Sairaana lennolle

Ouzo

Voi hitsi, laitoin äsken vahingossa tuonne Kirka-sivulle tuon kyssärini.. Toivottavasti poistuu sieltä..

Mutta kuka on lentänyt kovan kovassa flunssassa? Räjähtääkö pää, onko mitään apua vai mitä tapahtuu? Tuntuu että tämän taudin ja pään kanssa räjähtää vähintäänkin onteloista joku. Helpotusta? Matkaa en enää voi peruuttaa, lähden yöllä.

9

6582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeasti

      sairas niin lääkäriin ja sillä todistuksella voit peruuttaa matkan ilman kustannuksia..etkö mukamas tienyt?

      • satunnainen matkailija

        ...sairauden takia peruutetun matkan, jos vakuutusta ei oel, lentoyhtiöt eivät yleensä korvaa.

        Tarkista matkavakuutuksesi ehdot (matkavakuutus on hyvä olla, etenkin esim. Yhdysvalloissa sairastuminen voi tulal hyvin kalliiksi).

        Kovassa flunssassa matkustamien ei ole kovin mukavaa, etenkin nousussa ja laskussa korvat menevät lukkoon ja voivat vihloa. Purkkaa mukaan, sitä jauhamalla voi hieman estää korvien lukkoon menoa.


      • näin on
        satunnainen matkailija kirjoitti:

        ...sairauden takia peruutetun matkan, jos vakuutusta ei oel, lentoyhtiöt eivät yleensä korvaa.

        Tarkista matkavakuutuksesi ehdot (matkavakuutus on hyvä olla, etenkin esim. Yhdysvalloissa sairastuminen voi tulal hyvin kalliiksi).

        Kovassa flunssassa matkustamien ei ole kovin mukavaa, etenkin nousussa ja laskussa korvat menevät lukkoon ja voivat vihloa. Purkkaa mukaan, sitä jauhamalla voi hieman estää korvien lukkoon menoa.

        sillä sairaus tai lähiomaisen kuolema on pätevä syy perua matka ja ilman vakuutustakin saa rahat pois. Miksi puhua pötyä kun tämä on näin. Tietenkin vakuutus parantaa tilannetta mutta ei ole pakko näissä tapauksissa.


    • teMi55

      Jos on pakko lähteä lennolle nuhanenänä tai on muutoin taipumusta kivuliaaseen korvien lukkiintumiseen, kannattaa hakea lääkäriltä eräänlainen "nuhapilleri" (nimi muistista haipunyt). Ensimmäinen otettiin jo edellisenä päivänä ja matkapäivänä lisää. Puri hienosti vakiovaivaani.
      (Matkastamoväellä on ehkä myös jotain ensiavuksi tuskallisen painevaivaisille.)

      • nuhanenu

        Kerran jouduin lentämään flunssaisena tai oikeastaan olin vain nuhainen ja kyllähän se pää ja korvat poksui ja laskeutuessa otti todella kipeetä korviin. Ja ne olikin sitten lukossa parisen päivää. Mutta eihän tuo vaarallista ole Ei kun matkaan!


      • nenuun
        nuhanenu kirjoitti:

        Kerran jouduin lentämään flunssaisena tai oikeastaan olin vain nuhainen ja kyllähän se pää ja korvat poksui ja laskeutuessa otti todella kipeetä korviin. Ja ne olikin sitten lukossa parisen päivää. Mutta eihän tuo vaarallista ole Ei kun matkaan!

        Nasoliiniä suihkeena.

        Sit hae apteekista näitä nuhatabletteja.

        Kaikki mikä avaa tukkoista oloa, pastillit ym,

        Hyvin sujui jouluna. Flunssassa.


    • Mukaan vaan..

      Olen pari kertaa ylittänyt atlantin karmeassa flunssassa. Suurin ongelma ei ole niinkään flunssaisena koneessa istuminen. Unta vaan palloon ja lääkearsenaali käyttöön. Se taas sitten miten transitissa saa raahauduttua paikasta a paikkaan b isoilla lentokentillä on vaikeampaa... Meinasin kerran myöhästyä lennolta kun kuumehuuruissani nukahdin kahden metrin päähän portista, heräsin lopulta kun henkilökunta arvasi minun olevan viimeinen puuttuva matkustaja ja herätteli hellästi kyytiin.

    • hanna

      älkää tulko kipeinä lennolle,matkavakuutus kannattaa hankkia joka korvaa pilalle menneen loman.

      • näin...........

        matka on kallis ja haluat varmaan nauttia rahojesi menetyksstä terveenä ja täysin siemauksin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe