Suomalainen syöksyi kuolemaan
44
5957
Vastaukset
- kalamies69
ei avaa, koetas uudestaan laittaa vai mikä alkuperänen osote on??
- linkki,
Finnish Man jumps to his death in South Pattaya Condo.
A suspected case of suicide now from Center Condo just off the South Pattaya Road. At 3.30am on Thursday, Police Lieutenant Chanatat from Pattaya Police Station was called to deal with a suspected suicide victim who had apparently jumped from his 5th Floor Apartment. The victim is Mr. Pentti Eerik Paunamaa aged 55 from Finland. Security Guards took Police to his apartment and an apparent suicide note in Finnish Language which mentioned that his wife was currently in prison on drugs charges and he felt very alone. Mr. Paunamaa was a keen motorbike enthusiast and was known by fellow residents at Center Condo as a quite but respectful man. Everything inside his room was packed away in suitcases suggesting the suicide was pre-meditated and was not a spontaneous act. Police are confident that a third party was not involved in his death but are awaiting forensic reports before they close the case. The Finnish Embassy in Bangkok have been informed. - nimetön..
serverit nurin jatkuvasti tuolla tai liikaa kuormaa...
tossahan joku jo postaskin uutisen. - -------------
nimetön.. kirjoitti:
serverit nurin jatkuvasti tuolla tai liikaa kuormaa...
tossahan joku jo postaskin uutisen.On siellä toinenkin suomalainen löytynyt kuolleena.
http://www.pattayacitynews.net/news_19_02_50_2.htm - Dille2010DingDong
------------- kirjoitti:
On siellä toinenkin suomalainen löytynyt kuolleena.
http://www.pattayacitynews.net/news_19_02_50_2.htmMoi, ajattelin kysyä ytimestä, josta tieto löytyy..... VARMASTI. Kun vaimo joka ei ole huora saa orgasmin, niin huutaako hän harley daavitsonia vai sinun nimeäsi? Kun hammaslääkäri puristelee lakanaa, puhuuko hän teidän yhteistä kieltä vai omaansa? Vai puhuuko vaan Ruotsia?..
Onkopoika? Onko suomalaisella tyttöystävälläsi ja thaimaalaisella ostomorsiammellasi oikeasti emättimet erilailla kiinnitetty haarukkaan??.... Niinpä... mistäpä sinä sen tietäisit, ei ole paljon Suomi pibaa irronnut?.. Aasi.
- ronskibaari
Tunsin Pentin ja käytiin yhdellä työmatkalla n 2005. Hyvin hoiti työnsä ja rehti kaveri. Valmet työnantajana aikanaan kohteli häntä epäreilusti, siitä kertoi paljon.
- Anonyymi
FREENÄ TULI SIT ARVOSTUSTA JA HYVÄT TULOT. VAIMOT VAIHTU JA .... ... KESÄLLÄ MÖKILLÄ KERTOILI SEIKKAILUISTAAN MAAILMALLA. KOVA PAIKKA AIKANAAN OLI KUN AINUT LAPSI.. POIKA KUOLI JUURI KUN 18 VUOTTA OLIS TÄYTTÄNY.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
FREENÄ TULI SIT ARVOSTUSTA JA HYVÄT TULOT. VAIMOT VAIHTU JA .... ... KESÄLLÄ MÖKILLÄ KERTOILI SEIKKAILUISTAAN MAAILMALLA. KOVA PAIKKA AIKANAAN OLI KUN AINUT LAPSI.. POIKA KUOLI JUURI KUN 18 VUOTTA OLIS TÄYTTÄNY.
Rakennusliikkeet B&K ja Haka kun tekivät rumat konkurssit ja jättivät aliurakoitsijoiden laskut maksamatta, niin silloin lähti monelta talot ja perheet. Jotkut eivät sitä kestäneet vaan päättivät elämänsä.
Tunsin monia kaiken menettäneitä yrittäjiä. Itse olin vielä niin nuori että en ollut siinä joukossa.
Haka vedätti viimeiseen asti. Lupaili eräällekin peltimiehelle että joo joo ihan just maksamme sulle puolen vuoden ajalta kertyneet miljoonalaskut, mutta sitten tulikin ilmoitus että hups me ollaan nyt konkurssissa emmekä ehtineet pelastaa kuin omistajiemme kukkarot.
Yksi kollega hirttäytyi, toinen alkoholisoitui todella pahasti ja pumppu petti Pattayalla. Kohtaloita oli useita. Itse olisin kuumakallena vienyt vastuuhenkilöt soramontulle ja vasta sitten miettinyt omaa kohtaloani. On minulta sittemmin uunotettu sellainen puoli miltsiä erilaisilla keinoilla.
