Bella 530 Excel

Bob 7

Ostin viime vuonna Bella 530 Excelin ja Mercury 100hp 4 tahtisen. Veneen takaosa istuu kovin syvään vedessä ja itsetyjennys ei toimi. 5:lla henkia venessä, 3 henkia takapenkkilla venellä on vaikkeuksia nostaa ylös planamaan. Onko muita kokemuksia?

13

9202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukikouluun

3:lla henkia venellä etuosa kyllä ei vaikkeuksia venellä istua eikä nostaa ylös planamaan

• fghijk

Onko pakko?

• Bob7

Iso kallis vene pitäisi toimia. Minulla on ollut veneita jossa olut pakko jatkuvasti siirtää ihmisia edes takaisin. Sadevedellä minun perheeni pitäisi istua suojan alle.

• 100 heppaa

Laajasalolaisesta Vmax venevuokraamosta vuokrasin Yamarin 53 Br veneen, jossa piti olla F100 jammu. Kone oli kuitenkin vaihdettu 90 hv 2-tahtiseen, syy kuuulema oli että 100 nelitahdilla vene oli liian peräpainoinen. Todenperäisyyttä asiaan en tiedä, mutta vuokraveneillä usein on vene täynnä sakkia. Trimmaatko koneen aina maksimi miinukselle kun nostat plaaniin? Asenna lisäksi sähköhydrauliset trimmitasot, auttaa varmasti.

• Bob7

Jos vene tarvitse trimmitasot kyllä myyjä saa asentaa. Kyllä minulla on moottori on aina trimmattu maximimiinuksella. Tämä sitten ei auta tyjennysongelmaa.

• Benssi
        Bob7 kirjoitti:

Jos vene tarvitse trimmitasot kyllä myyjä saa asentaa. Kyllä minulla on moottori on aina trimmattu maximimiinuksella. Tämä sitten ei auta tyjennysongelmaa.

Mutta et ole ainoa. Miksi näitä paskoja ostetaan?

• Bob7
        Benssi kirjoitti:

Mutta et ole ainoa. Miksi näitä paskoja ostetaan?

Onko muita jotka ovat ostaneet saman veneen. Olisi hauskaa saada lisaa infoa.

• E-tec kicks ass

alitehoisella nelarilla? Kyllä 115 hv on tohon vehkeeseen minimi. Esimerkiksi 115 Optimax olisi ollut jo ihan erimaata. Tollot ne vaan tuijottelee suosituksia ja parkuvat palstoilla kun on alitehoinen nelitahtiporsas perseessä.

• Bob7

Myyjä oli tuttu kaveri ja vena moottori oli Bellan erikois pakettitarjouksissa. Se on selva että isompaa moottori tarvittaan mutta siitä että vene ei tyjennetään.

• Bella käyttäjä
        Bob7 kirjoitti:

Myyjä oli tuttu kaveri ja vena moottori oli Bellan erikois pakettitarjouksissa. Se on selva että isompaa moottori tarvittaan mutta siitä että vene ei tyjennetään.

Vähän vanha on tämä viestiketju, mutta satuin vasta nyt huomaamaan tämän. Itselläni on sama Bella 530 Excel 115 Mercury nelitahti mottorilla varustettuna. Kulkee hyvin eikä perä makaa mitenkään erityisen syvällä. Taitavat 100 ja 115 heppaiset koneet painaa yhtä paljon. Itsetyhjennys toimii niinkuin pitääkin. Minkälainen potkuri sinulla on moottorissa. Oletko asentanut veneeseen trimmilevyt, ne auttavat paljon tällaisessa Bowriderissa missä on hieman lyhyt vesilinja. Sillä onko veneessä nelitahti vai optimax vai e-tec ei ole mitään merkitystä veneen kulkuun. Potkuri ja trimmilevyt ratkaisevat paljon enemmän. Omani kiihtyy hyvin ja kulkee gps:n mukaan 38 solmua.

• Bella ja mercury
        Bella käyttäjä kirjoitti:

Vähän vanha on tämä viestiketju, mutta satuin vasta nyt huomaamaan tämän. Itselläni on sama Bella 530 Excel 115 Mercury nelitahti mottorilla varustettuna. Kulkee hyvin eikä perä makaa mitenkään erityisen syvällä. Taitavat 100 ja 115 heppaiset koneet painaa yhtä paljon. Itsetyhjennys toimii niinkuin pitääkin. Minkälainen potkuri sinulla on moottorissa. Oletko asentanut veneeseen trimmilevyt, ne auttavat paljon tällaisessa Bowriderissa missä on hieman lyhyt vesilinja. Sillä onko veneessä nelitahti vai optimax vai e-tec ei ole mitään merkitystä veneen kulkuun. Potkuri ja trimmilevyt ratkaisevat paljon enemmän. Omani kiihtyy hyvin ja kulkee gps:n mukaan 38 solmua.

Terve,

... mielenkiintoinen keskustelu. Olen tilannut bella 530 excelin mercury 115 ehpt:lla, toimitus toukokuussa. Mikä olisi hyvä potkuri? Käyttötarkoitus on ajaa 2 - 5 henkilöä päällä ja joskus hiihtää, kun on 2 - 3 henkilöä päällä.

• Bella kÄYTTÄJÄ
        Bella ja mercury kirjoitti:

Terve,

... mielenkiintoinen keskustelu. Olen tilannut bella 530 excelin mercury 115 ehpt:lla, toimitus toukokuussa. Mikä olisi hyvä potkuri? Käyttötarkoitus on ajaa 2 - 5 henkilöä päällä ja joskus hiihtää, kun on 2 - 3 henkilöä päällä.

Oma potkurini on Laser II 13 1/4 20 Pitch.

Brunswick tosin suosittelee vähän loivempaa eli 19 Pitch jolla moottorin kierrosluku asettuu tuonne 5600-6000 väliin. Omani ei kierrä kuin 5100 kierrosta, mutta kun minulle ei huippunopeus merkitse mitään niin tykkään tuosta vähän enemmän "vääntävästä" potkurista. Hiihtoon ehdottomasti tuo 19 Pitch. Edelleen suosittelen noita trimmejä asennettavaksi ellet ole niitä jo veneeseesi tilannut. Varsinkin 5 hengen kuormalla vene nousee leikiten plaaniin trimmien avulla.

• Mikä potkuri
        Bella kÄYTTÄJÄ kirjoitti:

Oma potkurini on Laser II 13 1/4 20 Pitch.

Brunswick tosin suosittelee vähän loivempaa eli 19 Pitch jolla moottorin kierrosluku asettuu tuonne 5600-6000 väliin. Omani ei kierrä kuin 5100 kierrosta, mutta kun minulle ei huippunopeus merkitse mitään niin tykkään tuosta vähän enemmän "vääntävästä" potkurista. Hiihtoon ehdottomasti tuo 19 Pitch. Edelleen suosittelen noita trimmejä asennettavaksi ellet ole niitä jo veneeseesi tilannut. Varsinkin 5 hengen kuormalla vene nousee leikiten plaaniin trimmien avulla.

Kiitos tiedoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe