Kuorsauksen hoito

Ei jaksa enää

Kertokaa pliis KAIKKI keinot millä kuorsaus saataisiin loppumaan?
Kyljellään nukkumiset yms. ei auta.

Tehdäänkö leikkaukset/hoidot vaan yksityisellä?Oma kustantein?

Me käytiin lääkärissä asian tiimoilta,mutta oli niin tohelo lääkäri että hän ei tiennyt mitään muuta hoitoa tähän kuin nielu/kitarisojen poisto,enkä usko häntä että muka muuta ei olis!!!

Auttakaa!!!!

26

18628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alva

      Kokeile ihmeessä Snorban kuorsauskiskoa! Ostin itse kiskon kurkkukivun vuoksi. Kiskon voi palauttaa ellei kuorsaus lopu. Ja saat rahasi takaisin.

      /Alva

      • ei alkuperäinen kysyjä

        En ole koskaan tuollaisesta kuullutkaan, minkä näköinen se on, miten se toimii?


      • Alva
        ei alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        En ole koskaan tuollaisesta kuullutkaan, minkä näköinen se on, miten se toimii?

        Kokeile Google "snorban kuorsauskisko"


      • näyttääpä
        Alva kirjoitti:

        Kokeile Google "snorban kuorsauskisko"

        semmoiselta että sitä ehkä uskaltaisi kokeillakin :) tuollaista ei ainakaan vahingossa nukkuessaan nielaise!


      • Ei jaksa enää

        Pitääpä kokeilla tuota!
        Kuinka kauan tuo yksi kisko kestää?pitääkö siis vaihtaa tietyn väliajoin uuteen,vai käykö tuo yksi pitkäänkin?


      • Alva
        Ei jaksa enää kirjoitti:

        Pitääpä kokeilla tuota!
        Kuinka kauan tuo yksi kisko kestää?pitääkö siis vaihtaa tietyn väliajoin uuteen,vai käykö tuo yksi pitkäänkin?

        Ohjeiden mukaan kisko kestää muutaman vuoden. Itse olen käyttänyt snorban kiskoa noin 11 kuukautta. Alussa se tuntui vähän epämiellyttävältä ja oudolta. Nyt en koskaan nuku ilman kiskoa. Minun kurkkuvaivaini on häipynyt ja herään pirteänä. Luultavasti koska en kuorsaa.


      • hornaaja
        Ei jaksa enää kirjoitti:

        Pitääpä kokeilla tuota!
        Kuinka kauan tuo yksi kisko kestää?pitääkö siis vaihtaa tietyn väliajoin uuteen,vai käykö tuo yksi pitkäänkin?

        kisko kestää tai pitää kestää noin 4 vuotta en tiedä jouduttako te itse maksamaan sen suomessa meren toisella puolen pitää määrätyn osan itse maksamaa riippuu hengitystauoista hammaslääkäri maksaa 1800kr aina meillä on eläke alennus en tiedä sitä vielä kun en ole 65 vuotias.Valitsin kiskon kun puren hampaitani nukkuessa, se kisko on sellainen että alaleuka työnnetään uls,menen ensiviikolla sovitukseen. Tämä on aivan uutta minullekin,toivottavasti se sopii suuhun kun saan sen ja kuorsaus loppuu.


    • uniapnea

      Jos ei ole, niin terveyskeskuslääkäri voi määrätä tutkimuksiin.
      On myös yksityisiä, tähän asiaan perehtyneitä lääkäreitä. Minut tutkimuksiin lähetti keuhkolääkäri astmatutkimusten yhteydessä.
      CPAP-laite, on ainoa, joka minua auttaa. Sain sen ilmaiseksi käyttööni. Tosin siihen kului aikaa jonkin verran.

      • Avun saanut

        Uniapnea on ehdottomasti syytä selvittää ennen kuin ryhtyy kuorsaamista omatoimisesti hoitamaan. Uniapnea on oikeasti vaarallinen tila, johon kuorsauskisko ei auta. CPAP-laite on silloin tarpeen.

