Kertokaa mitä kaikkea agrologi voi tehdä työkseen?
Ala kiinnostais jollakin tavalla, mutta esim navetalle en ehdoin tahdoin menisi kun olen lehmille allerginen.
agrologin työ
15
6746
Vastaukset
- Hanki jotain muuta
Ei taida tulla heti nostetta noihin hommiin.Maaseutukeskuskin varmaan puhdistettaan joutavista istuskelijoista lähivuosikymmeninä kun maataloustuet sakkaa.
- Agrologi
te-keskuksista vapautuu lähivuosin muutama agrologi työvoimaksi maatiloille
- agrologi sitten
osaa, en oo itte looki mutta ihmetellyt aina mitä ne loppuviimeksi osaa?
- oikeesti osaakkaan
turhia byrokraatteja niistä on yleensä väkisin tehty tai sitten muuten suojatyöllistetty yrittävien ihmisten kustannuksella.
20 vuoteen ei tarttis kouluttaa yhtään uutta agrologia ja sittenkin niitä olis vielä puolet liikaa.
Mut tää on tän yhteiskunnan nykymuoti. Ihan sama mikä oli naapurissa ennenvanhaan, tosin siellä ei ollut agrologeja, oli vain insinöörejä. Ja sille vielä suomessa naurettiin. - että sellasta
oikeesti osaakkaan kirjoitti:
turhia byrokraatteja niistä on yleensä väkisin tehty tai sitten muuten suojatyöllistetty yrittävien ihmisten kustannuksella.
20 vuoteen ei tarttis kouluttaa yhtään uutta agrologia ja sittenkin niitä olis vielä puolet liikaa.
Mut tää on tän yhteiskunnan nykymuoti. Ihan sama mikä oli naapurissa ennenvanhaan, tosin siellä ei ollut agrologeja, oli vain insinöörejä. Ja sille vielä suomessa naurettiin.Aika pitkälle samaa mieltä.
Muutaman tunnin jossain koulussa istuksivat niin eiköhän aleta pomottamaan ja käyttäytymään kuin jotkut hitlerit, esittään neuvojaa ja paskan marjat orjapiiskureita noista koulutetaan.
- palstalla
vastailee vain katkeroituneet, muutosvastarintaiset maajussit, joilla ei ole yhtään mitään faktatietoa tarjolla. Kannattaa laittaa kysymykset ennemmin opiskelupuolelle, josta saa myös asiallisia vastauksia. Agrologeja koulutetaan ehkä(?) liikaa, oletko harkinnut maatalous- metsätieteellistä ja eri agronomitutkintoja?
- totuuden kuuleminen
tekee joillekin kipeetä.
- ja kipeetä tekee sekin
totuuden kuuleminen kirjoitti:
tekee joillekin kipeetä.
että yliopistotonttuja on yhtä lailla ihan liikaa, kuin agrologejakin.
1 kymmenestä on ehkä jotenkin tarpeellinen, muut turhia. Kaikilla muilla aloilla on toimintaa tehostettu, mutta ei byrokratiassa.
Ja mulla on ehdotus. Jokaikinen kiinalainen osaa tehdä kaiken minkä suomalainen agrologi tai maisterikin, mutta paljon halvemmalla. Eli: ulkoistetaan maataloushallinto kiinalaisille. Tulis säästöä miljardeja. Ja nekin rahat vois käyttää johonkin tärkeämpään. - Inhimillistä
...muutosvastarintaiset maajussit...
Maanpäällistä helvettiä maaseudulle rakennetaan, eikö tosiaan tavallisella rehellistä työtä tekevällä viljeliällä ja hänen perheellään ole enää oikeutta oikeudenmukaiseen ja ihmisarvoiseen elämään vaan alistua byrokraatin mielivallan alle kyykytettäväksi ja potkittavaksi. - Minä vaan
Inhimillistä kirjoitti:
...muutosvastarintaiset maajussit...
Maanpäällistä helvettiä maaseudulle rakennetaan, eikö tosiaan tavallisella rehellistä työtä tekevällä viljeliällä ja hänen perheellään ole enää oikeutta oikeudenmukaiseen ja ihmisarvoiseen elämään vaan alistua byrokraatin mielivallan alle kyykytettäväksi ja potkittavaksi.Hyvä vinkki byrokratian vähenemiseen tilallasi: Luovu maataloustuista! On täysin ymmärrettävää, että rahaa jaettaessa pitää ja täytyy alistua byrokratiaan! Jos byrokratiakoneistoa ei ole, rahaa jaetaan miten sattuu ilman perusteita ja se johtaa väärinkäytöksiin! Tottakai sinun täytyy todistaa rahantarpeesi, jos sitä olet pyytämässä. Ihan niinkuin sossun luukulla. Mikään tässä maailmassa ei tule ilmaiseksi.
- Sinä vaan
Minä vaan kirjoitti:
Hyvä vinkki byrokratian vähenemiseen tilallasi: Luovu maataloustuista! On täysin ymmärrettävää, että rahaa jaettaessa pitää ja täytyy alistua byrokratiaan! Jos byrokratiakoneistoa ei ole, rahaa jaetaan miten sattuu ilman perusteita ja se johtaa väärinkäytöksiin! Tottakai sinun täytyy todistaa rahantarpeesi, jos sitä olet pyytämässä. Ihan niinkuin sossun luukulla. Mikään tässä maailmassa ei tule ilmaiseksi.
Heitä homo voltti.
- Agronomi?
ja kipeetä tekee sekin kirjoitti:
että yliopistotonttuja on yhtä lailla ihan liikaa, kuin agrologejakin.
1 kymmenestä on ehkä jotenkin tarpeellinen, muut turhia. Kaikilla muilla aloilla on toimintaa tehostettu, mutta ei byrokratiassa.
Ja mulla on ehdotus. Jokaikinen kiinalainen osaa tehdä kaiken minkä suomalainen agrologi tai maisterikin, mutta paljon halvemmalla. Eli: ulkoistetaan maataloushallinto kiinalaisille. Tulis säästöä miljardeja. Ja nekin rahat vois käyttää johonkin tärkeämpään.Agronomien työttömyys on tällä hetkellä n. 3-4% luokkaa. Noin 10% agronomeista toimii viljelijöinä/maatalousyrittäjinä, suurin osa omasta tahdostaan( ei sen takia, että muita töitä ei muka löydy), loput jakautuu esim. neuvonta-, pankki-, vakuutus-, ja eri tutkimusaloille. Eli pirun hyvältä näyttää!
- ajat muutuneet
Kauan sitten agroloki pääsi jopa
pankinjohtajaksi. Nykyisin hän
pääsee ehkä maatalouskaupan
myyjäksi,mutta sekin paikka on
tiukassa.K-maatalous vähentää
jälleen henkilökuntaa.
Ennustan että koko maatalousala osin
romahtaa 4-8v kuluessa,kun nämä
ns suuret ikäluokat eläköityvät.
Joka tapauksessa ruuanhinta kohoaa
kaupassa noin kolmaneksen.Nähtäväksi
jää minkä osuuden maatalous siitä kuittaa.
Ns halpojen elintarvikkeiden aika päätyy
viimeistään seuraavaan taloustaantumaan. - Hommaa on, kuin vain itse o...
On täällä vain aika paljon noita paskan puhujia. Lopettakaa ja hankkikaa elämä. Oikeanlainen asenne olisi kiva olla jokaisella. Kannustan ainakin itse kutakin hankkimaan koulutuksen, sitten agrologin tai agronomin. Itse olen agrologi, mutta jos mahdollisuuksia olisi ollut opiskella, niin olisin varmasti agronomi. Tyytyväinen olen ammatinvalintaan.
- alogi
Agrologi voi tehdä oikeastaan mitä vain. Oma kiinnostus siinä eniten rajoittaa. Maatalousala on niin laaja että koulussa voidaan oikeastaan opettaa vähän perusteita joka asiasta, omalle kontolle jää sitten tiedon hankinta omasta erikoisalasta.
Katso agrologien liiton kotisivut, siellä on jonkinverran tietoa.
Suurten ikäluokkien poistuessa alalta kuin alalta löytyy töitä. Maatalous ei mistään maasta ikänä lopu, se vain muuttaa muotoaa.
ps. palkka on perseestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760