroivat useita kertoja päivässä? Yläpuolellani asuu nuori mies noin. 23-26. Ongelmani on, että hän imuroi asuntoaan useita kertoja päivässä. Usein imurointi alkaa puoli kuudelta ja viimeisen kerran imuroidaan kahdeltatoista yöllä. Varsinaisesti tämä ei haittaa lähinnä huvittaa, että mikä saa nuoren miehen imuroimaan noin monta kertaa päivässä. Viime viikolla olin sairaana kotona ja kiinnitin asiaan ensimmäistä kertaa tarkemmin huomiota, koska olin koko päivän kuuntelemassa parin tunnin välein tapahtuvaa imurointia. P.s remontista ei ole kysymys.
kuka imuroi useita kertoja päivässä
30
11112
Vastaukset
- erilaisia
joillakin voi olla pakkomielteenä imurointi ja sitten he imuroivat useita kertoja päivässä...
- Siiri.
Eräs tuttuni kärsii pakkoneurooseista, hänellä se ilmenee ylettömänä bakteerikammona ja siivoamisena. Hän imuroi kolme kertaa päivässä.
- uoiuouou
Naapurisi voi vaikka imuroida koko ajan taloyhtiösi ei hiljaisuudeksi määrättynä aikana. Tämän oikeuden antaa hänelle asunto-osakeyhtiö laki.
- just wondering
uoiuouou kirjoitti:
Naapurisi voi vaikka imuroida koko ajan taloyhtiösi ei hiljaisuudeksi määrättynä aikana. Tämän oikeuden antaa hänelle asunto-osakeyhtiö laki.
korostan, ettei tämä minua mitenkään haittaa, lähinnä huvittaa ja ihmetyttää.
Minun puolesta voi rauhassa imuroida aamusta iltaan. Minua lähinnä ihmetyttää kenellä on kokoajan jotain mitä imuroida. - .........toi................
...............tyyppi on kyllä vähän neuroottinen
- sylintaan
Käykö sillä ollenkaan naisvieraita?
Meinaan jospa sälli on erotisoinut miele imurinsa tai cylindansa, ehkä on hiukan poikkeava ja kokee hooverin eroottisesti latautuneeksi ja imuroi sitten itsensä onneen.- Hoover
Kävi sama mielessä. Pahat on puutteet.
- joops.
Joo, pakkoneuroosin oireita...kiitä onneasi, että pakkoneuroosin oireisiin ei kuulu imurin HEITTELY pitkin seiniä monta kertaa päivässä.
- Muusikko..
Taitaa olla imurirobotti tai voihan olla, että siellä on jokin laite josta lähtee vastaava ääni?
- Jukkapekka
Mulla oli kerran naapurissa eräs nelikymppinen frouva joka pesi kokoajan pyykkiä. Aamulla nykäs koneen päälle kello 6.50-7.00 ja illalla kone lauloi vielä 22.00. Kyllä se päivän aikana monet koneelliset ehti pyöritellä.
No eihän siitä muuten olis mitään tiennyt mutta kun se kone tais olla jo melko huonossa kunnossa, laakerit paskana, voi jeesus sitä meteliä, aivan kuin olis ollu hävittäjälaivue seinän takana. Usein kone myös hyppi paikoillaan ja päätyi linkoamisvaiheessa hakkaamaan seinää ja vesiputkia - ja sehän kuului!
Vuoden verran kuuntelin ihmeissäni sitä hermoja raastavaa meteliä, kunnes täti taisi ostaa uuden koneen. No siitä tiesin kun meteli väheni. Tosin täti ei tainnut tietää että kone pitää tasapainottaa alustaansa, voi jessus että se masiina meni pitkin lattioita ja seiniä.
Tätillä tasi olla vaan yks tenava, joka ei tosiaankaan ollu enää mikään vaippaikäinen. Ihmettelen vaan että mitä hemmettiä se muija sitten sielä pesi päiväkaudet???
En asiasta valittanut, oletin että ei kukaan korvaansa lotkauta metelille kun se tapahtuu sallittuun aikaan. Lisäksi muutin pian talosta muualle.
Se frouva itse piti hirveää meteliä, mutta hanakasti teki valituksia naapureistaan ja kerran oli jopa pää punaisena käynyt eräälle naapurille huutamassa kun tämä ei osannut sulkea oveaan tarpeeksi ääneti.
Neurooseja on monenlaisia ja tämä jatkuva pyykkääminen, imurointi tai pölyjen pyyhkiminen on yks niistä. - järjestelmämme...
puutteista armaassa demokraattisessa republiikissamme
- tehnyt imurista
teko pimperon itselleen.
- hällä on
eläimiä? koira, josta lähtee paljon karvaa? eräs tuttavani on kironnut juurikin tuota, että joutuu heilumaan imurin kanssa monta kertaa päivässä sen takia että piski levittelee haituvia ympäriinsä mojovat kasat kerralla. ei ole kiva näky tummien mattojen päällä yms. :)
- imuroin
Minä joudun imuroimaan välillä useita kertoja päivässä. En tee sitä naapurien kiusaksi, vaan pitääkseni kahden koiran jättämät sotkut kurissa. Näin etenkin kura-aikaan, talvella on helpompaa.
Naapurisi voi myös tehdä kotonaan jotain, josta aiheutuu runsaasti pölyä. Hän on mies, joten en tiedä, mitä se voisi olla, mutta itse olen joskus leikellyt vaatteista matonkuteita ja silloin imurointi vähän väliä oli välttämätöntä, jottei pöly olisi valloittanut koko asuntoa läpikotaisin.
- Pertta P.
Vaikea sanoa mikä olisi niin tärkeää imuroitavaa että pitää välittömästi imuroida. Meilläkin on eläimiä, mutta silti riittää että kerran viikossa imuroidaan. Aika neuroottista jos ei saa edes yhtä karvaa olla matolla...
Mutta itseäni ihmetyttää että miksi yksi naapurini tykkää paukauttaa imurin päälle klo 23. Toinen ihmetyksen aihe on viikonloppuimuroijat. Elikkä siis lauantaiaamuisin mahdollisimman aikaisin ryhdytään imuroimaan. Miksei sitä voisi tehdä viikolla, että saa sekä itse että naapurit levätä vk-loppuna? Joissakin imureissa on vittumaisen vinkuva ääni, jota ei jaksaisi heti aamutuimaan kuunnella.- ei ikinä
siivota viikolla. Vaan joka lauantai. Emme ole mieheni kanssa viikolla samaa aikaan kotona ja meistä on reilumpaa toisiamme kohtaan ja paljon mukavampi siivota yhdessä. En kyllä jaksaisikaan raskaan työpäivän jälkeen alkaa vielä siivoamaan. Ja aloitamme siis siivoamisen lauantaina viimeistää klo 9, koska siivoamiseen kulutamme kuintekin aikaa noin 5 tuntia, enkä halua, että siihen menee koko lauantaipäivä.
- Pertta P.
ei ikinä kirjoitti:
siivota viikolla. Vaan joka lauantai. Emme ole mieheni kanssa viikolla samaa aikaan kotona ja meistä on reilumpaa toisiamme kohtaan ja paljon mukavampi siivota yhdessä. En kyllä jaksaisikaan raskaan työpäivän jälkeen alkaa vielä siivoamaan. Ja aloitamme siis siivoamisen lauantaina viimeistää klo 9, koska siivoamiseen kulutamme kuintekin aikaa noin 5 tuntia, enkä halua, että siihen menee koko lauantaipäivä.
