Olisi kiva, jos joku osaisi kertoa tästä..
Eli kanillamme, joka täyttää nyt seitsemän vuotta on lähtenyt yhtäkkiä takajalan luota eli ns toiselta pakaralta iso läntti karvoja pois. Eli siis vain paljas iho näkyy. Se aristaa sitä hieman, sillä kohta on paikoin kuiva. Mitä kanilta puuttuu tällöin?
Sille syötetään porkkanoita, heinää ja vettä sekä sillä on kalkkikivi. Toisinaan ollaan annettu kanin altrominia tai muita kanin muro ruokia.
Puuttuuko siltä jokin vitamiini tai rasvaa vai mikä on huonosti? :S
Kanin karvanlähtö!
6
616
Vastaukset
- ap.
ja välillä se saa banaania ja muita sille sopivia ruokia.
- kanin kanssa
Elikkäs äkillinen karvanlähtö yhdestä kohtaa voisi olla seurausta jostain loisesta, joka majailee kanissasi. Voi myös olla mahdollista, että kanisi on itse nyppinyt karvan pois, jos sen elinympäristöön on tullut iso muutos (häkin paikkaa vaihdettu tms) tai jos et ole vaikkapa ehtinyt viettää sen kanssa riittävästi aikaa. Kani voi reagoida näin siis stressiin tai pitkästymiseen. Syitä voi olla todella monia, ehkäpä jokin ihottumakin sen voisi aiheuttaa. Sinuna ottaisin yhteyttä eläinlääkäriin, ainakin voisit soittaa ja kysyä neuvoa. Kani on niin pieni eläin, että sen kanssa kannattaa olla ripeästi hakemassa apua, ennen kuin on liian myöhäistä. Itsessään karvanlähtö ei ole vaarallista, mutta sen aiheuttaja voi olla...
Normaalin karavanlähdön aikaankin karvaa voi lähteä todella paljon, mutta yleensä tasaisesti ja silloin kanin ihoa ei kyllä arista.
Toivottavasti tästä oli apua =)- ap.
kiitos. itseasiassa sen häkin paikkaa joudutaan välillä vaihtamaan, jos tuuletetaan :S on se saattanut saada kylmääkin kyllä, sillä välillä korvat olivat ihan kylmät ja laitoimme sen lämpimämpään paikkaan tällöin. ulkona eikä muualla se ei ole missään ollut. mistä loinen voi siis tulla?
niin mietinkin ettei sillä aiemmin ole lähtenyt noin hurjasti. keväällä se karva uusiutuu aina hiukan, mutta nyt se on lähtenyt kokonaan. ei se onneksi kamalasti sitä arista, mutta se näyttää hurjalta :S
- kanin kanssa
Kani tarvitsee jokapäiväiseksi ruuakseen heinää ja vettä, jotka eivät saa loppua koskaan. Lisäksi kanille tulee antaa PÄIVITTÄIN jotain kaneille tarkoitettua pellettiruokaa (esim genesis, altromin), josta se saa heinän lisäksi tarvittavia ravinteita. Ja näiden lisäksi päivittäin erilaisia tuoreita, ei pelkästään porkkanaa. Kanillesi voit antaa kurkkua, salaattia, omenaa, päärynää jne. Käy katsomassa puput.net keskustelupalstalta ruokintaohjeita...
- ap.
välillä sillä on tosiaan ollut vähissä nuo muutkia ruoka-aineet :S kiitos vinkeistä :) nyt koitan piristää sitä ja ostaa sille erilaisia ruokia useammin :)
- kanista
kani ei saa tarpeeksi vitamiineja ruuasta mitä sille nyt syötetään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1662120Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3111803- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821258Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671170
- 251091
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972