hiustenlähtö ja kipu

miekkonen23

Olen 23 vuotias mies ja olen viimeisen vuoden aikana kärsinyt hiustenlähdöstä. Olen käyttänyt Gefinaa noin 5 kuukautta joka on jarruttanut hiustenlähtöä mutta ei kokonaan. Ongelma ongelmassa on seuraava: Päänahka pään päällä on jatkuvasti kipeä, tuntuu niinku pää hajois, eli päätä särkee melkein koko ajan, varsinkin jos käytän pipoa tai lippistä. Mistäköhän tämä johtuu? Alue missä päätä särkee on just ne alueet mistä hiukset lähtee.

7

3046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tri Ketoconazol

Se on tulehtunut päänahka. Koeta käyttää Nizoralia tai muuta ketoconazol- nimistä lääkeainetta sisältävää shampoota, niin voipi auttaa.

• miekkonen 23

olen nyt pessyt pään 3 kertaa Nizoralilla ja tuntuu et kipu vaan pahenis, ja et hiukset on nyt tosi rasvaset..kun vedän käden pään yli niin käsi kiiltää niinku ois kaatanu rasvaa sen päälle..

• hautuumista hiki

pipo päässä kesät, talvet, sisällä, ulkona

• tutut oireet

Kuulostaa tulehdukselta, suosittelen ihotautilääkärillä käyntiä. Tulehdusta voidaan hoitaa kortisoniliuoksella, antibiooteilla ja isotretinoin lääkityksellä. Kyseessä voi myös olla joku sienen ja/tai bakteerin aiheuttama tulehdus, siihen oma hoitonsa. Tärkeintä olisi kuitenkin saada tulehdus kuriin. Kivun tunne päänahassa kertoo, että tulehdus tulisi hoitaa.
      Usein dht-tyyppiseen kaljuuntumiseen liittyy myös lievää tulehdusta, mulla silloin päänahka tuntuu aralta ja rasvoittuvalta.

• miekkonen23

Kiitos vastauksista! Kokeilen eka shampoota ja jos ei auta otan yhteyttä lääkäriin. Voiko tämä tulehdus olla syy hiustenlähtöön koska perheessä ei ole näkynyt hiustenlähtöä aijemmin?

• Juhana E

Yksi yleisimmistä, joskin silti julkisuudessa vain vähän huomiota osakseen saaneista ongelmista jotka miestyyppinen kaljuuntuminen tuo tullessaan on usein päänahan kutiaminen. Useimmilla kutiaminen on kohtuullista mutta saattaa pahimmillaan olla lähinnä sietämätöntä. Vaivaan on vaikea saada apua lähinnä johtuen siitä että miestyyppistä kaljuuntumista pidetään tabuna eikä siihen siksi saisi hakea hoitoa vaan se pitäisi "kestää kuin mies".

Itse kehotan sinua kuitenkin olemaan mies juuri siinä mielessä että rohkeasti marssit lääkärin pakeille keskeustelemaan asiasta. Samalla selviää johtuuko ongelmasi nimenomaan miestyyppisestä kaljuuntumisesta vai jostain muusta tulehdusperäisestä sairaudesta. Ratkaisu ongelmien hoitoon vaihtelee hieman sen mukaan mikä sen aiheuttaa.

• ainakin joksikin aikaa

ruokavaliosta kaikki sokeri ja vehnää sisätävät ruuat!
      Huuhtele hiukset ja päänahka päivittäin niin kylmällä vedellä kuin pystyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      74
      1290
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      43
      921
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      360
      753
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      127
      709
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      683
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      656
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56