        Minulle tehtiin noin vuosi sitten kuorsauskisko mittojen mukaan, ja vaikka se yksityissektorilla teetettynä maksoi 800 euroa, ei ole kaduttanut. Toimii kuin unelma paitsi silloin, kun nenä on IHAN tukossa - silloinhan ei henki kulje nenän kautta millään (kuorsauskiskon toiminta perustuu siihen, että se pitää suun vähän enemmän kiinni ja pakottaa hengityksen kulkemaan nenän kautta).


    • repe57

      MOI!
      Minä sain apua omalta lääkärilta erittäin nopeasti.Pääsin uni klinikan kirjoille.Minulla on omalääkärit erittäin ajan tasalla olevia.
      Muista myös ajokortti lähtee jos päivisin nukahtelee.

    • -----

      Minulla todettu uniapnea Ostin moottorisängyn,jalat ja pää yläasennossa ja sitten nukkumaan Opin nukkuman tässä asennossa jopa kyljelläni ja nukun huomattavasti paremmin

    • Jorma 66

      Moi
      Mulla on tehty pari leikkausta ongelman takia. Ekaks oiottiin nenästä sierainten välistä rustoa, sillä ei ollut vaimon mukaan mainittavaa vaikutusta. Seuraavaks polteltiin laserilla nenän ja nielun pehmytkudoksia ja eipä siitäkään ollut apua ja oli per...leen epämielyttävä toimenpide ja toipuminen.
      Ostin pari viikkoa sitten apteekista sellaisia laastareita jotka liimataan nenään, ne avaa nenän hengitys teitä. Vaimon mukaan ne toimii lähes joka kerta. Ovat vaan pirun kalliita pitkässä juoksussa (1,2 €/kpl). Nyt pitäisi testa sellaisia imeskeltäviä lappuja. En tiedä miten ne toimii, mutta ajattelin kokeilla.

    • Elisama

      Pyydä lääkäriltä unitutkimuksiin.
      Ylipaino voi olla myös syynä tuohon

      • Onnellinen kuorsaaja

        En ymmärrä miksi kuorsaus pitäisi saada loppumaan? Itse ainakin aion kuorsata niin kauan kuin henki pihisee...
        Kautta maailman ja aikojen on ihmiset kuorsanneet, nyt vain on uniapneasta tehty muotitauti, jota lähes kaikki sairastaa. Ja jos ei se puoliso tykkää, vaihda a)puolisoa b)makuuhuonetta c) asuntoa. Tai käske sen toisen käyttää korvatulppia!


      • apnea somni
        Onnellinen kuorsaaja kirjoitti:

        En ymmärrä miksi kuorsaus pitäisi saada loppumaan? Itse ainakin aion kuorsata niin kauan kuin henki pihisee...
        Kautta maailman ja aikojen on ihmiset kuorsanneet, nyt vain on uniapneasta tehty muotitauti, jota lähes kaikki sairastaa. Ja jos ei se puoliso tykkää, vaihda a)puolisoa b)makuuhuonetta c) asuntoa. Tai käske sen toisen käyttää korvatulppia!

        Suosittelen moisen lausahduksen antajaa tutustumaan hieman tarkemmin sairauteen nimeltä uniapnea. Kun tutustut sairauden oireisiin, kuka tietää vaikka itsekin sairastaisit tätä "muotitautia"!! Ja kaikin mokomin, jatka kuorsaustasi, anna vaikka talon ja kaiken muun hajota ympäriltäsi, aivan sama.
        Ehkä sulla ei kauan henki pihisekään......


      • meitä2
        apnea somni kirjoitti:

        Suosittelen moisen lausahduksen antajaa tutustumaan hieman tarkemmin sairauteen nimeltä uniapnea. Kun tutustut sairauden oireisiin, kuka tietää vaikka itsekin sairastaisit tätä "muotitautia"!! Ja kaikin mokomin, jatka kuorsaustasi, anna vaikka talon ja kaiken muun hajota ympäriltäsi, aivan sama.
        Ehkä sulla ei kauan henki pihisekään......

        aika itsekäs olet. jos kuorsat onnellisesti ja luulet että puolison vaihtaaminen autta.
        meillä se onnistu, kun on lapsi.
        minulla on herkkä uni, nukuin korvatulpat korvissa jo 5 vuotta ja unilääkkeillä. ja nyt oli talvella selkä leikattu 3 vuoden kärsimyksien jälkeen. sohvalle pakeminen ei onnistu, kun pystyn nukkua vain tempur sänkyssä. unilääkket ei enää auttaa. yö muuttui siihen että valvon ja nukun aamupäivällä kun mies on töissä ja lapsi koulussa. siinäkin menee ensi muutama tunti kun se vit..us laskee ennen kun saa unin päästä kiinni. viikonloppuna en tietenkän nukun ollenkaan.
        väsymyksestä ja siitä johtava selkäkipuja kun selkä ei lepä unin aikana tule sanottua kaikenlaista. onneksi on vielä pari vuotta sairasloma, kuntoutuksen aikana, sen jälkeen vissii täytyy tappaa itsensä.
        oma lääkäri on idiotti, yksityiselle ei ole varaa mennä, kun vain toinen käy töissä. kaikki koti konstit oli kokeiltu eikä auta mikään, kun toinen nukkuu suu kiinni ja kuorsa missä tahanssa asennossa, jopa mahalla. töneminen yöllä ei auta, kun toinen sano sorry sorry, ja 30sek ja sama jatkuu.asumme kolmannessa kerroksessa ja alakerran naapurikin herää siihen ihan kun meidän kuorsava puoliso olisi heidän olohuonessa. jopa ekalla kerroksella rouva joskus kuule.
        uniapnea on kyllä. hengitys katkeile. unilääkkeitä hän ei käyttä, alkoholia tosi vähän 1-2lasia viinia viikonloppuna ainoastan. eikä ylipainoa ole paljon n10kg.
        mitätähän pitäisi tehdä? [email protected]


      • x,.x
        Onnellinen kuorsaaja kirjoitti:

        En ymmärrä miksi kuorsaus pitäisi saada loppumaan? Itse ainakin aion kuorsata niin kauan kuin henki pihisee...
        Kautta maailman ja aikojen on ihmiset kuorsanneet, nyt vain on uniapneasta tehty muotitauti, jota lähes kaikki sairastaa. Ja jos ei se puoliso tykkää, vaihda a)puolisoa b)makuuhuonetta c) asuntoa. Tai käske sen toisen käyttää korvatulppia!

        Taidat olla yksin. Voisi lonkalta heittää että kaikki sinkut kuorsaa ja ovat sen takia yksin.
        Itsekkin voisin luopua kuulosta jotta saisin pitää rakkaani.


    • fdsdfg

      Telkussa, olisko ollut jossain "lääkärit"? ohjelmassa tohtori laittoi jollain vempeleellä pari pätkää tikkilankaa
      vierekkäin nielun pehmytkudoksen sisään ja jätti sinne. se jäykisti pehmytkudosta niin että kuorsaus loppui.

    • entinen kuorsaaja

      Ylipainemaski, jota käytetään uniapnean hoidossa, auttaa. Mielestäni on muutoinkin syytä selvittää liittyykö kuorsausilmiöön kyseseisellä henkilöllä hengityskatkoksia ja miten pitkiä. Silloin nimittäin on kysymys uniapneasta, joka jos se on vaikea-asteinen, on hengenvaarallinen tauti.
      Maskin käyttö kyllä hankaloittaa hieman sen käyttäjän nukkumista, varsinkin, ennen kuin siihen tottuu. Ylipainemaski aiheuttaa tasaisen vaimean kohinan petikaverin kuunneltavaksi, mutta se lienee kuitenkin siedettävämpää kuin kuorsaus.

