Huuto.netissä myynnissä metka tulentekoväline; tulimäntä. Ilmoituksessa mm. linkki demoon.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=47947075
Tulimäntä tulen tekoon
12
1870
Vastaukset
- miesetäsävaan
Veikee peli,vaan en viittiny jättää tarjousta!
Ihmettelen vaan ,mikä sen taulan sytyttää, vai perustuneeko johonkin paine/kitka-juttuun... - minä..
retkilläni turvaudun mieluimmin tulitikkuihin. Tuollaisen tulimännän hinnalla niitä saan ainakin 500 laatikkoa. että se siitä.
- on vähän
niinkuin Leatherman: tällainen pitää saada. vaikka sillä ei ole mitään virkaa. Tämäkin on siis yksi niistä turhista tavaroista, joita markkinamiehet syytävät.
- gentle76
Eikös se olisi helpompaa tehdä sytkärillä? ;)) no ee.. aika veikee verme. Hinta oli tosin aika huikee puupalikasta. Varmaan joku tosi hoocee travelleri sen siitä ehkä vois maksaa, mutta ei se tavoita yleistä ostajakuntaa :)
- perinnetietoiselle
Ei ole mikään markkinamiesten keksintö! Tulimäntä on vanha tulentekoväline. Suomessa tulimäntää ei ole käytetty, mutta etelän maissa kylläkin. Sylinterin päähän asetettava taula saadaan kytemään paineessa syntyvän lämmön avulla. "Tulitikuilla/sytkärillä saa helpommin tulet" on vakiolause perinteitä tuntemattomilta aina kun puhutaan vanhoista tuluksista. Samoin voisi sanoa että mönkijällä kiertää kairat helpommin kuin kävellen!
- tulimäntä
Tulimäntä on hyvä väline tulenteossa paine sytyttää pienen kipinän männän kärkeen laitettavaan syttyyn.
- yksitikku
Monta vuotta selvinnyt yhden tikun taktiikalla, kun tulia teen. Tekee vaan hyvät kiehiset ja tarpeeksi pienempää puun sälää, niin kyllä lähtee palamaan ja sytyttää puukasan päältä.
- dhetj
Dieselmoottorin periaate keksittiin juuri tulimännästä.
- tulimäntä
tulitikuilla kyllä pärjää tuo tulimäntä on vaan vaihtoehto tulen tekoon ja niitä on helppo itse valmistaa
- tulimäntä
itse valmistin nuita parikappaletta 10mm alumiini putkesta ja 8mm alutangosta ja hyvin syttyy nuotiot kalareissulla
- qe42t
Mulla on firesteel ja sytytysgeeliä, hyvin toimii.
- Anonyymi
11 kg.n kosapullo ja räpsy on aina repussa kun vaeltelemaan lähden..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 295470
- 1671949
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601571Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141324Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281258- 941145
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701134Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan531107viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2111065- 41910