En osaa piirtää...

Mangailija

Olen piirtänyt mangaa jo noin puoli vuotta, päivittäin ainakin tunnin, viikonloppuisin piteempään. Ongelmani on, etten osaa piirtää hyvin! Tulostan netistä hyvän kokoisia helpohkoja kuvia lempi hahmostani, mutta piirrustus ei onnistu. Olen muutenkin melko huono piirtämään. Kerran pyysin bestistäni piirtämään lemppari hahmoni, jota hän ei ole koskaan nähnyt. Annoin hänelle yhden kuvan, ja about puolessa tunnissa hän teki täydellisen kopion siitä!!!
Ärsyttää, kun harjoittelen paljon, eikä mitään tuloksia synny....

27

1892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ichigo-79

      onhan se niin että jos ei osaa piirtää ei se myöhemminkään luonnista...mitä muuten sait kuvaamataidosta , ihan mielenkiinnosta kyselen, että saan jonkin kuvan siitä onko vielä kehittymisen varaa^^

      itse piirrän paljon, ja piirustus taito kehittyy siinä sivussa koko ajan ^^

      eli kyllä harjoittelu tekee mestarin ;D

      • mangailija

        Hävettä myöntää, mutta 8.


      • masentunut4ever
        mangailija kirjoitti:

        Hävettä myöntää, mutta 8.

        Tänään sain välitodistuksen ja kappas vain! Nirppanokka Taateiliija oli laskenut numeroni ysistä keskitason 8! Tein tuplamäärän työtä, uhrasin muiden aineiden opiskelua jotta pääsisin tavoitteeseeni ja mitä sain palkaksi, onnettoman 8. Viime vuonna oli paljon ammattitaitoisempi henkilö opettajana. Meinasin hakea taidelukioon mutta nyt meni sekin suunnitelma jäihin koska olen "keskitason paska".


      • ichigo-79
        mangailija kirjoitti:

        Hävettä myöntää, mutta 8.

        ei se kasi niin paha oo, vielä voit kehittyä, harjottele nyt vaan, niin kyyllä se siitä :D

        itellä olui 10 aina, joten voin sanoa ainakin omalta kohgaltani että harjottelu auttaa^^

        mun tekeleitä löytyy täältä^^

        http://tenshi79.deviantart.com/gallery/
        klikkaamalla saa isommaksi ja ne tummat on hieman uskallettuja^^ kuvia


      • masentunut4ever
        ichigo-79 kirjoitti:

        ei se kasi niin paha oo, vielä voit kehittyä, harjottele nyt vaan, niin kyyllä se siitä :D

        itellä olui 10 aina, joten voin sanoa ainakin omalta kohgaltani että harjottelu auttaa^^

        mun tekeleitä löytyy täältä^^

        http://tenshi79.deviantart.com/gallery/
        klikkaamalla saa isommaksi ja ne tummat on hieman uskallettuja^^ kuvia

        Jos on aina ollu keskitasoa eikä oo saanu ku yhen kerran nostettua ni miten voi enää parantaa.. Olen kateudesta vihreä noille sun taideteoksilles. Jäniskin söisi minut kun luulisi vihannekseksi :D. Tässä on mun töherryksiä:
        http://tinoshomeworld.spaces.live.com/?_c11_PhotoAlbum_spaHandler=TWljcm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5FZGl0TW9kZUNvbnRyb2xsZXI$&_c11_PhotoAlbum_albumid=cns!FC2AFBEDCCA5D087!121&_c11_PhotoAlbum_spaReturnToFull=1&_c11_PhotoAlbum_spaProcess=1&_c=PhotoAlbum&_c02_owner=1


        Skanneri on ollut rikki pidemmän aikaa joten kaikki kuvat olen räpsinyt kännyköillä, joten laatu ei ole kehuttavaa.


      • roxi
        ichigo-79 kirjoitti:

        ei se kasi niin paha oo, vielä voit kehittyä, harjottele nyt vaan, niin kyyllä se siitä :D

        itellä olui 10 aina, joten voin sanoa ainakin omalta kohgaltani että harjottelu auttaa^^

        mun tekeleitä löytyy täältä^^

        http://tenshi79.deviantart.com/gallery/
        klikkaamalla saa isommaksi ja ne tummat on hieman uskallettuja^^ kuvia

        minäkin osaisin *syvä huokaus* hitto soikoon... ite olen piirtäny jo 3. luokalta ja olen nyt amiksen 1. eikä mikään kuva sano mitään... *mutisee onnettomana* no se on kyllä totta että en ole koskaan osannut piirtää... eikä päähäni mahdu että millä perustein ne minulle 10:n koulussa anto...


      • roxi
        masentunut4ever kirjoitti:

        Jos on aina ollu keskitasoa eikä oo saanu ku yhen kerran nostettua ni miten voi enää parantaa.. Olen kateudesta vihreä noille sun taideteoksilles. Jäniskin söisi minut kun luulisi vihannekseksi :D. Tässä on mun töherryksiä:
        http://tinoshomeworld.spaces.live.com/?_c11_PhotoAlbum_spaHandler=TWljcm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5FZGl0TW9kZUNvbnRyb2xsZXI$&_c11_PhotoAlbum_albumid=cns!FC2AFBEDCCA5D087!121&_c11_PhotoAlbum_spaReturnToFull=1&_c11_PhotoAlbum_spaProcess=1&_c=PhotoAlbum&_c02_owner=1


        Skanneri on ollut rikki pidemmän aikaa joten kaikki kuvat olen räpsinyt kännyköillä, joten laatu ei ole kehuttavaa.

        ainakin nuo sinu kuvat oli hienoja^^ tykkäsin niistä maisemakuvista paljon^^ ite en osaa tehä maisemaa ollenkaan^^'


      • masentunut4ever
        roxi kirjoitti:

        minäkin osaisin *syvä huokaus* hitto soikoon... ite olen piirtäny jo 3. luokalta ja olen nyt amiksen 1. eikä mikään kuva sano mitään... *mutisee onnettomana* no se on kyllä totta että en ole koskaan osannut piirtää... eikä päähäni mahdu että millä perustein ne minulle 10:n koulussa anto...

        http://tinoshomeworld.spaces.live.com/photos/cns!FC2AFBEDCCA5D087!121/?_c02_owner=1&ViewType=4

        Galleria sieltä valikosta tai tuon pitäs viedä suoraan sinne suoraan.


      • ichigo-79
        roxi kirjoitti:

        ainakin nuo sinu kuvat oli hienoja^^ tykkäsin niistä maisemakuvista paljon^^ ite en osaa tehä maisemaa ollenkaan^^'

        kyllä noi sun eläin aiheiset kuvat, varsinkin noi kissat on paljon parempia ku mun tekeleet XD


      • Renoska
        masentunut4ever kirjoitti:

        Tänään sain välitodistuksen ja kappas vain! Nirppanokka Taateiliija oli laskenut numeroni ysistä keskitason 8! Tein tuplamäärän työtä, uhrasin muiden aineiden opiskelua jotta pääsisin tavoitteeseeni ja mitä sain palkaksi, onnettoman 8. Viime vuonna oli paljon ammattitaitoisempi henkilö opettajana. Meinasin hakea taidelukioon mutta nyt meni sekin suunnitelma jäihin koska olen "keskitason paska".

        Te, jotka pelkäätte olevanne keskitasoisia epäonnistujia kasin numerollanne, niin tässä todistetta sen kasin uskottavuudesta:

        Sain seiskalla 9 kuvaamataidosta. Opettaja vaihtui sijaisesta vakituiseksi ja numeroni putosi kasilla ja ysillä 8.

        Lähdin siitä huolimatta taidelukioon ja kyllä, pääsin sisään noillakin numeroilla. Kun sitten ekoja tunteja pidettiin, opettaja katseli työskentelyäni ja totesi, että tyylini on omani ja teen sitä asenteella. Toisin kuin monet muut, yhä itseään etsien tai matkien ja jutellen kavereidensa kanssa.
        Hän käski jatkaa samaa matkaa ja kun eka kurssi oli ohi komeili numeronani 9.

        Eli älkää luopuko sen takia, että joku opettaja antaa teille huonomman numeron kuin ansaitsette. Oli numero sitten 10, 9, 8 tai vaikka 4!
        Se, tekeekö töitä kehittyäkseen on paljon tärkeämpää kuin se, että opettaja arvioi suoriutumisesta työstä, jota et ole saanut edes itse päättää.


      • ichigo-79
        Renoska kirjoitti:

        Te, jotka pelkäätte olevanne keskitasoisia epäonnistujia kasin numerollanne, niin tässä todistetta sen kasin uskottavuudesta:

        Sain seiskalla 9 kuvaamataidosta. Opettaja vaihtui sijaisesta vakituiseksi ja numeroni putosi kasilla ja ysillä 8.

        Lähdin siitä huolimatta taidelukioon ja kyllä, pääsin sisään noillakin numeroilla. Kun sitten ekoja tunteja pidettiin, opettaja katseli työskentelyäni ja totesi, että tyylini on omani ja teen sitä asenteella. Toisin kuin monet muut, yhä itseään etsien tai matkien ja jutellen kavereidensa kanssa.
        Hän käski jatkaa samaa matkaa ja kun eka kurssi oli ohi komeili numeronani 9.

        Eli älkää luopuko sen takia, että joku opettaja antaa teille huonomman numeron kuin ansaitsette. Oli numero sitten 10, 9, 8 tai vaikka 4!
        Se, tekeekö töitä kehittyäkseen on paljon tärkeämpää kuin se, että opettaja arvioi suoriutumisesta työstä, jota et ole saanut edes itse päättää.

        olisipa joku joskus ehdottanut minullekin taidelukiota...T_T
        vaan minkäs teet...^^


      • Renoska
        ichigo-79 kirjoitti:

        olisipa joku joskus ehdottanut minullekin taidelukiota...T_T
        vaan minkäs teet...^^

        vasta ihan ysin lopussa tuli eteen taidelukio, joka ei ollut liian kaukana koto-oloista. ^^

        Ja lukion tai amatsun jälkeen löytyy kyllä kamalan paljon kursseja ja muita kouluttautumis laitoksia.


      • Anonyymi
        Renoska kirjoitti:

        Te, jotka pelkäätte olevanne keskitasoisia epäonnistujia kasin numerollanne, niin tässä todistetta sen kasin uskottavuudesta:

        Sain seiskalla 9 kuvaamataidosta. Opettaja vaihtui sijaisesta vakituiseksi ja numeroni putosi kasilla ja ysillä 8.

        Lähdin siitä huolimatta taidelukioon ja kyllä, pääsin sisään noillakin numeroilla. Kun sitten ekoja tunteja pidettiin, opettaja katseli työskentelyäni ja totesi, että tyylini on omani ja teen sitä asenteella. Toisin kuin monet muut, yhä itseään etsien tai matkien ja jutellen kavereidensa kanssa.
        Hän käski jatkaa samaa matkaa ja kun eka kurssi oli ohi komeili numeronani 9.

        Eli älkää luopuko sen takia, että joku opettaja antaa teille huonomman numeron kuin ansaitsette. Oli numero sitten 10, 9, 8 tai vaikka 4!
        Se, tekeekö töitä kehittyäkseen on paljon tärkeämpää kuin se, että opettaja arvioi suoriutumisesta työstä, jota et ole saanut edes itse päättää.

        8 on hyvä numero, sain itse viime vuonna 8 :)))))


    • vampira-87

      omaan juuri tuon kopioinnin taidon. Välillä sitä oikeen yllättää itsensä miten saakin samannäköisen tehtyä, mutta omasta päästäni en osaa piirtää oikein mitään. Sitä olen koettanut harjoitella monta vuotta, mutta näköjään lahjoihini kuuluu vain mallista piirtäminen/maalaaminen.

      Se on vaikeata vaikka harjoittelisi. Voi mennä monta monta vuotta ennen kuin osaa piirtää kunnolla jos edes silloinkaan. Riippuu tietysti ihmisestä. Että sikäli tuo puoli vuotta on todella lyhyt aika. Älä lannistu. Tekemällä oppii.

      Itse en kyllä ole huomannut missä vaiheessa opin, mutta kun vertaa vuosia vanhoja töitä uudempiin niin näkyy kyllä kehitystä. Ja aina on parantamisen varaa.
      Seuraavaksi koetan hioa taitojani, että pystyisi piirtämään ilman ääriviivoja ja käyttäisi hyväksi pelkästään varjostuksia. Joillekin se taas käy leikiten ja luonnistuu melkein itsestään. Eri ihmisillä on eri tasosia taitoja, mutta aina voi opia paremmaksi. Kunhan halua ja kärsivällisyyttä riittää.

      Eli jatka vain samaan malliin. Ja muista myös piirtäessäsi tarkkaila ja vertailla miten mikin asia piirretään. Niitä sitten vo alkaa soveltamaan kun painuu mieleen eri piirustustekniikat ja ratkaisut. Ja jossain vaiheessa ei ehkä sitten tarvitse katsoa enää mallista. Niin ainakin minä toivon.

    • dErasmus

      Hitto ko kopioimalla sitä Sailor Moon-shaissea ei opita sitte yhtään mitään. Siinä täytyy olla aivot mukana, eikä vaa "silmät, käden veto, silmät, kädenveto"- mekaanista toimintaa. Jätä ne tulosteet nurkkaan ja piirrä omiasi, silleen oppii parhaiten.
      Lisäksi piirtämine vaatii kärsivällisyyttä, eikä itsesääliä.

    • vinkki ...

      kokeilepa välillä piirtää toi isolle (vaikka metri x metri)paperille. Hae vaikka jostain rulla jotain halpaa pakkauspaperia ja piirtele siihen rennosti piirustushiilellä tai pehmeällä lyijykynällä ISOJA hahmoja ja kaikkea mitä mieleen tulee. Ja paljon. Käsi ja silmä harjaantuvat erilaisista jutuista.

    • nekocin

      Olet piirtänyt mangaa puolivuotta, mutta miten? Piirrätkö kopion ns. suoraan eli vain ne viisat jotka näet, vai käytätkö apuviivoja?
      Piirsin itse kopioimalla puoli vuotta ja sitten löysin yhden opi piirtämään mangaa-kirjasarjan (enkun kielisen), josta tajusin, että vaikka kopioisin kirjassa olevia kuvia, minun täytyy aloittaa kopiointi siitä mistä ilman malliakin lähdetään.
      Aluksi tehdään apuviivoilla, pelkistetyillä muodoilla ja sellaisella luonnos, jossa näkyy ruumiin liike, pään asento ja sellaista. Siitä lähdetään sitten eteenpäin.
      Kannattaa katsoa netistä sivuja, joilla tätä tapaa opetetaan, niin ei tarvitse ostaa edes kirjaa. ^^

      • ichigo-79

        en koskaan oppaita lukenut en myöskään saa miotään irti oppaista^^

        itse harjoittelen ihan omia juttuja , en käytä apu viivoja vaan käyn heti asiaan^^

        ne phuksen apuviivat bunohtuu aina XD vaikka niitä pitäisi käyttää, auttaa kummasti mitta suhteissa ^^


      • nekocin
        ichigo-79 kirjoitti:

        en koskaan oppaita lukenut en myöskään saa miotään irti oppaista^^

        itse harjoittelen ihan omia juttuja , en käytä apu viivoja vaan käyn heti asiaan^^

        ne phuksen apuviivat bunohtuu aina XD vaikka niitä pitäisi käyttää, auttaa kummasti mitta suhteissa ^^

        minullekin ne oppaat on jonkin verran vaikeita, mutta olen oppinut piirtämään vartalon paljon paremmin niitten avulla. ^^ pään piirtämisen aloitan aina ilman apuviivoja, koska se on helpompaa ja saa käyttää omia juttuja ^^