    • yksi kokeilu

      Kuorsaus on riesa, joka vie kyllä voimat varsinkin vieressä nukkujalta. Kun herää useita kertoja yössä mitä kummallisimpiin korahduksiin ja törinöihin, sydän hakkaa, kuuntelee ja odottaa taas uutta pihinää, röhinää, törinää...Tulee sanottua kaikenlaista ilkeetä yön pimeinä tunteina. Viimeistään silloin kun pitää mennä alas sohvalle nukkumaan selkänsä kipeeksi, tulee kirottua ja sadateltua. Kaikenlaista on kokeiltu ja törisijä on keskustellut asiasta lääkärinkin kanssa ilman suurempia apuja. Sattuneista syistä ostin itselleni luontaistuotekaupasta nukahtamista auttavaa Tryptoval- valmistetta. Nyt viikonajan mies on ottanut sitä myöskin 2 tabl. illalla ja lisäksi suihkuttanut Zedopor-suihketta kurkkuun.Ei tämä vielä mikään tieteellisesti todistettu keino ole. Mutta nyt viikonaikana on ollut hiljaista, muutamaa pientä pörähdystä lukuunottamatta. Parina yönä olen kuunnellut, että hengittääkö se, kun nukkuu niin levollisesti. Tämä on ainakin nyt toiminut, toivon että toimii jatkossakin. Liitän tosta Tryptovalista linkin tähän loppuun.
      Tietenkin jokaisen pitää ehdottomasti varmistaa, että voi käyttää kyseistä valmistetta jos on muuta lääkitystä!
      https://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/2369/TryptoVal-unitabletit

      • edellinen...

        Vielä mun pitää lisätä, että itse kuorsaaja on omien sanojensa mukaan ollut nyt aamuisin levännyt ja pirteä. Ei hänelle ainakaan aiheuta tuo "koktaili" aamuisin uneliaisuutta.


    • Raijafi
    • Nyt loppu kuorsaus

      Nyt kaikki korva kuulolla jotka haluatte että kuorsaus loppuu...Tilanne oli meidän perheessä jo se että jouduin nukkumaan yläkerrassa. Kertakaikkiaan vaimo ei enää kestänyt kuorsaustani. Ongelma se että nukuin aina selälläni ja kuorsaus oli väistämätön tosi asia...ohessa linkit jolla loppui.
      Tyyny on aivan mahtava muunmuassa ozbaby Turussa myi tuotetta ja moni muukin. Kallis on mutta toimii.
      http://www.bumbeez.com/Doomoo-Buddy-imetystyyny-Light-Pink-Taupe
      ja tuossa kisko jonka tilasin Ebaysta hinta lähetyksineen 14€

      http://viewitem.eim.ebay.fi/STOP-SNORING-MOUTHPIECE-ANTI-SNORE-DEVICE-SLEEP-AID-NEW/130518458694/item

      Nyt on vihdoin hiljaista ja itsekin nukun aivan loistavasti töyden yön unia.
      Suosittelen kaikille lämpimästi.
      Tyynyn ansiosta nukun nyt kyljelläni ja tyyny mukautuu mahtavasti Tulee ns. ihanne asento kyljellään ja suu kisko auttaa leukaa eteenpäin.
      En ole vielä uskaltanut koittaa, mutta luulen että kiskon voin jättää pois kun nnyt kerran pysyn kyljelläni koko ajan.
      Eli nyt kipin kapin ostamaan miehelle lahjaksi "Buddy" imetystyyny...
      Ei ne kumminkaan itse sitä kehtaa ostaa!!!!

    • Masa999
    • Mankelienkeli

      Keksi mitä vaan mutta elä kurkun pehmytkudosleikkaukseen suostu!! Siinä lähtee kitarisat joka aikuiselle on kivulias toipua! Lääkäri sen sanoi ja on siitä NYT omakohtaista kokemusta!! En enää kuorsaa, mutta omasta elämästä tuli nyt helvetillistä kertakaikkiaan!!!!!! Ennen olin elämää täynnä vaan nyt päivät nukun kipulääkeiden kanssa ja yöt on pelkkää kärsimystä!!! Onhan aviomies onnellinen Olen hiljaa ja hän saa nukkua yksin yönsä! Enpä enää häiriköi:) Pehmytkitalaki kasvaa takaisin ja kuorsaus jatkuu. Kiskot on parempi vaihtoehto!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2844
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      530
      2692
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1837
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1748
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1312
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1129
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe