Turun Rahankuljetusryöstö

Elmeri

Turussa sitten ryöstettiin rahankuljetusauto. Paljonkohan saivat rahaa puhutaanko kymmenistä miljoonista euroista?

Veikkaampa, että tälläiset ryöstöt yleistyvät, koska yhteiskunnassa on selkeästi yleistynyt köyhän oikeuksien ja varallisuuden laillinen valkokaulus kyykyttäminen kilpailukyvyn ja globalisaation nimissä. Vaikka varallisuutta on enemmän kuin koskaan syystä tai toisesta se ei hyödytä köyhimpiä ihmisryhmiä juuri ollenkaan.

Naurattaa poliisin vakuuttelut järjestäytyneestä rikollisuudesta. Oikeasti tuollaiseen ryöstöön ei vaadita muuta kuin henkilö jolla on hoksottimet kohdallaan ja ei taloudellisesti paljoakaan hävittävää, riskinotto kykyä. Lisäksi on hyvä jos on esim. vartiointiliikkeen sisällä joku alipalkattu vartija joka antaa tietoa vartiointi järjestelyistä ja kuljetuksista. Ei liene varmaan mahdotonta löytää kun vartioiden palkat on jotain tuhat euroa kk ja työssäkäyvän köyhän status on noilla tuloilla taattu loppuelämäksi ainakin PK seudulla. Kun palkka ei riitä edes yksiön vuokraan.

8

2167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-seculainen

      Vartijan palkka on kyllä noissa hommissa 1550€ ja lisät päälle, eli ihan ok. Mutta henkilökunnan vaihtuvuus on suuri, koska kaikenmaailman idiootit ja hitlrit johtavat firmoja. Täysiä tunteja ei ole, vaan ihminen pyritään laittamaan ahtaalle kaikinpuolin.
      Töitä teetetään vain sen verran,,että täysiä tunteja ei tule, liitosta ei saa soviteltua ja niin että työntekijä ei kerkeä oma elämää elämään, koska töitä aina esimerkiksi joka oinen päivä.
      Henkilökunnan pysyvyyteen kannattaisi satsata!
      Työajat myöskin ihmismäisiksi, eli asiakkaat tilaamaan roponsa sen verran ajoissa että kerkeää kuljettaa päivälläkin, jolloin myöskin riskit pienenevät.

      • Elmeri

        en ihmettele...

        palkka oli ehkä paperilla tuota luokkaa, mutta käytännössä ei olen kuullut juttua monestakin suusta, että seculla osa vartioista oli kuukausipalkkalaisia jotka olivat paremmassa asemassa ja osa omasta halustaan riippumatta tuntipalkkalaisia ja tuntipalkkalaiset eivät koskaan päässeet tuohon kuukausi liksaan.

        Lisäksi työtuntien kuukausittainen määrä vatkasivat miten sattuu muuttuen kokoajan joten joinakin kuukausina ei jäänyt käteen kuin 700 euroa tms... Joka ei varmaan paljoa naurata pk seudulla vuokra-asunnossa asuvaa. Kun sitten taas seuraavana kuukautena saakin normaalin palkan ja sitä seuraavana taas ei.

        Lisäksi Seculta on jäänyt maksamatta valtavia summia lakisääteisiä maksuja mm. työntekijöiden joilla ei ole vakituista toimipistettä lakiin perustuvien ateriakorvausten suhteen. Tästä lienee secu saanut jonkun päätöksen ihan tuomioistuimelta.

        Kyllä Seculla stevaria kyykytettiin monella tavalla näin siis olen kuullut en tiedä...


      • vaikka!!
        Elmeri kirjoitti:

        en ihmettele...

        palkka oli ehkä paperilla tuota luokkaa, mutta käytännössä ei olen kuullut juttua monestakin suusta, että seculla osa vartioista oli kuukausipalkkalaisia jotka olivat paremmassa asemassa ja osa omasta halustaan riippumatta tuntipalkkalaisia ja tuntipalkkalaiset eivät koskaan päässeet tuohon kuukausi liksaan.

        Lisäksi työtuntien kuukausittainen määrä vatkasivat miten sattuu muuttuen kokoajan joten joinakin kuukausina ei jäänyt käteen kuin 700 euroa tms... Joka ei varmaan paljoa naurata pk seudulla vuokra-asunnossa asuvaa. Kun sitten taas seuraavana kuukautena saakin normaalin palkan ja sitä seuraavana taas ei.

        Lisäksi Seculta on jäänyt maksamatta valtavia summia lakisääteisiä maksuja mm. työntekijöiden joilla ei ole vakituista toimipistettä lakiin perustuvien ateriakorvausten suhteen. Tästä lienee secu saanut jonkun päätöksen ihan tuomioistuimelta.

        Kyllä Seculla stevaria kyykytettiin monella tavalla näin siis olen kuullut en tiedä...

        päivärahat, vuorolisät ja muut...laitetaan se firma konkkaan! Kusettavat tunnillista vartijaa vaan!


      • lexander

        eivät ne ryöstöt sillä vähene, että vartijoiden palkkoja nostetaan tai heidän vaihtuvuuttaan vähennetäään. Tuskinpa ryöstäjät edes tietävät vartijoiden palkkoja.


    • ole kuullut

      yhdys sanoista?

    • Luulen niin

      Luultavasti summa on näin suuri, koska suomen pankki ei uskalla julkistaa??

      • E.W.N.K.

        SUMMA ON MINUN LASKELMIEN MUKAAN HUOMATTAVASTI SUUREMPI ,TIPPUHA NOIT KADULLE JO JOTTAI PARISATAATUHATTA EUROO JA AURAJOKEEN VIPPASTII YKS NIVASKA............kun volvo hylättiin siihe ravintelin ettee , niin minkä merkkinen ja värinen oli toinen pakoauto ????????????????? SAATIKKA SITTEN KOLMAS,NELJÄS........... EHÄ NOIS LASKUIS PYSY ERKKIKÄÄ. MENIVÄTKÖ RYÖSTÄJÄT LAUSTEEN KAUPUNGINOSAAN,ERÄÄSEEN ULKOMAALAISEN HENKILÖN VUOKRA-ASUNTOON?????????? EHKÄPÄ MENIVÄT ,RAASTUVANKADULLA SIJAITSEVAAN ASUNTOON,,,,JOSSA RAHOJA LASKETTIIN USIAMPI TUNTI......JA OLIHA NOIT.... KUUKAUSIEN MÄÄRÄTIETOINEN TARKKAILU JA SUUNNITTELU KADULLA JA TOIMISTOSSA .........TÄMÄ ON TAIDETTA...HISTORIAA....EHKÄPÄ MENTIIN KIRJURIIN ILTAKALJALLE RYPPYSET VITOSET TASKUSSA....JA SITTENSALESTA PARI PAKETTIA MAKSALAATIKKOA.... JA SITÄ NAPOSTELEE PUNASEN MAIDON KERA?????????????????????%%%%%%%%%%%%%%%%%%VTTU EHÄ TÄST LÖYTYNNÄ DOLLARINKUVAA OLLUNKAS MORO LORO


      • rahanlaskija
        E.W.N.K. kirjoitti:

        SUMMA ON MINUN LASKELMIEN MUKAAN HUOMATTAVASTI SUUREMPI ,TIPPUHA NOIT KADULLE JO JOTTAI PARISATAATUHATTA EUROO JA AURAJOKEEN VIPPASTII YKS NIVASKA............kun volvo hylättiin siihe ravintelin ettee , niin minkä merkkinen ja värinen oli toinen pakoauto ????????????????? SAATIKKA SITTEN KOLMAS,NELJÄS........... EHÄ NOIS LASKUIS PYSY ERKKIKÄÄ. MENIVÄTKÖ RYÖSTÄJÄT LAUSTEEN KAUPUNGINOSAAN,ERÄÄSEEN ULKOMAALAISEN HENKILÖN VUOKRA-ASUNTOON?????????? EHKÄPÄ MENIVÄT ,RAASTUVANKADULLA SIJAITSEVAAN ASUNTOON,,,,JOSSA RAHOJA LASKETTIIN USIAMPI TUNTI......JA OLIHA NOIT.... KUUKAUSIEN MÄÄRÄTIETOINEN TARKKAILU JA SUUNNITTELU KADULLA JA TOIMISTOSSA .........TÄMÄ ON TAIDETTA...HISTORIAA....EHKÄPÄ MENTIIN KIRJURIIN ILTAKALJALLE RYPPYSET VITOSET TASKUSSA....JA SITTENSALESTA PARI PAKETTIA MAKSALAATIKKOA.... JA SITÄ NAPOSTELEE PUNASEN MAIDON KERA?????????????????????%%%%%%%%%%%%%%%%%%VTTU EHÄ TÄST LÖYTYNNÄ DOLLARINKUVAA OLLUNKAS MORO LORO

        tekee kiusaa ryöstäjille, kun eivät ilmoita ryöstösummaa. Ryöstäjien täytyy itse laskea rahat ja siihen voi kulua aikaa paljonkin, mikäli heitä määrä kiinnostaa.
        Volvo-Markkasen aikaan hän itse kertoi saaneen summan selville aina lehdistä tai radiosta. Näin jäi aikaa enemmän juhlintaan, kun ei tarvinnut rahoja laskea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe