En ole raskaana, enkäsitä vielä suunnittele, mutta haluaisin silti tietää ajoissa, mitä allergialääkettä raskaana ollessa voi käyttää.
Joudun tälllä hetkellä käyttämään läpi vuoden Kestine Lyo 20mg erilaisten vaikeiden allergioiden takia, välillä tehosteena Prednisolon 5mg.
Eli ilman lääkitystä en todellakaan voi olla.
Kuitenkin kaikissa lääkeselosteissa tuntuu lukevan, että ei sovi raskaana oleville.
Mitä te VAIKEASTI allergiset äidit olette käyttäneet?
Raskaana olevalle sopiva allergialääke?
4
1219
Vastaukset
- lääkäriltä
Miten sinä sitä täältä kyselet!!! Täällähän voi saada vaikka millaisia huuhaa-vastauksia. Kysy ihmeessä asiasta lääkäriltä.
- astmaatikko vm-62
Teratologisen tietopalveluun (nimi jo kertoo mist¨ä on kyse), p. 09- 475 765 00, arkisin 9-12, palvelu on maksuton.
- _leila_
Olen itse pohtinut samaa, sillä syön myös jatkuvaa allergialääkitystä. Eräs lääkäri sanoi, että nenäsuihkeena käytettävät allergialääkkeet ovat sopivia myös raskauden aikana. Tarvittaessa on myös käytettävä suun kautta otettavia lääkkeitä ja tiukassa tilanteessa jopa Prednisolonia. Lääkäri sanoi, että ei vauvakaan voi hyvin jos äiti ei voi hyvin. Varsinkin jos hengitystä ahdistaa. Joku allergikko sanoi, että äitiyspoliklinikalla osaavat kertoa lääkkeet, joita allerginen äiti voi turvallisesti käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Joten älä huoli, allergia ei estä raskautta. Ja hyvän lääkärin kanssa asia kannattaa ottaa puheeksi. Minun huoltani juttutuokio ainakin helpotti. :)
- kirjoitettiin
ataraxia, vaikka onkin kolmio lääkettä. kysyin monta kertaa että voinko varmasti sitä syödä ja se oli okei. Raavin aina yöt niin sain sitä, se samalla rauhottaa. Nyt kun imetän en ole sitä syönyt, enkä ole muistanut kysyä voiko sitä syödä imettäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883