Huuto.netissä myynnissä metka tulentekoväline; tulimäntä. Ilmoituksessa mm. linkki demoon.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=47947075
Tulimäntä tulen tekoon
12
1833
Vastaukset
- miesetäsävaan
Veikee peli,vaan en viittiny jättää tarjousta!
Ihmettelen vaan ,mikä sen taulan sytyttää, vai perustuneeko johonkin paine/kitka-juttuun... - minä..
retkilläni turvaudun mieluimmin tulitikkuihin. Tuollaisen tulimännän hinnalla niitä saan ainakin 500 laatikkoa. että se siitä.
- on vähän
niinkuin Leatherman: tällainen pitää saada. vaikka sillä ei ole mitään virkaa. Tämäkin on siis yksi niistä turhista tavaroista, joita markkinamiehet syytävät.
- gentle76
Eikös se olisi helpompaa tehdä sytkärillä? ;)) no ee.. aika veikee verme. Hinta oli tosin aika huikee puupalikasta. Varmaan joku tosi hoocee travelleri sen siitä ehkä vois maksaa, mutta ei se tavoita yleistä ostajakuntaa :)
- perinnetietoiselle
Ei ole mikään markkinamiesten keksintö! Tulimäntä on vanha tulentekoväline. Suomessa tulimäntää ei ole käytetty, mutta etelän maissa kylläkin. Sylinterin päähän asetettava taula saadaan kytemään paineessa syntyvän lämmön avulla. "Tulitikuilla/sytkärillä saa helpommin tulet" on vakiolause perinteitä tuntemattomilta aina kun puhutaan vanhoista tuluksista. Samoin voisi sanoa että mönkijällä kiertää kairat helpommin kuin kävellen!
- tulimäntä
Tulimäntä on hyvä väline tulenteossa paine sytyttää pienen kipinän männän kärkeen laitettavaan syttyyn.
- yksitikku
Monta vuotta selvinnyt yhden tikun taktiikalla, kun tulia teen. Tekee vaan hyvät kiehiset ja tarpeeksi pienempää puun sälää, niin kyllä lähtee palamaan ja sytyttää puukasan päältä.
- dhetj
Dieselmoottorin periaate keksittiin juuri tulimännästä.
- tulimäntä
tulitikuilla kyllä pärjää tuo tulimäntä on vaan vaihtoehto tulen tekoon ja niitä on helppo itse valmistaa
- tulimäntä
itse valmistin nuita parikappaletta 10mm alumiini putkesta ja 8mm alutangosta ja hyvin syttyy nuotiot kalareissulla
- qe42t
Mulla on firesteel ja sytytysgeeliä, hyvin toimii.
- Anonyymi
11 kg.n kosapullo ja räpsy on aina repussa kun vaeltelemaan lähden..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä422256Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2282014- 1111548
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1441281- 1151207
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1381114Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://261099- 741009
- 65963
- 70950