eli tarvisin neuvoa kellottaa prossua.eli itsellä on amd64 3200 siis vään vähän eli mikä olis hyvä ohjelma?
moi te nerot
5
515
Vastaukset
Asetukset on paras.Ohjelmilla voi tietysti hakea kelloja mutta lopulliset kellot ja muut tallennetaan sitten BIOS asetuksiin.
Emolevyn säädöt tuossa tärkein.Muisteillakaan ei niin väliä koska alijakajia voi aina käyttää.
Ohjelma-Clockgen:
http://www.cpuid.com/clockgen.php- ei aloittaja
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, mikä tuo jakaja on.
Afterdawnista löytyi keskustelu jossa kerrottiin esim seuraavaa:
----------------------------------
Elikkä siis... "Memory clock" asetus säätää muisti jakajaa vaikka onkin esitetty megahertseinä. Eli
200 Mhz(400MhzDDR)=1/1
166Mhz(333MhzDDR)=6/5
133Mhz(266MhzDDR)=3/2.
Eli CPU frenquensy jaetaan edellä mainituilla jakajilla sen mukaan minkä niistä kulloinkin on valittuna ja näin saadaan muistien kellotaajuus.
Eli jos väylä on nostettu vaikka 250Mhz:n ja muisti jakaja on 166Mhz(333DDR) niin muistien todellinen kellotaajuus on tällöin 250Mhz/(6/5)~208Mhz.
----------------------------
En tajunnut tuosta mitään. Kiva jos joku nero osaisi selittää tuon jakaja-homman. Pelkään tilannetta, jossa nolaan itseni tietämättömyydelläni. :( ei aloittaja kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, mikä tuo jakaja on.
Afterdawnista löytyi keskustelu jossa kerrottiin esim seuraavaa:
----------------------------------
Elikkä siis... "Memory clock" asetus säätää muisti jakajaa vaikka onkin esitetty megahertseinä. Eli
200 Mhz(400MhzDDR)=1/1
166Mhz(333MhzDDR)=6/5
133Mhz(266MhzDDR)=3/2.
Eli CPU frenquensy jaetaan edellä mainituilla jakajilla sen mukaan minkä niistä kulloinkin on valittuna ja näin saadaan muistien kellotaajuus.
Eli jos väylä on nostettu vaikka 250Mhz:n ja muisti jakaja on 166Mhz(333DDR) niin muistien todellinen kellotaajuus on tällöin 250Mhz/(6/5)~208Mhz.
----------------------------
En tajunnut tuosta mitään. Kiva jos joku nero osaisi selittää tuon jakaja-homman. Pelkään tilannetta, jossa nolaan itseni tietämättömyydelläni. :(Menee näin.Tuohon vaikuttaa myös prosessorin kerroin
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000022149469
Tietysti valmis taulukko on helpompi.Mutta onhan se mukava jo osaa itse laskea.
Taulukko:
http://math.gogar.com/athlon64.cgi?htt=250&showtable=1
Niin tuo minun esimerkki lasku oli yksinkertaistettu mutta toimii.Varsinainen kaava tässä.
FSB = 290
CPU ratio = 7
DRAM:FSB ratio = 5:6, re-arrange to 6:5 (FSB : DRAM)
Using the formula,
Memory Frequency = (FSB x (CPU ratio)) / ] ((CPU rato) x (FSB : DRAM ratio)) [
Memory Frequency = (290 x (7)) / ] ((7) x (6/5)) [
Work this bit out first
] ((7) x (6/5)) [
6/5 = 1.2
and that becomes
] (7) x (1.2) [
7 x 1.2 = 8.4
Now remember the ceiling function, ][
]8.4[ = 9
Put that back into the main formula
Memory Frequency = (290 x (7)) / 9
So
Memory Frequency = (290 x 7) / 9
= 225.5Mhz.- ei aloittaja
Kiitos vaivannäöstä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412