jos raskaana polttaa...

...

En halua, että minua haukutaan, vaikka tiedän että toimin aivan helvetin väärin. Mutta kyse on nyt siitä että olen raskaana 11vko ja tupakoinnin lopettanut ja lakko sujunut hyvin. Olen kuitenkin polttanut pilveä muutamankin kerran tupakoinnin sijaan. Kysyn nyt, että voiko lääkärit katsoa salaa neuvolaan viedystä pissa näytteestä myös sen onko nainen polttanut kannabista?

20

1801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan tiesitkin

      että pilvenpoltto on TODELLA haitallista vauvalle? paljon pahempi kuin rööki. vaikka en mikään kannabiksen vastustaja olekaan, täytyy tämä sanoa.

      ei ne neuvolassa oo kiinnostuneita pissasta muutoin, kuin että onko siinä kaikki ok. ja ekas neuvolassa katsotaan kuppa ja hiv, ihan normitestit.

      ei taida olla resursseja tutkia huumeita äitien pissasta, enkä kyllä ymmärrä miksi pitäisikään. mitä se neuvolantäti sillä tiedolla lopultakin tekisi?

      • otettiin

        salaa huumenäyte kun olin tyksissä ultrassa, koska olen joskus 15 vuotiaana aineitten kanssa pelannut ja neuvolassa kerroin sen ihan avoimesti...joten jos et halua joutua huumetestiin tai 3 vuotiseen holhoukseen älä paljasta käyttäneesi huumeita&alkoholia...suomessa on rikos meinaan puhua totta


      • äideillä
        otettiin kirjoitti:

        salaa huumenäyte kun olin tyksissä ultrassa, koska olen joskus 15 vuotiaana aineitten kanssa pelannut ja neuvolassa kerroin sen ihan avoimesti...joten jos et halua joutua huumetestiin tai 3 vuotiseen holhoukseen älä paljasta käyttäneesi huumeita&alkoholia...suomessa on rikos meinaan puhua totta

        joilla näkyy papereissa huume taustaa, otetaan varmasti testejä...


    • ainakaan

      ota mitään huume testejä raskaus aikana.
      synnytyksen jälkeen neuvola kontrolliin kannattaa mennä puhtain pussein, sillä ainakin meillä päin, ne ottaa satunnaisia testejä.


      mun tuttu poltti kukkaa koko raskaus ajan. terve lapsi syntyi, mutta yleensähän ne kannabiksen vaikutukset tulevatkin vasta kehityksen mukana sitten.. joten ei kantsis ainakaan montaa kertaa viikossa...

    • kertoa

      asiasta, eikä salailla!!!! Halooo... sinusta on tulossa ÄITI Ja äidit ajattelee aina lapsensa parasta.

    • äitiini

      Ei sitä pilveä kannata polttaa raskausaikana. Vaikka ne savut on "terveellisempää" kun röökin. Luulen että vauva itse on paukuissa vasta kun hänen aivoissa olevat reseptorit kehittyvät.. Itse ensimmäistä odottaessa lopetin röökin, poltin paukut ehkä 3-4kertaa koko raskausaikana. Aika alussa kaikki, mutta muistan yhden(viimeisen) kerran parhaiten kun olin jo jollain reilu 20viikolla. Oltiin mökillä miehen kanssa ja se poltti, maistoin pari hatsia ja seuraavat tunnit makasin sängyssä niin että vauva potki hädissään masun sisällä kokoajan. Siitä on paha olo vieläkin ja tuntuu kauhealta ajatella. Olin muut polttokerrat polttanut juuri noilla viikoilla kun sinäkin olet.. Nyt olen raskaana taas, enkä ole/enkä aio polttaa yhtään paukkua vaikka sitä muuten tuleekin hiisailtua. Kyllä sitä sekasin kerkee olla myöhemminkin, ja sen voi ottaa sellasena kokeiluna että piristyykö yhtään kun ei imuta :).

      • mitä....

        luettavaa!! Onko nykyäidit noin riippuvaisia päihteistä? Ihan pahaa tekee.


      • olla myöhemminkin???!!!

        Sustahan on tulossa todella vastuuntuntoinen äiti....


      • äitiili
        olla myöhemminkin???!!! kirjoitti:

        Sustahan on tulossa todella vastuuntuntoinen äiti....

        On tullut jo vastuuntuntoinen äiti, joka rakastaa lastaan ylikaiken. Yksi 2vuotias on jo, ja toista odotamme.
        Viime vuonna käytiin kerran jopa baarissa, kun lapsi oli mummolassa. Joskus oli yön mummolassa ja otettiin parit kaljat kotona. Että kyllä tässä varmaan aika rappiolla ollaan.
        Tottakai sekasin kerkee olla myöhemminkin, sitä ei vaan kannata ottaa niin vakavasti että se olisi pakollista.
        Parempi myöhemmin kun raskausaikana, eikö? :)


      • myöhään jos
        äitiili kirjoitti:

        On tullut jo vastuuntuntoinen äiti, joka rakastaa lastaan ylikaiken. Yksi 2vuotias on jo, ja toista odotamme.
        Viime vuonna käytiin kerran jopa baarissa, kun lapsi oli mummolassa. Joskus oli yön mummolassa ja otettiin parit kaljat kotona. Että kyllä tässä varmaan aika rappiolla ollaan.
        Tottakai sekasin kerkee olla myöhemminkin, sitä ei vaan kannata ottaa niin vakavasti että se olisi pakollista.
        Parempi myöhemmin kun raskausaikana, eikö? :)

        silloinkaan. Kuulostaa vaan ihmeellisesltä että sitä sekoilemista pitää itselleen"lupailla". Ihan niinkuin sen voimalla vaan jaksaa. Ja siis jos kyseessä minkä tahansa sortin huumeet,niin mä en ymmärrä ollenkaan. Silloin ollaan rappiolla kyllä.


      • rakastaminen
        äitiili kirjoitti:

        On tullut jo vastuuntuntoinen äiti, joka rakastaa lastaan ylikaiken. Yksi 2vuotias on jo, ja toista odotamme.
        Viime vuonna käytiin kerran jopa baarissa, kun lapsi oli mummolassa. Joskus oli yön mummolassa ja otettiin parit kaljat kotona. Että kyllä tässä varmaan aika rappiolla ollaan.
        Tottakai sekasin kerkee olla myöhemminkin, sitä ei vaan kannata ottaa niin vakavasti että se olisi pakollista.
        Parempi myöhemmin kun raskausaikana, eikö? :)

        välttämättä kerro mitään vastuuntunnosta.


    • Lapsen etu

      Jos et voi olla polttamatta, polta mieluummin tupakkaa, ja mahdollisimman harvoin. Riskit ovat samankaltaiset molemmissa, mutta pilvellä viisinkertaiset tupakkaan verrattuna. Vauvasi ei saa ravintoa normaalisti, kun poltat, voi jäädä normaalia pienemmäksi (syntymäpaino jopa alle 2,5kg), mikä aiheuttaa läpi eliniän suurentunutta sairastumisriskiä moneen sairauteen. Ennenaikaisuus aiheuttaa myös riskejä, kaikki ennen aikojaan syntyneet eivät jää henkiin ja kehity terveiksi. Olen itse menettänyt vauvan raskauden aikana, se on kauheaa. Älä riskeeraa oman lapsesi terveyttä ja onnea!

    • Tosi outoa!!

      Eihän kukaan täydellinen ole, mutta tosi outoa, että odottava äiti polttaa röökiä tai mitään. Kannattaisi varmaan ajatella pienen masussa kasvavan lapsen parasta, eikä vain touhuta mitä sattuu kaiken maailman pilvien ja röökien kanssa.

      • ...

        Tosi surullista miten yleistä koko pilven polttelu..Ja ylipäätään suhtautuminen siihen..Jotainhan tuollainen raskausaikana polttelu kertoo ihmisen kypsyydestä ja luonteen lujuudesta...


    • vastaus..

      Kyllä asiakkaalle on kerrottava jos pissasta otetaan seulat. Mutta silti kannattaa olla avoin, niin saa tukea asiaan helpommin. Sitten kyllä joutuu näytteitä antamaan, mutta eikö se ole kaikkien etu?

      • Anonyymi

        Suomessa ON YKSITYISYYDEN SUOJA NIIN KOVA. HUUMAUSAINESEULOJA EI OTETA ILMAN SINUN TIETÄMÄTTÄ!!! ENSINNÄKIN NE TÄYTYY OTTAA VALVOTUSTI ELI JOKU SEISOO VIERES/NYKYÄÄN KAMERAT VESSOIS.
        ILMAN SUN TIETÄMÄTTÄ HUUMESEULOJA OTETA. SE ON FAKTA JA TIEDÄN. SÄÄ VOIT NOSTAA SYYTTEEN TEHDÄ RIKOSILMOITUKSEN JOS SALAA TUTKITAAN MUUTA KU PITÄISI. PISTE


    • sua

      Jos olet kerran päihteiden käyttäjä niin miks et hanki ehkäsyä,turhaa vaavi kärsii sun kypsymättömyydestä.Toivon kaikille pössyttelijöille joko sterilisaatiota tai muuta pitkäaikaista ehkäsyä.

      Saisit hävetä ittees,just tyypillinen "narkki"tapaus,voi vittu että vituttaa tollaset tapaukset!

      • ...

        ei ole todellakaan mikään tavallinen narkki!!!!
        Hanki tietoa elämästä pässi!


      • Anonyymi

        Kato mitä suustas päästät. Jos ootte noin täydellisiä MIKSI OLETTE LUKEMASSA HAKUSANALLA RASKAUS JA PILVENPOLTTELU


    • Anonyymi

      Älä vaurioita lastasi pilven polttamisella , sillä voit antaa lapselle riippuvaisuudet siihen
      Vieroitus oieåreet on kamalia pienillä vuboilla.
      Muista että kannat kohdussai ihmistä josta sinulla on vastuu .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe