mitä mukaan

sairaalakassiin

Pakkailin tuossa jo pikkuhiljaa sairaalakasseja ja mietiskelin, että mitähän ottais mukaan. mitä vaatteita ja tarvikkeita vauvalle, ja mitä itelle ottais? Laitoksella saa varmaan vaipat vauvalle sairaalassaolo ajalle? Harsoja, haalarit ja muutaman vaipan pakksin jo, sekä ulkovaatteet täkin. Olisko itelle hyvä varata esim. pillimehuja ja jotain pikkunaposteltavaa synnytykseen? Alusvaatteet ja aamutakit varmaan saa sairaalasta. Eka synnytys lähestyy ja siksi kyselen niin tietämättömänä.

8

1390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairaalasta

saa kaikki tarvittavat vauva- ja äititarvikkeet. Ota itsellesi imetysliivit ja liivinsuojat, jos vaikka maito nousee nopeasti jo sairaalassaoloaikana. Ja sitten mahdollisesti alushousuja, mikäli sairaalan verkkohousut ei tunnu mukavalata vaihtoehdolta ;-D. Kotiutumisvaatteet, hygieniatarvikkeet, kamera, jotain naposteltavaa, musiikkisoitin ehkä, lukemista. Synnytyksen aikana saat mehua sairaalasta, suklaa tms. voi kyllä pitkässä sessiossa maistua. Ja synnytyksen jälkeen mies tai muut vieraat voivat tuoda täydennystä :-) Ai niin, itsellä oli vielä korvatulpat.

• saanut syödä

koskaan mitään synnytyksen aikana. Juoda ovat hieman antaneet. Isähän voi tuoda sitten vauvan kotiuttamisvaatteet perässä. Minä laitoin miehelleni kassin valmiiksi, jonka toi sitten kun oltiin kotiin lähdössä. Kassiin vauvalle ja itselle vaatteet. Kannattaa ottaa itselle reilut housut koska vaikka raskaus on ohi...on turvotusta vielä siinä vaiheessa aika paljon. Hammasharja ja shampoo ja hoitoaine mukaan, ettei tartte sairaalan saippualla pestä. Kamera. Rauhallista mieltä. Jos jotain unohtuu matkasta, mies voi ne tuoda, kunhan ite menet sinne sitten kun vauva antaa merkkejä :)

• Ei maistu

Tuota,olen synnyttänyt kolme lasta ilman kipulääkityksiä, ei ehditty laittaa ja voin sanoa että ei olisi naposteltava maistunut kyllä se kipu niin valtava on. Sit kyllä osastolla olis voinu olla naposteltavaa mukana. Synnytyksen jälkeen saa syödä, tuovat ruuan saliin. Itselläni oli mukana noiden hygieniatuotteiden ja vaatteiden lisäksi Panadolia (synnytyksen jälkeen tuleviin jälkisupistuksiin ja särkyyn). Antaahan ne sieltäkin kipulääkettä, mut koin joteski helpommaksi kun on ollu itellä mukana. Niistä liivinsuojista sen verran et niin hassulta kuin se kuulostaakin niin pikkuhousunsuojat ovat mainioita liivin suojia. Niistä ei mene läpi ja pysyvät paikoillaan ne voi myös leikata puoliksi jos ovat liian pitkiä. Olen imettänyt lapsiani yhteensä melkein viisi vuotta joten kokemusta on jonkun verran. Niin ja pakkaa mukaan myös voimaa ja iloista mieltä.

• eräs vaan

sairaalakassiin (tämä kassi mukaan synnytykseen)
      -neuvolakortti
      -mahdollinen toivelista kätilölle
      -eväät isälle (tai muulle tukihenkilölle)
      -pillimehua, naposteltavaa itselle (sairaalasta saa tarvittaessa välipalaa ja juomista, mutta ei välttämättä juuri sitä itselle maistuvaa laatua)
      -musiikkia (cd-levyjä, ipodi soitin tms), jos haluaa kuunnella synnytyssalissa

- vähän rahaa (kanttinissa käyntejä varten)
      - kännykkä ja laturi tai puhelinkortti (tarkista mikä käytäntö sairaalassa on kännykän käytölle)
      - kamera, siihen varaparistot(akut) ja filmi/muistikortti
      - jotain naposteltavaa (voi myös ostaa kanttiinista), varsinaisen ruuan saa osastolta
      - jotain hiljaista tekemistä (kirja, ristikkolehti, lankaa ja neulepuikot...)
      -hygienia tarvikkeet ja mahsolliset meikit (perus saippuaa ja shamppota on osastolla)
      - halutessa omia alusvaatteita ja siteitä (jos sairaalantarjoamat ei miellytä.

Kotiutumiskassiin: (tämän kassin mies tuo mukanaan, kun tulee hakemaan teitä kotiin)
      - Vauvalle vaatekerta (vaipan voi ottaa sairaalasta)
      - Vauvalle turvakaukalo
      - Vauvalle tarvittaessa peitto tai huopa lisälämmöksi
      - Itsellesi vaatekerta (tai voit lähteä myös niissä vaatteissa, joissa olet tullutkin sairaalaan), yleensä ainakin puhtaat alusvaatteet tuntuu hyvältä idealta

• Ei mitään

Mä jouduin sairaalaan yllättäen rv 34 ja hätäsektio tehtiin seuraavana päivänä. Vietin sairaalassa yhteensä 2 viikkoa. Ensimmäinen raskaus oli kyseessä.

Minäkin mietin etukäteen, mitä sairaalassa tarvitsisin ja mitä kassiin pakata. Pakkasinkin sen.

Mutta, sitten kun jouduin sairaalaan yllättäen, niin oikeastaan ainoat asiat, mitä sairaalassa todella tarvitsin, oli silmälasit, käsilaukku sekä kosmetiikkalaukku.

Sairaalasta sai vaatteet, jotka pystyi heittämään heti pyykkiin suihkujen jälkeen. En olisi kotivaatteita siellä tarvinnutkaan. Eihän ne sairaalavaatteet mitään delukseja ole, mutta siellä ollessa koin itse ne mukavammaksi kuin omat. Eipähän tarvitse kiikuttaa pyykkejä kotia.

Vaavin kamat ehti tuoda sitten myöhemminkin, ei niitä mennessä vielä tarvita. Omille ruuille tai juomille ei ollut tarvetta, sairaalassa oli hyvät sapuskat ja niitä sai kyllä useasti päivässä. Kun oli liikuntakiellossa, ruokaa tuotiin useasti sänkyyn asti ja likaiset astiat vietiin pois tasaisin väliajoin. Kanttiinista sai ostaa naposteltavaa sitten, kun pääsi liikkeelle. Luettavaa löytyi käytäviltä, ja myöhemmin myös kanttiinista.

Vietin sairaalassa viime kädessä pari viikkoa, ja tosiaan kaikki mitä tarvitsin, oli silmälasit, käsilaukku ja kosmetiikkalaukku. Talon palvelu pelasi erittäin hyvin. Kyseessä oli Naistenklinikka.

Ja jos joskus tulee asiaa synnytyssairaalaan toisen kerran, niin enpä pakkaa kyllä mitään mukaan.

• mukana :-)

Minulla oli kyllä reilusti tavaraa... Melkein kaikkia tarvitsinkin, joten oli ihan kiva että tuli mietittyä ja pakattua tavarat valmiiksi.

Sairaalakassissa oli:
      -NEUVOLAKORTTI
      -pillimehuja ja naposteltavaa sekä voileipiä (itse en voinut syödä tai juoda, mutta olipahan miehelle evästä)
      -iso pillimuki (synnytyksen jälkeen oli tosi tarpeen, ei tarvinnut jatkuvasti olla kertakäyttömukia täyttämässä)
      -cd-levyjä (kysy voiko cd-soitinta saada synnytys-saliin, minulle musiikista oli VALTAVASTI apua)
      -ristikoita (mies täytteli)
      -OMAT SUKAT (ota useita pareja, sairaalan ovat kamalia)
      -suihkusaippua, shampoo ja hoitoaine (täällä ei sairaalassa ollut kuin pesunestettä)
      -muu kosmetiikka (mitä nyt muutenkin käytät)
      -hiuslenkkejä tms. hiustarvikkeita
      -kamera & varapatterit
      -kännykkä ja laturi
      -särkylääkettä (sitä joutuu todella joskus kinuamaan, ja se on ärsyttävää!)
      -imetysliivit ja liivinsuojia
      -kynä ja paperia, ja mahdollisesti päiväkirja tms. että saat kirjoitella ylös asioita
      -KORVATULPAT
      -vähän rahaa kanttiiniin

Kotiutumiskassissa oli:
      -alusvaatteet, sukat ja puhdas vaatekerta
      -vauvalle body, potkarit, villahaalari, villasukat, tumput, kypärämyssy, hattu, toppatumput ja tossut, toppapuku, makuupussi
      -keitetty tutti ja tuttiketju
      -harsoja
      -kaukalo autoon

• Hammasharja

Hammasharja. Ehdottomasti. Sairaalasta saa myös, mutta niistä jää harjakset hampaiden väliin. Revi siinä sitten niitä irti. Kaikkea sitä kolmen synnytyksen jälkeen jää mieleen!

Sitten ristikkolehti. Valvoin paljon yöllä, kun ei nukuttanut. Päiväkirjatyyppinen kirja oli myös hauska. Olen joka lapsesta sellaista kirjoittanut. Olikohan se Libero, josta niitä kirjoja sai ilmaiseksi.

Omat liivit on hyvät. Monet sais kyllä olla, sillä vaihtaa niitä pitää eikä niitä voi sairaalassa pesettää.

Mulla oli vauvalle omat tutitkin mukana. Keittelin ne kotona puhtaaksi ja vein rasiassa synnärille. Siellä ku likaantu, niin panin likaisten rasiaan... Kuulostaa varmaan hankalalta, mutta kokemus opetti.

Huulirasvaa. Ilmastointi kuivatti ainaki mun huulet ja ihon.

• DontWorry

Itse kävin vain kontrollissa sairaalassa kun käskivät sinne jäämään, eli mitään ei ollut mukana, mutta synnytyksen jälkeen sitten soitin kotiin että nyt kuule tuokaas sitä ja sitä.... eli mukana ei muuta kuin äitiyskortti, hammasharja, dödöt, shampoot ja kotivaatteet sain seuraavana päivänä =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe