moi te nerot

...

eli tarvisin neuvoa kellottaa prossua.eli itsellä on amd64 3200 siis vään vähän eli mikä olis hyvä ohjelma?

5

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asetukset on paras.Ohjelmilla voi tietysti hakea kelloja mutta lopulliset kellot ja muut tallennetaan sitten BIOS asetuksiin.
      Emolevyn säädöt tuossa tärkein.Muisteillakaan ei niin väliä koska alijakajia voi aina käyttää.

      Ohjelma-Clockgen:

      http://www.cpuid.com/clockgen.php

      • ei aloittaja

        Ihan mielenkiinnosta kysyisin, mikä tuo jakaja on.

        Afterdawnista löytyi keskustelu jossa kerrottiin esim seuraavaa:

        ----------------------------------
        Elikkä siis... "Memory clock" asetus säätää muisti jakajaa vaikka onkin esitetty megahertseinä. Eli
        200 Mhz(400MhzDDR)=1/1
        166Mhz(333MhzDDR)=6/5
        133Mhz(266MhzDDR)=3/2.
        Eli CPU frenquensy jaetaan edellä mainituilla jakajilla sen mukaan minkä niistä kulloinkin on valittuna ja näin saadaan muistien kellotaajuus.

        Eli jos väylä on nostettu vaikka 250Mhz:n ja muisti jakaja on 166Mhz(333DDR) niin muistien todellinen kellotaajuus on tällöin 250Mhz/(6/5)~208Mhz.

        ----------------------------

        En tajunnut tuosta mitään. Kiva jos joku nero osaisi selittää tuon jakaja-homman. Pelkään tilannetta, jossa nolaan itseni tietämättömyydelläni. :(


      • ei aloittaja kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyisin, mikä tuo jakaja on.

        Afterdawnista löytyi keskustelu jossa kerrottiin esim seuraavaa:

        ----------------------------------
        Elikkä siis... "Memory clock" asetus säätää muisti jakajaa vaikka onkin esitetty megahertseinä. Eli
        200 Mhz(400MhzDDR)=1/1
        166Mhz(333MhzDDR)=6/5
        133Mhz(266MhzDDR)=3/2.
        Eli CPU frenquensy jaetaan edellä mainituilla jakajilla sen mukaan minkä niistä kulloinkin on valittuna ja näin saadaan muistien kellotaajuus.

        Eli jos väylä on nostettu vaikka 250Mhz:n ja muisti jakaja on 166Mhz(333DDR) niin muistien todellinen kellotaajuus on tällöin 250Mhz/(6/5)~208Mhz.

        ----------------------------

        En tajunnut tuosta mitään. Kiva jos joku nero osaisi selittää tuon jakaja-homman. Pelkään tilannetta, jossa nolaan itseni tietämättömyydelläni. :(

        Menee näin.Tuohon vaikuttaa myös prosessorin kerroin

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000022149469

        Tietysti valmis taulukko on helpompi.Mutta onhan se mukava jo osaa itse laskea.
        Taulukko:
        http://math.gogar.com/athlon64.cgi?htt=250&showtable=1


    • Niin tuo minun esimerkki lasku oli yksinkertaistettu mutta toimii.Varsinainen kaava tässä.






      FSB = 290
      CPU ratio = 7
      DRAM:FSB ratio = 5:6, re-arrange to 6:5 (FSB : DRAM)

      Using the formula,
      Memory Frequency = (FSB x (CPU ratio)) / ] ((CPU rato) x (FSB : DRAM ratio)) [

      Memory Frequency = (290 x (7)) / ] ((7) x (6/5)) [

      Work this bit out first
      ] ((7) x (6/5)) [

      6/5 = 1.2

      and that becomes
      ] (7) x (1.2) [

      7 x 1.2 = 8.4

      Now remember the ceiling function, ][

      ]8.4[ = 9

      Put that back into the main formula

      Memory Frequency = (290 x (7)) / 9

      So
      Memory Frequency = (290 x 7) / 9
      = 225.5Mhz.

      • ei aloittaja

        Kiitos vaivannäöstä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe