Autokouluun

koko Pori!!!

Ei jumalauta nyt on kyllä pakko kertoa.Lähdin eilen illalla noin klo.20.45 lääkäritalon takaa p-paikalta pitkin vähälinnankatua,kohti keski-porin kirkkoa.Eli tie oli YKSISUUNTAINEN niin eikös minua vastaan ajellut vanha corolla ja ratissa nainen noin 40-50v.
ja tööttäili kaikille,että antakaa nyt tilaa,miksi te päin tulette vaikka hän itse oli aivan väärässä paikassa.Nainen oli kääntynyt oikeustalon valoista linja-autoaseman suuntaan,eli yksisuuntaista väärään suuntaan.En voi käsittää miksi täällä porissa ei kerta kaikkiaan toimi mikään liikenteessä,ympyröitä tehdään lisää koko ajan vaikka niissä ei osaa yli puolet edes ajaa.punasia päin ajetaan oikein harrastuksena ja parkeeraus vasta tuottaakin ongelmia,tai eihän se nyt ongelma
ole ihan kaikille.Kun viime viikolla näin miehen kansallispuvussa ja piti auto saada mahd.lähelle alkon ovea,niin ei muutakun siihen jalkakäytävälle vaan yli lumikinosten ja siihen parkkiin keskelle jalkakäytävää,siten että pyöräilijät eivät mahtuneet ohitse.Mutta yksi asia menee ylitse muiden,vaikka ei ole mikään suuri rikos.Nimittäin kauppojen lapsiperheille tarkoitetut paikat,joka kerta esim.prismaan mentäessä näen kun yksinolevat mihet lähtevät lapsipaikalta tai ainoaan tyhjään ruutuun päräyttää joku yksinolija.vai tarkoittaa tämä sitä että jos kotona on 13-vuotias lapsi niin saa ajaa lapsipaikalle.on meinaan mukava tulla kolmen lapsen kanssa kauppaan ja kävellä sadan metrin päästä,kahden 1,5 vuotiaan kanssa jotka eivät iste osaa kävellä ja yhden 2,5 joka hiukan yrittää kävellä ja sitten pois tultaessa on ne 5kg.painavat muovipussit vielä lisäksi.kuitenkaan niitä lapsiruutuja ei kovin montaa ikinä kauppojen pihassa ole,mutta jos käyn prismassakin joka toinen päivä niin viimeisen vuoden aikana olen varmaan 4-5 krt päässyt meille tarkoitetulle paikalle.eikö ihmisiä yhtään hävetä käyttäytyä näin,ajattelisitte joskus muitakin ihmisiä!!!

5

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lysmiaho

Yks päivä jotku pässit eivät uskaltaneet ohittaa tien sivussa ollutta tiehöylää, ketään ei tullu vastaan, seurauksena 200 metrin jono! Ja sitten nämä ääliöt jotka pysähtyy risteykseen vaikka ketään ei ole näköpiirissä!

• juustokattila

invapaikat kaupan pihassa = mustalaisilla käytössä
      se eukko joka kurvaili väärään suuntaan oli tod.näk muualtapäin suomea, porilaiset kyllä tietää sen verran ettei väärään suuntaan päästellä.Jazzien aikaanhan täällä oli kerran joku jättikokous ja taksikuskit otettiin porista kun ei hesanpellet osannu ajaa täällä.

Ja joo, fakta on että hyvin moni porilainen sikailee liikenteessä,ajelee päin vittua välittämättä muiden turvallisuudesta kunhan itse vaan pääsee ensin.

Eräskin herra se päästeli ladallaan kolmion takaa tuumaten että hän se tulee oikealta eikä väistä, ainoastaan minun reaktiokykyni pelasti tämän vanhemman kusimutterin pyörätuolista, eikä hän edes välittänyt asiasta vaan jatkoi tööttäillen matkaansa,teki mieli mennä perään,ottaa korvasta kiinni ja taluttaa kolmiota esittelemään sentin päästä.
      Saatanan patu.

Mielestäni suurin haitta ja vaara liikenteelle on 2 ryhmää, juuri kortin saaneet iskän mondeolla hurjastavat pikkumussukat jotka kyyditsevät kavereita nesteelle sumppia imemään, ja toinen on vanhempi väki joka tuumii että antaa mennä vaan ei tuolta suunnasta kukaan ennenkään oo kylkeen tullut periaatteella jollain vitun vanhalla ladalla kytkintä luistattaen.

Pitäis tosiaan pakottaa nuo riskiryhmät ainakin autokouluun kertaukseen jossain vaiheessa että jonkun jalat säästyis.Rattijuoppojakin on muuten enenemässä määrin.

• sanottiin, "Yhteispelillä se sujuu" ja sujuisi vieläkin, mutta kun on se minä itte ja ensteks meininki joka asiassa ekana.

• Minde35

Luin viestisi ja ymmärsin mitä ajat takaa, mutta ei se nyt ihan niinkään ole. Olen itse miettinyt näitä samoja ongelmia, mutta ei niitä ratkasta sillä, että pistetään porukka takas autokouluun istuu muutamaksi tunniksi. Nämä autoilijat kyllä tietää miten liikenteessä pitää ajaa. Tietenkin vanhemmat ihmiset ei pysy mukana, kun tulee kaikennäköisiä ympyröitä, yksisuuntaisia jne. Mutta ne juuri kortin saaneiden pitäisi 100% varmuudella osata kaikki liikennesäännöt ovathan he juuri läpäisseet inssinkin. Eli minun mielestä se on tiedossa jokaisen korvien välissä miten tuolla ajetaan, mutta kaikkia ei näet kiinnosta, kun oma ajaminen....

• Rechargeable

En nyt tiedä että olisiko se tarpeen että kaikki porilaiset, mukaanluettuna topicin aloittajan tarvitsisi autokouluun mennä. Syytä voidaan etsiä porin epäloogisesta liikennejärjestelystä, siinä ei oo mitää järkee.

Porissa on tavattoman helppo ajella, mutta älyttömiä lenkkejä saa tehdä että pääseen perille.

Tämän ämmän joka töppäili olisi syytä lopettaa autoilu kokonaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3891
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2273
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      125
      1714
    4. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1433
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      75
      1431
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1014
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      704
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      691
    9. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      651
    10. En uskalla nainen ottaa suhun

Yhteyttä koska oot palstan perusteella vähän ……
      Ikävä
      45
      648
    Aihe