Osaiskohan tämmönen aika huonon ompelutaidon omaava lyhentää T-paitoja tavallisella ompelukoneella (singerillä) Leikkaan ja siksakkaan ja käännän ja ompelen. Onnistuuko ?
T-paidan lyhennys
2
1411
Vastaukset
- onnistuu
Tuosta se lähtee, alkupää on ihan oikein. Reuna voi vähän levitä siksakatessa, kannattaa jättää kohtuullisen leveä päärmevara, niin liekotuksen saa nätisti piiloon.
Ompele kuitenkin päärme myös kiinni kapealla siksakilla, niin ommel joustaa tarvittaessa eikä neulos repeydy ompeleen kohdalta.
Huom! Hanki koneeseen pyöreäpäisiä neuloksen ompeluun tarkoitettuja neuloja! Noita saa ihan kaupasta nimellä 'pallokärkineula' (Singeriin käy yleensä standardineulat) ja juju on siinä, että pyöristetty pää menee neuleen lankojen välistä eikä aiheuta minimaalisia silmäpakoja.
Tässä lisää juttua päärmeiden ompelusta neuleeseen: http://www.tkukoulu.fi/~sinihovi/paarmeet/neulospaarmeet.htm
(Tuossa ehdotetaan myös kaksoisneulalla ompelua, mutta se tuntuu olevan yleisesti ottaen aika vaikea viritettävä, vähemmällä pääsee, jos käyttää tavallista siksak-pistoa... Ja jos yleensä pitää paidan helmaa piilossa housun/hameen vyötärön alla, niin ei tarvitse olla niin kauhean hienoakaan, kunhan kestää.) - Olen ommellut satoja
Kaksoisneulalla saat todella hienon jäljen.
Olen itse ommellut valtavat määrät.
Jos sinulla on ohjekirja, katso siitä miten langat pujotetaan.
Neulan hinta voi olla korkea, mutta jos aiot käyttää useamminkin se kannattaa ostaa.
Lykkyä tykö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1053681
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472620- 1142452
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣401964Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu291697- 271522
Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et221511- 221328
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81251Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?701245