Mahtaa teillä olla iso kämppä. Meillä sellaisen 70 neliönkin asunnon imuroimiseen meni alle tunti, ja ehti siinä jotkut pölytkin pyyhkiä kaupan päälle. Mattoja meillä ei tosin tampata kuin pari kertaa vuodessa (miehen päätös).
Eikö ole aika tylsää vähäinen vapaa-aika vk-loppuna käyttää noin pitkään siivoamiseen? Onko teillä allergioita tai astmaa? Tai eläimiä? - ja eläimet
Pertta P. kirjoitti:
Mahtaa teillä olla iso kämppä. Meillä sellaisen 70 neliönkin asunnon imuroimiseen meni alle tunti, ja ehti siinä jotkut pölytkin pyyhkiä kaupan päälle. Mattoja meillä ei tosin tampata kuin pari kertaa vuodessa (miehen päätös).
Eikö ole aika tylsää vähäinen vapaa-aika vk-loppuna käyttää noin pitkään siivoamiseen? Onko teillä allergioita tai astmaa? Tai eläimiä?Meillä on siis noin 100 neliön asunto ja 7 karvaista eläintä ihmisten lisäksi. Minä olen sitä mieltä, että kun kerran siivoo niin sen tekee hyvin. Ei meillä imuroida sitä 5 tuntia, vaan yhteensä tavaroiden järjestämineen, pölyjen pyyhkimiseen, imurointiin ja lattioiden moppaukseen (ja joskus matot tampataan) menee 5 tuntii. Saisin varmaan vielä kauemminkin menemään, mutta mies ei oikein halua kuluttaa yhtään enempää aikaa :)
- noita...
Veikkaan myös, että kyseessä on jonkinlainen pakko-oire.
Läheisteni naapurissa asuu tyyppi, joka saattaa imuroida tuntikausia. Keskuspölynimuri vaan ulvoo vintillä eli naapuritkin kuulevat, vaikka onkin kyse omakotitaloista... Tyyppi tamppaa mattojaankin aina tuntitolkulla!
Ei siinä mitään, puhdas koti on ihan mukava juttu, mutta ei tuollainen mitään normaalia eikä tervettä ole!- sen
eukko imuroi aivan hirveellä imurilla aina perjantaisin. olen monesti miettinyt että miten ihmeessä siitä lähteekin sellainen ääni, että tuntuu tulevan katosta läpi. Työkaveri sanoi et saattaa olla mattotamppari kyseessä.
tiedän että yläkerran naisella on mielenterveysongelmia, joten en mee sanoo siivomisesta mitään..pian alkaa imuroimaan joka hetki..sitten se vasta onkin kamalaa..
- yksinkertaisuus
"Usein imurointi alkaa puoli kuudelta ja viimeisen kerran imuroidaan kahdeltatoista yöllä. ... Viime viikolla olin sairaana kotona ja kiinnitin asiaan ensimmäistä kertaa tarkemmin huomiota, koska olin koko päivän kuuntelemassa parin tunnin välein tapahtuvaa imurointia."
Siis ymmärsinkö oikein: yhtenä tai kahtena päivänä naapuruutenne aikana olet todistanut jatkuvaa imurointia. Miten voit käyttää sanaa "usein", kun vasta muutama päivä sitten olet ekan kerran tällaista huomannut? Et joka päivä viimeisten 5 vuoden ajan? Onkohan sulla kaikki ruuvit kohdallaan?
Jospa silloin kerran viime viikolla mies puuhasteli jotain, mikä aiheutti sotkua ja siten jatkuvaa imuroinnin tarvetta. Jotain, mikä tuotti ympäristöön pölyä, puruja, jauhoja, paperisilppua tm. roskaa. En lähde arvailemaan.
Tai sitten hän vain siivosi kämppäänsä. Välillä pyyhki pölyjä ja järjesteli tavaroita ja puhui kännykkään tai katsoi vaikka telkkaa, ja sitten jatkoi imurointia.- alkuperäinen++
tarkoitin, että asia (äänen lähde)konkretisoitui minulle sillä viikolla kun makasin sängyssä kotona neljä päivää putkeen. Toki olin asiaan aikasemminkin(siitä asti kun mies taloon 10kk sitten muutti) kiinnittänyt huomiota, mutta tuolla viikolla ei jäänyt enää epäselväksi, että tyyppi oikeasti imuroi kämppänsä useasti päivässä.
ps. Meillä on asunnoissa samat pinta-alat eli vajaa kolmekymmmentä. Se tässä, ehkä vähän huvittikin, että tämän kokoista asuntoa imuroidaan monta kertaa päivään.
- Täti
pahempi neuroosi on alkaa kuunnella, mitä naapuri hääräilee =0). Antaa naapurien elää tavallaan, niin hekin antavat muiden olla rauhassa. Onnexi asun omakotitalossa, niin pyykinpesuni ja siivoamiseni eivät häiritse ketään. Allergiaperheessä näihin asioihin on vaan kiinnitettävä enemmän huomiota.
- siellä lintukodossaan!
Niin, sun onkin vain hyvä todeta, etta annetaan naapurien elää tavallaan, kun itse asustat omakotitalon taivaallisessa rauhassa!
Eipä silloin enää varmaan muistakaan, millaista on elää ja asua, kun jokaikinen niiskautus, aivastus, paskaplötsäys, lirinä, paneminen, nauru, itku, kävely - näin muutamia mainitakseni - kuuluu omaan kämppään jollei pidä tv:tä tai radiota jatkuvasti kovalla.
Eli asupas sinä vain kaikessa rauhassa murehtimatta siellä omassa talossasi ja anna meidän höpötellä ja voivotella kurjaa tilannettamme! :) - Täti
siellä lintukodossaan! kirjoitti:
Niin, sun onkin vain hyvä todeta, etta annetaan naapurien elää tavallaan, kun itse asustat omakotitalon taivaallisessa rauhassa!
Eipä silloin enää varmaan muistakaan, millaista on elää ja asua, kun jokaikinen niiskautus, aivastus, paskaplötsäys, lirinä, paneminen, nauru, itku, kävely - näin muutamia mainitakseni - kuuluu omaan kämppään jollei pidä tv:tä tai radiota jatkuvasti kovalla.
Eli asupas sinä vain kaikessa rauhassa murehtimatta siellä omassa talossasi ja anna meidän höpötellä ja voivotella kurjaa tilannettamme! :)itsekin hankkia omakotitalon, niin ei tarvitse vakoilla naapureita eikä kuunnella heidän tekemisiään. Säästyy kuuloelimetkin, kun ei tarvitse olla radio auki ja ajattelepa energiansäästökin tulee.
- tanja--
...on se, että se harrastaa siellä kämpässään jotain sellaista, mistä tulee roskaa. Siis nikkaroi, rakentaa tai jotain vastaavaa.
- pukamat
joka imuroi, luuttusi ja siivos muutenkin KOKO ajan. sen oli pakko jopa kammata maton hapsut suoraks.
- nainenkin
pukamat kirjoitti:
joka imuroi, luuttusi ja siivos muutenkin KOKO ajan. sen oli pakko jopa kammata maton hapsut suoraks.
joka halusi nähdä kokolattiamatossaan vain suorat viivat. Eli jos joku kulki siitä niin hänen oli saatava jalanjäljet pois ja mattoon suorat jäljet.
- 23-26 vuotias imurimies
imuri ottaa kymmenen kertaa paremmin poskeen kuin yksikään fjonttura.
imuri ei sano koskaan ei.
imuri ei katso aikaa, se ottaa poskeen vaikka aamuyöstä. - I.Muris
Mees kattoon joskus mitä se siellä imuroi! Tuskin lattiaa!! :) Sillä ei oo varmaankaan tyttökaveria, joka imisi!
EhhhEEhheeehhhhheeee...!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894