RANSKAnkieli

Jenny654

Moi!

Kuulkaas kaikki ranskanopiskelijat, miten olette työllistyneet maisterin paprujen jälkeen työelämään ja mille sektoreille?Itseä toisen vuoden opiskelijana on alkanu pikkuisen huolestuttamaan tämä mahdollinen työttömyys tulevaisuudessa.
Ranska on pääaineena, espanja sivuaineena ja paniikki kasvaa.Ruotsi ja englanti eivät niinkään kiinosta minua...Harmi, sillä työnsaanti olisi varmempaa...
Mitään Viksuja Finkkejä teiltä entisiltä tai vanhemmilta ranskanopiskelijoilta??

4

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cum

      Hei, olen itsekin ranskanopiskelija ja työttömyys on alkanut huolestuttaa siinä määrin, että aion vaihtaa pääainetta kesän valintakokeessa. Ranska&espanja yhdistelmällä ei luultavasti kovin helpolla löydy töitä. Jotain opashommia voi saada pohjoisesta, jos on valmis tekemään kausiluontoista työtä ja muuttamaan työn perässä.
      Itse en ole keksinyt, mihin voisin työllistyä ranskalla, kun opettaminen eikä kääntäminen kiinnosta. Ratkaisuni on siis alanvaihto... Toivottavasti joku muu osaa vastailla piristävämmin. Helppo päätös tämä ei ole ollut, koska olen aina haaveillut kielten opiskelusta ja jotenkin kuvittelin työllistymismahdollisuudet laajemmiksi.

    • hej och salut!

      Voi kuule kun mua huolettaa samainen ongelma jo nytten vaikka oon vasta viimeistelemässä YO-tutkintoa! Pääaineeksi aion kuitenkin ottaa ruotsin kielen mutta ranskan kieli houkuttelis sivuaineena. Oon katellu että muutamissa kouluissa yhdistelmä ruotsi-ranska löytyy paikkoja avoinna mutta en tosiaan osaa sanoa haluanko opettajaksi...Mun ranska kun on sellasta M:n tasoa, eli en tiiä kuinka ranska luonnistuis yliopistossa...Kuinka se onnistui teidän tapauksissa?

      • Kiki234