Miten saan virtsakiven

POIS ??

Moips!

Onko kellään kokemusta virtsakiven poistamisesta wc-pytyn "kurkusta"? Pytty on tuosta kohtaa karhea ja ihan kuin siinä olisi sementtiä,pinta on karhea ja näin ollen se huuhtelee huonosti!Olen koittanut kaikki mahdolliset pesuaineet mutta ei sitten kirveelläkään!!
APUVA !!

12

6989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jocu

Eräässä lehdessä neuvottiin poistamaan vesi ja laittamaan etikalla kostutettua vessapaperia tuon kalkin päälle.
      Aiemmin täällä joku kehui hoitaneensa homman helposti ruosteenirrotusaineella.
      Väritunkeumaneste olisi vielä tehokkaampaa.

• Virtsakivi

Kyllä kalkki pitäis lähteä etikalla....ei lähtenyt..olen koittanut! Mistä päättelet että se on kalkkia??

• Huoltomies
        Virtsakivi kirjoitti:

Kyllä kalkki pitäis lähteä etikalla....ei lähtenyt..olen koittanut! Mistä päättelet että se on kalkkia??

Tunnetko ketään huoltomiestä, sillä virtsakivenpoistoon myydään huoltoyhtiöille ja taloyhtiöille mm. Wc-Cleaner nimistä jauhetta .Ainetta myy mm.Alipa oy mutta en tiedä löytyneekö putkiliikkeistä. Aine on jauhemaista ja sen annetaan vaikuttaa 1-2 tuntia virtsakiven päällä ja sitten huudellaan kunnolla. Olen kokeillut kyseistä ainetta n. 10 pöntössä ja on toiminut aivan moitteettomasti ja todella puhdistanut pöntön. Pöntöt ovat olleet n. 25 vuotta vanhoja kovassa käytössä.

• Virtsakivi
        Huoltomies kirjoitti:

Tunnetko ketään huoltomiestä, sillä virtsakivenpoistoon myydään huoltoyhtiöille ja taloyhtiöille mm. Wc-Cleaner nimistä jauhetta .Ainetta myy mm.Alipa oy mutta en tiedä löytyneekö putkiliikkeistä. Aine on jauhemaista ja sen annetaan vaikuttaa 1-2 tuntia virtsakiven päällä ja sitten huudellaan kunnolla. Olen kokeillut kyseistä ainetta n. 10 pöntössä ja on toiminut aivan moitteettomasti ja todella puhdistanut pöntön. Pöntöt ovat olleet n. 25 vuotta vanhoja kovassa käytössä.

Moi ja kiitos vinkistä!! Otin yhteyttä Ido:oon joka valmistaa wc pyttyjä, ne lupas lähettää mulle postissa fosforihappoa jolla pitäis lähteä kuppakin töölööstä, odottelen sitä ja sitten jos ei auta otan johonkin huoltomieheen yhteyttä, tosi paljon kiitoksia !!

• utelias
        Huoltomies kirjoitti:

Löytyy netistä myyntivirma Alipa-oy.

• Ano

Eikös se virtsakivi ole miesten sairauksia ja sijainti jossain eturauhasessa tai vastaavassa?

• Kalle K

Tai joku muu, erittäin hapan pesuaine tehoaa pöntössä olevaan "virtsakiveen"

• jeps

ihan oikeesti.. coca colalla... anna vaikuttaa..

• Hanalla

Oma pönttö oli ihan kauhea edellisten asukkaiden jäljiltä, varmaan puolen sentin virtsakivet.
      Kokeilin kaikki litkut myös sen kokiksen. Mut kunnon lotraus harpic ainetta ja vuorokauden liotus. sitten olikin niin haperoa että ruuvimeisselillä lohkeili laattoina. ja pytty on kuin uusi.

• Anonyymi

Jos wc pytyssä on virtsakiveä, sitä on melko varmuudella myös munuaisjohtimissa. Virtsakiveä muodostuu munuaisissa kun ihminen juo liian vähän vettä/vrk. Vettä pitäisi juoda noin 1,5 litraa vuorokauden aikana, jotta munuaiset huuhtoutuu hyvin. .
      Jos alavatsassa on lievää kipu tunnetta varsinkin istuessa tai jos vyö on tiukalla tai virtsan joukossa verta, tai virtsa aika ajoin vaaleanpunaista. Pyytäkää Tietokone mammografia kuvaus terveysasemalta. Kesto noin 10 minuttia. Varjoainetta suoneen laitetaan.
      Kivet laskeutuu yleensä munuaisesta alas rakon suulle, johon pysähtyvät. Pahimmillaan ne voi tukkia koko johtimen ja aiheuttaa munuaisen vajaatoimintaa. ja vakavaa terveyshaittaa.
      Minulla oli n. 4 mm kivi munuaisjohtimessa rakon suulla. Se otettiin nukutuksessa tähystyksessä pois. Kivi murskattiin paineilma sykäyksellä. Ajan autoa työkseni ja juon hyvin niukasti työpäivän aikana kun pääsee harvoin vessaan. Saikkua 3 vuorokautta ja kipulääkettä. Kipua kesti n. 6 päivää, joka häipyi buranalla. loppuajasta puolikas pilleri riitti 2x vrk. Pieniä määriä verta esiintyi 11 päivää, eli yksi tippa virtsan alussa. Julkisessa hoitoon pääsy hidasta, vaikka kiire luokitus. Mulla kesti kiven poistoon aikaa noin 3 kk. Joka toimenpiteeseen piti jonottaa n. 1.5 kk. Minulla kiven poisto julkisessa ja yö sairaalassa ruokineen, kahvineen 218€.

Yksityisellä kai voisi päästä poistoon parissa viikossa. Yksityisellä kuvauksen hinta noin 450-700€, Urologin vastaanotto noin 200€, Poisto tähystyksessä noin 8-13 000€. Hinnat suuntaa antavia. Kotiin pääsee samana päivänä, jos kotona on joku koko ajan valvomassa potilasta yhden päivän. Yö sairaalassa maksaa noin 100-200€.

• Anonyymi

Mulla tuli itsekseen omia aikojaan ja kolahti pytyn reunaan aamupissalla. Ollut useampi kohtaus. En suosittele virtsakiveä. Kannattaa juoda riittävästi ja välttää ruokia jotka aiheuttaa sitä.

• Anonyymi

Taas löytyi tämä huippuälykäs ketju heti aloituksesta alkaen !!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      272
      17604
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      192
      12512
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      73
      6222
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      34
      5178
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      77
      5048
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      58
      4196
    7. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      51
      3773
    8. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      100
      3712
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      67
      3496
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3179
    Aihe