Matolääkkeistä..

minkä valitsen?

Ompa kohta taas aika antaa kissoille matolääkkeet..

Viime kerralla jouduin muistaakseni kahdet lääkkeet hakea, kun jäi syömättä..
Laitoin lääkkeet ruuan sekaan illalla (aamulla olin ottanut kupit pois että olisivat illemmalla nälkäisempiä). Ei syöneet muruakaan ja seuraavana aamuna oli pakko ottaa "lääkeruuat" pois ettei syö sitten vanhaa..

Tuo paha lääke oli joku D:llä alkava ja tabletti.

Ja sitten siihen kysymykseen :)
Mikä kannattais ostaa et sais menemään ruuan seassa?
Ja nyt kun ei ole kissoilla näkynyt mitään ni eiks täytyis olla kuitenki sellanen joka tehoaa mahdollisimman moneen eri matoon, mitä niitä on..?

12

1385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --hyvää..

Joo sama juttu kävi mulla kun kerran meinasin kokeilla jotain muuta kuin Axiluria. Maistan itse aina jokaista lääkettä ihan vähän että tiedän miten sen kanssa toimia. Olin siitä ihan varma että ei syö ja niin kävikin. Se oli joku Drontal-niminen lääke. Sit on kuulemma joku sent.... en muista sen nimeä mut noin se taisi alkaa. Olen tyytynyt kissalla sekä koirilla tuohon axiluriin. voi sekoittaa mihin vaan eikä ne huomaa mitään koska se ei maistu millekään.
      Kokeile sitä. Ja mieluummin ihan pieneen määrään ensin ja sit vaikka lisää samaa ruokaa ettei jää osa syömättä.

• terhi

Milbemax -matolääke eläinlääkäriltä ostettuna on edullinen ja varma vaihtoehto. Lääke on laajakirjoinen ja sitä ei tarvitse antaa kuin yhtenä päivänä. Meillä kissat ottavat sen ainakin ihan sovinnolla, mutta muiden kanssa on ihan hirveä tappelu ollut.

• tässä.

jos sulla on sisäkissa matolääkkeen ei tarvitse tehota käytännössä kuin suolinkaiseen, näitä on Mirrix ja Sepantel. jos ne ei mene alas kokeile Flubenolia tai Axiluria, nämä tehoaa kans useampaan matoon jos semmoseen tarvetta. Drontal on se pahanmakuinen.

• minkä valitsen?

Meidän kissat on sisäkisuja jotka ulkoilee tarhassa ja kyläilee itsekseen ulkoilevan kissan luona ja koira kyläilee meillä :) Että sillai..

Pitäsköhän olla kuitenki samanlainen ku annetaan ihan itsenäisesti ulkoilevalle kissalle?

• tässä.
        minkä valitsen? kirjoitti:

Meidän kissat on sisäkisuja jotka ulkoilee tarhassa ja kyläilee itsekseen ulkoilevan kissan luona ja koira kyläilee meillä :) Että sillai..

Pitäsköhän olla kuitenki samanlainen ku annetaan ihan itsenäisesti ulkoilevalle kissalle?

heisimadot tulee kissaan kun ne syö jyrsijöitä.

• ei pillerinä

Jos kissa ei suostu pilleriä ottamaan kokeili sitä miten tahansa niin saahan matolääkettä myös nestemäisessä muodossa. Pitää tehdä kissan niskaan karvoista jakaus semmoiseen kohtaan että ei ylety pesemään tai tassulla pyyhkäsemään ja pistää siihen jakauksen keskelle sen lääkkeen. Paljon parempi kuin mikään pilleri. Saa eri kokoisissa annoksissa riippuen kissan koosta muistaakseni. Kannattaa kysyä eläinlääkäriltä tarkemmin.

• tätä?

Eli tarkoitatko strongholdia?

• ossipossi

Meillä kissat(neljä kissaa) ottaa matolääkepillerit kiltisti.
      Kannattaa koittaa Sepantel vet nimistä matolääkettä.
      Se on muistaakseni maksalla tai jollain hieman maustettu matolääke.

• tofu

Drontal annetaan kokonaisena tai puolikkaana riippuu kissan painosta.(öljy liukasteeksi)
      Tehoaa lapamatoja myöten ,yhtenä päivänä riittää.
      Kissa syliin ,suu sivusta auki ,sormella kurkun perälle. Ei hienonneta ruokaan .Maku epämiellyttävä mutta erittäin tehokas lääke.
      Matonen kissa voi agressioitua! Tärkeää.
      Kaikki tehoaa omalla tavalla ja erinlaisiin suolinkaisiin.Onko lääke hyvää??

• tässä..

ei tehoa lapamatoon, Droncit on ainoa ja sekin 8 kertaisena annoksena.

• .....

Oikeastaan vain kokeilemalla saa kissalle löytymään sopivan matolääkkeen (jos saa). Meillä toinen ottaa Sepantel vet -tabletin helposti, ei tarvitse kuin antaa tbl kädestä. Toinen taas ei ota sitten millään mitään lääkettä. Mirrixiä ei ota kumpikaan. Vaikka miten koittaa sekoittaa ruokaan, laittaa kinkun väliin tai suoraan suuhun niin ei onnistu toisen kissan kanssa. Kissa menee heti ihan paniikkiin jos sitä edes yrittää ottaa syliin selälleen ja vielä tunkea suuhun jotain...Tuo niskaan laitettava liuos voisi olla tälle hyvä, mutta jostain kuulin ettei sitä enää myydä?!

• Matolääke

Meidän 'rouva'kun ei edes ota mitään lääkettä suun kautta,sai ell:tä "profender" merkkistä,niskaan laitettavaa lääkettä.Valmistaja 'bayer'.
        Kysepä sitä ell:täsi;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      50
      5297
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      86
      3108
    3. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      312
      1691
    4. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1254
    5. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1227
    6. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1134
    7. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      133
      1116
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1105
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      171
      1084
    10. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      49