      • ichigo-79
        nekocin kirjoitti:

        minullekin ne oppaat on jonkin verran vaikeita, mutta olen oppinut piirtämään vartalon paljon paremmin niitten avulla. ^^ pään piirtämisen aloitan aina ilman apuviivoja, koska se on helpompaa ja saa käyttää omia juttuja ^^

        mulata ei mangat onnistu kun ei ole minkään luokan mielikuvitusta, mutta sen sijaan puran taiteellisia paineitani tällaisiin^^
        http://www.youtube.com/watch?v=a0zaFgiEApQ&mode=related&search=
        http://www.youtube.com/watch?v=aUmJQR2VZ4o&mode=related&search=

        kokeile tällaista saat palautetta ja näet kehitymisen tason joka videon myötä^^

        käytän moviemakeria näiden tekoon XD


      • nekocin
        ichigo-79 kirjoitti:

        mulata ei mangat onnistu kun ei ole minkään luokan mielikuvitusta, mutta sen sijaan puran taiteellisia paineitani tällaisiin^^
        http://www.youtube.com/watch?v=a0zaFgiEApQ&mode=related&search=
        http://www.youtube.com/watch?v=aUmJQR2VZ4o&mode=related&search=

        kokeile tällaista saat palautetta ja näet kehitymisen tason joka videon myötä^^

        käytän moviemakeria näiden tekoon XD

        hienoja videoita ja hienoja kuviakin. ^^ Itse ne osaisi tuollaisia tehdä, kun olen hieman heikko tietokoneeni kanssa. ^^


    • masentunut4ever

      ...Ichigo-79:ä! aivan mahtavia noin sun piirokset, tunnetta ja ne kasvot oli todella herättäviä, siis ihan mieletön! ootko ihan taiteeseen liittyvää ammattia harkinnu vai opiskeletko jo taidetta vai? Sulla on lahjat, ei kannata tuhlata niitä, jatka eteenpäin hirmuvahdilla! Tykkäsin noista miesten/poikien kasvoista eniten!!!! Voiku munki taidoilla sais jotain tollasta aikaseks.

      • ichigo-79

        harmi...mutta en ole taiteen alalla enkä taidekouluja käynyt...T_T

        ihan omaksi huvikseni näuitä olen väsännyt ja puran paineitani^^

        toki vielä uneksin taide alasta, tai että voisi käydä jonkin taidekoulun...ehkä....

        niin, yritän kovasti saada aikaan töitä joita saisin siten jonnekin esille^^

        on se vaan niin vaikeaa^^


      • Renoska
        ichigo-79 kirjoitti:

        harmi...mutta en ole taiteen alalla enkä taidekouluja käynyt...T_T

        ihan omaksi huvikseni näuitä olen väsännyt ja puran paineitani^^

        toki vielä uneksin taide alasta, tai että voisi käydä jonkin taidekoulun...ehkä....

        niin, yritän kovasti saada aikaan töitä joita saisin siten jonnekin esille^^

        on se vaan niin vaikeaa^^

        Hokuto mangan kilpailu oli viimeisin kunnon kisa, jolla olisi saanut aikaan nimeä. Mutta se soveltuukin lähinnä taidetta ja sarjakuvaa opiskelleille tai opiskeleville, koska sarjakuvan teko on paljon haastavampaa kuin pelkkien kuvien piirtäminen. Itse yritin väsätä sarjakuvan tapaista kisaan, mutta tuskin tuli mitään. ^^

        Aikuislukioissa ainakin pidetään joitain kursseja ja yksi sarjakuva koulukin on, johon voi hakea toisen asteen opiskelun jälkeen. Se on tosin kamalan kallis, siis yksi lukukausi on 1320 euroa, jos ei asu opistolla, 1880 jos asuu opistolla. o_O;;;
        Ei mun rahoilla ainakaan sinne mennä olemaan kuin yhdeksi lukukaudeksi. ^^


    • mangailija

      Tulostan kuvia joita voisin piirtää mutta piirtäminen ei luonnistu. Joku siis kysyi että miten piirrän.

      • ichigo-79

        parempi että piirrät omasta päästäsi jolloin saat oman tyylisi, ja persoonallisuutta kuviin^^

        kyllä minäkin välillä mallista piirrän jos näen netissä jotain kiinnostavaa niin näkkiä väsään sen paperille^^

        ja ehkä käytän joskus, harvemmin tosin^^


    • rllei

      mulla on tähän asti tultaessa aina ollu kymppi vaikken oo tehny mitään kivaa koulus :B

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe