Porsche 914

Saksasta

Ostin toissa kesänä Saksasta vm. 1979 914 Porschen. Kelpo peli muuten, mutta kone leikkasi kiinni. Onneksi romikselta sai vanhan Audi kasikymppisen myllyn sopuhinnalla. Yhdistin tähän pari Volkswagen LT:n moottorin komponenttia ja dieselin pakosarjat. Tuloksena on etuvetoisen moottorilla varustettu takavetoinen rumilus, jolle nauraa harakatkin. Mutta ei Porschevihaajat. Heitä on kiva ärsyttää Skoda Kombin pakoputken äänillä liikennevaloissa ja nämä seateilla ja sitikoilla ajavat juppipellet jäävät nätisti taakse vaihtaessani kolmosen silmään. Kardaanista voimansa suoraan saava vaihdelaatikko rusahtelee kivasti, mutta väliäkös hällä? Porschellani on silti hyvä provoilla liikenteessä.

Porscheman singe 2004

5

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänään ihan varmasti

kaikki lääkkeesi, vai miten muuten onnistuit ostamaan auton jonka vuosimalli sijoittuu aikaan 5 vuotta valmistuksen loppumisen jälkeen? Samoin olisi kiva nähdä kuvia siitä miten olet sovittanut rivimoottorin bokserikoneen paikalle! Laita vaikka imageshackiin kuvat ja linkitä tänne - samoin kun niistä pillereistä jotka jäi tänäänkin syömättä!

• Porscheman

Helpostihan tuo kaikki onnistui. Auton vuosimalli on 73/79. Tilaa Audin myllylle löytyi hyvin: poistin mm. pissapojan säiliön ja akun, sijoitin ne repsikan paikalle hitsaamaani koteloon. Kesäksi ajattelin ostaa ZF:n momentinmuuntimen, samanlaisen kuin esim. Sisuissa on, jottei liian kovaa pyörivä kardaani tuhoaisi vaihdelaatikkoa.

• taustatietoa

Porscheman = Melan Pertsa = Tommi Turmiola = Tapastikos = Palstan provotrolli.

• sdffsdsdfsdf

uuden z06:en. No oli niin paska vehje ajaa että jätin sen tien varteen ja avaimet virtalukkoon. Kävin eilen katsomassa, niin sielähän se lojuu vieläkin. Hullua osasin provilla paljon paremmin ja minun juttuni on paljon uskottavampikin.

• Possumään

Hei,tohon Porscheesi saa asennettua VW kuplan ilmanoton, tua lisää kestävyyttä(väittivät että Saksassa olisi jonkun porsse kestänyt 60 tkm ilman kansiremonttia,toki jakohina oli vaihdettu sinä aikana 2 kertaa).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1732
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe