Minkäslaisia kommentteja ko auto saa arvon raadilta? Kiikarissa siis classic malli, automaatilla. Lisäroippeiksi xenon valot, sporttialusta nivomat, ECC ja DSA. Miltäs tällainen paketti vaikuttaa?
Paljonko menovettä kuluu, kannattaako sport nivomat hankinta, onko vikoja (kannattaako huoltosoppari?) jne...
Hintaeroa tuntuu olevan pääkaupunkiseudun ja järvisuomen välillä tuollaiset 1500€.
Kaikki vinkit ja kokemukset tervetulleita!
Volvo V40 2.0T
22
11369
Vastaukset
- vastaaja
Olen ajellut kyseisellä kiesillä pari vuotta, ja kaikin puolin kelpo peliksi on osottautunut. Alusta tuntuu aluksi hieman jähmeältä, mutta kun siihen tottuu, niin yhdessä tehokkaan(158hv)moottorin kanssa siihen tykästyy. Kulutus voi pysyä reilussa kaheksassa litrassa(automaatilla ehkä enemmän), joskin turbo houkuttelee revittelyyn. Jos aiot lisävarusteisiin satsata, niin suosittelen heti aluksi korin värisiä helmoja/puskureita. Autohan on jo vakiona mielestäni varsin kivan näköinen. Volvomaista varmuutta parhaimmillaan, mutta mikset samantien suuntaudu teeneloseen? Vaikka onhan se matalapaineturbo tavallaan aika vänkä..
- Tuleva volvisti?
Otsikko kertonee kaiken!?
- vas
Tuleva volvisti? kirjoitti:
Otsikko kertonee kaiken!?
tai tosiaan bränikkä 2.0t, niinkuin sanoin: kelpo peli.
- v40 t4
2.0T:n Eu-kulutus oli muistaakseni muutaman desin 2.0 avensiksen suorasuihkutusmoottoria suurempi. 2.0T:tä voi pitää jopa bensapihinä.Mutta raskaalla kaasujalalla mennään kyllä yli 10l/100km. Turbomoottoriin syötetään aika rikas seos täysillä paineilla, näin estetään liika lämpiäminen.
Kärry on kyllä kestävä ja varmatoiminen, jos huoltosopparin hinta ei kuulosta pahalta, niin miksi ei. Ovat kuulemma nostaneet soppareiden hintaa aika lailla.
Itse ostaisin kyllä vähän ajetun T4:sen uuden 2.0T:n sijasta. Silloin ei jää mitään hampaankoloon, on sarjan tehokkain peli alla.- volvo
no käytettyjä T4 kun ei ole pahemmin saatavilla, ainakaan sellaisia joilla olisi vähän ajettu eikä pahemmin "tuunattu"
Jos ylipäätään haluaa T4:sen tai 2.0T vehkeen, niin vm01 jälkeiset ovat ne parhaat. Alustat sekä rakenne ja moottorinohjausjärjestelnmät on hiottu kuntoon. Itsellä on ollut sekä T4 että 2.oT pelejä ja henk.koht pidän 2.0T pelistä enemmän. Moottori on loistava ja sellainen repiminen jonka T4 moottorin luonne on jää pois. Itse asiassa 2.0T jättää monet T4.set kattoon takavaloja koska voima välittyy matalapainemasiinoissa paremmin tiehen (on testattu) nyt kun oma matalapane peli on chipattu ja tuunattu tyylillä (tehoja 210 hv) ei T4 ole asiaa edes chipatuilla. Omassa pelissäni on vääntöä 315nm alueella 1500-5000rpm ja minimissäänkin 240nm...tällai
eli osta se matalapainen turbo ehdottomasti..ajaminen on mukavampaa ja kuitenkin tarvittaessa peto irtoaa pellin alta ;)) - Tuomas
volvo kirjoitti:
no käytettyjä T4 kun ei ole pahemmin saatavilla, ainakaan sellaisia joilla olisi vähän ajettu eikä pahemmin "tuunattu"
Jos ylipäätään haluaa T4:sen tai 2.0T vehkeen, niin vm01 jälkeiset ovat ne parhaat. Alustat sekä rakenne ja moottorinohjausjärjestelnmät on hiottu kuntoon. Itsellä on ollut sekä T4 että 2.oT pelejä ja henk.koht pidän 2.0T pelistä enemmän. Moottori on loistava ja sellainen repiminen jonka T4 moottorin luonne on jää pois. Itse asiassa 2.0T jättää monet T4.set kattoon takavaloja koska voima välittyy matalapainemasiinoissa paremmin tiehen (on testattu) nyt kun oma matalapane peli on chipattu ja tuunattu tyylillä (tehoja 210 hv) ei T4 ole asiaa edes chipatuilla. Omassa pelissäni on vääntöä 315nm alueella 1500-5000rpm ja minimissäänkin 240nm...tällai
eli osta se matalapainen turbo ehdottomasti..ajaminen on mukavampaa ja kuitenkin tarvittaessa peto irtoaa pellin alta ;))mitä eroa on T4 ja 2.0T malleissa.Olen itse ostamassa uutta 2.0T:tä koska T4:sia ei enää saa.Volvo-kauppiaan mielestä ainoa ero on moottorinohjausyksikkö.
Oletko siis sitä mieltä että "tarvikechippi" on parempi kuin volvon oma?Siis eli että vaikka omasi on chipattu T4:sen tehoihin niin se pelaa paremmin kuin vakio T4?
En täysin tajunnut mitä tarkoitit "voima välittyy matalapainemasiinoissa paremmin tiehen"
Tarkoitatko että 2.0T:ssä on parempi alavääntö ja se sen vuoksi olisi nopeampi???
En nyt väitä että jauhat täyttä paskaa, mutta jotain sinne päin kuitenkin - Ex T4
Tuomas kirjoitti:
mitä eroa on T4 ja 2.0T malleissa.Olen itse ostamassa uutta 2.0T:tä koska T4:sia ei enää saa.Volvo-kauppiaan mielestä ainoa ero on moottorinohjausyksikkö.
Oletko siis sitä mieltä että "tarvikechippi" on parempi kuin volvon oma?Siis eli että vaikka omasi on chipattu T4:sen tehoihin niin se pelaa paremmin kuin vakio T4?
En täysin tajunnut mitä tarkoitit "voima välittyy matalapainemasiinoissa paremmin tiehen"
Tarkoitatko että 2.0T:ssä on parempi alavääntö ja se sen vuoksi olisi nopeampi???
En nyt väitä että jauhat täyttä paskaa, mutta jotain sinne päin kuitenkinAikaisempi kaveri puhuu ihan höpöjä.
Vastauksia Tuomakselle. T4 mallissa on Dynamic-alusta, aataminaikuinen luistonestojärjestelmä ja 16" vanteet vakiokampetta. Siinä ne tärkeimmät erot. Sitten on jotain pientä lisäksi. Eipä paljon taas kauppias tiennyt, mutta sehän on tuiki tavallista.
Käsittääkseni Volvolla ei ole mitään omaa chippiä. On vain enempi jä vähempi muita vaihtoehtoja, chippejä laidasta laitaan. Luotettavaksi havaittu chippaus löytyy Keski-Suomen Autosäädöstä. Siellä osataan asia ja kohtuuhintaan. Uusi Meseni on chipattu siellä. - volvo
Tuomas kirjoitti:
mitä eroa on T4 ja 2.0T malleissa.Olen itse ostamassa uutta 2.0T:tä koska T4:sia ei enää saa.Volvo-kauppiaan mielestä ainoa ero on moottorinohjausyksikkö.
Oletko siis sitä mieltä että "tarvikechippi" on parempi kuin volvon oma?Siis eli että vaikka omasi on chipattu T4:sen tehoihin niin se pelaa paremmin kuin vakio T4?
En täysin tajunnut mitä tarkoitit "voima välittyy matalapainemasiinoissa paremmin tiehen"
Tarkoitatko että 2.0T:ssä on parempi alavääntö ja se sen vuoksi olisi nopeampi???
En nyt väitä että jauhat täyttä paskaa, mutta jotain sinne päin kuitenkinvai skeidaa väitit mun puhuvan..oukei ehkä kerroin väärin, mutta täsmennän lisää.
Ainoat erot ovat moottorin turbossa joka T4 on rakenteeltaan erilainen eli tehokkaampi, mutta haittapuolena on käytännön vääntöalue. Monikaan ei osaa lähettää autoa oikein kun kone "herää" eloon 3500rpm jälkeeen. Matalapainen turbossa max.voima on jo käytössä 1500rpm ylöspäin ja tämä on asia joka vaikuttaa pitoon. Muistan vanhasta T4:stani että sillä lähreminen oli kuin ikuisilla jääteillä ajaisi..monasti perustuunatut ooppelit meni ohi vain sen takia että voima t4 välittyi savuna ilmaan suurimmaksi osasta aikaa. Perusversiona 2.0T menee nuhaiseksi 5000rpm jälkeen kun ohjauselektroiniikka rajoittaa sytystä ja ahtamista koneeseen. chipauksen jälkeen tämä ei ole ongelma vaan kone kiertää iloisesti yli 6000rpm eikä "hyydy" kuten vakioissa.
Muita eroja ei ole ei edes alustassa, sillä kummassakin on sama "cadillac" alusta jok on hyvä tulkevoittaa tuolla sport alustalla...
UGH..päällikkö on puhunut
p.s. tämän hetkinen chpattu matalapainen volleni kiihtyy n.7sec 0-100kmh jättäen siis T4 kattomaan perävaloja..testattu on - T 4
volvo kirjoitti:
vai skeidaa väitit mun puhuvan..oukei ehkä kerroin väärin, mutta täsmennän lisää.
Ainoat erot ovat moottorin turbossa joka T4 on rakenteeltaan erilainen eli tehokkaampi, mutta haittapuolena on käytännön vääntöalue. Monikaan ei osaa lähettää autoa oikein kun kone "herää" eloon 3500rpm jälkeeen. Matalapainen turbossa max.voima on jo käytössä 1500rpm ylöspäin ja tämä on asia joka vaikuttaa pitoon. Muistan vanhasta T4:stani että sillä lähreminen oli kuin ikuisilla jääteillä ajaisi..monasti perustuunatut ooppelit meni ohi vain sen takia että voima t4 välittyi savuna ilmaan suurimmaksi osasta aikaa. Perusversiona 2.0T menee nuhaiseksi 5000rpm jälkeen kun ohjauselektroiniikka rajoittaa sytystä ja ahtamista koneeseen. chipauksen jälkeen tämä ei ole ongelma vaan kone kiertää iloisesti yli 6000rpm eikä "hyydy" kuten vakioissa.
Muita eroja ei ole ei edes alustassa, sillä kummassakin on sama "cadillac" alusta jok on hyvä tulkevoittaa tuolla sport alustalla...
UGH..päällikkö on puhunut
p.s. tämän hetkinen chpattu matalapainen volleni kiihtyy n.7sec 0-100kmh jättäen siis T4 kattomaan perävaloja..testattu on"Volvo" ei huomannut koskaan ottaa DSA: ta pois päältä vanhasta T-nelosestaan, jotta olisi saanut kaikki tehot käyttöön, nyt hän "kellottaa" onnellisena matalapaineellaan seiskan aikoja,hehe...lycka till vaan!:-)
- v40t4
volvo kirjoitti:
vai skeidaa väitit mun puhuvan..oukei ehkä kerroin väärin, mutta täsmennän lisää.
Ainoat erot ovat moottorin turbossa joka T4 on rakenteeltaan erilainen eli tehokkaampi, mutta haittapuolena on käytännön vääntöalue. Monikaan ei osaa lähettää autoa oikein kun kone "herää" eloon 3500rpm jälkeeen. Matalapainen turbossa max.voima on jo käytössä 1500rpm ylöspäin ja tämä on asia joka vaikuttaa pitoon. Muistan vanhasta T4:stani että sillä lähreminen oli kuin ikuisilla jääteillä ajaisi..monasti perustuunatut ooppelit meni ohi vain sen takia että voima t4 välittyi savuna ilmaan suurimmaksi osasta aikaa. Perusversiona 2.0T menee nuhaiseksi 5000rpm jälkeen kun ohjauselektroiniikka rajoittaa sytystä ja ahtamista koneeseen. chipauksen jälkeen tämä ei ole ongelma vaan kone kiertää iloisesti yli 6000rpm eikä "hyydy" kuten vakioissa.
Muita eroja ei ole ei edes alustassa, sillä kummassakin on sama "cadillac" alusta jok on hyvä tulkevoittaa tuolla sport alustalla...
UGH..päällikkö on puhunut
p.s. tämän hetkinen chpattu matalapainen volleni kiihtyy n.7sec 0-100kmh jättäen siis T4 kattomaan perävaloja..testattu onEipä siinä perusooppeli kyydissä pysy. Tosin ykkösellä T4 sutii kiitettävästi, mutta kakkosesta eteenpäin mennään semmoista kyytiä, että harva vakio auto tulee perässä.
Kerran kisailin 2.0T:n kanssa moottoritien rampilta, eroa tuli kyllä aika reilusti,100 kmh:n jälkeen se vain kasvoi.
Uusiin 60- ja 70-sarjalaisiin volvo on valinnut viisaasti 4-vedon, nyt mennäänkin jo alle 6s. 0-100 kmh.
Jos jotain vaivaa ettei T4:nen kulje tarpeeks, käykää tilaamassa palikat tuolta http://www.atechmotor.com . Kyllä tolla 290hv setillä kulkee varmaan riittävästi. - volvo
v40t4 kirjoitti:
Eipä siinä perusooppeli kyydissä pysy. Tosin ykkösellä T4 sutii kiitettävästi, mutta kakkosesta eteenpäin mennään semmoista kyytiä, että harva vakio auto tulee perässä.
Kerran kisailin 2.0T:n kanssa moottoritien rampilta, eroa tuli kyllä aika reilusti,100 kmh:n jälkeen se vain kasvoi.
Uusiin 60- ja 70-sarjalaisiin volvo on valinnut viisaasti 4-vedon, nyt mennäänkin jo alle 6s. 0-100 kmh.
Jos jotain vaivaa ettei T4:nen kulje tarpeeks, käykää tilaamassa palikat tuolta http://www.atechmotor.com . Kyllä tolla 290hv setillä kulkee varmaan riittävästi.jep..vakiona eroa tuleekin 2-pykälästä ewteenpäin, mutta kun matalapainenhässäkkää lähettää oikein ja T4 kuski ei osaa lähettää peliään oikein, niin saa tehdä työtä että matalapanepelin saa kiinni ja pääsee ohi sillai reippaasti..tuunattu 2.0T (chippaus, ilmansuodatin, putkisto, alusta jne.) voin melkeinpä sanoa, että et edes 250hv T4 saa tota kiinni..niin paljon voimaa T4:sta välittyy savuna ilmaan ja lakuna asvalttiin. T4 peleihin pitää alusta duunaa kuntoon että pitoa olisi...
..mulla on siis ollut kumamtkin laitteet ja kummatkin on olleet tuunattuja..eli suht hyvin tiedän mistä puhun - T 4
v40t4 kirjoitti:
Eipä siinä perusooppeli kyydissä pysy. Tosin ykkösellä T4 sutii kiitettävästi, mutta kakkosesta eteenpäin mennään semmoista kyytiä, että harva vakio auto tulee perässä.
Kerran kisailin 2.0T:n kanssa moottoritien rampilta, eroa tuli kyllä aika reilusti,100 kmh:n jälkeen se vain kasvoi.
Uusiin 60- ja 70-sarjalaisiin volvo on valinnut viisaasti 4-vedon, nyt mennäänkin jo alle 6s. 0-100 kmh.
Jos jotain vaivaa ettei T4:nen kulje tarpeeks, käykää tilaamassa palikat tuolta http://www.atechmotor.com . Kyllä tolla 290hv setillä kulkee varmaan riittävästi....kyllä se T- neljä sieltä kierrosten yläalueelta kakkosesta lähtien puskee ihan kivasti etiäpäin, alle neljäntonnin ei varvikelloa kannata päästää ja siitä jos suoraa riittää, niin 240 km/t pukkaa ihan vakionakin. Niin että siinäpä taas miettimistä "matalapaineisille":-)
- volvo
T 4 kirjoitti:
...kyllä se T- neljä sieltä kierrosten yläalueelta kakkosesta lähtien puskee ihan kivasti etiäpäin, alle neljäntonnin ei varvikelloa kannata päästää ja siitä jos suoraa riittää, niin 240 km/t pukkaa ihan vakionakin. Niin että siinäpä taas miettimistä "matalapaineisille":-)
samaa tahtia toi 2.0T:kin etenee ja voin sanoa, että viimekesänä kelasin yhtäsoittoa suomalaisella motarilla 230km/h mittarinopeutta ja vielä olis ollu varaa...tuo 240km/h on mittarinopeus, todellinen siellä 220km/h..vinkkinä että ajoin T4 kanssa samaa tahtia tuon nopeuden..katsos se kiihtyvyyden ero on lähinnä valosita ja siinä 120km/h paikkeilla.
Muutenkin on tunne että 2.0T mallit on tehokkaampia kuin tehdas ilmoitukset ja T4 malleissa ei kaikissa ole niitä tehoja joita tehdas lupaa...anyway..nykyinen tuunattu 2.0T:ni jättää 235hv T4:n kaikissa olosuhteissa..tällai - v40 t4
volvo kirjoitti:
samaa tahtia toi 2.0T:kin etenee ja voin sanoa, että viimekesänä kelasin yhtäsoittoa suomalaisella motarilla 230km/h mittarinopeutta ja vielä olis ollu varaa...tuo 240km/h on mittarinopeus, todellinen siellä 220km/h..vinkkinä että ajoin T4 kanssa samaa tahtia tuon nopeuden..katsos se kiihtyvyyden ero on lähinnä valosita ja siinä 120km/h paikkeilla.
Muutenkin on tunne että 2.0T mallit on tehokkaampia kuin tehdas ilmoitukset ja T4 malleissa ei kaikissa ole niitä tehoja joita tehdas lupaa...anyway..nykyinen tuunattu 2.0T:ni jättää 235hv T4:n kaikissa olosuhteissa..tällaiEttä tommosia arvoja mitattu penkissä vakiolaitteille. Vakio-autoilla teho-ero aika iso.
- vakio power
v40 t4 kirjoitti:
Että tommosia arvoja mitattu penkissä vakiolaitteille. Vakio-autoilla teho-ero aika iso.
eipä taida olla vakio mittaus tuo 2.0T kun noin tehtaanarvot antaa..käväsin oman 03-mallisen v40 2.0T mallin penkittämässä syksyllä espoossa ja arvot oli 185hv. Onko sitten ohjelmassa, moottorissa tai turbossa eroja aiempiin, kun tuntuu tehokkaammalta kuin aiemmat T-mallit?
- jha
Se on melkosen turha, tuskin kuitenkaan asuntovaunun kanssa ajelet?
- kone
Toi tasonsäädin vaan taidetaan tyrkyttää sen urheilullisemman alustan kanssa.. en tiedä saako erikseen?
- tyytyväinen
Tilasin juuri uuden auton ja kaksi vaihtoehtoa oli pitkään loppusuoralla, mainitsemasi v40 2.0T ja Passat 1.8T. Minä päädyin jälkimmäiseen, mutta se on minun päätös. Varmasti volvokin on hyvä auto ja valinta, vaikka en henk.koht. omaa juuri kokemusta volvoista..
Minun mielestäni Passatissa on enemmän ns. auton tuntua ja onhan sitä tilaakin huomattavasti enemmän. Volvo on sisältä jotenkin vanhanaikaisempi, mutta kuten jo aiemmin viittasin, ei V40 2.0T ole varmastikaan huono valinta! =) - MKS
No näin sivustaseuranneena ja itsekkin 850 T5-R:n omistajana voin kyllä kertoo että eipä voi suositella. Naapuri käväisi koeajamassa 2001 vuosimallia olevan V40:n ja kerto että oli paljon huonompi ajaa kuin esimerkiksi hänen vuosimallin 94 oleva 850:n..Antaa jo sinänsä aihetta olettaa ettei V40:n olekkaan ehkä ihan niin hyvä kuin mainostetaan...Ja muutenkin, Volvon ei olisi koskaan pitänyt ruveta pyrkimään pikkuautosarjaan...Siinäpä ne tärkeimmät.
- 850
Mieluummin uusi 2,0 T kuin tuollainen museokapine...
- MKS
850 kirjoitti:
Mieluummin uusi 2,0 T kuin tuollainen museokapine...
Niihä se on..Jos haluaa ahtaan ja pienen auton ni siitä vaan...Onhan se tietenkin nuorempi mallisarja en sitä väitä. Omakohtaiset kokemukset kuitenkin ovat etten itse vaihtaisi pelkän vuosimallin perusteella.
- V702.4T
MKS kirjoitti:
Niihä se on..Jos haluaa ahtaan ja pienen auton ni siitä vaan...Onhan se tietenkin nuorempi mallisarja en sitä väitä. Omakohtaiset kokemukset kuitenkin ovat etten itse vaihtaisi pelkän vuosimallin perusteella.
V40 ei mielestäni ole ahdas eikä pieni auto. Tilaa on enemmänkin kuin ulkonäkö antaa olettaa. Kokemusta ko autosta löytyy parin vuoden ajalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1051001