portofino

alice

hei palasin tänään (21.2) portofinosta, jos jotain kysyttävää voin yrittää vastata,

20

6090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jouluksi menossa

      Millainen oli Portofino? Asuitteko pienissä rakennukissa vai isossa? Oliko ruoka hyvää? Millainen ranta? Paljonko matkaa Playa el Aqualle? Oliko helppo reitti? Oliko huoneet siistit? Siivottiinko joka päivä? Millaista oli henkilökunta?
      Nämä nyt alkuunsa! Kiitos jo etukäteen!

      • sivusta vastaaja

        Otin oikeuden kiilata sivusta ja kertoa omankin kokemukseni Portofinosta. Itse palailin lomalta tammikuun loppupuolella ja olin varsin tyytyväinen reissuun. Itse majoituimme hotellin korkeaan osaan, samaiseen jossa respa sijaitsee. Huoneet siivottiin joka päivä ja ainakin omasta mielestäni sekä huoneet että koko hotellialue yleensä oli siisti. Hotellin oma ranta oli melko rauhallinen, ei aurinkotuolilta toiselle kiertäviä kaupustelijoita yms. Aallokko rannalla tosin oli melkoinen, kuten koko Aqualla. Matkaa Aqualle on melko vaikea arvioida. "Rannan kukkuloiden" kautta oikaisten sitä tulee toki huomattavasti vähemmän kuin tietä pitkin. Kiireettä kävellen aikaa rannan kautta meni noin puolisen tuntia. Taksilla Aqualle huristaa viidessä minuutissa.

        Itse olin varsin tyytyväinen hotellivalintaan. Ruoka oli hyvää eikä siihen ainakaan viikossa ehtinyt kyllästyä. Kahdesta viikosta en tiedä. Joku muu osannee kertoa mielipiteensä tässä suhteessa. Henkilökunta oli mielestäni ystävällistä mutta englantia osasivat lähinnä auttavasti. Kaikki asiat saimme kuitenkin hoidettua. Voin lämpimästi suositella myös hotellin aulassa sijaitsevan matkatoimiston palveluita!

        Teillä nyt on vielä jonkunkin aikaa lomaa odotellessa mutta toivottavasti lomastanne tulee oikein onnistunut. Aurinkoa siitä ei ainakaan tule puutumaan. =)


      • alice

        Ihan oli ok. asuimme pikkurakennuksessa B-talossa, ruoan suhteen olen kyllä vähän kriittinen, monille se näytti maistuvan mutta itse kyllä varsinkin illallisella jäi melkein syömättä, osasyy varmaankin oli siinä että en syö lihaa, rannalla oli mukava kävellä, mutta itse emme sinne jääneet aurinkoa ottamaan uiminen oli vasta kahtena viimeisenä päivänä mahdollista kovan aallokon vuoksi. Meillä meni yleensä noin 20 min playa el aqualle, ylitimme kukkulat kävellen, iltasin käytimme taksia, kävimme pari kertaa siellä syömässä, ja ruoka oli erittäin hyvää esim. La Isla (pippuripihvit ja oluet (2 kpl/henkilö) n. 200.000 bolivaria (kurssi 1 € = 4100). Huoneet olivat erittäin siistit, siivous joka päivä myös lakanat ja pyyhkeet vaihdettiin, henkilökunta paikallista ja yleensä mukavaa. Muutaman kerran kävimme taksilla Juan Griegossa (toiseksi suurin kaupunki) hyvät ostosmahdollisuudet ja edullinen hinta.


      • alice
        alice kirjoitti:

        Ihan oli ok. asuimme pikkurakennuksessa B-talossa, ruoan suhteen olen kyllä vähän kriittinen, monille se näytti maistuvan mutta itse kyllä varsinkin illallisella jäi melkein syömättä, osasyy varmaankin oli siinä että en syö lihaa, rannalla oli mukava kävellä, mutta itse emme sinne jääneet aurinkoa ottamaan uiminen oli vasta kahtena viimeisenä päivänä mahdollista kovan aallokon vuoksi. Meillä meni yleensä noin 20 min playa el aqualle, ylitimme kukkulat kävellen, iltasin käytimme taksia, kävimme pari kertaa siellä syömässä, ja ruoka oli erittäin hyvää esim. La Isla (pippuripihvit ja oluet (2 kpl/henkilö) n. 200.000 bolivaria (kurssi 1 € = 4100). Huoneet olivat erittäin siistit, siivous joka päivä myös lakanat ja pyyhkeet vaihdettiin, henkilökunta paikallista ja yleensä mukavaa. Muutaman kerran kävimme taksilla Juan Griegossa (toiseksi suurin kaupunki) hyvät ostosmahdollisuudet ja edullinen hinta.

