Inhottavat vieraat

Gallup!

Millaiset vieraat ovat ei-toivottuja kotiinne?

Sotkevat, jääkaapin tyhjäksi syöjät/juojat, myöhästelijät, arvostelevat, vanhemmat jotka eivät osaa paimentaa lapsiaan, koiravieraat...???

18

4456

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat tietysti

      toivottuja, eihän muunlaisia kylään kutsutakaan.

      • Anonyymi

        Kun työntyvät kutsumatta. Ovikello vain soi ja sisälle- ei odoteta kutsua sisälle. Olen alkanut katsoa ovisilmästä,ennen kuin avaan oven. Voi sanoa silloin ,että ollaan lähdössä,ovi kiinni ja sillä selvä .


    • Sikailija 99

      Kiitos kutsusta! Tulen teille huomenna. Tuon mukanani kiljua jota juon teillä. Tyhjennän samalla jääkaapin, muistathan tuoda kaupasta kunnon ruokaa ja paljon. Käyn saunassanne, varaat mulle puhtaat pyyhkeet ja kylmät oluet sitten!

      Tulen siinä klo 19-21 välillä ja saatan tuoda naapurini Peran ja Ykän mukani, riippuu nyt ovatko lähtökunnossa. Ykällä on paha tapa ottaa liikaa, voit kuskata hänet illan mittaan kotiin sitten, hän ei halua nukkua kylä paikassa.

      Tykkään nukkua puoliin päiviin, ja en pidä lastenne metelistä, joten voisivatko he mennä mummolaan ensi yöksi?

      Varaa mulle aamuksi kunnon kermaa kahviin, mä en mitään maitoja kahvissa juo.

      Mutta - mä tulen huomenna, ja jos en pääse niin kuitenkin tässä maaliskuun aikana. Soitan sitten ovikelloa kun olen teillä.

      ;)))

      • kutsumme vieraamme

        vähän tiheämmällä seulalla kuin sinä. Tai me ylläpidämme vain sellaista ystäväpiiriä, johon ei kuulu tuon kaltaisia ihmisiä joita kuvaat kirjoituksessasi.


      • Yhdyn edelliseen...
        kutsumme vieraamme kirjoitti:

        vähän tiheämmällä seulalla kuin sinä. Tai me ylläpidämme vain sellaista ystäväpiiriä, johon ei kuulu tuon kaltaisia ihmisiä joita kuvaat kirjoituksessasi.

        Ja kun tuolla periaatteella toimii, jäljelle jää silti myös tiettyjä erityisongelmia:
        1. Appivanhemmat (tai muut epämieluisat lähisukulaiset);
        2. Lapsivanhemmat, jotka eivät osaa pitää lapsiaan kurissa vieraisilla ollessaan;
        3. Koiransa mukanaan tuovat.
        Tosin kakkos- ja kolmosryhmät saavat vain sen ensimmäisen ja samalla viimeisen kutsun. Ykkösryhmän kanssa ongelma voi olla pitkäaikaisempi...


    • Kutsumaton vieras

      Aivan erityinen ongelma on tietysti kutsumaton vieras. On törkeyden huippu ilman ennakkoilmoitusta vain soittaa jonkun ovikelloa ja noin vain tupsahtaa vierailulle. Mieluummin viikko etukäteen pitää soittaa, minimiaika on kaksi päivää. Onneksi meillä on ovisilmä...

    • paha riesa!

      Pahimmasta päästä on myöhästelijät. Jos on kutsussa kertonut, että syömme sitten klo. 19, niin jo puolen tunnin myöhästyminen voi olla ruoan kannalta katastrofi.
      Tosin yhtään parempia eivät ole etuajassatulijatkaan, jotka tupsahtavat isäntäväen jalkoihin viihdytettäviksi vaikka järjestelyt ja tarjoilut ovat vielä pahasti keskeneräiset.

      • tulee tässä

        - etuajassa tulevat (olen mennyt reilusti saunatakki päällä avaamaan oven ja pyytänyt sisään)

        - myöhässä tulevat, varsinkin sellaiset, jotka eivät ilmoita tulevansa hieman myöhässä.

        Joskus kaverin kutsuille mennessä tuli pieniä ongelmia auton kanssa, ilmoitin että saatan myöhästyä maksimissaan vartin. Noin vartin olin sitten myöhässä, mutta siellä oli jo kahvit kaadettu ja kakku aloitettu. Ja niitä vieraita oli minun lisäkseni 3.

        - vieraat, joille ei kelpaa se, mitä kahvipöydässä on. Usein otetaan vaan siivu pullaa ja yksi keksi, vaikka olisi nähty vaivaa piirakan ja kakun tekemisessä ja muutenkin iltaa järjestettäessä.

        - vieraat, jotka eivät ymmärrä lähteä ajoissa

        - jos on kysymys epävirallisesta illanvietosta tai esim. juhannuksen viettämisestä mökillä, eikä tuoda mitään kastamista tai ylipäätään edes viinipulloa, on hiukan törkeää käytöstä. Jos kaveri on pyytänyt luoksensa katsomaan esim. elokuvaa, niin kyllä aina menen kaupan kautta ja vien jotain napostelemista vaikka tiedän että kaverikin on väsännyt jotakin pientä syömistä.

        - vanhemmat, jotka eivät pidä lastaan kurissa


      • edellinen
        tulee tässä kirjoitti:

        - etuajassa tulevat (olen mennyt reilusti saunatakki päällä avaamaan oven ja pyytänyt sisään)

        - myöhässä tulevat, varsinkin sellaiset, jotka eivät ilmoita tulevansa hieman myöhässä.

        Joskus kaverin kutsuille mennessä tuli pieniä ongelmia auton kanssa, ilmoitin että saatan myöhästyä maksimissaan vartin. Noin vartin olin sitten myöhässä, mutta siellä oli jo kahvit kaadettu ja kakku aloitettu. Ja niitä vieraita oli minun lisäkseni 3.

        - vieraat, joille ei kelpaa se, mitä kahvipöydässä on. Usein otetaan vaan siivu pullaa ja yksi keksi, vaikka olisi nähty vaivaa piirakan ja kakun tekemisessä ja muutenkin iltaa järjestettäessä.

        - vieraat, jotka eivät ymmärrä lähteä ajoissa

        - jos on kysymys epävirallisesta illanvietosta tai esim. juhannuksen viettämisestä mökillä, eikä tuoda mitään kastamista tai ylipäätään edes viinipulloa, on hiukan törkeää käytöstä. Jos kaveri on pyytänyt luoksensa katsomaan esim. elokuvaa, niin kyllä aina menen kaupan kautta ja vien jotain napostelemista vaikka tiedän että kaverikin on väsännyt jotakin pientä syömistä.

        - vanhemmat, jotka eivät pidä lastaan kurissa

        Tarkennan vielä tuota "ei kelpaa" -kohtaa. Taannoin tein illanviettoon marjarahkaa, koska tietojeni mukaan koulussa sitä vedettiin täysi kipollinen jälkkäriksi kun oli niin hyvää. Tuosta tekemästäni marjarahkasta tuli hyvää jne. Sitten kun kannoin rahkakulhon pöytään tuli kommenttia "no jos mä nyt pari lusikallista syön".

        Ärsyttävää kun ei muka "kehtaa" syödä sitä mitä tarjotaan. Kenelle ne sitten pitää säästää? Tekijälle, joka mahdollisesti asuu yksin...?


      • Emmix
        edellinen kirjoitti:

        Tarkennan vielä tuota "ei kelpaa" -kohtaa. Taannoin tein illanviettoon marjarahkaa, koska tietojeni mukaan koulussa sitä vedettiin täysi kipollinen jälkkäriksi kun oli niin hyvää. Tuosta tekemästäni marjarahkasta tuli hyvää jne. Sitten kun kannoin rahkakulhon pöytään tuli kommenttia "no jos mä nyt pari lusikallista syön".

        Ärsyttävää kun ei muka "kehtaa" syödä sitä mitä tarjotaan. Kenelle ne sitten pitää säästää? Tekijälle, joka mahdollisesti asuu yksin...?

        Jos on esimerkiksi tietyllä ruokavaliolla, tai yrittää hieman tarkkailla mitä suuhunsa pistää, niin on mielestäni aivan kohtuutonta jos emäntä(/isäntä) vieressä vahtaa, että montako kakunpalaa tai piirakkasiivua sitä saa menemään alas. Ja on sitten loukkaantunut kun ei vieras syönyt koko kakkua. On hyvä olla vieraanvarainen, mutta etenkin kun kyse on tarjoamisista, niin mielestäni turha nipotus kummalta tahansa osapuolelta on ärsyttävää. Jokainen valitkoon itse mitä ja miten paljon haluaa syödä. (Ja vielä sen verran, että itse en ole laihiksella tms, ja ahdan ihan onnellisena kaikennsorttista ruokaa, jos joku on vaan vaivautunut laittamaan. Eli asia ei minua varsinaisesti henkilökohtaisesti kosketa, mutta ymmärrän hyvin myös niitä ihmisiä, joita edellinen kirjoittaja arvosteli.)

        Itse pitäisin pahimpana vieraita, jotka myöhästyvät aivan liikaa, tai jättävät hyvässä lykyssä kokonaan tulematta. Ne jotka juovat liikaa, tuhoavat asunnon, sammuvat sohvalle jne, ovat tietenkin asia erikseen, eikä se tietenkään sillä hetkellä paljon naurata, mutta yleensä pidän ihan positiivisena lähes kaikenlaisia vierailijoita, ja luulisin että sietokykyni on erilaisten tyyppien ja käytöstapojen suhteen aika korkealla :)


    • rakit!

      Ei se mitään jos edes yritettäisiin pitää niille muksuulle joku roti mutta ku ne saa vapaasti mennä ku ellun kanat. Turha mua on mulkoolla ku mä niille ärährän, aukaasisia itte suunna aijoos.

      Ja vaikka se s**tanan Tessu olis mikä kiinan puskiin paskantaja niin sitä ei tarvii vetää perässään kurakkojen kautta kyläilemään. Se rakki nimittäin haisee ulvolle ja pudottaa ne karvansa pitkin kämppää vaikka kuinka olisit pessyt ja puleerannut sitä just aamulla. Ihmetteletkö kun se ei tuki mun äärehen kualaamaan? Mä irvistän aina ku mahrollista ja näytän hampahani, tiätää se mitä mä sillä meinaan vaikket sä sitä hoksaakaa.

      • bb,blvqon k

        Inhoan sitä, että tupsahdetaan yli yön vierailulle liian lyhyellä varoitusajalla. En pidä jemmassa mitään vierasvaraa kuten keksejä ja pullaa, joten tarjolla on paljasta kahvia jos niin tekee. Muutenkin ärsyttää alkaa siinä sitten paniikissa siivoamaan ja pähkäilemään, mistä ruoat ja puhtaat lakanat vieraille (opiskelijahuusholli, hyvin rajallinen määrä kaappitilaa jne..). Appivanhemmat joskus tekivät näitä kahden tunnin varoitusajalla yökylään - tempauksia, mutta kun siippa vihjaisi että voisi kertoa aiemmin niin viesti meni onneksi perille.
        Inhottaa myös se, kun olet nähnyt sitten vaivaa ja väsännyt naposteltavaa tai ateriatarvikkeita leffailtaan tuleville kavereille, ja kommentit ovat 'mä just söin, en nyt kyl jaksa oikeen mitään'. Siinäpä sitten ihmetellään, mitä niille safkoille tehdään kun omakaan maha ei vedä ääriään enempää.
        Kurainen koira joka päästetään riekkumaan suoraan pihalta pitkin kämppää nostaa ärsytystä välittömästi. Hukkaan meni siivoaminen ja kun vieraat on lähteneet niin taas saa kaivaa imurit ja luutut esiin. Puhumattakaan matoista, joita ei saa puhtaaksi ennen seuraavaa kesää ja mattolaiturikeikkaa.
        Hyvää tarkoittavien vanhempien ja appivanhempien runsaat tuliaiset ahdistaa - mihin hittoon me työnnämme sen perunasäkin ja prisman kassillisen porkkanoita, sekä ne viisi isoa mehupulloa, kuusi litran vetoista hillopurkkia ja kolmen litran pänikän säilykekurkkuja??? Käytössä kun on yksi pieni jääkaappi eikä kellaritiloista tietoakaan.

        Niitä sohvalle sammuvia, sisällä tupakaksi pistäviä ja viinakaapin tyhjentäviä ördääjiä ei onneksi kaveripiiriin kuulu :)


      • 0.0.0.0.0
        bb,blvqon k kirjoitti:

        Inhoan sitä, että tupsahdetaan yli yön vierailulle liian lyhyellä varoitusajalla. En pidä jemmassa mitään vierasvaraa kuten keksejä ja pullaa, joten tarjolla on paljasta kahvia jos niin tekee. Muutenkin ärsyttää alkaa siinä sitten paniikissa siivoamaan ja pähkäilemään, mistä ruoat ja puhtaat lakanat vieraille (opiskelijahuusholli, hyvin rajallinen määrä kaappitilaa jne..). Appivanhemmat joskus tekivät näitä kahden tunnin varoitusajalla yökylään - tempauksia, mutta kun siippa vihjaisi että voisi kertoa aiemmin niin viesti meni onneksi perille.
        Inhottaa myös se, kun olet nähnyt sitten vaivaa ja väsännyt naposteltavaa tai ateriatarvikkeita leffailtaan tuleville kavereille, ja kommentit ovat 'mä just söin, en nyt kyl jaksa oikeen mitään'. Siinäpä sitten ihmetellään, mitä niille safkoille tehdään kun omakaan maha ei vedä ääriään enempää.
        Kurainen koira joka päästetään riekkumaan suoraan pihalta pitkin kämppää nostaa ärsytystä välittömästi. Hukkaan meni siivoaminen ja kun vieraat on lähteneet niin taas saa kaivaa imurit ja luutut esiin. Puhumattakaan matoista, joita ei saa puhtaaksi ennen seuraavaa kesää ja mattolaiturikeikkaa.
        Hyvää tarkoittavien vanhempien ja appivanhempien runsaat tuliaiset ahdistaa - mihin hittoon me työnnämme sen perunasäkin ja prisman kassillisen porkkanoita, sekä ne viisi isoa mehupulloa, kuusi litran vetoista hillopurkkia ja kolmen litran pänikän säilykekurkkuja??? Käytössä kun on yksi pieni jääkaappi eikä kellaritiloista tietoakaan.

        Niitä sohvalle sammuvia, sisällä tupakaksi pistäviä ja viinakaapin tyhjentäviä ördääjiä ei onneksi kaveripiiriin kuulu :)

        Porttikielto koirille!

        Vaatikaa nuo että kyläilyt on sovittava etukäteen. Jos anoppi soittaa että tullaan 2h kuluttua, valkoinen valhe kehiin, ettei käy syystä xxxx. Että katsotaan vaikka ensi lauantaina?

        Tuo ruoantuonti... mehut ja säilykkeet sentään säilyvät, mutta kun jotkut tuovat tullessaan tuoretta pullaa tai ruokaa tms, eihän ne säily! Ainakin jos ne tuodaan mökkiolosuhteiseen, missä on tarkalleen laskettu ruoan menekki. Ja sanottu myös vieraille että kaikki tarjotaan. Sitten joku täti pökähtää 10 viinerin ja 1 kilon lihan kanssa :(


    • kysymys...

      Meilläpä ei ikinä käy inhottavia vieraita. Tulijat ovat aina tervetulleita vaikka olisi valmistelut kesken. Ai miten tää homma näin onnistuu? No, paskantärkeilijät huomaavat kyllä jo ensikerralla, että meillä ei minkäänlainen tärkeily/leuhkiminen yms. aiheuta sen enempää ihailua kuin kateuttakaan. Jäävät siis ihan omasta halustaan tulematta;)
      Vieraat eivät koskaan ole vaivaksi. On iloa saada ystäviä/tuttuja kylään. Valmistelujen tekeminen heille on ilo. Jääkaapille meillä ei mene lupaa kysymättä muu kuin kotiväki. Ikävistä koirista ja liian villeistä lapsista osaan sanoa omistajalle/vanhemmille nätisti ja asia hoituu sillä. Ja jos siitä joku loukkaantuu ja jättää toisen kerran tulematta, valinta on heidän. Appivanhemmat ei haudantakaa häiritse.
      Ainoat ketkä joskus ottaa todella päähän ovat myöhästelijät.

    • jotka...

      ... eivät osaa lähteä pois ollenkaan!!!

      Rasittaa, kun sukulaisnainen tulee parin murrosikäisen tyttärensä kanssa "ihan vain piipahtamaan", ja siinä kuluu ihan koko päivä heidän kanssaan.

      Ymmärrän, jos tullaan esim. synttäreille tai muille juhlille, ettei nyt ihan heti lähdetä pois, mutta kun on esim. 50-vuotisjuhlat, niin en itse jäisi sukulaisiini istumaan koko illaksi, vaan antaisin tilaa muillekin vieraille. Eihän sellaisissa juhlissa ole oikein aikaa keskustellakaan pitempään kenenkään kanssa.
      Mutta tämä täti istuu koko päiväm, että varmasti tapaa kaikki vieraani.

      Ei heillä kotona kovin viihtyisää olekaan, mutta ei sitä silti voi toisten nurkkiinkaan jumittua!

    • DarkFly

      No esim koiravieraat siin mielessä, että jos ne ei osaa pitää koiraansa paikoillaan vaan antaa koiransa hyppiä talon isännän/emännän haarojenväliin tai muualle.

      Ja tietenkin arvostelevat ihmiset ovat aina ärsyttäviä, mut kaikkihan me arvostellaan ihmisiä kun nähdään niitä vastaan tulevan.

      Ja myöhästelijät siin mieles jos ei o ilmottanu mitää että hei me vähä myöhästytää. Mutta jos etukäteen ilmoittaa niin sitten se on OK.

      Ja tietty liian känniset vieraat. Ei sellaista jaksa. Riippuu tietenkin millainen juhla on kyseessä.

    • Anonyymi

      Mies soittaa ovikelloa,tempaisee oven selälleen,hyökkää ohitseni kenkineen keittiöön mieheni luo,kun avaan oven ja katson ,kuka ja mitä asiaa. Törkeä mies. Aiemmalla vierailulla, taas kutsumatta, toi ison koiran luvatta sisälle,oli limainen takapuoli,olohuoneessa likasi lattiamme. Enää ei astu kotiimme,jos rivät tavat parane.

      • Anonyymi

        Eräs tuppautuu vieraaksi ,ei meitä tapaamaan vaan utsimaan vanhoja asioita. Ja haukkumakirje tulee heti,hyvä jos kotiinsa ennen sitä ehtii. Kahdet kahvit joi, suolaisen ja makean kanssa . Mutta nälässä oli pidetty,päiväseltään vierailevaa. Enää ei tule meille,kuin viisaan valvojan kanssa. Koronasta ei ole muuta hyvää,kuin se että nyt pystyy sanomaan että ollaan eristyksissa riskiryhmäläisinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1669
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1618
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1475
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1158
    Aihe