Pääasiallinen kuvattava kohde ovat vauhdissa olevat koirat tai lapset. Olen kyllästynyt liian hitaisiin kameroihin, joiden kanssa tilanne on jo ohi, kun räpsähtää. (Enkä ole mikään tunari kuvaaja kuitenkaan..)
Vaatimuksena olisi vähintään 6 x zoomi, tuntuu, että 3 x on liian vähän(?). Ja tosiaan, ensisijainen vaade on se, että kamera on NOPEA.
Mitä suosittelette, jos puhutaan noin keskihintaisesta kamerasta?
Olen moneen kertaan selannut eri kameramalleja läpi, mutta aina yhtä tuskaista, vaihtoehtoja on niiiiiin paljon!
Tänään illalla olisi tarkoitus käydä liikkeissä ostoaikeissa, en oikein luota näiden mustapörssi-myyjien omiin näkemyksiin, siksipä kysyn täältä alan harrastajilta!
Mikä kamera kannattaa ostaa, kun..
8
1227
Vastaukset
- kuitenkin...
Digijärkkärillä laukaisuviive on olematon ja tarkennuskin nopeampi ( riippuen tietysti objektiivista )
Mikä on mielestäsi keskihintainen kamera?
1000 euroa on vielä halpismalli...
Suosittelen oikeaa kamerakauppaa, kodinkonemyyjillä ei välttämättä ammattitaito riitä...- odotinkin!
Eli olen kanssasi samaa mieltä. Kaikki vaihtoehtoni päätyvät aina Canonin EOSiin, muista digijärkkäreistä kun minulla ei ole kokemusta. Jotenkin osasinkin odottaa tällaista vastausta, mutta esitinpähän kysymyksen kuitenkin, josko jotain muutakin ehdotettaisiin.
Ehkäpä lienee sitten menen hakemaan sen EOSin, niin ei tarvi enää päätä vaivata.
Lähinnä mietityttää se, että kun metsässä kuljemme ja koirien kanssa rymyämme, emmekä ole mitään maailman tunnollisimpia kameran pitäjiä (tunnustus!), niin kestääkö tuo EOS meidän käytössämme... - Kamerat
odotinkin! kirjoitti:
Eli olen kanssasi samaa mieltä. Kaikki vaihtoehtoni päätyvät aina Canonin EOSiin, muista digijärkkäreistä kun minulla ei ole kokemusta. Jotenkin osasinkin odottaa tällaista vastausta, mutta esitinpähän kysymyksen kuitenkin, josko jotain muutakin ehdotettaisiin.
Ehkäpä lienee sitten menen hakemaan sen EOSin, niin ei tarvi enää päätä vaivata.
Lähinnä mietityttää se, että kun metsässä kuljemme ja koirien kanssa rymyämme, emmekä ole mitään maailman tunnollisimpia kameran pitäjiä (tunnustus!), niin kestääkö tuo EOS meidän käytössämme...Ei ole niin kestäviä kolhuja, sadetta, eikä pakkasta vastaan kuin vielä 20 vuotta sitten.
Kamea metrinkorkeudelta 300 millisen kanssa katuun ja vain pikkanen naarmu mustaan pintaan.
Kaveri putosi veneestä kamera kaulassa. Rantaan päästyään vain kaatoi veden pois peilikammiosta ja jatkoi.
Kun hankit kunnollisen kuljetuslaukun niin kestää. - EOS?
odotinkin! kirjoitti:
Lähinnä mietityttää se, että kun metsässä kuljemme ja koirien kanssa rymyämme, emmekä ole mitään maailman tunnollisimpia kameran pitäjiä (tunnustus!), niin kestääkö tuo EOS meidän käytössämme...Miksi ihmeessä Canon? Se on vain yksi merkki muiden joukossa. Kierrä kaupoissa katselemassa ja kokeilemassa. Saatat havaita että joku muu merkki onkin juuri "sinun kamerasi".
- että.....
EOS? kirjoitti:
Miksi ihmeessä Canon? Se on vain yksi merkki muiden joukossa. Kierrä kaupoissa katselemassa ja kokeilemassa. Saatat havaita että joku muu merkki onkin juuri "sinun kamerasi".
se nyt vain sattuu olemaan ennestään tuttu ja hyväksi havaittu. paremmasta minulla ei ole kokemusta...
- Foto-X
että..... kirjoitti:
se nyt vain sattuu olemaan ennestään tuttu ja hyväksi havaittu. paremmasta minulla ei ole kokemusta...
Kokeiles huvikseen Nikonin deeviiskymppistä ennenkuin teet päätöksiä...loistava laite ja mielettömän hyvin istuu käteen.
- LaamaO
Foto-X kirjoitti:
Kokeiles huvikseen Nikonin deeviiskymppistä ennenkuin teet päätöksiä...loistava laite ja mielettömän hyvin istuu käteen.
Tässä nämä vaihtoehdot ovat kohta tulleet luetelluiksi, mutta kertaus on opintojen äiti.
Nikon D50, D40
Pentax K100D, K110D
Canon 350D, 400D
Sony A100
Olympus E400
hieman kalliimpia Pentax K10D/Samsung GX-10, Nikon D80, Canon 30D. Jäiköhän tuosta jotain puuttumaan. - K-bajonetti
LaamaO kirjoitti:
Tässä nämä vaihtoehdot ovat kohta tulleet luetelluiksi, mutta kertaus on opintojen äiti.
Nikon D50, D40
Pentax K100D, K110D
Canon 350D, 400D
Sony A100
Olympus E400
hieman kalliimpia Pentax K10D/Samsung GX-10, Nikon D80, Canon 30D. Jäiköhän tuosta jotain puuttumaan.ensimmäistä järkkäriä ostavat ohittavat Pentaxin kun merkki on heille outo ja miettivät vain suosituimpia merkkejä. Onhan nuo suosituimmat sikäli helppo valinta kun niitä saa joka niemen notkosta. Merkkinä Pentax on kyllä tosi surkeesti markkinoitu vaikka on laadultaan täysverinen kamera merkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793