T 2010 - Anonyymi
Siskonsa kuoli puoli vuotta myöhemmin 53 vuotiaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakennusliikkeet B&K ja Haka kun tekivät rumat konkurssit ja jättivät aliurakoitsijoiden laskut maksamatta, niin silloin lähti monelta talot ja perheet. Jotkut eivät sitä kestäneet vaan päättivät elämänsä.
Tunsin monia kaiken menettäneitä yrittäjiä. Itse olin vielä niin nuori että en ollut siinä joukossa.
Haka vedätti viimeiseen asti. Lupaili eräällekin peltimiehelle että joo joo ihan just maksamme sulle puolen vuoden ajalta kertyneet miljoonalaskut, mutta sitten tulikin ilmoitus että hups me ollaan nyt konkurssissa emmekä ehtineet pelastaa kuin omistajiemme kukkarot.
Yksi kollega hirttäytyi, toinen alkoholisoitui todella pahasti ja pumppu petti Pattayalla. Kohtaloita oli useita. Itse olisin kuumakallena vienyt vastuuhenkilöt soramontulle ja vasta sitten miettinyt omaa kohtaloani. On minulta sittemmin uunotettu sellainen puoli miltsiä erilaisilla keinoilla.
T 2010Uunoja uunotetaan ja uunouden tason voi määritellä uunotetusta summasta.
Kuumakalle maininnan uskon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T 20102010 tyypillinen kuumakalle ja pahimmasta päästä.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000000902021.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010 tyypillinen kuumakalle ja pahimmasta päästä.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000000902021.htmlJa pöh. Kiltimpää nallekarhua ei olekaan. Kiltti olen aina ollut ja sinisilmäisyydestä kärsinyt joskus. Hoidin vain epäoikeudenmukaisuudet ja riidat nopeasti pois kuleksimasta ja lepyin sitten samantien. Pienestä ja turhasta en ole koskaan suuttunut. Nykyään oikein mistään.
Kukaan täällä Thaimaassa ei usko että osaan edes suuttua. Lauhkea lammas. Tyttäreni sanoo maailman kilteimmäksi ja rauhalliseksi iskäksi. Pari jo nuoruudesta tuttua suomalaista asukkia ja ravintoloitsijaa varoittelee vanhasta muistista leikkisään sävyyn muita, että tämän kanssa ei sitten kannata alkaa painimaan.
Stressistä ei ole tietoakaan. Verenpaine 128 / 80, leposyke alle 50 levossa. Nukun 8 tuntia yössä heräämättä kertaakaan.
Kävin joskus nelipäiväisen vapaasukelluskurssin Koh Taolla. Siinä opetellaan enimmäkseen rentoutumista ja rauhallisuuden säilyttämistä hapen säästämiseksi. Erinomainen kurssi sellaisellekin joka ei ole itse lajista kiinnostunut. Siitä on minulle ollut apua snorklaillessa, mutta en ole lajin harrastaja.
Se "paniikki" mistä koko ajan höliset on sukeltajan pahin vihollinen. Tietoisuus siitä että pintaan meno kestää tietyn aikaa ja happi alkaa elimistöstä olla lopussa, aiheuttavat helposti hätää ja se hätä kuluttaa sitä happea moninkertaisella vauhdilla.
Rajansa kaikella ja ne omat rajat pitää tuntea. Sen verran kolhuja tässä ruhossa, tuntohäiriöitä raajoissa, väärään asentoon luutuneita luita, arpikudosta sellaisen A4:sen verran, rannekanavassa vaurio, nivelsiteet niin venyneet että polvilumpiot liikkuu rentoina sivuille 3 senttiä molempiin suuntiin, oikea käsi ei mene suoraksi, tinnitus, liikavarpaat, toisen silmän alla lievä hermovaurio, viisi leikkausta raajoissa, oikean käden nimettömän kämmenluu murtuma ei luutunut ja se pitää vielä kerran leikata joskus ja laittaa metallia sinne, polvessa on jo metallia.
Siinähän ne olennaisimmat. Pointtini on että en halua enää lisää vaurioita. Siksi en tee mitään riskirajoilla, vaan otan iisisti. Minun osaltani kaahailut ja sen sellaiset on ohi. En lähde kauas merelle uimaan enkä tarkoituksella hakeudu vaikeuksiin. Ota mallia!
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pöh. Kiltimpää nallekarhua ei olekaan. Kiltti olen aina ollut ja sinisilmäisyydestä kärsinyt joskus. Hoidin vain epäoikeudenmukaisuudet ja riidat nopeasti pois kuleksimasta ja lepyin sitten samantien. Pienestä ja turhasta en ole koskaan suuttunut. Nykyään oikein mistään.
Kukaan täällä Thaimaassa ei usko että osaan edes suuttua. Lauhkea lammas. Tyttäreni sanoo maailman kilteimmäksi ja rauhalliseksi iskäksi. Pari jo nuoruudesta tuttua suomalaista asukkia ja ravintoloitsijaa varoittelee vanhasta muistista leikkisään sävyyn muita, että tämän kanssa ei sitten kannata alkaa painimaan.
Stressistä ei ole tietoakaan. Verenpaine 128 / 80, leposyke alle 50 levossa. Nukun 8 tuntia yössä heräämättä kertaakaan.
Kävin joskus nelipäiväisen vapaasukelluskurssin Koh Taolla. Siinä opetellaan enimmäkseen rentoutumista ja rauhallisuuden säilyttämistä hapen säästämiseksi. Erinomainen kurssi sellaisellekin joka ei ole itse lajista kiinnostunut. Siitä on minulle ollut apua snorklaillessa, mutta en ole lajin harrastaja.
Se "paniikki" mistä koko ajan höliset on sukeltajan pahin vihollinen. Tietoisuus siitä että pintaan meno kestää tietyn aikaa ja happi alkaa elimistöstä olla lopussa, aiheuttavat helposti hätää ja se hätä kuluttaa sitä happea moninkertaisella vauhdilla.
Rajansa kaikella ja ne omat rajat pitää tuntea. Sen verran kolhuja tässä ruhossa, tuntohäiriöitä raajoissa, väärään asentoon luutuneita luita, arpikudosta sellaisen A4:sen verran, rannekanavassa vaurio, nivelsiteet niin venyneet että polvilumpiot liikkuu rentoina sivuille 3 senttiä molempiin suuntiin, oikea käsi ei mene suoraksi, tinnitus, liikavarpaat, toisen silmän alla lievä hermovaurio, viisi leikkausta raajoissa, oikean käden nimettömän kämmenluu murtuma ei luutunut ja se pitää vielä kerran leikata joskus ja laittaa metallia sinne, polvessa on jo metallia.
Siinähän ne olennaisimmat. Pointtini on että en halua enää lisää vaurioita. Siksi en tee mitään riskirajoilla, vaan otan iisisti. Minun osaltani kaahailut ja sen sellaiset on ohi. En lähde kauas merelle uimaan enkä tarkoituksella hakeudu vaikeuksiin. Ota mallia!
T 2010Joo noinhan se on ja havaittavissa erityisen selkeästi kirjoituksistasi......lopuksi kusen päällesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pöh. Kiltimpää nallekarhua ei olekaan. Kiltti olen aina ollut ja sinisilmäisyydestä kärsinyt joskus. Hoidin vain epäoikeudenmukaisuudet ja riidat nopeasti pois kuleksimasta ja lepyin sitten samantien. Pienestä ja turhasta en ole koskaan suuttunut. Nykyään oikein mistään.
T 2010Nyt se on ryhtyny kiltiksi nallekarhuksi, ottakaa mallia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T 2010Tämä kommentti aikaan saanee tuhat ja yksi vääneltyä kopio aloitusta ่ดำ/ีดพ้้näppäimistöltä "chiangmaissa" käsin.
- BandejaDeCobre2018
Surullinen tapaus kaiken kaikkiaan.
Mitä mahtaa kuulua leskelle? vieläkö on vankilassa. - Anonyymi
Voi sentään.
Ikävä uutinen kaikkinensa. Näitä itsemurhia sattuu ja tapahtuu muuallakin kuin Pattayalla. Niin monesti niin turhia ja niin monesti joku jää miettimään, miksi ei voinut turhaa ja ennenaikaista kuolemaa estää.
Pentti ei tuttuni ollut. En lähde edes arvailemaan sitä, kuinka musertavaa on ollut se tuska, mitä hän on ennen harkittua, viimeistä tekoaan tuntenut. Tätä ei voi kukaan muu kuin Pentti itse tietää... mutta olisipa edes joku pieni satunnainen tapahtuma, perhosen siiven isku, tuntemattoman sana, valon pilkahdus, häntä voinut auttaa.
Pyyteetön osanottoni Pentin omaisille ja tutuille.
T: PakWan- Anonyymi
Kiitos kauniista kommentistasi! Ilmiö oli tuttu silloinkin kun työttömyyden riivaamasta Suomesta lähdettiin sydän toivoa pamppaillen Ruotsiin töihin ja aloittamaan uusi elämä. Setäni päätti silloin päivänsä 36 vuotiaana Tukholmassa.
Amerikkaan 1900 luvun alkupuoliskolla lähteneille kävi useammin vähän paremmin. Ahkerat suomalaiset palkittiin työstään.
Vaikka se loukkaakin erään nimimerkin sielunmaisemaa, niin Pattaya tunnetaan yleisesti miesten paratiisina.
Tännekin tullaan suurin toivein. Jos into ja taloushallinta tai päihteiden hallinta eivät onnistu, niin voi olla surullinen loppu. Ei haluta lähteä paratiisista pois eikä tunnustaa tappiota.
Vanhan viisauden mukaan elämässä ja nyrkkeilykehässä tappiota ei julisteta jos putoat kanveesiin. Se julistetaan jos et nouse ylös.
Rakkautta ja rauhaa. T 2010 - Anonyymi
Voi sentään.
Penttiä en tuntenut, mutta aidosti toivon, että Pentin omaiset ja tutut eivät tälle palstalle erehdy tätä keskustelua lukemaan.
Jos erehtyvät, niin lyhyesti tiedoksi heille:
Täällä mitä ilmeisemmin on vain yksi (korkeintaan kaksi) mitä ilmeisemmin mielenterveydelleen tukea tarvitseva "Anonyymi". Nimimerkeiltään erikseen mainitsematon henkilö tässä yhteydessä, joka on eri arvioiden mukaan kirjoittanut noin yli 70% kaikista viesteistä tänne .... Ja.......
Voi sentään.... piilotarkoituksellisia viha- / tai törkyviestejä viesteistään on ollut noin 90%.
T: PakMaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sentään.
Penttiä en tuntenut, mutta aidosti toivon, että Pentin omaiset ja tutut eivät tälle palstalle erehdy tätä keskustelua lukemaan.
Jos erehtyvät, niin lyhyesti tiedoksi heille:
Täällä mitä ilmeisemmin on vain yksi (korkeintaan kaksi) mitä ilmeisemmin mielenterveydelleen tukea tarvitseva "Anonyymi". Nimimerkeiltään erikseen mainitsematon henkilö tässä yhteydessä, joka on eri arvioiden mukaan kirjoittanut noin yli 70% kaikista viesteistä tänne .... Ja.......
Voi sentään.... piilotarkoituksellisia viha- / tai törkyviestejä viesteistään on ollut noin 90%.
T: PakMaaHuhhuh mitä paskanjauhantaa tällaisen otsikon alla, menkää ny idiootit pätemään edes jonkun muun otsikon alle.
Rakkautta ja rauhaa voi helvettivie mitä idiootteja miesten paratiisissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huhhuh mitä paskanjauhantaa tällaisen otsikon alla, menkää ny idiootit pätemään edes jonkun muun otsikon alle.
Rakkautta ja rauhaa voi helvettivie mitä idiootteja miesten paratiisissa.Tuo rakkautta ja rauhaa tyyppi kirjoitti muusikon kuoltua ensin haukuttua miehen muistokirjoituksessaan mätäne rauhassa ja toisessa kertoo nyrkkeiltyään kusevansa päälle, sekä ruikkuavansa seinille ja uimarannan veteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kauniista kommentistasi! Ilmiö oli tuttu silloinkin kun työttömyyden riivaamasta Suomesta lähdettiin sydän toivoa pamppaillen Ruotsiin töihin ja aloittamaan uusi elämä. Setäni päätti silloin päivänsä 36 vuotiaana Tukholmassa.
Amerikkaan 1900 luvun alkupuoliskolla lähteneille kävi useammin vähän paremmin. Ahkerat suomalaiset palkittiin työstään.
Vaikka se loukkaakin erään nimimerkin sielunmaisemaa, niin Pattaya tunnetaan yleisesti miesten paratiisina.
Tännekin tullaan suurin toivein. Jos into ja taloushallinta tai päihteiden hallinta eivät onnistu, niin voi olla surullinen loppu. Ei haluta lähteä paratiisista pois eikä tunnustaa tappiota.
Vanhan viisauden mukaan elämässä ja nyrkkeilykehässä tappiota ei julisteta jos putoat kanveesiin. Se julistetaan jos et nouse ylös.
Rakkautta ja rauhaa. T 2010Morjens 2010 !
Ehdin lukematta tätä viestiäsi, mihin nyt vastaan, pari minuuttia jäljessä jo postittaa uuden kommentin.
Klo 20:00 lähettämääni kommenttiini, tai sitä seuraavaan, en halunnut sinua tai kommenttejasi tähän ketjuun, tai yleensäkään, mitenkään mihinkään liittää.
Liitän nyt. Kirjoitit tähän ketjuun jo paljon aiemmin - minun mielestäni - erittäin arvostettavasti siitä miten myrskyinen voi olla yrittävän tie.
Liiankin usein se polvilleen vie.
T: PakWan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkautta ja rauhaa. T 2010Tuo 2010 ei ole ihan kartalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo 2010 ei ole ihan kartalla.
Älä välitä. Ehkä en ole minäkään.
T: PakMaa
- Anonyymi
Pattayan suomalaisia itsemurhaajia kutsutaan "Pattaya Flying Club" jaseniksi. Kerhoon paaseen kun hyppaa trapeeksi korkealta...
Finn joins the Pattaya Flying Club
Post by Rutiger » Tue Mar 15, 2016 9:47 pm
Suspected Suicide Victim Found At Foot Of 15 Storey Building in Pattaya
on: 15 March, 2016
Image
On Tuesday morning at 10:00 am the body of Finnish National Mr. Kilvonen Unto Ilmari was found at the foot of a building in Soi Watboonkanchanaram.
Mr. Mr.Kilvonen Unto Ilmari a 78 year old native of Finland is thought to have gone up to the 10th floor of the building at Angket Pattaya, Soi Watboonkanchanaram before jumping to his death.- Anonyymi
Yltiöpositiivinen Lerssi aloitti päivänsä tällaisella pikku hupailulla. Anna kuitenkin Unton levätä rauhassa, kiitos.
Olit huolissasi ettei songkranissa riitä Pattayalle väkeä ja ettei rantakadulla ole ihmisiä.
https://www.pattayamail.com/news/songkran-comes-to-frantic-end-in-pattaya-252970
Ylihuomenna juhlistetaan Pattaya beachilla kuninkaan kruunajaisia. Pääsee uusi beach hyötykäyttöön. Itse kruunajaiset ovat Bangkokissa.
https://www.pattayamail.com/news/pattaya-to-celebrate-coronation-may-6-on-beach-253940 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yltiöpositiivinen Lerssi aloitti päivänsä tällaisella pikku hupailulla. Anna kuitenkin Unton levätä rauhassa, kiitos.
Olit huolissasi ettei songkranissa riitä Pattayalle väkeä ja ettei rantakadulla ole ihmisiä.
https://www.pattayamail.com/news/songkran-comes-to-frantic-end-in-pattaya-252970
Ylihuomenna juhlistetaan Pattaya beachilla kuninkaan kruunajaisia. Pääsee uusi beach hyötykäyttöön. Itse kruunajaiset ovat Bangkokissa.
https://www.pattayamail.com/news/pattaya-to-celebrate-coronation-may-6-on-beach-253940Niin en ole riippuvainen näistä kuvista olin itse paikkalla tuolloin 19 pv... porukkaa oli paljon mutta koko rantakatu ei ollut tukossa, niinkuin sanoin soi 6-9 oli eniten, samoin hardrock cafen edusta, sitten oli vielä yksi isompi paikka jossa oli paljon porukkaa, nimeä en muista, sain tarpeeksi vuodeksi house musiikista, joka soi helvetin kovaa... olin siellä 20 päivään asti....mutta koko rantatie ei missään vaiheessa ollut...
Kuninkaan kruunajaisia on tullut jo päiväkaupalla kaikilta tv kanavilta, vaimo halusi ostaan uuden tv juuri nyt tämän takia, voi vakuuttaa että koreat on juhlat, mutta mielestäni yhden henkilön palvonta menee överiksi, luulen että juhla löytyy hua hinistäkin, ainakin eilen kun ohi ajoin kuninkaanpuiston aluetta koristeltiin paljon, siis phetkasem roadilla...
Mitä näihin itsareihin tulee en ota niinhin mitään kantaa, itsemurha ei ole mikään hetken mielijohteesta tehty asia, vaan tekijä on harkinnut ensin kaikki muut vaihtoehdot, ja todennut olevansa seinää vasten eikä nään enään muuta vaihtoehtoa. Yleensä taustalla on mielenterveyden häiriöitä esim. depressiota, jotka pitäisi hoitaa... näin säästyisi monta henkeä, ja riski ryhmä napata jotenkin kiinni, thaimaassa ei asialle voi mitään, ja kun vielä vedetään prenkkua jatkuvasti se pahentaa tilannetta.
Minullakin on omakohtaisia kokemuksia Hakasta.
Tein sille muutamia alihankintatöitä ja ryhdyin ihmettelemään kun laskuni suoritukset alkoivat ylittää kuukauden. Soittelin perään ja sain onnekkaasti joka pennini pois.
Ei silloin kukaan voinut kuvitella että Haka tekisi konkurssin. Siihen luotettiin kuin vuoreen.
Hauskana muistona oli varastooni kulkeutunut Sokevan valmistama lattiaharja jonka varressa lukee:
- Hakan harja.- Anonyymi
Kuinka ollakaan kaikki pattayakävijät on raksamiehiä...
Kuinka ollakkaan, kun rakentaminen (mukaanluettuna maa- ja vesirakentaminen) ja siihen kiinteästi liittyvät tukityöt työllistävät suomessa noin 190 000 ihmistä (joista noin 80%:a on miehiä). Eli kyseessä on yksi suomen suurimmista ammatti-aloista / työllistäjistä etenkin miesten keskuudessa. Allekirjoittanutkin on kyseiselle alalle aikoinaan kouluttautunut ja työskennellyt, vaikka nyt päätoimisesti ihan toisella alalla viimeiset yli 10v.
Eli se että joku kertoo toimivansa/toimineensa rakennusalalla, ei pitäisi tilastojen valossa olla mikään ihmeellinen asia ja kun vielä rakennusala (aina myös talouden/rakentamisen suhdanteista riippuen) on ala missä keskiansiot nousevat ihan kohtuullisiksi ja näin ollen myös mahdollistavat matkailua.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kuinka ollakkaan, kun rakentaminen (mukaanluettuna maa- ja vesirakentaminen) ja siihen kiinteästi liittyvät tukityöt työllistävät suomessa noin 190 000 ihmistä (joista noin 80%:a on miehiä). Eli kyseessä on yksi suomen suurimmista ammatti-aloista / työllistäjistä etenkin miesten keskuudessa. Allekirjoittanutkin on kyseiselle alalle aikoinaan kouluttautunut ja työskennellyt, vaikka nyt päätoimisesti ihan toisella alalla viimeiset yli 10v.
Eli se että joku kertoo toimivansa/toimineensa rakennusalalla, ei pitäisi tilastojen valossa olla mikään ihmeellinen asia ja kun vielä rakennusala (aina myös talouden/rakentamisen suhdanteista riippuen) on ala missä keskiansiot nousevat ihan kohtuullisiksi ja näin ollen myös mahdollistavat matkailua.Rakennusalan yrittäjistä oli kyse.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Eli se että joku kertoo toimivansa/toimineensa rakennusalalla, ei pitäisi tilastojen valossa olla mikään ihmeellinen asia ja kun vielä rakennusala (aina myös talouden/rakentamisen suhdanteista riippuen) on ala missä keskiansiot nousevat ihan kohtuullisiksi ja näin ollen myös mahdollistavat matkailua.Juuri noin. Harvassa ammatissa on niin paljon "pelivaraa" kuin rakennusalan ammateissa. Kaikki tarvii raksamiestä jossakin vaiheessa elämää ja kaikki tarvii remontteja. Jokainen asuu raksamiesten rakentamissa taloissa. Kaikki infrastruktuuri on raksamiesten tekemää.
Ammattimies jos tarvii nopeasti vaikka viis tonnia ylimääräistä, ni ei muuta ku pikku sivukeikka niin se on siinä. Vaikeaa monilla muilla aloilla tehdä extraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakennusalan yrittäjistä oli kyse.
Ennenvanhaan aliurakoitsijan firmat oli mallia isä, poika ja pakettiauto. Niitä on edelleen tosi paljon niitä kahden miehen firmoja. Ketjuttaminen on ollut muodissa jo pitkään. On aliurakoitsijan aliurakoitsijaa jne. Isoilla liikkeillä ei omia miehiä juurikaan johdon lisäksi ole.
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Harvassa ammatissa on niin paljon "pelivaraa" kuin rakennusalan ammateissa. Kaikki tarvii raksamiestä jossakin vaiheessa elämää ja kaikki tarvii remontteja. Jokainen asuu raksamiesten rakentamissa taloissa. Kaikki infrastruktuuri on raksamiesten tekemää.
Ammattimies jos tarvii nopeasti vaikka viis tonnia ylimääräistä, ni ei muuta ku pikku sivukeikka niin se on siinä. Vaikeaa monilla muilla aloilla tehdä extraa.Näinhän se on. Itse tosiaan lopetin päätöimisen rakennus-alalla työskentelemisen tuossa kymmenisen vuotta sitten siirtyessani toiselle alalla, mutta kyllä siinä "lopettamisen" jälkeisinä vuosina vielä monta keittiötä ja lattiaa yms. tuli asennettua tutuille ja tutun tutuille, ennen kuin tämä nykyinen työni (osakkaana yrityksessä missä työskentelen) tuli nykyiseen tilanteeseen jossa aikaa kyseisille puuhille ei enään vain ole ja mihinkään "muutamaa tuntia enempää" kestävään tekemiseen ei ole aikaa (kuin ehkä omissa asunnoissa yms.) joka ei liity nykyiseen työhöni.
Rakennusalan kausiluonteisuus (joka etenkin maarakenuspuollella korostuu erittäin paljon) on vuosikymmeniä johtanut siihen, että tiettyinä aikoina/vuoden-aikoina töitä tehdään paljon ja pitkää päivää ja sitten toisina aikoina ollaan lomautettuina yms. ja on aikaa matkustella yms.
Ja samoin on eri työporukoilla tapana jonkun ison kohteen valmistumisen jälkeen olla pidempikin aika "lomailemassa" (kun aina nuo työkohteiden vaihdot eivät onnistu niin, että kun toinen kohde on valmis, niin toinen alkaa siitä suoraan).- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Eli se että joku kertoo toimivansa/toimineensa rakennusalalla, ei pitäisi tilastojen valossa olla mikään ihmeellinen asia ja kun vielä rakennusala (aina myös talouden/rakentamisen suhdanteista riippuen) on ala missä keskiansiot nousevat ihan kohtuullisiksi ja näin ollen myös mahdollistavat matkailua.joo varmaan noinkin, mutta taisi se olla konkurssitilastoissa kanssa ykkönen, syitä oli vamaan monia, ja eipä tuo rakentamisun taso ole häikäissyt viimeisen 30 vuoden aikana, esim. vaikka jyväskylän poliisilaitos, eli kun valmistui oli jo homeessa, ja väki joutui tekemään työnsä väistötiloissa, joka on aiheuttanut kolmelle tuntemalleni poliisille työkyvyttömyyden.
Nuo Isot pelurit pyrkivät siirtämään riskit näille isä ja poika firmoille, luottotappioina, huonoina maksuaikoina, ja ei tällä isä poika firmalla ole juurikaaan asiaan vaikuttamismahdollisuuksia, voihan se aina etsiä uuden alihankkijan tai toimeksiantajan... kyllä osaavalle töitä löytyy... - Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Eli se että joku kertoo toimivansa/toimineensa rakennusalalla, ei pitäisi tilastojen valossa olla mikään ihmeellinen asia ja kun vielä rakennusala (aina myös talouden/rakentamisen suhdanteista riippuen) on ala missä keskiansiot nousevat ihan kohtuullisiksi ja näin ollen myös mahdollistavat matkailua.Kuinka ollakkaan Santtu kommentillaan pyyhkäiseejälleen kerran jalat suustani.
T: PakMaa
- Anonyymi
Oikea termi on 'pattaya diving club', eikä liity mitenkään kansallisuuteen...
- Anonyymi
Muistan takavuosina kun tein firabelikeikkoina kylpyhuoneita.
Yhden keikan hinnalla pääsi Pattikselle pariksi viikoksi. - Anonyymi
Vuoden 2017 aikana Suomessa itsemurhan teki 824 henkilöä. Tämä on yli 30 itsemurhaa enemmän kuin edellisenä vuonna ja yli 90 enemmän kuin vuonna 2015.
Itsemurhien määrä on laskenut suhteellisen tasaisesti vuodesta 1990, jolloin Suomessa tehtiin yli 1 500 itsemurhaa. Miesten itsemurhakuolleisuus on vähentynyt enemmän kuin naisten. Miehet tekevät kuitenkin edelleen naisia huomattavasti enemmän itsemurhia. Kolme neljästä itsemurhan tehneestä oli miehiä.
https://findikaattori.fi/fi/10
90 luvun alun laman aikaan pisteltiin Suomessa melkein viiden itsarin päivävauhtia menemään. Lukemissa ei tietenkään näy ne jotka katsottiin onnettomuudeksi ja esimerkiksi alkoholimyrkytykseksi, yliannostukseksi. Eip tuo ihme ole että niitä riittää Pattayallekin saakka. - Anonyymi
Minulle oli tuo 90- luvun alku tosi rahakasta.
Paljon pukkasi pimeitä keikkoja. Ne olivat tosi rahakkaita koska niiden kulut pystyi vielä vähentämään laillisesta toiminnasta.
Rahaa oli niputtain. Ei niitä voinut pankkiin viedä ja aina piti päätä raapia minne niitä jemmailisi.
Ostin akan nimiin uuden mahtiauton, pari moottoripyörää ja kaupan.
Hieman suuremmat yrittäjät sen sijaan ajettiin kuseen ja tuhansia heistä todellakin ajautuivat itsemurhiin.- Anonyymi
Siihen aikaan sähköinen valvonta oli lapsen kengissä Suomessa verrattuna nykyiseen. Viranomaisilla ei ollut keinoja eikä valtuuksia. Tarvittiin melko raskaat syyte- epäilykset jotta tulit ratsatuksi tai edes epäillyksi.
Nykyään heillä on kaikki sähköiset keinot ja valtuudet, mutta edelleen tarvitaan melko raskaat epäilyt jotta joudut seurantaan. Minkään ehtoollisen pikku tuomion toivossa ja sakon takia ne eivät lähde edes aloittamaan tutkintaa, mutta keinot on. Rahakoirat löytää massit vaikka mistä.
Yksi tuttu työtön kaljamäen poikaporukka päätti ottaa ilon irti 1988-1989 vuosista, ja laittoivat "rakennusliikkeen" pystyyn. Yhdellä oli Opel Corsa. Kävivät rautakaupasta ostamassa vasaroita, haalarit, pari käsisahaa ja morapuukkoja.
Corsalla lähtivät sitten nelistään Helsinkiin työmaille ja sanoivat olevansa timpurifirma Lahdesta, että onkos töitä? Ja töitähän oli. Töistä maksettiin joka perjantai käteisellä suurin osa kouraan ja tuntilaskutus oli huikeaa. Jopa olemattomasta työnjohtajasta laskutettiin satoja markkoja tunnissa.
Pojilla meni lujaa ja rahaa piisasi muistaakseni vuoden verran. Sitten Corsa killahti siman vauhdittamana muutaman kerran katon kautta ympäri Mäntsälän lähettyvillä pellolle.
Pellolla istuskeli neljä nuorta miestä naamat veressä. Jollakin oli murtumia, lievää aivotäräystä, muttei pahempia vammoja. Rahaa, tyhjiä tölkkejä ja pulloja sekä työkaluja oli levinnyt autosta pellolle. Rahaa oli sen verran iso summa, että se käynnisti tutkimukset tuosta "timpuriryhmästä".
Pojat saivat pienet ehdolliset tuomiot, mutta suuret harkintaan perustuvat veromätkyt. Joku "johtaja" heistä maksoi niitä mätkyjä vielä pitkälle euroaikaan saakka.
Olen niin onnellinen että en ehtinyt niihin hulluihin vuosiin mukaan. Olisi karannut mopedi heti hanskasta.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen aikaan sähköinen valvonta oli lapsen kengissä Suomessa verrattuna nykyiseen. Viranomaisilla ei ollut keinoja eikä valtuuksia. Tarvittiin melko raskaat syyte- epäilykset jotta tulit ratsatuksi tai edes epäillyksi.
Nykyään heillä on kaikki sähköiset keinot ja valtuudet, mutta edelleen tarvitaan melko raskaat epäilyt jotta joudut seurantaan. Minkään ehtoollisen pikku tuomion toivossa ja sakon takia ne eivät lähde edes aloittamaan tutkintaa, mutta keinot on. Rahakoirat löytää massit vaikka mistä.
Yksi tuttu työtön kaljamäen poikaporukka päätti ottaa ilon irti 1988-1989 vuosista, ja laittoivat "rakennusliikkeen" pystyyn. Yhdellä oli Opel Corsa. Kävivät rautakaupasta ostamassa vasaroita, haalarit, pari käsisahaa ja morapuukkoja.
Corsalla lähtivät sitten nelistään Helsinkiin työmaille ja sanoivat olevansa timpurifirma Lahdesta, että onkos töitä? Ja töitähän oli. Töistä maksettiin joka perjantai käteisellä suurin osa kouraan ja tuntilaskutus oli huikeaa. Jopa olemattomasta työnjohtajasta laskutettiin satoja markkoja tunnissa.
Pojilla meni lujaa ja rahaa piisasi muistaakseni vuoden verran. Sitten Corsa killahti siman vauhdittamana muutaman kerran katon kautta ympäri Mäntsälän lähettyvillä pellolle.
Pellolla istuskeli neljä nuorta miestä naamat veressä. Jollakin oli murtumia, lievää aivotäräystä, muttei pahempia vammoja. Rahaa, tyhjiä tölkkejä ja pulloja sekä työkaluja oli levinnyt autosta pellolle. Rahaa oli sen verran iso summa, että se käynnisti tutkimukset tuosta "timpuriryhmästä".
Pojat saivat pienet ehdolliset tuomiot, mutta suuret harkintaan perustuvat veromätkyt. Joku "johtaja" heistä maksoi niitä mätkyjä vielä pitkälle euroaikaan saakka.
Olen niin onnellinen että en ehtinyt niihin hulluihin vuosiin mukaan. Olisi karannut mopedi heti hanskasta.
T 2010Näyttäääpi aika kultaavan muistot, mutta lienee normaalia, vuonna 1993 suomen talous romahti, jonka velkoja maksetaan vieläkin, onneksi olin silloin jo velaton pahimmillaan yhdessä yössä korot nousivat monin kertaisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T 2010Jep verottajalla on ollut vuosia erinomainen tapa valvoa yrittäjiä se on ennakkoperintäreisteriote joka on ollut käytössä vuodesta 1995 muistaakseni, sen avulla voidaan helposti keskeyttää yrityksen rahaliikenne, kun yritys yksinkertaisesti poistetaan rekisteristä, uusimpana valvonta menetelminä on tullut vielä katso ja omavero palvelut, joilla koijarit pitäisi saada kuriin... tosin suuremmat konnat on vielä vapaalla eikä heille ole edes valvontakeinoja, nimittäin pankit...
T:NumBall
- Anonyymi
Laitan talon pystyyn Thaimaahan ja etsiskelen suomalaisia pystyttäjiä jotta saa mitä tilaa.
Löytyykö täältä ?
Tereveisin
Pakmen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun357082- 833656
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823255Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3352989- 462403
- 552257
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251560- 561485
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui311454Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi221426