        www.laislarestaurante.com (löysin ko käyntikortin lompakosta)


      • maalismatka
        alice kirjoitti:

        Ihan oli ok. asuimme pikkurakennuksessa B-talossa, ruoan suhteen olen kyllä vähän kriittinen, monille se näytti maistuvan mutta itse kyllä varsinkin illallisella jäi melkein syömättä, osasyy varmaankin oli siinä että en syö lihaa, rannalla oli mukava kävellä, mutta itse emme sinne jääneet aurinkoa ottamaan uiminen oli vasta kahtena viimeisenä päivänä mahdollista kovan aallokon vuoksi. Meillä meni yleensä noin 20 min playa el aqualle, ylitimme kukkulat kävellen, iltasin käytimme taksia, kävimme pari kertaa siellä syömässä, ja ruoka oli erittäin hyvää esim. La Isla (pippuripihvit ja oluet (2 kpl/henkilö) n. 200.000 bolivaria (kurssi 1 € = 4100). Huoneet olivat erittäin siistit, siivous joka päivä myös lakanat ja pyyhkeet vaihdettiin, henkilökunta paikallista ja yleensä mukavaa. Muutaman kerran kävimme taksilla Juan Griegossa (toiseksi suurin kaupunki) hyvät ostosmahdollisuudet ja edullinen hinta.

        Mua kiinnostaa noi shoppausmahikset: ostitko:laukkuja-kenkiä-vaatteita? mikä oli hintaso-muoti ja kokoluokitus? että löytääkö sieltä itelleen kivoja hippavaatteita? Sambil on kuulemma tosi kallis ostari.


      • alice
        maalismatka kirjoitti:

        Mua kiinnostaa noi shoppausmahikset: ostitko:laukkuja-kenkiä-vaatteita? mikä oli hintaso-muoti ja kokoluokitus? että löytääkö sieltä itelleen kivoja hippavaatteita? Sambil on kuulemma tosi kallis ostari.

        no minä suosittelen taas jua griegoa, siinä kun jättäytyy semmoisen valkoisen kirkon luona niin ympärillä tosi paljon liikkeitä, muodikkaita vaatteita todella halvalla, ostin pari laukkua (nahka?) esim. käsilaukku 48.000 (noin 10 €). kokoluokitus parempi kuin esim. thaimaa, (ei niin pieniä), hyvännäköisiä kenkiä halvalla, en sitten viittiny muualle mennä, playa el aquan rantakadulla on pieni basaarialue, lähinnä sharonkeja t-paita, bikini, pyyhekauppoja, mutta esim. t-paita siellä 15.000 rannalla (portofino hot) 12.000 (hintaero euroissa kuitenkin alle euron)


      • alice
        alice kirjoitti:

        Ihan oli ok. asuimme pikkurakennuksessa B-talossa, ruoan suhteen olen kyllä vähän kriittinen, monille se näytti maistuvan mutta itse kyllä varsinkin illallisella jäi melkein syömättä, osasyy varmaankin oli siinä että en syö lihaa, rannalla oli mukava kävellä, mutta itse emme sinne jääneet aurinkoa ottamaan uiminen oli vasta kahtena viimeisenä päivänä mahdollista kovan aallokon vuoksi. Meillä meni yleensä noin 20 min playa el aqualle, ylitimme kukkulat kävellen, iltasin käytimme taksia, kävimme pari kertaa siellä syömässä, ja ruoka oli erittäin hyvää esim. La Isla (pippuripihvit ja oluet (2 kpl/henkilö) n. 200.000 bolivaria (kurssi 1 € = 4100). Huoneet olivat erittäin siistit, siivous joka päivä myös lakanat ja pyyhkeet vaihdettiin, henkilökunta paikallista ja yleensä mukavaa. Muutaman kerran kävimme taksilla Juan Griegossa (toiseksi suurin kaupunki) hyvät ostosmahdollisuudet ja edullinen hinta.

        ruokailun hinta 200.000 blv = 4 henk


      • Urheiluhullu
        alice kirjoitti:

        Ihan oli ok. asuimme pikkurakennuksessa B-talossa, ruoan suhteen olen kyllä vähän kriittinen, monille se näytti maistuvan mutta itse kyllä varsinkin illallisella jäi melkein syömättä, osasyy varmaankin oli siinä että en syö lihaa, rannalla oli mukava kävellä, mutta itse emme sinne jääneet aurinkoa ottamaan uiminen oli vasta kahtena viimeisenä päivänä mahdollista kovan aallokon vuoksi. Meillä meni yleensä noin 20 min playa el aqualle, ylitimme kukkulat kävellen, iltasin käytimme taksia, kävimme pari kertaa siellä syömässä, ja ruoka oli erittäin hyvää esim. La Isla (pippuripihvit ja oluet (2 kpl/henkilö) n. 200.000 bolivaria (kurssi 1 € = 4100). Huoneet olivat erittäin siistit, siivous joka päivä myös lakanat ja pyyhkeet vaihdettiin, henkilökunta paikallista ja yleensä mukavaa. Muutaman kerran kävimme taksilla Juan Griegossa (toiseksi suurin kaupunki) hyvät ostosmahdollisuudet ja edullinen hinta.

        osaatko kertoa liikuntajutuista,entä millainen kuntosali oli portofinossa? oliko ok,vai tyylillä: sisältää kuntopyörän ja yhdet käsipainot.


      • Hugo fani!
        maalismatka kirjoitti:

        Mua kiinnostaa noi shoppausmahikset: ostitko:laukkuja-kenkiä-vaatteita? mikä oli hintaso-muoti ja kokoluokitus? että löytääkö sieltä itelleen kivoja hippavaatteita? Sambil on kuulemma tosi kallis ostari.

        Meidän mielestä Juan Griegossa oli kiva shoppaila. Kivan kokoinen kaupunki ja halvat hinnat. Ostettiin laukkuja ja kenkiä Noin 10 euron hinnalla sai ihan siistiä tavaraa ja korujakin ostettiin. Hieno saari ja mukavat ihmiset kunhan ei ole turhan pikkutarkka ja kriittinen.


    • susa

      Hei
      Minkälainen sää oli?, pitkän aikaan on näyttänyt 22 ja sadetta/ukkosta?

      • alice

        sää oli erittäin hieno, ilmasto siellä mielestäni mitä parhain, ihanan lämmintä, mutta sopivasti tuulista, yleensä en ole altaalla viihtynyt mut tällä kertaa siellä tuli oltua. muutaman kerran tuli pilvistä, mutta sekin muuttui aurikoiseksi kymmenessä minuutissa, viimeisenä päivänä tuli vettä muutaman tunnin, muuten kaksiviikkoinen oli 25-30 varjossa.


      • Hugo fani!

        En tiedä mistä tällaisia lämpötiloja saavat?? Lämpöä piisasi joka päivälle. Yli 30 astetta joka päivä. Miellyttävä tuuli teki sen että jaksoi auringossa ihan hyvin loikoilla. Ihana ilmasto. Ei tarvitse pitkiä kalsareita eikä pitkähihaisia paitoja lainkaan.


    • Lopi

      Millainen oli iltaelämä Portofinossa. Oliko discossa esimerkiksi porukkaa? Osaatko muuten sanoa saaren iltaelämästä? Oliko muuten huoneissa parvekkeet?
      Kiitoksia jo etukäteen!

      • alice

        ei siellä varsinaisesti mitään iltaelämää ollut, show kesti yleensä n. 11 päärakennuksen ulkoilmateatterissa, diskossa en käynyt, mutta sekin oli kait 1 asti auki. max kafessa oli parina iltana karaokea (pari tuntia). Parvekkeita ei ollut, matalissa oli joissakin alakerran asunnoissa ns. maaparveke.


    • 6.3 2007

      Hei!
      Lähdemme 6.3 Portofinoon, no hotelli on varmaan sitä mistä maksaa.En kaipaa viittä tähteä.
      Mutta: millaiset ovat Tuin ryöstöhinnat koneessa?
      On suorastaan hävytöntä, kun esim. vesipullo maksaa varmaan maltaita.

      • alice

        hei en muista tarkalleen, mutta esim. pullovesi, pieni punkku (n. 2 dl) sekä olut = 7,50€. tiedä sitten oliko esim. 2,50 kpl, koneessa on jossain ilmeisesti hana josta saa vettä mukiin. Portofino on kyllä ihan ok.


      • lomailija

        Me ainakin otamme tyhjät vesipullot (turvatarkastuksen ohi) mukaan ja täytämme niitä kentällä ja koneessa.Turha maksaa vedestä lentoyhtiölle, kun meitäkin on kuusi matkassa.


      • mara susirajalta

        Vettä saa käytävältä vessajonon keulilta. Kuppi tai jopa suukki (en kuitenkaan suosittele) riittää, pullo ei ole välttämätön.


    • vzu

      Hei, minkälainen rantapyyhe palvelu hotellilla on? ilmeisesti altaalle saa pyyhkeet hotellin puolesta, mutta pitääkö esim.rannalle ja muualle olla omat pyyhkeet?

    • Sirkkuse75

      Hei!

      Olemme suunnittelemassa menoa samaan hotelliin, samaan paikkaan. Kannattaako ottaa allinclusive hotelli vai onko parempi itse etsiä ruokamestat. Onko edullinen paikka? Turvallinen. Kerro kokemuksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe