Olen jo pitkään miettinyt ev.lut. kirkkoon liittymistä. Toisaalta luettuani näitä väittelyitä ja toisten syyttelyä, alkaa tuntua siltä ettei sekään taida olla oikea vaihtoehto. Olen toisen polven helluntailainen, mutta en koe sitä omaksi paikakseni monesta syystä.
En ole elämäntilanteestani johtuen (pieni lapsi) käynyt aikoihin kirkon tilaisuuksissa, mutta mielelläni mukaan tulisin katsastamaan ilmapiiriä.
Se mikä luterilaisessa kirkossa on mielestäni hyvää, on armon riittävyys. Se, että voi tulla ihan omana itsenään, eikä kukaan pohdi onkohan tuo nyt varmasti uskossa. Tässä ilmeisesti olen oikeassa? Toisekseen pidän luterilaista Jumalanpalvelusta ennemmän oman "makuni" mukaisena ja arvostan sitä tunnelmaa. Siis sitä, että voi hiljentyä ja rauhoittua Jumalan edessä ilman mitään vaatimuksia. Vapaissa suunnissa "arvostetaan" enemmän sellasta messuamista, mistä minä en henk.koht pidä.
Kolmas asia on se, että luterilaisen kirkon papit ovat saaneet tehtäväänsä koulutuksen. Vapaissa suunnissa olen valitettavan usein törmännyt saarnamiehiin, joiden elämä on aivan muuta kuin mitä he itse saarnaavat. Suoraan sanottuna joukossa on monia huijareita, jotka rahastavat mahtipontisilla kertomuksilla ja pelottelemalla ihmisiä..
No se sitten, mikä mietityttää, on tämä kasteasia. Siitä en pääse yli enkä ympäri. Olen itse saanut ns. aikuiskasteen, jos sitä nyt siksi voi sanoa 10-vuotiaana saadusta kasteesta. Lapsemme ei ole saanut kastetta, enkä haluaisi häntä kastattaa. Olen sitä mieltä, että todellakin ensin pitää uskoa ja sitten vasta voi ottaa kasteen. Monia asioita olen helluntaiopista kyseenalaistanut, mutta raamatusta en millään löydä pohjaa lapsikasteelle. Mielestäni lapsen pitää saada itse päättää, haluaako hän liittyä kirkkoon ja ottaa kasteen. Esim. jos hän haluaa käydä rippikoulun ja konfirmaation, niin eikö kastetta voisi saada vasta silloin? Onko siis luterilaisessa kirkossa mahdollista, että isä ja äiti liittyvät mutta lapset eivät??
Tässä näitä pohdintoja. Mielelläni kuulisin perusteltuja mielipiteitä asiasta.
Liittyäkö ev.lut. kirkkoon...?
90
2055
Vastaukset
- pohdiskelija
kasteesta.
Matt.28:18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
ihan sanasta sanaan niin tässä on ensin kehotus kastaa ja sitten opettaa. Siis kaste ensin ja sitten opetus. Tämäkin on raamatun sanaa jota ei voi kumota.
Satuit kirjottamaan samalla nimimerkillä, vaan haitanneeko tuo.- alkup.k
Anteeksi nimimerkin ryöstö!
Miten sitten kun raamatussa sanotaa, että joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. (Tarkkaa lainausta raamatun kohdasta en laita, kun en jaksa hakea raamattua ja toden.näköisesti jokainen tuon kohdan on jo kuullut perusteluna asialle.) Miten lapsi voisi uskoa? Lapsi on viaton ja on aivan taatusti taivaskelpoinen ilman kastettakin. Siinä vaiheessa kun ymmärrys astuu peliin niin tuo viattomuus katoaa. Siinä vaiheessa ihminen alkaa tarvitsemaan Jumalan armoa ja voi tulla henk.koht. uskoon. Tämän jälkeen hänet voidaan kastaa.
Tästä asiasta lienee turhaa vääntää kättä, kun puolensa valinneet ovat tosiaan puolensa valinneet! Asiasta tuntuu täällä palstoilla olevan niin paljon jo vääntöä ja siihen tuskin ratkaisua koskaan löytyykään.
Mielipiteeni kasteesta on edelleen sama, mutta onko siis edes käytännössä mahdollista tuo mitä kysyin lasten kastamattomuudesta vanhempien liittyessä seurakuntaan? - Tarkennusta ja korjausta
sama asia:
A. Saarisalon (itämaisten kielten professori, tunnettu Raamatun sanakirjan tekijä, arkeologi)
" 19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä olen teille käskenyt. Katso, Minä olen kanssanne joka päivä mailmanajan täyttymykseen asti."
BIBLIA (LESTADIOLAISILLA KÄYTÖSSÄ)
"19. Menkäät siis ja opettakaat* kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, 20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!"
KING JAMES:
"19. Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
20. Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen. "
T.KOILO,SUURI ILOSANOMA: (Uuden Testamentin hyvä käännös):
" - Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19,Menkää siis ja tehkää kaikkia kansoja opetuslapsiksi. Kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20, ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille säätänyt. --"
(Dr. Martin Luthers):
" 19 Darum gehet hin und lehret alle Völker und taufet sie im Namen des Vaters und des Sohnes und des heiligen Geistes,
20 und lehret sie halten alles, was ---"
Minulla ei ole käytettävissä venäläisiä fontteja, mutta tekstin sanajärjestys on siinä myös noin. Lapsikasteen puoltajat ovat saaneet moniin uudemåpiin käännöksiin omt 'pukinsorkkansa', joten älä tee tuollaisia johtopäätöksiä, kuin kirjoitit. - alohaopla
alkup.k kirjoitti:
Anteeksi nimimerkin ryöstö!
Miten sitten kun raamatussa sanotaa, että joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. (Tarkkaa lainausta raamatun kohdasta en laita, kun en jaksa hakea raamattua ja toden.näköisesti jokainen tuon kohdan on jo kuullut perusteluna asialle.) Miten lapsi voisi uskoa? Lapsi on viaton ja on aivan taatusti taivaskelpoinen ilman kastettakin. Siinä vaiheessa kun ymmärrys astuu peliin niin tuo viattomuus katoaa. Siinä vaiheessa ihminen alkaa tarvitsemaan Jumalan armoa ja voi tulla henk.koht. uskoon. Tämän jälkeen hänet voidaan kastaa.
Tästä asiasta lienee turhaa vääntää kättä, kun puolensa valinneet ovat tosiaan puolensa valinneet! Asiasta tuntuu täällä palstoilla olevan niin paljon jo vääntöä ja siihen tuskin ratkaisua koskaan löytyykään.
Mielipiteeni kasteesta on edelleen sama, mutta onko siis edes käytännössä mahdollista tuo mitä kysyin lasten kastamattomuudesta vanhempien liittyessä seurakuntaan?Ei ole ristiriitaa, sillä toinen lähetyskäsky vastaa kysymyksen, että ketkä on kastettava ja toinen lähetyskäsky vastaa kysymyksen, että petkä pelastuvat.
Kun lukee tarkasti sana sanalta, niin saattaapi kyseiset painopisteet huomata. - alohaopla
Tarkennusta ja korjausta kirjoitti:
sama asia:
A. Saarisalon (itämaisten kielten professori, tunnettu Raamatun sanakirjan tekijä, arkeologi)
" 19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä olen teille käskenyt. Katso, Minä olen kanssanne joka päivä mailmanajan täyttymykseen asti."
BIBLIA (LESTADIOLAISILLA KÄYTÖSSÄ)
"19. Menkäät siis ja opettakaat* kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, 20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!"
KING JAMES:
"19. Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
20. Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen. "
T.KOILO,SUURI ILOSANOMA: (Uuden Testamentin hyvä käännös):
" - Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19,Menkää siis ja tehkää kaikkia kansoja opetuslapsiksi. Kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20, ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille säätänyt. --"
(Dr. Martin Luthers):
" 19 Darum gehet hin und lehret alle Völker und taufet sie im Namen des Vaters und des Sohnes und des heiligen Geistes,
20 und lehret sie halten alles, was ---"
Minulla ei ole käytettävissä venäläisiä fontteja, mutta tekstin sanajärjestys on siinä myös noin. Lapsikasteen puoltajat ovat saaneet moniin uudemåpiin käännöksiin omt 'pukinsorkkansa', joten älä tee tuollaisia johtopäätöksiä, kuin kirjoitit.Kun näytät olevan asiantuntija, niin voisitko sanoa asian alkutekstin mukaisesti, niin siis miten se käännetäänkään?
- on todennäköisesti
alkup.k kirjoitti:
Anteeksi nimimerkin ryöstö!
Miten sitten kun raamatussa sanotaa, että joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. (Tarkkaa lainausta raamatun kohdasta en laita, kun en jaksa hakea raamattua ja toden.näköisesti jokainen tuon kohdan on jo kuullut perusteluna asialle.) Miten lapsi voisi uskoa? Lapsi on viaton ja on aivan taatusti taivaskelpoinen ilman kastettakin. Siinä vaiheessa kun ymmärrys astuu peliin niin tuo viattomuus katoaa. Siinä vaiheessa ihminen alkaa tarvitsemaan Jumalan armoa ja voi tulla henk.koht. uskoon. Tämän jälkeen hänet voidaan kastaa.
Tästä asiasta lienee turhaa vääntää kättä, kun puolensa valinneet ovat tosiaan puolensa valinneet! Asiasta tuntuu täällä palstoilla olevan niin paljon jo vääntöä ja siihen tuskin ratkaisua koskaan löytyykään.
Mielipiteeni kasteesta on edelleen sama, mutta onko siis edes käytännössä mahdollista tuo mitä kysyin lasten kastamattomuudesta vanhempien liittyessä seurakuntaan?epäperäinen. Katso uudesta Raamatun käännöksestä selitys asialle. Sinuna miettisin asioita perinpohjaisesti ja selvittelisin etenkin tuota kastekysymystä.
Luterilaisessa kirkossa on hyvää sen kattavuus. Jokaisessa maamme kunnassa on taatusti evlut kirkko. Hyvää on myös voimakas kansanopetus ja diakoniatyö. - tarkennusta
alohaopla kirjoitti:
Kun näytät olevan asiantuntija, niin voisitko sanoa asian alkutekstin mukaisesti, niin siis miten se käännetäänkään?
jo kauan sitten vastannut. Ja monin eri todistein, mitkä mielestäni antavat kyllä selvästi ymmärtää, että apostolien aikana kastettiin AIVAN VARMASTI USKOON TULLEITA. Ja saarna edelsi AINA uskon syntymistä ja sitten seurasi kaste. Järjestyshän on Raamatussa ihan selvä. - Eikä sieltä vauvojen kastamista löydy edes alkukielen mukaan. Jos sinulla on NOVUM, niin katso siitä ne kaikki kastetta koskevat paikat: ei pitäisi olla epäselvää.
- alohaopla
tarkennusta kirjoitti:
jo kauan sitten vastannut. Ja monin eri todistein, mitkä mielestäni antavat kyllä selvästi ymmärtää, että apostolien aikana kastettiin AIVAN VARMASTI USKOON TULLEITA. Ja saarna edelsi AINA uskon syntymistä ja sitten seurasi kaste. Järjestyshän on Raamatussa ihan selvä. - Eikä sieltä vauvojen kastamista löydy edes alkukielen mukaan. Jos sinulla on NOVUM, niin katso siitä ne kaikki kastetta koskevat paikat: ei pitäisi olla epäselvää.
Siis käsityksesi mukaan lapset eivät kuuluu kaikkiin, lapsi ei ole edes joku tai luotu tai kuulu perhekuntaan. Niinkö tosiaan? Siis käsityksesikö mukaan lapset eivät voi uskoa, kun eivät muka ymmärrä. Miten lapset ovat uskon esikuva, elleivät uskokaan ja miksi sitten Jeesus todisti lasten uskovan? Lapsetko pelastuvat ilman uskoa? Tuleeko ihminen vasta sitten syntiseksi, kun tajuaa ja ymmärtää sen?
Jos lapset pelastuvat KUITENKIN JEESUKSEN TYÖN TÄHDEN, niin on kysyttävä, että miksi lasten puolesta Jeesuksenkin piti kuolla, jos ovat luonnostaan pyhiä? Tarvitseeko terveet parantajaa - eikö sairaat? Kuoliko Jeesus ylipäätään pyhien edestä - eikö syntisten edestä. No mutta miksi lapset kuitenkin kuolevat, jos puolestaan ovat pyhiä. Olikos se kuolema synnin palkka, vai oliko se pyhyyden palkka? Onko se Johanneksen parannuksen kaste voimassa kuitenkin, vaikka Johannes itse totesi sen päättyvän ja ihmiset osoittautuivat KYYKÄÄRMEEN SIKIÖIKSI Jeesusta lukuun ottamatta, joka täytti ainoana kaiken vanhurskauden.
Millä tavalla Jeesuksen ottama kaste Johannekselta on esimerkki sinulle kasteesta? - tarkennuksia
alohaopla kirjoitti:
Siis käsityksesi mukaan lapset eivät kuuluu kaikkiin, lapsi ei ole edes joku tai luotu tai kuulu perhekuntaan. Niinkö tosiaan? Siis käsityksesikö mukaan lapset eivät voi uskoa, kun eivät muka ymmärrä. Miten lapset ovat uskon esikuva, elleivät uskokaan ja miksi sitten Jeesus todisti lasten uskovan? Lapsetko pelastuvat ilman uskoa? Tuleeko ihminen vasta sitten syntiseksi, kun tajuaa ja ymmärtää sen?
Jos lapset pelastuvat KUITENKIN JEESUKSEN TYÖN TÄHDEN, niin on kysyttävä, että miksi lasten puolesta Jeesuksenkin piti kuolla, jos ovat luonnostaan pyhiä? Tarvitseeko terveet parantajaa - eikö sairaat? Kuoliko Jeesus ylipäätään pyhien edestä - eikö syntisten edestä. No mutta miksi lapset kuitenkin kuolevat, jos puolestaan ovat pyhiä. Olikos se kuolema synnin palkka, vai oliko se pyhyyden palkka? Onko se Johanneksen parannuksen kaste voimassa kuitenkin, vaikka Johannes itse totesi sen päättyvän ja ihmiset osoittautuivat KYYKÄÄRMEEN SIKIÖIKSI Jeesusta lukuun ottamatta, joka täytti ainoana kaiken vanhurskauden.
Millä tavalla Jeesuksen ottama kaste Johannekselta on esimerkki sinulle kasteesta?siihen 'kilvoittelijan' kysymykseen,vaikka sitä on sinulta toistuvasti pyydetty. Missä jakeessa vauvanpäänvalelu saa siis mielestäsi "kaste"-merkityksen?
Äläkä vääristele jatkuvasti sanojani! Yritä nyt jo vihdoin tajuta se, olet kuin riitaisa pikkupoika, joka inttää vastaan aina vain periaatteesta.
Vastaan vielä kuitenkin, vaikka ymmärrän, ettet sinä kykene sitä tajuamaan, että toisillakin voi olla ymmärrystä ja NÖYRYYTTÄ SINUA ENEMMÄN:
- Lapset (imeväiset vauvaikäiset, varhaisnuoret, nuoret, aikuiset lapset - "teille ja teidän lapsillenne" - sellaisia on minullakin) kuuluvat kaikkiin, mutta kaikki lapset eivät ole vauvoja KOKO IKÄÄNSÄ.
- Kun lapsi tulee siihen ikään että alkaa ymmärtää, mitä hänelle puhutaan, voi hän uskoa. Toiset kehittyvät nopeammin kuin toiset. ONKO SINULLA LAINKAAN LAPSIA, kun et tuota ymmärrä - edes lukemiesi tekstien perusteella?
- "Sallikaa LASTEN TULLA" tarkoittaa, että kyseessä olivat ymmärtävät ja itse liikkuvat lapset. Vanhemmat (ehkä isät) toivat heidät pitkienkin matkojen päästä kuulemaan Jeesusta. Olivat ymmärrysiässä ja kykenivät kuulemaan ja uskomaan.
- Eivät ymmärrysiässä olevat pahuuksia tekevät lapset pelastu ilman parannuksentekoa, vaikka heidät pikkuvauvoina olisi valeltukin pään päältä. Mutta JUURI NE VAUVAT, joita lut.kirkko valelee, eivät pelastuakseen sellaista tarvitsisi. Nyt kun se heille tehdään, heistä tulee niitä 'helvetin lapsia', jotka luottavat siihen "kasteeseensa" ja ovat heti synnissä tiukasti kiinni, kun siihen kykenevät. Sanovat, ettei heidän tarvitse mitään välittää, sillä "lapsena kastettu". Prosessi vaikuttaa uskoontuloon, kuin rokote tautia vastaan - ei tule!
- Kun ihminen tajuaa syntisyytensä ja TUNNUSTAA SEN, on edellytykset ottaa Jeesus vastaan Pelastajana.
Väännän taas RAUTALANGASTA sinulle:
- Lapset kasvavat aikuisiksi ja tekevät syntiä, jolloin Jeesuksen tarjoama sovintouhri ristillä on heille pelastus, kunhan tulevat mielenmuutokseen (=tehdä parannus). Vauva ei ole muutamaan vuoteen vastuussa synninteosta, sillä hän ei sitä tee. Te RAAKALAISET PANETTE VAUVAN NISKAAN AADAMIN JA EEVAN SYNNIT: HÄVETKÄÄ!
- Jeesus sanoi juuri TEIDÄN KALTAISILLENNE FARISEUKSILLE sopivan vertauksen: olette niin terveitä, ettette tarvitse parantajaa. Pietari sanoi: "tehkää parannus!" ja tarkoitti sitä, mitä sitten tapahtui. Sanoi sen syntisille ihmisille kuten Jeesuskin, eikä vauvoille.
- Jumalan säätämys on, että "ynnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä", joten tämä liha, mikä on syntiä tehnyt (ALPO ja 'TARKENNUKSIA'), on kuoleva.
- Pyhitys alkaa siitä, kun otamme Jeesuksen sovitustyön vastaan, eli hyväksymme Hänet syntiemme sovittajana. Sitä tarkoittaa Raamatussa parannuksen tekeminen. Me luovumme synnistä ja pyrimme sitä karttamaan. Äläkä yritä sanoa, ettemme pysty siihen. Murha esim. on synti, ja murhaaja esim. vankilassa uskoon tultuaan ei enää vapauduttuaan uutta murhaa tee. Eikä vältämättä uskoon tulematonkaan niin tee. Samoin on muiden syntien laita. Huorintekijät ja varkaat ja murhaajat, homot ja muut sellaiset "eivät peri Jumalan valtakuntaa".
- Johannes kastoi samaan aikaan kuin Jeesuksen toiminta oli alkanut ja Johannes todisti Hänestä loistavasti oikein. Eikä kastanut Johanneksen nimeen, vaan puheidensa mukaan uskoisin sen Messiaan nimeen, jota kansa oli odottanut ja joka oli jo heidän keskuudessaan. Hän käski kansaa tekemään parannuksen, samoin kuin Pietari sitten 'ensimmäisenä helluntaipäivänä'. Ja Pietarin saarnan jälkeen ihmiset, USKOONTULLEET, kastettiin 'JEESUKSEN MESSIAAN NIMEEN' (Messias on sama asia kuin Kristus).
- Olivatko Jeesuksen apostolit *kyykäärmeen sikiöitä'? Ovatko Jeesuksen vastaanottaneet sellaisia (tietenkin 'kilvoituksessa' on sitä mielestäsi, sanojenne mukaan 'uudestikastajat'). Heitä olivat Johanneksen mukaan ne 'kirjanoppineet ja fariseukset' sillä Johannes tunsi heissä vaikuttavan hengen.
- Johannes ei sanonut sen päättyvän, vaan jatkuvan, mutta eri tavalla: "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."
En käy sitä enempää sinulle selittämään, SE ASIA on vaikea sellaisen ymmärtää, joka ei ole henkikastetta kokenut. Eikä sitä ole tarpeen selittää sellaiselle, joka ON SEN KOKENUT.
- Se ei kelpaa minulle esimerkiksi sisältönsä puolesta, sillä Jeesus oli synnitön ja vanhurskas, - minä en sitä ole, paitsi Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen vuoksi. Mutta:
"Room.5:1. Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
2. Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. " - Ymmärrätkö tuon?
Tässä ne vastaukset kysymyksiisi, enkä niissä löydä mitään merkkiä vauvavalelusta tai ristinmerkeistä. Mutta niihin löytyy kyllä alkuperä paljon kauempaa jo, kuin Lutherin tai paavin kirkosta. Se tuli Babylonista alkaneen Semiramis - Nimrod - Tammus - Baal - palvonnan kautta. Egyptissä se oli Iisis - Horus - Seeb -kulttina. Se saastutti kaikki Välimeren reunavaltiot, Palestiinan alue mukaanlukien omilla uskonnollisilla menoillaan, joista voimme lukea Raamatusta, historiasta ym. Bishopin (muistaakseni) engl. KAKSI BABYLONIA on hyvä lähdekirja. On siitä myös suomeksi useita lähdeteoksia; olen niitä lukenut joitakin. Kat. kirkko otti sieltä Baalinpalvontaan kuuluvat lapsiuhrimenot käyttöön, vain ympäten ne eri muotoon. Eukaristiat ja hostiat sun muut menot ovat saaneet pohjansa egyptiläisistä menoista öylättikirjaimineen. Lue itse jos kiinnostaa, mutta sieltä ne teidän juurenne löytyvät. - alohaopla
tarkennuksia kirjoitti:
siihen 'kilvoittelijan' kysymykseen,vaikka sitä on sinulta toistuvasti pyydetty. Missä jakeessa vauvanpäänvalelu saa siis mielestäsi "kaste"-merkityksen?
Äläkä vääristele jatkuvasti sanojani! Yritä nyt jo vihdoin tajuta se, olet kuin riitaisa pikkupoika, joka inttää vastaan aina vain periaatteesta.
Vastaan vielä kuitenkin, vaikka ymmärrän, ettet sinä kykene sitä tajuamaan, että toisillakin voi olla ymmärrystä ja NÖYRYYTTÄ SINUA ENEMMÄN:
- Lapset (imeväiset vauvaikäiset, varhaisnuoret, nuoret, aikuiset lapset - "teille ja teidän lapsillenne" - sellaisia on minullakin) kuuluvat kaikkiin, mutta kaikki lapset eivät ole vauvoja KOKO IKÄÄNSÄ.
- Kun lapsi tulee siihen ikään että alkaa ymmärtää, mitä hänelle puhutaan, voi hän uskoa. Toiset kehittyvät nopeammin kuin toiset. ONKO SINULLA LAINKAAN LAPSIA, kun et tuota ymmärrä - edes lukemiesi tekstien perusteella?
- "Sallikaa LASTEN TULLA" tarkoittaa, että kyseessä olivat ymmärtävät ja itse liikkuvat lapset. Vanhemmat (ehkä isät) toivat heidät pitkienkin matkojen päästä kuulemaan Jeesusta. Olivat ymmärrysiässä ja kykenivät kuulemaan ja uskomaan.
- Eivät ymmärrysiässä olevat pahuuksia tekevät lapset pelastu ilman parannuksentekoa, vaikka heidät pikkuvauvoina olisi valeltukin pään päältä. Mutta JUURI NE VAUVAT, joita lut.kirkko valelee, eivät pelastuakseen sellaista tarvitsisi. Nyt kun se heille tehdään, heistä tulee niitä 'helvetin lapsia', jotka luottavat siihen "kasteeseensa" ja ovat heti synnissä tiukasti kiinni, kun siihen kykenevät. Sanovat, ettei heidän tarvitse mitään välittää, sillä "lapsena kastettu". Prosessi vaikuttaa uskoontuloon, kuin rokote tautia vastaan - ei tule!
- Kun ihminen tajuaa syntisyytensä ja TUNNUSTAA SEN, on edellytykset ottaa Jeesus vastaan Pelastajana.
Väännän taas RAUTALANGASTA sinulle:
- Lapset kasvavat aikuisiksi ja tekevät syntiä, jolloin Jeesuksen tarjoama sovintouhri ristillä on heille pelastus, kunhan tulevat mielenmuutokseen (=tehdä parannus). Vauva ei ole muutamaan vuoteen vastuussa synninteosta, sillä hän ei sitä tee. Te RAAKALAISET PANETTE VAUVAN NISKAAN AADAMIN JA EEVAN SYNNIT: HÄVETKÄÄ!
- Jeesus sanoi juuri TEIDÄN KALTAISILLENNE FARISEUKSILLE sopivan vertauksen: olette niin terveitä, ettette tarvitse parantajaa. Pietari sanoi: "tehkää parannus!" ja tarkoitti sitä, mitä sitten tapahtui. Sanoi sen syntisille ihmisille kuten Jeesuskin, eikä vauvoille.
- Jumalan säätämys on, että "ynnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä", joten tämä liha, mikä on syntiä tehnyt (ALPO ja 'TARKENNUKSIA'), on kuoleva.
- Pyhitys alkaa siitä, kun otamme Jeesuksen sovitustyön vastaan, eli hyväksymme Hänet syntiemme sovittajana. Sitä tarkoittaa Raamatussa parannuksen tekeminen. Me luovumme synnistä ja pyrimme sitä karttamaan. Äläkä yritä sanoa, ettemme pysty siihen. Murha esim. on synti, ja murhaaja esim. vankilassa uskoon tultuaan ei enää vapauduttuaan uutta murhaa tee. Eikä vältämättä uskoon tulematonkaan niin tee. Samoin on muiden syntien laita. Huorintekijät ja varkaat ja murhaajat, homot ja muut sellaiset "eivät peri Jumalan valtakuntaa".
- Johannes kastoi samaan aikaan kuin Jeesuksen toiminta oli alkanut ja Johannes todisti Hänestä loistavasti oikein. Eikä kastanut Johanneksen nimeen, vaan puheidensa mukaan uskoisin sen Messiaan nimeen, jota kansa oli odottanut ja joka oli jo heidän keskuudessaan. Hän käski kansaa tekemään parannuksen, samoin kuin Pietari sitten 'ensimmäisenä helluntaipäivänä'. Ja Pietarin saarnan jälkeen ihmiset, USKOONTULLEET, kastettiin 'JEESUKSEN MESSIAAN NIMEEN' (Messias on sama asia kuin Kristus).
- Olivatko Jeesuksen apostolit *kyykäärmeen sikiöitä'? Ovatko Jeesuksen vastaanottaneet sellaisia (tietenkin 'kilvoituksessa' on sitä mielestäsi, sanojenne mukaan 'uudestikastajat'). Heitä olivat Johanneksen mukaan ne 'kirjanoppineet ja fariseukset' sillä Johannes tunsi heissä vaikuttavan hengen.
- Johannes ei sanonut sen päättyvän, vaan jatkuvan, mutta eri tavalla: "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."
En käy sitä enempää sinulle selittämään, SE ASIA on vaikea sellaisen ymmärtää, joka ei ole henkikastetta kokenut. Eikä sitä ole tarpeen selittää sellaiselle, joka ON SEN KOKENUT.
- Se ei kelpaa minulle esimerkiksi sisältönsä puolesta, sillä Jeesus oli synnitön ja vanhurskas, - minä en sitä ole, paitsi Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen vuoksi. Mutta:
"Room.5:1. Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
2. Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. " - Ymmärrätkö tuon?
Tässä ne vastaukset kysymyksiisi, enkä niissä löydä mitään merkkiä vauvavalelusta tai ristinmerkeistä. Mutta niihin löytyy kyllä alkuperä paljon kauempaa jo, kuin Lutherin tai paavin kirkosta. Se tuli Babylonista alkaneen Semiramis - Nimrod - Tammus - Baal - palvonnan kautta. Egyptissä se oli Iisis - Horus - Seeb -kulttina. Se saastutti kaikki Välimeren reunavaltiot, Palestiinan alue mukaanlukien omilla uskonnollisilla menoillaan, joista voimme lukea Raamatusta, historiasta ym. Bishopin (muistaakseni) engl. KAKSI BABYLONIA on hyvä lähdekirja. On siitä myös suomeksi useita lähdeteoksia; olen niitä lukenut joitakin. Kat. kirkko otti sieltä Baalinpalvontaan kuuluvat lapsiuhrimenot käyttöön, vain ympäten ne eri muotoon. Eukaristiat ja hostiat sun muut menot ovat saaneet pohjansa egyptiläisistä menoista öylättikirjaimineen. Lue itse jos kiinnostaa, mutta sieltä ne teidän juurenne löytyvät.Olen vastannut, mutta Te olette vastaukselle kuurot. KAIKKIA KOSKEVA lähetyskäsky ei ole ikäporrastettu.
Universaalin, Jeesuksen asettaman lähetyskäskyn hylkääjät päättelevät järjellään Raamatun vastaisia ja HYÖKÄÄVÄT LAPSIA VASTAAN JA SULKEVAT LAPSET KASTEEN LIITON ULKOPUOLELLE. Kysynkin, etteivätkö lapset ole mielestänne oikeutetut pääsemään kasteen armoliittoon, Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta osalliseksi ja eikö siten heille saa suoda uudestisyntymisen peson vedestä ja Hengestä? VASTAATTE JA OLETTEKIN JO VASTANNEET SATOJA KERTOJA RAAMATUN VASTAISESTI, EIVÄT LAPSET YMMÄRRÄ JA USKO JA KASTE EI SISÄLLY EVANKELIUMIIN, vaan on kuuliaisuuden ensiaskel. Näin olette jo Raamatun todistuksen jalkoihinne polkeneet ja hylänneet Jeesuksenkin todistuksen. TEHKÄÄ VAIN PYHITYKSEN ENSIASKELEITANNE JA LUULKAA VAAN, ETTEI TEISSÄ PERISYNTI OLE ASUNUT SIKIÄMISESTÄ ALKAEN JA EDELLEEN KUOLEMAAN SAAKKA ASU. Minä olen Raamatun todistuksen mukaisesti LIHASTA, MIEHEN TAHDOSTA AADAMILLISESSA TURMELUKSESSA SIINNYT JA SYNTYNYT. KUINKA USKALLATTE OMISSA LUULOISSANNE ITSENNE PITÄÄ TURMELUKSESTA VAPAANA. OLETTE NYT SYNERGISMIN HARHAAN JOHTAMAT. ILMEISETI LUULETTE ELÄVÄNNE PARATIISISSA OMIEN RATKAISUJENNE TURVIN.
Pyhityskristillisten tulee kieltää oppinsa pönkittämiseksi Johannes Kastajan LAUSUNTO: Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? Luuk. 3:7 - Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Olen vastannut, mutta Te olette vastaukselle kuurot. KAIKKIA KOSKEVA lähetyskäsky ei ole ikäporrastettu.
Universaalin, Jeesuksen asettaman lähetyskäskyn hylkääjät päättelevät järjellään Raamatun vastaisia ja HYÖKÄÄVÄT LAPSIA VASTAAN JA SULKEVAT LAPSET KASTEEN LIITON ULKOPUOLELLE. Kysynkin, etteivätkö lapset ole mielestänne oikeutetut pääsemään kasteen armoliittoon, Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta osalliseksi ja eikö siten heille saa suoda uudestisyntymisen peson vedestä ja Hengestä? VASTAATTE JA OLETTEKIN JO VASTANNEET SATOJA KERTOJA RAAMATUN VASTAISESTI, EIVÄT LAPSET YMMÄRRÄ JA USKO JA KASTE EI SISÄLLY EVANKELIUMIIN, vaan on kuuliaisuuden ensiaskel. Näin olette jo Raamatun todistuksen jalkoihinne polkeneet ja hylänneet Jeesuksenkin todistuksen. TEHKÄÄ VAIN PYHITYKSEN ENSIASKELEITANNE JA LUULKAA VAAN, ETTEI TEISSÄ PERISYNTI OLE ASUNUT SIKIÄMISESTÄ ALKAEN JA EDELLEEN KUOLEMAAN SAAKKA ASU. Minä olen Raamatun todistuksen mukaisesti LIHASTA, MIEHEN TAHDOSTA AADAMILLISESSA TURMELUKSESSA SIINNYT JA SYNTYNYT. KUINKA USKALLATTE OMISSA LUULOISSANNE ITSENNE PITÄÄ TURMELUKSESTA VAPAANA. OLETTE NYT SYNERGISMIN HARHAAN JOHTAMAT. ILMEISETI LUULETTE ELÄVÄNNE PARATIISISSA OMIEN RATKAISUJENNE TURVIN.
Pyhityskristillisten tulee kieltää oppinsa pönkittämiseksi Johannes Kastajan LAUSUNTO: Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? Luuk. 3:7Taasko aloahopla vaahtoaa tuota ratkaisun tekoa vastaan, vaikka hän tuossa edellisellä sivulla kirjoitti:
(Siis tarkoitatko, että menen kastamaan kristityiksi ei kristittyjä, ilman että he kääntyvät. Niinkö tosiaan tarkoitat. On siis kyse lähetystilanteesta ja uskovista perheistä vähän eri tilanteessa.) "
Lähetyskentillä ihmisen pitää kääntyä, eli uskoa,
mutta täällä Suomessa ei.
Muutatko mielipidettäsi joka toinen päivä???
Miksi se kaste ei tehoa lähetyskentillä ei-kris-
tittyihin vaan heidän tulee ensin kääntyä?
Teillä ON KAKSI ERILAISTA KASTEOPPIA!
Taas vetoat tuohoon VÄÄRÄÄN KÄÄNÖKSEEN, Matt 28:
19, joka on sinullekin osoitettu monta kertaa
vääräksi. Etkö todella haluakkaan muuttaa vää-
rää käsitystäsi? Mitä sinä siinä menetät, jos
uskot, kuten Raamattu opettaa. Oikea käännös on:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetus
lapsikseni: kastakaa heitä ( opetuslapsia ) Isän
ja Pojan jaPyhän-Hengen nimeen ja opettakaa heitä
noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt
teidän noudattaa."
Kun tämä jae on käännetty näin kaikissa muissa
Raamatun käännöksissä, niin pelkäätkö menettäväsi
kasvosi, jos muutat mielipidettäsi. Olethan vuo-
si vaahdonnut tuon väärän käännöksen puolesta,jo-
ten ymmärrän, että se ottaa koville. Mutta eikö
TOTUUS OLE sinulle tärkeää, vai haluatko roikkua
tuossa väärässä käännöksessä loppuun asti, vaikka
henki menisi?
No, kokemuksesta tiedän, että sinä et välitä to-
tuudesta, vaan tärkeintä sinulle on säilyttää
tunnustuskirjoista omaksumasi käsitys.
Ettehän tekään kasta kaikkia:
Kirkkoon kuulumattomien vanhempien lapset eivät
saa kastetta vaikka toinen vanhemmista niin ha-
luaisi. Eikö lähetyskäsky koskekkaan kaikkia?
Kirkoo määrää, kuka saa olla kristitty, kuka ei! - tarkennuksia
alohaopla kirjoitti:
Olen vastannut, mutta Te olette vastaukselle kuurot. KAIKKIA KOSKEVA lähetyskäsky ei ole ikäporrastettu.
Universaalin, Jeesuksen asettaman lähetyskäskyn hylkääjät päättelevät järjellään Raamatun vastaisia ja HYÖKÄÄVÄT LAPSIA VASTAAN JA SULKEVAT LAPSET KASTEEN LIITON ULKOPUOLELLE. Kysynkin, etteivätkö lapset ole mielestänne oikeutetut pääsemään kasteen armoliittoon, Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta osalliseksi ja eikö siten heille saa suoda uudestisyntymisen peson vedestä ja Hengestä? VASTAATTE JA OLETTEKIN JO VASTANNEET SATOJA KERTOJA RAAMATUN VASTAISESTI, EIVÄT LAPSET YMMÄRRÄ JA USKO JA KASTE EI SISÄLLY EVANKELIUMIIN, vaan on kuuliaisuuden ensiaskel. Näin olette jo Raamatun todistuksen jalkoihinne polkeneet ja hylänneet Jeesuksenkin todistuksen. TEHKÄÄ VAIN PYHITYKSEN ENSIASKELEITANNE JA LUULKAA VAAN, ETTEI TEISSÄ PERISYNTI OLE ASUNUT SIKIÄMISESTÄ ALKAEN JA EDELLEEN KUOLEMAAN SAAKKA ASU. Minä olen Raamatun todistuksen mukaisesti LIHASTA, MIEHEN TAHDOSTA AADAMILLISESSA TURMELUKSESSA SIINNYT JA SYNTYNYT. KUINKA USKALLATTE OMISSA LUULOISSANNE ITSENNE PITÄÄ TURMELUKSESTA VAPAANA. OLETTE NYT SYNERGISMIN HARHAAN JOHTAMAT. ILMEISETI LUULETTE ELÄVÄNNE PARATIISISSA OMIEN RATKAISUJENNE TURVIN.
Pyhityskristillisten tulee kieltää oppinsa pönkittämiseksi Johannes Kastajan LAUSUNTO: Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? Luuk. 3:7vastannut siihen laadittuun 4-kysymyksen kyselyyn. Mutta ellet tiedä, niin voisithan veikata: katsottaisiin sitten että menikö lähelle.
Vuodatuksesi on niin kelvotonta vääristelyä ja arvotonta löpinää täysin raamatunvastaisesti, ettei oikeastaan ansaitse siihen vastata.
Minusta alkaa tuntua siltä, että sinulla ei itselläsi ole koskaanollut lapsia (vauvoja) lähelläsi, koska luulet heidän uskovan. Eivät usko, kun eivät ymmärrä edes sitä, miten uskotaan. Ymmärrysikään he tulevat, niin sitten se käy mahdolliseksi.
Minusta alkaa tuntumaan siltä, että taidat kirjoittaa noita löpinöitä kaljoissasi? Arvaanko oikein? Nimeät kaikki samoin, vaikka ei Johanne sniin tehnyt: "Matt.3:7. Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? " Vai oletko sitä mieltä, että apostoitkin olivat?
Pyhityksestä, ennenkuin perinjuurin munaat itsesi:
19. Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
1. Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.
3. Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
4. että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
5. ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
6. ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.
7. Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.
13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.
14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
--- Vaikka olen huomannut, että sinä olet kuin väärille raiteille mennyt juna: ei se voi suuntaansa muuttaa muuten, kuin pakittamalla. Yhtä toivotonta on sinulle näitä paikkoja etsiä: et kykene niitä näemmä ajatuksella lukemaan. - alohaopla
tarkennuksia kirjoitti:
vastannut siihen laadittuun 4-kysymyksen kyselyyn. Mutta ellet tiedä, niin voisithan veikata: katsottaisiin sitten että menikö lähelle.
Vuodatuksesi on niin kelvotonta vääristelyä ja arvotonta löpinää täysin raamatunvastaisesti, ettei oikeastaan ansaitse siihen vastata.
Minusta alkaa tuntua siltä, että sinulla ei itselläsi ole koskaanollut lapsia (vauvoja) lähelläsi, koska luulet heidän uskovan. Eivät usko, kun eivät ymmärrä edes sitä, miten uskotaan. Ymmärrysikään he tulevat, niin sitten se käy mahdolliseksi.
Minusta alkaa tuntumaan siltä, että taidat kirjoittaa noita löpinöitä kaljoissasi? Arvaanko oikein? Nimeät kaikki samoin, vaikka ei Johanne sniin tehnyt: "Matt.3:7. Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? " Vai oletko sitä mieltä, että apostoitkin olivat?
Pyhityksestä, ennenkuin perinjuurin munaat itsesi:
19. Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
1. Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.
3. Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
4. että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
5. ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
6. ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.
7. Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.
13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.
14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
--- Vaikka olen huomannut, että sinä olet kuin väärille raiteille mennyt juna: ei se voi suuntaansa muuttaa muuten, kuin pakittamalla. Yhtä toivotonta on sinulle näitä paikkoja etsiä: et kykene niitä näemmä ajatuksella lukemaan.Kun olet luterilainen, niin tiedät mitä luterilainen opetus opettaa.
Jos et olet luterilainen, niin et ole käsittänyt luterilaista opetusta.
Siis oletko vai et?
Minä olen luterilainen ja siksi olen etupäässä tällä palstalla. - lahkolainen
alohaopla kirjoitti:
Kun olet luterilainen, niin tiedät mitä luterilainen opetus opettaa.
Jos et olet luterilainen, niin et ole käsittänyt luterilaista opetusta.
Siis oletko vai et?
Minä olen luterilainen ja siksi olen etupäässä tällä palstalla.Olin luterilainen siihen saakka, kunnes tulin elävään uskoon, kun taivaallinen Isä veti minut Jeesuksen ristin juurelle. Sain syntini, tottelemattomuuteni Sanalle ja kaikki muutkin uskoa Hänen pyhän verensä vuoksi anteeksi. Uskoin Jeesuksen henkilökohtaiseksi Vapahtajakseni, tottelin Sanaa ja pyysin päästä silloisen uskovien seurakunnan kastettavien joukkoon. Niinpä olen saanut Jumalan armosta vaeltaa jo vuosikymmeniä uskon tietä yhä kirkastuvaa päämäärää kohti. Suurin hengellinen kokemus tällä matkalla on ollut Pyhällä Hengellä täyttyminen ja sitä seurannut kielilläpuhumisen armolahja.
Kaltaisiani te nimitätte 'lahkolaisiksi', ja koska Hilarius-hiiri toivoi (niin ymmärsin) minun sillä ilmoittavan itseni, niin se on nyt nimimerkkini: aiempi oli 'tarkennuksia'.
Hänellä on kummallinen käsitys, kun yrittää ajaa minua tältä palstaalta pois. Onkohan siinä sama asia takana, kuin sananparressa: 'todenpuhujat eivät saa yösijaa'? - alohaopla
lahkolainen kirjoitti:
Olin luterilainen siihen saakka, kunnes tulin elävään uskoon, kun taivaallinen Isä veti minut Jeesuksen ristin juurelle. Sain syntini, tottelemattomuuteni Sanalle ja kaikki muutkin uskoa Hänen pyhän verensä vuoksi anteeksi. Uskoin Jeesuksen henkilökohtaiseksi Vapahtajakseni, tottelin Sanaa ja pyysin päästä silloisen uskovien seurakunnan kastettavien joukkoon. Niinpä olen saanut Jumalan armosta vaeltaa jo vuosikymmeniä uskon tietä yhä kirkastuvaa päämäärää kohti. Suurin hengellinen kokemus tällä matkalla on ollut Pyhällä Hengellä täyttyminen ja sitä seurannut kielilläpuhumisen armolahja.
Kaltaisiani te nimitätte 'lahkolaisiksi', ja koska Hilarius-hiiri toivoi (niin ymmärsin) minun sillä ilmoittavan itseni, niin se on nyt nimimerkkini: aiempi oli 'tarkennuksia'.
Hänellä on kummallinen käsitys, kun yrittää ajaa minua tältä palstaalta pois. Onkohan siinä sama asia takana, kuin sananparressa: 'todenpuhujat eivät saa yösijaa'?Olet siis kastattanut itsesi oman uskosi perusteella. Olet siis täydellisen uskon omistanut, johon olet sinetiksi ottanut omavalintaisen lakiin perustuvan vihkiytymisen. Olet siis itse itsesi ratkaisija. Minutpa on Jumala vetänyt, kutsunut ja Jeesus valinnut. Saan armosta omistaa autuuden. Omistan autuuden Jeesuksen veressä ja olen kasteessa pääsyt armosta osalliseksi. Olen varma siitä, että Jeesus on pelastanut minut iankaikkiseen elämään, sillä sana sen todistaa. Kaiken tuon siis hylkäät omilla ratkaisuillasi. Muutama kaltaisesi kieltää perisynnin ja jopa kieltää tekemänsä ratkaisunsa jälkeen turmeluksen. Yksikin ystäväni sanoi, ettei hänellä ole enää himoa mihinkään, kun Jeesus otti pois kaikki himot ratkaisun teon jälkeen. No sama henkilö kuitenkin tekee syntiä ILMAN HIMOA. Kyseinen henkilö sanoi minulle, että kun teen oman ratkaisun, niin saan synnit anteeksi ja pyhän Hengen lahjan. Sanoin hänelle, että mihin minä Jeesusta sitten tarvitsen, jos saan kaiken omilla töilläni ja oletko tosiaan sitä mieltä, että teoillani määrään Pyhää Henkeä? En missään nimessä luovu Jeesuksesta omien töiden vaihtokaupalla.
Miksi hillut täällä ei luterilaisena, kun olet pois lähtenyt. MIKÄ PÄNNII. Huuda Jumalattomille synnintuntoa, parannusta ja paluuta uskon omistukseen. Saarnaa helvetin tuomiota jumalattomille. Varo itse sitten, ettet lankea kertaakaan, kun olet oman ratkaisusi tehnyt. Oma ratkaisu on mennyttä, kun kerrankin lankeaa epäilykseen, epäuskoon tai syntiin. Yhdessä kohtaa rikkonut on koko lain rikkonut. Jos ei pysy tekemässään päätöksessä, niin sinunhan on taas kastatettava itsesi uuden uskonratkaisusi jälkeen. Tuosta syystä useamman kerran kastettuja on tiedossa ja ovat kastattaneet itsensä toisessa leirissä. - alohaopla
Soomipoik kirjoitti:
Taasko aloahopla vaahtoaa tuota ratkaisun tekoa vastaan, vaikka hän tuossa edellisellä sivulla kirjoitti:
(Siis tarkoitatko, että menen kastamaan kristityiksi ei kristittyjä, ilman että he kääntyvät. Niinkö tosiaan tarkoitat. On siis kyse lähetystilanteesta ja uskovista perheistä vähän eri tilanteessa.) "
Lähetyskentillä ihmisen pitää kääntyä, eli uskoa,
mutta täällä Suomessa ei.
Muutatko mielipidettäsi joka toinen päivä???
Miksi se kaste ei tehoa lähetyskentillä ei-kris-
tittyihin vaan heidän tulee ensin kääntyä?
Teillä ON KAKSI ERILAISTA KASTEOPPIA!
Taas vetoat tuohoon VÄÄRÄÄN KÄÄNÖKSEEN, Matt 28:
19, joka on sinullekin osoitettu monta kertaa
vääräksi. Etkö todella haluakkaan muuttaa vää-
rää käsitystäsi? Mitä sinä siinä menetät, jos
uskot, kuten Raamattu opettaa. Oikea käännös on:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetus
lapsikseni: kastakaa heitä ( opetuslapsia ) Isän
ja Pojan jaPyhän-Hengen nimeen ja opettakaa heitä
noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt
teidän noudattaa."
Kun tämä jae on käännetty näin kaikissa muissa
Raamatun käännöksissä, niin pelkäätkö menettäväsi
kasvosi, jos muutat mielipidettäsi. Olethan vuo-
si vaahdonnut tuon väärän käännöksen puolesta,jo-
ten ymmärrän, että se ottaa koville. Mutta eikö
TOTUUS OLE sinulle tärkeää, vai haluatko roikkua
tuossa väärässä käännöksessä loppuun asti, vaikka
henki menisi?
No, kokemuksesta tiedän, että sinä et välitä to-
tuudesta, vaan tärkeintä sinulle on säilyttää
tunnustuskirjoista omaksumasi käsitys.
Ettehän tekään kasta kaikkia:
Kirkkoon kuulumattomien vanhempien lapset eivät
saa kastetta vaikka toinen vanhemmista niin ha-
luaisi. Eikö lähetyskäsky koskekkaan kaikkia?
Kirkoo määrää, kuka saa olla kristitty, kuka ei!Oletko luterilainen… oletko siis lainkaan luterilainen? Viestisi puhuu sen puolesta, että kuulut synergismin kannattajiin, jotka opettavat niin, että pelastuksen asiassa Jeesukselle jää vain statistin osa. Tunnustuksesi kuuluu: ITSE SEN TEIN.
Siis kaste ei ole pakolla suoritettava epäuskoisille pakanoille, vaan heille julistetaan laki synnintunnoksi ja evankeliumi pelastukseksi Jumalan Sanan todistuksin, Sitten opetetaan mitä kasteessa saadaan ja tapahtuu ja kuinka se liittyy Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemiseen. Sanalla siis kutsutaan osallisuuteen PAKANAT. Ei siis ruveta miekalla väkivalloin kastamaan. Sitäkö tahtoisit tehtävän? Eikö mene jakeluun, että mistä on kysymys lähetystilanteessa.
Ei voi myöskään väkivalloin kastaa meilläkään lapsia, joiden vanhemmat kieltävät kasteen lapsiltaan. On sellaisia vanhempia, jotka tahtovat, että lapset säilyvät pakanoina ja niitä on yhä enemmät jumalattomuuden ja uuspakanuuden lisääntyessä ja vallatessa alaa. Siihen joukkoon kuuluvat valitettavasti myös ne jotka on eksytetty pyhityskristillisiin ratkaisuoppeihin, joiden kaste on Johanneksen parannuksen kaste, niin sanottu lain piiriin kuuluva kuuliaisuuden ensiaskel. Johannes totesi kansan kyykäärmeen sikiöksi ja ainoastaan Jeesus oli yksin se luvattu, jonka päälle Johanneksen kasteella tuli Pyhän Hengen ja Jumalan todistus. Että miten Johanneksen lain piiriin kuuluva kaste on esimerkki kasteesta meille. Siinä kysymys ratkaisukristityille.
Lähetystilanne sitten muuttuu uskovien vanhempien toimesta samaksi kuten meilläkin on, että uskovat vanhemmat huolehtivat lapsensa Jumalan sanan yhteyteen opettamalla ja kastamalla. Siis koko ajan toteutuu lähetyskäsky: opetuslapseuttaminen kastaen ja opettaen. On hurjaa, kun Raamatun opetusta sanot vääräksi, kun on oppisi vastainen lähetyskäsky. Tuolla menetelmällä voidaan hylätä koko Raamattu ja tehdä pelastus pelkäksi ihmisen työksi.
Sitten jos vain kastetaan, eikä opeteta, niin sellaiset vanhemmathan tappavat lapsensa ruuan puutteeseen. Heitä kotaa viettelijän tuomio. - alohaopla
tarkennuksia kirjoitti:
vastannut siihen laadittuun 4-kysymyksen kyselyyn. Mutta ellet tiedä, niin voisithan veikata: katsottaisiin sitten että menikö lähelle.
Vuodatuksesi on niin kelvotonta vääristelyä ja arvotonta löpinää täysin raamatunvastaisesti, ettei oikeastaan ansaitse siihen vastata.
Minusta alkaa tuntua siltä, että sinulla ei itselläsi ole koskaanollut lapsia (vauvoja) lähelläsi, koska luulet heidän uskovan. Eivät usko, kun eivät ymmärrä edes sitä, miten uskotaan. Ymmärrysikään he tulevat, niin sitten se käy mahdolliseksi.
Minusta alkaa tuntumaan siltä, että taidat kirjoittaa noita löpinöitä kaljoissasi? Arvaanko oikein? Nimeät kaikki samoin, vaikka ei Johanne sniin tehnyt: "Matt.3:7. Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? " Vai oletko sitä mieltä, että apostoitkin olivat?
Pyhityksestä, ennenkuin perinjuurin munaat itsesi:
19. Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
1. Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.
3. Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
4. että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
5. ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
6. ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.
7. Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.
13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.
14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
--- Vaikka olen huomannut, että sinä olet kuin väärille raiteille mennyt juna: ei se voi suuntaansa muuttaa muuten, kuin pakittamalla. Yhtä toivotonta on sinulle näitä paikkoja etsiä: et kykene niitä näemmä ajatuksella lukemaan.Hyvä että tenttaat, sillä se antaa taas lisää syytä todistaa Jeesuksen tekevästä ja kärsivästä kuuliaisuudesta edestämme. Se on yksi ja ainut vahurskautemme Jumalan edessä. Taitaa kuitenkin olla niin, että olet alkanut paukutella rintaasi, että nimimerkki "tarkennuksia" onkin aika hyvä Jumalan edessä - otollisempi kuin lapset, jotka Jeesus todisti uskovan.
Profetoit penkin alle, mutta siinäpähän paljastat väärät profetiasi SANOILLA:
< Minusta alkaa tuntua siltä, että sinulla ei itselläsi ole koskaan ollut lapsia (vauvoja) lähelläsi, koska luulet heidän uskovan. Eivät usko, kun eivät ymmärrä edes sitä, miten uskotaan. Ymmärrysikään he tulevat, niin sitten se käy mahdolliseksi. <
Profetiasi on hyvä todistus siitä, että poljet Jeesuksen puheet jaloillasi lokaan.
Miksi kehotuksia pyhitykseen tarvitaan? Eikö juuri siksi, kun meidän pyhitykseemme on kovin alkavaa.
Joka sairastaa pitalia, hän käyköön rikkirevityissä vaatteissa, tukka hajallaan ja parta peitettynä ja huutakoon: 'Saastainen, saastainen! 3.Moos.13:45.
Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli. Jes.64:6.
Siihen, siis omaan vanhurskauteen ja pyhitykseemme ei voida perustaa pelastustamme, vaan missä on pelastuksen perustus? Eikö se ole Kalliossa ja Päässä, Joka on Jeesus. Sanoohan Paavali selvästi:
Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi 1.Kor.1:30.
Päämmehän on jo noussut taivaaseen ja me olemme kasteessa tulleet Kristus-ruumiin jäseniksi. Paavali sanoo:
sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä 1.Kor.12:13.
Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se! 1.Kor.6:15. - lahkolainen
alohaopla kirjoitti:
Olet siis kastattanut itsesi oman uskosi perusteella. Olet siis täydellisen uskon omistanut, johon olet sinetiksi ottanut omavalintaisen lakiin perustuvan vihkiytymisen. Olet siis itse itsesi ratkaisija. Minutpa on Jumala vetänyt, kutsunut ja Jeesus valinnut. Saan armosta omistaa autuuden. Omistan autuuden Jeesuksen veressä ja olen kasteessa pääsyt armosta osalliseksi. Olen varma siitä, että Jeesus on pelastanut minut iankaikkiseen elämään, sillä sana sen todistaa. Kaiken tuon siis hylkäät omilla ratkaisuillasi. Muutama kaltaisesi kieltää perisynnin ja jopa kieltää tekemänsä ratkaisunsa jälkeen turmeluksen. Yksikin ystäväni sanoi, ettei hänellä ole enää himoa mihinkään, kun Jeesus otti pois kaikki himot ratkaisun teon jälkeen. No sama henkilö kuitenkin tekee syntiä ILMAN HIMOA. Kyseinen henkilö sanoi minulle, että kun teen oman ratkaisun, niin saan synnit anteeksi ja pyhän Hengen lahjan. Sanoin hänelle, että mihin minä Jeesusta sitten tarvitsen, jos saan kaiken omilla töilläni ja oletko tosiaan sitä mieltä, että teoillani määrään Pyhää Henkeä? En missään nimessä luovu Jeesuksesta omien töiden vaihtokaupalla.
Miksi hillut täällä ei luterilaisena, kun olet pois lähtenyt. MIKÄ PÄNNII. Huuda Jumalattomille synnintuntoa, parannusta ja paluuta uskon omistukseen. Saarnaa helvetin tuomiota jumalattomille. Varo itse sitten, ettet lankea kertaakaan, kun olet oman ratkaisusi tehnyt. Oma ratkaisu on mennyttä, kun kerrankin lankeaa epäilykseen, epäuskoon tai syntiin. Yhdessä kohtaa rikkonut on koko lain rikkonut. Jos ei pysy tekemässään päätöksessä, niin sinunhan on taas kastatettava itsesi uuden uskonratkaisusi jälkeen. Tuosta syystä useamman kerran kastettuja on tiedossa ja ovat kastattaneet itsensä toisessa leirissä.johtopäätöksiä. Se johtuu siitä, että olet näistä asioista ulkona kuin lumiukko pakkasella.
" Olet siis itse itsesi ratkaisija. Minutpa on Jumala vetänyt, kutsunut ja Jeesus valinnut. Saan armosta omistaa autuuden."
Olen todella ratkaissut itse, lähteäkö seuraamaan Jeesusta vai en: sitä eivät päässeet jumalattomat kummit puolestáni arpomaan, kuten sinulla.
"Omistan autuuden Jeesuksen veressä ja olen kasteessa pääsyt armosta osalliseksi."
Luulottelet vain tuon autuuden, koska uskottelet omistavasi armon kasteessa. Se on sitä luterilaista luulouskoa tyypillisimmillään. Kerran sinun pohjasi pettää, sillä olet tehnyt perustuksesi tuon 'vauvanpäänvalelun' varaan, mikä ei ole Raamatun mukaan edes kasteen irvikuva: ethän ole löytänyt yhtäkään (1) perustelua sille. Tyrkytät vain murhaaja-Lutherin väärää oppia, minkä valitettavsti pääosa suomalaisista on niellyt - ovathan he Raamatulle yhtä sokeita kuin sinäkin.
"Olen varma siitä, että Jeesus on pelastanut minut iankaikkiseen elämään, sillä sana sen todistaa. "
Vai olet jo siellä? Minä olen vasta matkalla. Taidat olla luulojesi varassa tuossakin, kun on kerran perusteet, joita et löytänyt Raamatusta.
"Muutama kaltaisesi kieltää perisynnin ja jopa kieltää tekemänsä ratkaisunsa jälkeen turmeluksen. "
Tiedän paljon kaltaisiani, sillä eihän Jumalan Pyhä Sana tunne katolilaisten keksimää käsitettä 'perisynti' mihin muotojumalinan lutterilaisuus turvautuu. Kyllä kaikki uskoontulleet, Jeesuksen seuraajiksi kerran lähteneet tetävät, että 'liha ja henki' ovat toisiaan vastaan.
"No sama henkilö kuitenkin tekee syntiä ILMAN HIMOA. Kyseinen henkilö sanoi minulle, että kun teen oman ratkaisun, niin saan synnit anteeksi ja pyhän Hengen lahjan. Sanoin hänelle, että mihin minä Jeesusta sitten tarvitsen, jos saan kaiken omilla töilläni ja oletko tosiaan sitä mieltä, että teoillani määrään Pyhää Henkeä? En missään nimessä luovu Jeesuksesta omien töiden vaihtokaupalla."
Sinulla on kummallisia ystäviä. Kaljapäissännekö tuollaisia pohditte: silloinhan ihminen luulee olevansa hyvinkin viisas. Kyllä minäkin sellaisia henkilöitä sinun lisäksesi tiedän. Ja jos tulkintasi tuon henkilön tekemisistä perustuukin vain sinun luuloihisi, kuten kirjoituksistasi olen huomannut asian yleensä olevan, et tuomitse häntäkään oikeudenmukaisesti. Siinä hän kyllä on mielestäni tehnyt oikein, kun ratkaisi itse sen, että lähteäkö seuraamaan Jeesusta. Niinhän Jeesus kysyy: "Tahdotko sinä?" Sinultahan sellaista ei kysytty, vaan kummi vastasi papin kyselyyn (luovutko perkeleestä?), että "luovun". Vai onkohan teikäläisten kaavat jo tuosta ajasta nykyaikaistettu ja "virtaviivaistettu?" Mutta joka tapauksessa sinulta ITSELTÄSI EI SITÄ EDES KYSYTTY.
" Miksi hillut täällä ei luterilaisena, kun olet pois lähtenyt. "
Teillä on kova halu vaientaa omantunnon äänet itseltänne, - ja myös toisten taholta tulevat.
Mutta silti menette itsekin "pakanamaihin" tekemään niitä 'käännynnäisiä ( 15. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!).
"Varo itse sitten, ettet lankea kertaakaan, kun olet oman ratkaisusi tehnyt. Oma ratkaisu on mennyttä, kun kerrankin lankeaa epäilykseen, epäuskoon tai syntiin. Yhdessä kohtaa rikkonut on koko lain rikkonut. Jos ei pysy tekemässään päätöksessä, niin sinunhan on taas kastatettava itsesi uuden uskonratkaisusi jälkeen. Tuosta syystä useamman kerran kastettuja on tiedossa ja ovat kastattaneet itsensä toisessa leirissä. "
Teillä luterilaisilla on noissakin asioissa väärä käsitys. Raamatussa lukee näin: "16. Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen. "
"Tuosta syystä useamman kerran kastettuja on tiedossa ja ovat kastattaneet itsensä toisessa leirissä. "
Noinko kirkkoväki menettelee? Luulin että sitä esiintyisi vain adventtikirkossa, sillä asia tuli kerran esille keskusteluissani. Heidän joukossaan oli vanha mies, joka oli ollut useamman kerran 'kasteella', kun hänellä oli käsitys, että siinä saadaan synnit anteeksi. - Mutta sehän on teikäläistenkin käsitys, sillä erotuksella vain, että teikäläiset valavat vettä päähän sellaiselle vauvalle, joka ei vielä synnistä mitään tiedä ja sanovat sen olevan "Jumalan teko", vaikka sen tekee pappi, joka kantaa olutkoreja kotiinsa. Tunnen heitä kyllä.
Oletko koskaan pitänyt vauvaa sylissäsi tai katsonut sellaista läheltä? Ihmetellä täytyy sellaista järjenjuoksua mikä sanoo, että hänet täytyy "kastaa", sillä hän on muuten helvetin oma! Raakalaismainen uskonto: ei paljoa eroa Baalin palvonnasta. Ja niinhän siinä itse asiassa tapahtuukin, sillä Molokille uhrattiin pieniä lapsia, jotka poltettiin. Ero on vain siinä, että luterilaisuudessa ja muussa pakanuudessa se tapahtuu siten, että lapsi ei ehdi edes syntyä, kun se otetaan pois ja heitetään jätteisiin, jotka sitten poltetaan.
"Miksi hillut täällä ei luterilaisena, kun olet pois lähtenyt. MIKÄ PÄNNII. Huuda Jumalattomille synnintuntoa, parannusta ja paluuta uskon omistukseen. Saarnaa helvetin tuomiota jumalattomille."
Huomiokykysi on kateissa, sillä ITSE TUOSSA LUETTELIT NE SYYT, MINKÄ VUOKSI TÄÄLLÄ HILLUN. Mutta yhtä kovakorvaisia te fariseukset olette kuin apostolien aikoina: ei kelpaa '8-päiväisinä ympärileikatuille' - eikä vauvakastetuille (sen olet itse joskus sanonut olevan tuon ensinmainitun esikuvan mukaan tehdyn). - alohaopla
lahkolainen kirjoitti:
johtopäätöksiä. Se johtuu siitä, että olet näistä asioista ulkona kuin lumiukko pakkasella.
" Olet siis itse itsesi ratkaisija. Minutpa on Jumala vetänyt, kutsunut ja Jeesus valinnut. Saan armosta omistaa autuuden."
Olen todella ratkaissut itse, lähteäkö seuraamaan Jeesusta vai en: sitä eivät päässeet jumalattomat kummit puolestáni arpomaan, kuten sinulla.
"Omistan autuuden Jeesuksen veressä ja olen kasteessa pääsyt armosta osalliseksi."
Luulottelet vain tuon autuuden, koska uskottelet omistavasi armon kasteessa. Se on sitä luterilaista luulouskoa tyypillisimmillään. Kerran sinun pohjasi pettää, sillä olet tehnyt perustuksesi tuon 'vauvanpäänvalelun' varaan, mikä ei ole Raamatun mukaan edes kasteen irvikuva: ethän ole löytänyt yhtäkään (1) perustelua sille. Tyrkytät vain murhaaja-Lutherin väärää oppia, minkä valitettavsti pääosa suomalaisista on niellyt - ovathan he Raamatulle yhtä sokeita kuin sinäkin.
"Olen varma siitä, että Jeesus on pelastanut minut iankaikkiseen elämään, sillä sana sen todistaa. "
Vai olet jo siellä? Minä olen vasta matkalla. Taidat olla luulojesi varassa tuossakin, kun on kerran perusteet, joita et löytänyt Raamatusta.
"Muutama kaltaisesi kieltää perisynnin ja jopa kieltää tekemänsä ratkaisunsa jälkeen turmeluksen. "
Tiedän paljon kaltaisiani, sillä eihän Jumalan Pyhä Sana tunne katolilaisten keksimää käsitettä 'perisynti' mihin muotojumalinan lutterilaisuus turvautuu. Kyllä kaikki uskoontulleet, Jeesuksen seuraajiksi kerran lähteneet tetävät, että 'liha ja henki' ovat toisiaan vastaan.
"No sama henkilö kuitenkin tekee syntiä ILMAN HIMOA. Kyseinen henkilö sanoi minulle, että kun teen oman ratkaisun, niin saan synnit anteeksi ja pyhän Hengen lahjan. Sanoin hänelle, että mihin minä Jeesusta sitten tarvitsen, jos saan kaiken omilla töilläni ja oletko tosiaan sitä mieltä, että teoillani määrään Pyhää Henkeä? En missään nimessä luovu Jeesuksesta omien töiden vaihtokaupalla."
Sinulla on kummallisia ystäviä. Kaljapäissännekö tuollaisia pohditte: silloinhan ihminen luulee olevansa hyvinkin viisas. Kyllä minäkin sellaisia henkilöitä sinun lisäksesi tiedän. Ja jos tulkintasi tuon henkilön tekemisistä perustuukin vain sinun luuloihisi, kuten kirjoituksistasi olen huomannut asian yleensä olevan, et tuomitse häntäkään oikeudenmukaisesti. Siinä hän kyllä on mielestäni tehnyt oikein, kun ratkaisi itse sen, että lähteäkö seuraamaan Jeesusta. Niinhän Jeesus kysyy: "Tahdotko sinä?" Sinultahan sellaista ei kysytty, vaan kummi vastasi papin kyselyyn (luovutko perkeleestä?), että "luovun". Vai onkohan teikäläisten kaavat jo tuosta ajasta nykyaikaistettu ja "virtaviivaistettu?" Mutta joka tapauksessa sinulta ITSELTÄSI EI SITÄ EDES KYSYTTY.
" Miksi hillut täällä ei luterilaisena, kun olet pois lähtenyt. "
Teillä on kova halu vaientaa omantunnon äänet itseltänne, - ja myös toisten taholta tulevat.
Mutta silti menette itsekin "pakanamaihin" tekemään niitä 'käännynnäisiä ( 15. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!).
"Varo itse sitten, ettet lankea kertaakaan, kun olet oman ratkaisusi tehnyt. Oma ratkaisu on mennyttä, kun kerrankin lankeaa epäilykseen, epäuskoon tai syntiin. Yhdessä kohtaa rikkonut on koko lain rikkonut. Jos ei pysy tekemässään päätöksessä, niin sinunhan on taas kastatettava itsesi uuden uskonratkaisusi jälkeen. Tuosta syystä useamman kerran kastettuja on tiedossa ja ovat kastattaneet itsensä toisessa leirissä. "
Teillä luterilaisilla on noissakin asioissa väärä käsitys. Raamatussa lukee näin: "16. Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen. "
"Tuosta syystä useamman kerran kastettuja on tiedossa ja ovat kastattaneet itsensä toisessa leirissä. "
Noinko kirkkoväki menettelee? Luulin että sitä esiintyisi vain adventtikirkossa, sillä asia tuli kerran esille keskusteluissani. Heidän joukossaan oli vanha mies, joka oli ollut useamman kerran 'kasteella', kun hänellä oli käsitys, että siinä saadaan synnit anteeksi. - Mutta sehän on teikäläistenkin käsitys, sillä erotuksella vain, että teikäläiset valavat vettä päähän sellaiselle vauvalle, joka ei vielä synnistä mitään tiedä ja sanovat sen olevan "Jumalan teko", vaikka sen tekee pappi, joka kantaa olutkoreja kotiinsa. Tunnen heitä kyllä.
Oletko koskaan pitänyt vauvaa sylissäsi tai katsonut sellaista läheltä? Ihmetellä täytyy sellaista järjenjuoksua mikä sanoo, että hänet täytyy "kastaa", sillä hän on muuten helvetin oma! Raakalaismainen uskonto: ei paljoa eroa Baalin palvonnasta. Ja niinhän siinä itse asiassa tapahtuukin, sillä Molokille uhrattiin pieniä lapsia, jotka poltettiin. Ero on vain siinä, että luterilaisuudessa ja muussa pakanuudessa se tapahtuu siten, että lapsi ei ehdi edes syntyä, kun se otetaan pois ja heitetään jätteisiin, jotka sitten poltetaan.
"Miksi hillut täällä ei luterilaisena, kun olet pois lähtenyt. MIKÄ PÄNNII. Huuda Jumalattomille synnintuntoa, parannusta ja paluuta uskon omistukseen. Saarnaa helvetin tuomiota jumalattomille."
Huomiokykysi on kateissa, sillä ITSE TUOSSA LUETTELIT NE SYYT, MINKÄ VUOKSI TÄÄLLÄ HILLUN. Mutta yhtä kovakorvaisia te fariseukset olette kuin apostolien aikoina: ei kelpaa '8-päiväisinä ympärileikatuille' - eikä vauvakastetuille (sen olet itse joskus sanonut olevan tuon ensinmainitun esikuvan mukaan tehdyn).Olen lukenut epäuskontunnustuksesi, Raamatun todistusten maahan poljennan ja omien tekojesi ylistyksen. Joten vapaasti saat johtopäätellä: "Teet aina pieleen meneviä johtopäätöksiä."
Todistuksesi todistaa, että siinä sitä sitten tuomiolle omin päätöksin, töin ja Jeesuksen valinta on sivuraiteella - armolle hylkäyshuuto antaen.
Jään töiden vanhurskautesi kyydistä seuraavaan varaan:
Efesolaiskirje 2:
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. - Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Oletko luterilainen… oletko siis lainkaan luterilainen? Viestisi puhuu sen puolesta, että kuulut synergismin kannattajiin, jotka opettavat niin, että pelastuksen asiassa Jeesukselle jää vain statistin osa. Tunnustuksesi kuuluu: ITSE SEN TEIN.
Siis kaste ei ole pakolla suoritettava epäuskoisille pakanoille, vaan heille julistetaan laki synnintunnoksi ja evankeliumi pelastukseksi Jumalan Sanan todistuksin, Sitten opetetaan mitä kasteessa saadaan ja tapahtuu ja kuinka se liittyy Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemiseen. Sanalla siis kutsutaan osallisuuteen PAKANAT. Ei siis ruveta miekalla väkivalloin kastamaan. Sitäkö tahtoisit tehtävän? Eikö mene jakeluun, että mistä on kysymys lähetystilanteessa.
Ei voi myöskään väkivalloin kastaa meilläkään lapsia, joiden vanhemmat kieltävät kasteen lapsiltaan. On sellaisia vanhempia, jotka tahtovat, että lapset säilyvät pakanoina ja niitä on yhä enemmät jumalattomuuden ja uuspakanuuden lisääntyessä ja vallatessa alaa. Siihen joukkoon kuuluvat valitettavasti myös ne jotka on eksytetty pyhityskristillisiin ratkaisuoppeihin, joiden kaste on Johanneksen parannuksen kaste, niin sanottu lain piiriin kuuluva kuuliaisuuden ensiaskel. Johannes totesi kansan kyykäärmeen sikiöksi ja ainoastaan Jeesus oli yksin se luvattu, jonka päälle Johanneksen kasteella tuli Pyhän Hengen ja Jumalan todistus. Että miten Johanneksen lain piiriin kuuluva kaste on esimerkki kasteesta meille. Siinä kysymys ratkaisukristityille.
Lähetystilanne sitten muuttuu uskovien vanhempien toimesta samaksi kuten meilläkin on, että uskovat vanhemmat huolehtivat lapsensa Jumalan sanan yhteyteen opettamalla ja kastamalla. Siis koko ajan toteutuu lähetyskäsky: opetuslapseuttaminen kastaen ja opettaen. On hurjaa, kun Raamatun opetusta sanot vääräksi, kun on oppisi vastainen lähetyskäsky. Tuolla menetelmällä voidaan hylätä koko Raamattu ja tehdä pelastus pelkäksi ihmisen työksi.
Sitten jos vain kastetaan, eikä opeteta, niin sellaiset vanhemmathan tappavat lapsensa ruuan puutteeseen. Heitä kotaa viettelijän tuomio.kanssani samaa mieltä, että teillä on KAKSI ERI-
LAISTA KASTETTA.
Pakanoilta edelytetään kääntymistä ennen kastetta,
mutta vauvoilta ei!!!!
Miksi se pakanoiden kääntyminen ei ole ratkaisu-
kristillisyyttä? Eikös se pakana ratkaisi itse
vai ratkaisevatko sielläkin kummit hänen puoles-
taan?
Sanot:
Lähetystilanne sitten muuttuu uskovien vanhempien toimesta samaksi kuten meilläkin on."
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että lähetystilanne ja kaste muuttuu????
Kuitenkin täälläkin te sovellatte lähetyskäskyä.
Eikös se olekkaan muuttunut??
Jeesus sanoi, että Hänen sanastaan ei katoa pieninkään piirto ja Hän on sama eilen, tänään ja
iankakkisesti.
Teidän Raamatussanne varmaan lukee, että lähetys-
tilanne on muuttunut Suomessa ja siksi kastekin muuttuu.
Kastoihan luterilainen kirkko aikoinaan Suomessakin väkivalloin ihmisiä. Miksi ette nyt toimi samoin pakanamailla? Vai onko sekin muuttunut.
Jännää, miten sinä hyökkäät apinan raivolla itse
nimittämiesi "ratkaisukritittyjen" kimppuun aina
kun sinulta loppuvat argumentit. Tuntuu siltä,
kun oikein nauttisit siitä, että saat solvata
heitä ja nimittää omien harhaisten käsitystesi
mukaan.
No se sinulle suotakoon. - Hilarius-hiiri
Soomipoik kirjoitti:
kanssani samaa mieltä, että teillä on KAKSI ERI-
LAISTA KASTETTA.
Pakanoilta edelytetään kääntymistä ennen kastetta,
mutta vauvoilta ei!!!!
Miksi se pakanoiden kääntyminen ei ole ratkaisu-
kristillisyyttä? Eikös se pakana ratkaisi itse
vai ratkaisevatko sielläkin kummit hänen puoles-
taan?
Sanot:
Lähetystilanne sitten muuttuu uskovien vanhempien toimesta samaksi kuten meilläkin on."
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että lähetystilanne ja kaste muuttuu????
Kuitenkin täälläkin te sovellatte lähetyskäskyä.
Eikös se olekkaan muuttunut??
Jeesus sanoi, että Hänen sanastaan ei katoa pieninkään piirto ja Hän on sama eilen, tänään ja
iankakkisesti.
Teidän Raamatussanne varmaan lukee, että lähetys-
tilanne on muuttunut Suomessa ja siksi kastekin muuttuu.
Kastoihan luterilainen kirkko aikoinaan Suomessakin väkivalloin ihmisiä. Miksi ette nyt toimi samoin pakanamailla? Vai onko sekin muuttunut.
Jännää, miten sinä hyökkäät apinan raivolla itse
nimittämiesi "ratkaisukritittyjen" kimppuun aina
kun sinulta loppuvat argumentit. Tuntuu siltä,
kun oikein nauttisit siitä, että saat solvata
heitä ja nimittää omien harhaisten käsitystesi
mukaan.
No se sinulle suotakoon.koska kasteen pätevyys ei riipu siitä onko sen saaja tai antaja "uskossa", onko kastettava lapsi vai aikuinen, mies vai nainen, tai onko kastettava kristittyjen vanhempien lapsi vai pakana. Kaste on kaikille sama. Ainoastaan sitä edeltävät toimenpiteet vaihtelevat tilanteen mukaan.
- Hilarius -hiiri
lahkolainen kirjoitti:
johtopäätöksiä. Se johtuu siitä, että olet näistä asioista ulkona kuin lumiukko pakkasella.
" Olet siis itse itsesi ratkaisija. Minutpa on Jumala vetänyt, kutsunut ja Jeesus valinnut. Saan armosta omistaa autuuden."
Olen todella ratkaissut itse, lähteäkö seuraamaan Jeesusta vai en: sitä eivät päässeet jumalattomat kummit puolestáni arpomaan, kuten sinulla.
"Omistan autuuden Jeesuksen veressä ja olen kasteessa pääsyt armosta osalliseksi."
Luulottelet vain tuon autuuden, koska uskottelet omistavasi armon kasteessa. Se on sitä luterilaista luulouskoa tyypillisimmillään. Kerran sinun pohjasi pettää, sillä olet tehnyt perustuksesi tuon 'vauvanpäänvalelun' varaan, mikä ei ole Raamatun mukaan edes kasteen irvikuva: ethän ole löytänyt yhtäkään (1) perustelua sille. Tyrkytät vain murhaaja-Lutherin väärää oppia, minkä valitettavsti pääosa suomalaisista on niellyt - ovathan he Raamatulle yhtä sokeita kuin sinäkin.
"Olen varma siitä, että Jeesus on pelastanut minut iankaikkiseen elämään, sillä sana sen todistaa. "
Vai olet jo siellä? Minä olen vasta matkalla. Taidat olla luulojesi varassa tuossakin, kun on kerran perusteet, joita et löytänyt Raamatusta.
"Muutama kaltaisesi kieltää perisynnin ja jopa kieltää tekemänsä ratkaisunsa jälkeen turmeluksen. "
Tiedän paljon kaltaisiani, sillä eihän Jumalan Pyhä Sana tunne katolilaisten keksimää käsitettä 'perisynti' mihin muotojumalinan lutterilaisuus turvautuu. Kyllä kaikki uskoontulleet, Jeesuksen seuraajiksi kerran lähteneet tetävät, että 'liha ja henki' ovat toisiaan vastaan.
"No sama henkilö kuitenkin tekee syntiä ILMAN HIMOA. Kyseinen henkilö sanoi minulle, että kun teen oman ratkaisun, niin saan synnit anteeksi ja pyhän Hengen lahjan. Sanoin hänelle, että mihin minä Jeesusta sitten tarvitsen, jos saan kaiken omilla töilläni ja oletko tosiaan sitä mieltä, että teoillani määrään Pyhää Henkeä? En missään nimessä luovu Jeesuksesta omien töiden vaihtokaupalla."
Sinulla on kummallisia ystäviä. Kaljapäissännekö tuollaisia pohditte: silloinhan ihminen luulee olevansa hyvinkin viisas. Kyllä minäkin sellaisia henkilöitä sinun lisäksesi tiedän. Ja jos tulkintasi tuon henkilön tekemisistä perustuukin vain sinun luuloihisi, kuten kirjoituksistasi olen huomannut asian yleensä olevan, et tuomitse häntäkään oikeudenmukaisesti. Siinä hän kyllä on mielestäni tehnyt oikein, kun ratkaisi itse sen, että lähteäkö seuraamaan Jeesusta. Niinhän Jeesus kysyy: "Tahdotko sinä?" Sinultahan sellaista ei kysytty, vaan kummi vastasi papin kyselyyn (luovutko perkeleestä?), että "luovun". Vai onkohan teikäläisten kaavat jo tuosta ajasta nykyaikaistettu ja "virtaviivaistettu?" Mutta joka tapauksessa sinulta ITSELTÄSI EI SITÄ EDES KYSYTTY.
" Miksi hillut täällä ei luterilaisena, kun olet pois lähtenyt. "
Teillä on kova halu vaientaa omantunnon äänet itseltänne, - ja myös toisten taholta tulevat.
Mutta silti menette itsekin "pakanamaihin" tekemään niitä 'käännynnäisiä ( 15. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!).
"Varo itse sitten, ettet lankea kertaakaan, kun olet oman ratkaisusi tehnyt. Oma ratkaisu on mennyttä, kun kerrankin lankeaa epäilykseen, epäuskoon tai syntiin. Yhdessä kohtaa rikkonut on koko lain rikkonut. Jos ei pysy tekemässään päätöksessä, niin sinunhan on taas kastatettava itsesi uuden uskonratkaisusi jälkeen. Tuosta syystä useamman kerran kastettuja on tiedossa ja ovat kastattaneet itsensä toisessa leirissä. "
Teillä luterilaisilla on noissakin asioissa väärä käsitys. Raamatussa lukee näin: "16. Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen. "
"Tuosta syystä useamman kerran kastettuja on tiedossa ja ovat kastattaneet itsensä toisessa leirissä. "
Noinko kirkkoväki menettelee? Luulin että sitä esiintyisi vain adventtikirkossa, sillä asia tuli kerran esille keskusteluissani. Heidän joukossaan oli vanha mies, joka oli ollut useamman kerran 'kasteella', kun hänellä oli käsitys, että siinä saadaan synnit anteeksi. - Mutta sehän on teikäläistenkin käsitys, sillä erotuksella vain, että teikäläiset valavat vettä päähän sellaiselle vauvalle, joka ei vielä synnistä mitään tiedä ja sanovat sen olevan "Jumalan teko", vaikka sen tekee pappi, joka kantaa olutkoreja kotiinsa. Tunnen heitä kyllä.
Oletko koskaan pitänyt vauvaa sylissäsi tai katsonut sellaista läheltä? Ihmetellä täytyy sellaista järjenjuoksua mikä sanoo, että hänet täytyy "kastaa", sillä hän on muuten helvetin oma! Raakalaismainen uskonto: ei paljoa eroa Baalin palvonnasta. Ja niinhän siinä itse asiassa tapahtuukin, sillä Molokille uhrattiin pieniä lapsia, jotka poltettiin. Ero on vain siinä, että luterilaisuudessa ja muussa pakanuudessa se tapahtuu siten, että lapsi ei ehdi edes syntyä, kun se otetaan pois ja heitetään jätteisiin, jotka sitten poltetaan.
"Miksi hillut täällä ei luterilaisena, kun olet pois lähtenyt. MIKÄ PÄNNII. Huuda Jumalattomille synnintuntoa, parannusta ja paluuta uskon omistukseen. Saarnaa helvetin tuomiota jumalattomille."
Huomiokykysi on kateissa, sillä ITSE TUOSSA LUETTELIT NE SYYT, MINKÄ VUOKSI TÄÄLLÄ HILLUN. Mutta yhtä kovakorvaisia te fariseukset olette kuin apostolien aikoina: ei kelpaa '8-päiväisinä ympärileikatuille' - eikä vauvakastetuille (sen olet itse joskus sanonut olevan tuon ensinmainitun esikuvan mukaan tehdyn).pohja pettää, joka turvaa Jumalaan! Sen sijaan omiin tekoihinsa, omaan kääntymykseensä ja omaan uskovaisuuteensa luottava joutuu häpeään.
Kuuntele viisaampiesi sanoja, äläkä ole niin itseäsi täynnä! Minua ihan hävettää kun läksytät tuolla tavalla henkilöä, joka on selvästi hengellisesti sinua paljon kokeneempi. Lahkolaisilta näyttää kokonaan puuttuvan nöyryys! - mistä oli kysymys
Hilarius-hiiri kirjoitti:
koska kasteen pätevyys ei riipu siitä onko sen saaja tai antaja "uskossa", onko kastettava lapsi vai aikuinen, mies vai nainen, tai onko kastettava kristittyjen vanhempien lapsi vai pakana. Kaste on kaikille sama. Ainoastaan sitä edeltävät toimenpiteet vaihtelevat tilanteen mukaan.
Suomessa on käytössä lapsikaste, joka koskee kaikkia kirkkoon kuuluvia lapsia. Lapsen omaa mielipidettä
ei kysytä. Vanhemmat määräävät lapsen kohtalosta.
Pakanamailla ihmisen pitää kääntyä ja uskoa ennen
kastettaan. Siellä ei ketään kasteta vastoin omaa
tahtoaan. Ensin opetus ja vasta sen jälkeen kaste.
Ellet tajua mikä ero niillä on,niin et ole ilmeisesti lukenut Raamattua.
Miksei lasta opeteta, koska hän teidän mukaanne
uskoo ja on avoin ottamaan vastaan evankeljumin. - alohaopla
Soomipoik kirjoitti:
kanssani samaa mieltä, että teillä on KAKSI ERI-
LAISTA KASTETTA.
Pakanoilta edelytetään kääntymistä ennen kastetta,
mutta vauvoilta ei!!!!
Miksi se pakanoiden kääntyminen ei ole ratkaisu-
kristillisyyttä? Eikös se pakana ratkaisi itse
vai ratkaisevatko sielläkin kummit hänen puoles-
taan?
Sanot:
Lähetystilanne sitten muuttuu uskovien vanhempien toimesta samaksi kuten meilläkin on."
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että lähetystilanne ja kaste muuttuu????
Kuitenkin täälläkin te sovellatte lähetyskäskyä.
Eikös se olekkaan muuttunut??
Jeesus sanoi, että Hänen sanastaan ei katoa pieninkään piirto ja Hän on sama eilen, tänään ja
iankakkisesti.
Teidän Raamatussanne varmaan lukee, että lähetys-
tilanne on muuttunut Suomessa ja siksi kastekin muuttuu.
Kastoihan luterilainen kirkko aikoinaan Suomessakin väkivalloin ihmisiä. Miksi ette nyt toimi samoin pakanamailla? Vai onko sekin muuttunut.
Jännää, miten sinä hyökkäät apinan raivolla itse
nimittämiesi "ratkaisukritittyjen" kimppuun aina
kun sinulta loppuvat argumentit. Tuntuu siltä,
kun oikein nauttisit siitä, että saat solvata
heitä ja nimittää omien harhaisten käsitystesi
mukaan.
No se sinulle suotakoon.On yksi kaste ja siinä on VESI ja sanat ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN. Siis ei ole kahta erilaista kastetta.
On vaan kaksi eri tilannetta kuten koko kristikunnan historia alusta asti osoittaa. On siis lähetystilanne ja on uskovien perheiden tilanne. Tee ne oppisi tähden olemattomaksi. Siis viedään sanaa sitä tuntemattomille ja sitten toisaalta hoidetaan jo toimivien seurakuntien jäseniä ja tulevia polvia. TEILLE JA TEIDÄN LAPSILLENNE.
Sitten on vain yksi pelastustie ja sen uskolla Jeesuksen edestämme tekemän työn omistaminen uskolla, jonka Pyhä Henki herättää. Teillä on kaksi ei pelastustietä. Ymmärtävät pelastuvat omalla ratkaisulla ja Teidän mukaan ymmärtämättömät lapset pelastuvat ilman uskoa.
Näin olette minulle opettaneet ja olen siitä opetuksestanne varsin tietoinen jo yli 35-vuoden ajalta. En tule Teidän töidenne ja ratkaisujenne todistelujen kuorolaulantaan, sillä Jeesus on ainut vanhurskaus Jumalan tuomioistuimen edessä. Jeesus omistetaan uskolla, jonka Pyhä Henki herättää. - alohaopla
mistä oli kysymys kirjoitti:
Suomessa on käytössä lapsikaste, joka koskee kaikkia kirkkoon kuuluvia lapsia. Lapsen omaa mielipidettä
ei kysytä. Vanhemmat määräävät lapsen kohtalosta.
Pakanamailla ihmisen pitää kääntyä ja uskoa ennen
kastettaan. Siellä ei ketään kasteta vastoin omaa
tahtoaan. Ensin opetus ja vasta sen jälkeen kaste.
Ellet tajua mikä ero niillä on,niin et ole ilmeisesti lukenut Raamattua.
Miksei lasta opeteta, koska hän teidän mukaanne
uskoo ja on avoin ottamaan vastaan evankeljumin.Onko vanhemmilla mitään velvollisuuksia Jumalan sanan asettamana lastensa suhteen?
- Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
On yksi kaste ja siinä on VESI ja sanat ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN. Siis ei ole kahta erilaista kastetta.
On vaan kaksi eri tilannetta kuten koko kristikunnan historia alusta asti osoittaa. On siis lähetystilanne ja on uskovien perheiden tilanne. Tee ne oppisi tähden olemattomaksi. Siis viedään sanaa sitä tuntemattomille ja sitten toisaalta hoidetaan jo toimivien seurakuntien jäseniä ja tulevia polvia. TEILLE JA TEIDÄN LAPSILLENNE.
Sitten on vain yksi pelastustie ja sen uskolla Jeesuksen edestämme tekemän työn omistaminen uskolla, jonka Pyhä Henki herättää. Teillä on kaksi ei pelastustietä. Ymmärtävät pelastuvat omalla ratkaisulla ja Teidän mukaan ymmärtämättömät lapset pelastuvat ilman uskoa.
Näin olette minulle opettaneet ja olen siitä opetuksestanne varsin tietoinen jo yli 35-vuoden ajalta. En tule Teidän töidenne ja ratkaisujenne todistelujen kuorolaulantaan, sillä Jeesus on ainut vanhurskaus Jumalan tuomioistuimen edessä. Jeesus omistetaan uskolla, jonka Pyhä Henki herättää.Raamattua?
Alkuseurakunta ei ole tuntenut kuin yhden kasteen. Ei sitä
tarvitse muuttaa. Apostolit toimivat sen mukaan:
Saarnasivat ja kastoivat ne , jotka ottivat sanan
vastaan.
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että on uskovien
perheiden tilanne? Milloin tilanne muuttui?
Et vastannut kysymykseeni:
Miksi lähetyskentillä "kääntyminen " ei ole ratkaisukristillisyyttä, mutta Suomessa on????
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että eri tilan-
teissa pitää olla erilaiset kasteet? - alohaopla
Soomipoik kirjoitti:
Raamattua?
Alkuseurakunta ei ole tuntenut kuin yhden kasteen. Ei sitä
tarvitse muuttaa. Apostolit toimivat sen mukaan:
Saarnasivat ja kastoivat ne , jotka ottivat sanan
vastaan.
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että on uskovien
perheiden tilanne? Milloin tilanne muuttui?
Et vastannut kysymykseeni:
Miksi lähetyskentillä "kääntyminen " ei ole ratkaisukristillisyyttä, mutta Suomessa on????
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että eri tilan-
teissa pitää olla erilaiset kasteet?Vuan kastettiin ainakin Sanan todistuksen mukaan viisi perhekuntaa. Mutta tosiaan perhekunnathan ei Teidän käsityksenne mukaan voi käsittää lapsia, kun lapset eivät ole ymmärtäviä. Ainoastaan ymmärtävät ovat opetuksenne mukaan jotain.
Ei ole kuin yhdenlainen kaste. Vesi ja sanat tulevat Jeesuksen asettamassa lähetyskäskyssä hyvin esille. Oletko niitä huomannut? Emme elä siis enää Johanneksen parannuksen kasteessa, jossa vai Jeesus täytti vanhurskauden ainoana. Hän on siis se valittu, joka otti pois maailman synnin.
Luuk. 3:22
ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Joh. 1:29
Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Joh. 1:33
Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
Mutta Sinähän myös taidat sanoa seuraavan väärennökseksi, kun se ei sovi ratkaisujen oppiisi:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti Matt.28:19-20. - Suomipoik
alohaopla kirjoitti:
Vuan kastettiin ainakin Sanan todistuksen mukaan viisi perhekuntaa. Mutta tosiaan perhekunnathan ei Teidän käsityksenne mukaan voi käsittää lapsia, kun lapset eivät ole ymmärtäviä. Ainoastaan ymmärtävät ovat opetuksenne mukaan jotain.
Ei ole kuin yhdenlainen kaste. Vesi ja sanat tulevat Jeesuksen asettamassa lähetyskäskyssä hyvin esille. Oletko niitä huomannut? Emme elä siis enää Johanneksen parannuksen kasteessa, jossa vai Jeesus täytti vanhurskauden ainoana. Hän on siis se valittu, joka otti pois maailman synnin.
Luuk. 3:22
ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Joh. 1:29
Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Joh. 1:33
Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
Mutta Sinähän myös taidat sanoa seuraavan väärennökseksi, kun se ei sovi ratkaisujen oppiisi:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti Matt.28:19-20.kysymykseeni?
Miksi lähetyskentillä ihmisen kääntyminen ei ole
ratkaisukristillisyyttä?
Milloin käytäntö muuttui? - alohaopla
Suomipoik kirjoitti:
kysymykseeni?
Miksi lähetyskentillä ihmisen kääntyminen ei ole
ratkaisukristillisyyttä?
Milloin käytäntö muuttui?Olenpa vastannut monta kertaa, mutta silmänne ovat sokeat ja korvanne kuurot. Tenttaa Sinä vaan ja samalla osoitat itse itsesi pelastajaksi yhä selvemmin.
Ei missään ole oikea oppi ratkaisukristillisyyttä, sillä ei kasteta kenenkään oman päätöksen varaan, oman ratkaisun, oman tunnustuksen ja oman uskon varaan, vaan kasteessa tullaan Jumalan itsensä omaksi ottamaksi, nimeen. Jumala ottaa omakseen omalle nimelleen. Siis saalis on perkeleeltä ryöstettävä ja tekeekö synteihin kuollut ihminen sen itse. Ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat ja Jeesus ei tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä. Jos sana uskoo ja kastetaan ymmärretään niin, että vain sellaiset tulisi kastaa, jotka oman täydellisen ja horjumattoman uskonsa nojalla pelastuvat, niin niitä ei valitettavasti ole. Siis kastaja on Jumala ja siksi olemmekin Jeesuksen uskon varassa. Usko on näet yksi, se on Jeesuksen usko. No täällä luterilaisuuden palstalla tulee synergistien kieltää sanan "nimeen" varsinaisen merkityksen ja tehdä sekin omaksi työksi sanoilla: minä ratkaisin, minä valitsin, minä annoin itseni, minä itse otin kasteen, sen kuuliaisuuden ensiaskeleen. Ilmeisesti synergistit eivät ole lukeneet Raamattua sen vertaa, että olisivat tajunneet, että Raamattu tuo kasteen esille passiivissa. - lahkolainen
alohaopla kirjoitti:
Vuan kastettiin ainakin Sanan todistuksen mukaan viisi perhekuntaa. Mutta tosiaan perhekunnathan ei Teidän käsityksenne mukaan voi käsittää lapsia, kun lapset eivät ole ymmärtäviä. Ainoastaan ymmärtävät ovat opetuksenne mukaan jotain.
Ei ole kuin yhdenlainen kaste. Vesi ja sanat tulevat Jeesuksen asettamassa lähetyskäskyssä hyvin esille. Oletko niitä huomannut? Emme elä siis enää Johanneksen parannuksen kasteessa, jossa vai Jeesus täytti vanhurskauden ainoana. Hän on siis se valittu, joka otti pois maailman synnin.
Luuk. 3:22
ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Joh. 1:29
Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Joh. 1:33
Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
Mutta Sinähän myös taidat sanoa seuraavan väärennökseksi, kun se ei sovi ratkaisujen oppiisi:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti Matt.28:19-20.sanotaan: "Menkää siis ja tehkää kaikki vauvat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla rippikoulussa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti Matt.28:19-20.
Mutta tietääkö Alpo, kuka oli Aapeli Saarisalo? Hän oli puhumassa eräässä Hurstin Veikon kokouksessa Helsingin Hakaniemessä työväentalon suuressa salissa minun aloituspuheenvuoroni jälkeen. Laitan tähän hänen tekstinsä UT:sta:
" 19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä olen teille käskenyt. Katso, Minä olen kanssanne joka päivä mailmanajan täyttymykseen asti." Sama paikka OIKEIN KÄÄNNETTYNÄ.
JA EDELLEEN TIES MONENNENKO KERRAN: Pohjanmaan pojalle pohjalaisen liikkeen käännöksestä:
"19. Menkäät siis ja opettakaat* kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, 20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen! "
Siinäkin on käännetty suunnilleen kuten Lutherin saks. käännöksessä. King James on samoin, niin myös venäl. Raamattu, joita toimitimme kieltoaikana NEUVOSTOLIITTOON. - Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Olenpa vastannut monta kertaa, mutta silmänne ovat sokeat ja korvanne kuurot. Tenttaa Sinä vaan ja samalla osoitat itse itsesi pelastajaksi yhä selvemmin.
Ei missään ole oikea oppi ratkaisukristillisyyttä, sillä ei kasteta kenenkään oman päätöksen varaan, oman ratkaisun, oman tunnustuksen ja oman uskon varaan, vaan kasteessa tullaan Jumalan itsensä omaksi ottamaksi, nimeen. Jumala ottaa omakseen omalle nimelleen. Siis saalis on perkeleeltä ryöstettävä ja tekeekö synteihin kuollut ihminen sen itse. Ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat ja Jeesus ei tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä. Jos sana uskoo ja kastetaan ymmärretään niin, että vain sellaiset tulisi kastaa, jotka oman täydellisen ja horjumattoman uskonsa nojalla pelastuvat, niin niitä ei valitettavasti ole. Siis kastaja on Jumala ja siksi olemmekin Jeesuksen uskon varassa. Usko on näet yksi, se on Jeesuksen usko. No täällä luterilaisuuden palstalla tulee synergistien kieltää sanan "nimeen" varsinaisen merkityksen ja tehdä sekin omaksi työksi sanoilla: minä ratkaisin, minä valitsin, minä annoin itseni, minä itse otin kasteen, sen kuuliaisuuden ensiaskeleen. Ilmeisesti synergistit eivät ole lukeneet Raamattua sen vertaa, että olisivat tajunneet, että Raamattu tuo kasteen esille passiivissa.vieläkään. Kierrellä kyllä osaat mutta et vastata.
Lopeta tuo jaarittelu ja vastaa.
Oman kirjoituksesi perusteella pakanamailla ihmisen
pitää kääntyä ennen kastetta.
Miksi se ei ole ratkaisukristillisyyttä? - alohaopla
Soomipoik kirjoitti:
vieläkään. Kierrellä kyllä osaat mutta et vastata.
Lopeta tuo jaarittelu ja vastaa.
Oman kirjoituksesi perusteella pakanamailla ihmisen
pitää kääntyä ennen kastetta.
Miksi se ei ole ratkaisukristillisyyttä?Sinulle ei kelpaa todistus siitä kuinka Jumala on pelastanut synteihin kuolleen ihmisen. Luulet, että synteihin kuollut pelastaa ja ratkaisee itse asiansa. Minä en voi perisynnin turmelemana ja synteihin kuolleena luottaa itseeni, vaan Sanan todistuksen peruteella uskon, että Jeesus on yksin vanhurkauteni Jumalan tuomioistuimen esessä.
Jaa mutta siihen Raamatun Sanan todistukseen ei saanutkaan luottaa, kun se määriteltiin jo kuolleeksi kirjaimeksi synergistien toimestä täällä luterilaisuuden palstalla. - Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Sinulle ei kelpaa todistus siitä kuinka Jumala on pelastanut synteihin kuolleen ihmisen. Luulet, että synteihin kuollut pelastaa ja ratkaisee itse asiansa. Minä en voi perisynnin turmelemana ja synteihin kuolleena luottaa itseeni, vaan Sanan todistuksen peruteella uskon, että Jeesus on yksin vanhurkauteni Jumalan tuomioistuimen esessä.
Jaa mutta siihen Raamatun Sanan todistukseen ei saanutkaan luottaa, kun se määriteltiin jo kuolleeksi kirjaimeksi synergistien toimestä täällä luterilaisuuden palstalla.vaikeaa seistä sanojensa takana.
(Siis tarkoitatko, että menen kastamaan kristityiksi ei kristittyjä, ilman että he kääntyvät. Niinkö tosiaan tarkoitat. On siis kyse lähetystilanteesta ja uskovista perheistä vähän eri tilanteessa.) " ,
kirjoitta aloahopla. - alohaopla
lahkolainen kirjoitti:
sanotaan: "Menkää siis ja tehkää kaikki vauvat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla rippikoulussa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti Matt.28:19-20.
Mutta tietääkö Alpo, kuka oli Aapeli Saarisalo? Hän oli puhumassa eräässä Hurstin Veikon kokouksessa Helsingin Hakaniemessä työväentalon suuressa salissa minun aloituspuheenvuoroni jälkeen. Laitan tähän hänen tekstinsä UT:sta:
" 19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä olen teille käskenyt. Katso, Minä olen kanssanne joka päivä mailmanajan täyttymykseen asti." Sama paikka OIKEIN KÄÄNNETTYNÄ.
JA EDELLEEN TIES MONENNENKO KERRAN: Pohjanmaan pojalle pohjalaisen liikkeen käännöksestä:
"19. Menkäät siis ja opettakaat* kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, 20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen! "
Siinäkin on käännetty suunnilleen kuten Lutherin saks. käännöksessä. King James on samoin, niin myös venäl. Raamattu, joita toimitimme kieltoaikana NEUVOSTOLIITTOON.Et osaa näköjään lukea Raamattua. Mielestäni vääntelet Raamatun, Jumalan Sanan, himojesi mukaan.
Koska hylkään lausuntosi, niin pidäthän minut sen tähden tuomittuna. - Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Et osaa näköjään lukea Raamattua. Mielestäni vääntelet Raamatun, Jumalan Sanan, himojesi mukaan.
Koska hylkään lausuntosi, niin pidäthän minut sen tähden tuomittuna.Ei uskoisi, että uskovaksi itseään kutsuva ei us-
kalla seistä sanojensa takana tai edes myöntää ol-
leensa väärässä.
Ei taida se liha olla sittenkään kuollut.
Ovatko kaikki lausuntosi yhtä heikossa kantimissa? - lahkolainen
alohaopla kirjoitti:
Et osaa näköjään lukea Raamattua. Mielestäni vääntelet Raamatun, Jumalan Sanan, himojesi mukaan.
Koska hylkään lausuntosi, niin pidäthän minut sen tähden tuomittuna.Ne olivat samat paikat, mitä sinä koko ajan tyrkytät siitä Suomen kiihkolutereitten väärennöksistä. Muista kielistä melkein järjestään ilmenee , että opetuslapseksi tehdään YMMÄRTÄVIÄ NUORIA TAI VANHEMPIA IHMISIÄ, EIKÄ KOSKAAN VAUVOJA. Mutta koska sinulta on järjen käyttö kielletty, - vaikka luullakseni Jumala on sen sinullekin antanut, -et voi käsittää näitä uskon alkeitakaan.
En minä väännellyt sinun raamattuasi, vaan luin siitä suoraan niin, kuinka sinä olet sen selittänyt. Vai ettekö te "kastakaan" vauvoja? Olen ollut siinä käsityksessä, että rippikoulussa sitten annetaan monille elämän ensimmäinen 'ryyppy' ja sanotaan, että 'nyt sulla on sitten naimalupa'! Niin minulle "opetettiin" aikanaan, kun niistä selvisin.
"Mielestäni vääntelet Raamatun, Jumalan Sanan, himojesi mukaan."
Itsepä vääntelet, vaan minä panin peilin eteesi, että näkisit oman vääntelysi - ja kyllä näit ja sanoit sen aivan oikein VAANTELYKSI. Mutta kyse ei ole minun himostani, vaan sinun.
-Hyväksyn siis huomiosi. - alohaopla
lahkolainen kirjoitti:
Ne olivat samat paikat, mitä sinä koko ajan tyrkytät siitä Suomen kiihkolutereitten väärennöksistä. Muista kielistä melkein järjestään ilmenee , että opetuslapseksi tehdään YMMÄRTÄVIÄ NUORIA TAI VANHEMPIA IHMISIÄ, EIKÄ KOSKAAN VAUVOJA. Mutta koska sinulta on järjen käyttö kielletty, - vaikka luullakseni Jumala on sen sinullekin antanut, -et voi käsittää näitä uskon alkeitakaan.
En minä väännellyt sinun raamattuasi, vaan luin siitä suoraan niin, kuinka sinä olet sen selittänyt. Vai ettekö te "kastakaan" vauvoja? Olen ollut siinä käsityksessä, että rippikoulussa sitten annetaan monille elämän ensimmäinen 'ryyppy' ja sanotaan, että 'nyt sulla on sitten naimalupa'! Niin minulle "opetettiin" aikanaan, kun niistä selvisin.
"Mielestäni vääntelet Raamatun, Jumalan Sanan, himojesi mukaan."
Itsepä vääntelet, vaan minä panin peilin eteesi, että näkisit oman vääntelysi - ja kyllä näit ja sanoit sen aivan oikein VAANTELYKSI. Mutta kyse ei ole minun himostani, vaan sinun.
-Hyväksyn siis huomiosi.Opetuksesi mukaan lapset eivät ole kuuluva siihen piiriin, joille kuuluu pääsy opetuslapseksi. Nyt tuli riittävän selvästi esille, että RAJAAT LAPSET ULOS JUMALAN VALTAKUNNASTA.
Lausuntosi on erityisen merkitsevä: "opetuslapseksi tehdään YMMÄRTÄVIÄ NUORIA TAI VANHEMPIA IHMISIÄ, EIKÄ KOSKAAN VAUVOJA." tuo lausunto laitetaan pysyvästi muistiin, jonka nimimerkki "lahkolainen" on sanonut ja paperille todistettavasti kirjoittanut. Kopioin sen juuri. Sanoudun jyrkästi siitä irti omantuntoni tähden ja sen tähden, etten voi rajata lapsia ulos Jumalan valtakunnasta ja uskon osallisuudesta Kristukseen, opetuksen, kasteen ja uskon kautta.
Sanotko vielä ehtoollista RYYPYKSI. Voi, voi ja voi. - alohaopla
Soomipoik kirjoitti:
Ei uskoisi, että uskovaksi itseään kutsuva ei us-
kalla seistä sanojensa takana tai edes myöntää ol-
leensa väärässä.
Ei taida se liha olla sittenkään kuollut.
Ovatko kaikki lausuntosi yhtä heikossa kantimissa?Yhtään sanaa ei ole syytä perua. Siihen ei ole aihetta, mutta se on täysin teidän oma asianne, kun vääritelette sanoja. Siitä, siis teidän sanoistanne, en ota vastuuta. Vastuu niitä on itsellänne. Väärässä en ole.
Revitäänkö Raamatusta pois ne kohdat, joissa Jeesus toditaa lasten uskon, ettei ne olisi Teitä ja ratkaisujanne häiritsemässä? Pitääkö vielä repiä Raamatusta pois ne kohdat, jotka osoittavat vanhempien velvollisuudet lastensa suhteen opetuslapseuttamisessa. Näyttäkääpä nyt toteen, etteivät lapset usko ja ymmärrä, kuten jatkuvasti sanotte. MUTTA, SIIS MISSSÄ ON SIITÄ SANAN TODISTUS? KOVASTI KAIPAAN TODISTUSTA LASTEN USKON KIELLOLLE. JEESUS KYLLÄ TODISTI LASTEN USKON JA SITÄ VASTAAN EN VOI TAISTELLA TAVALLANNE. Eikö se olisi Jeesuksen houkkapuhujaksi luokittelua. - lahkolainen
Hilarius -hiiri kirjoitti:
pohja pettää, joka turvaa Jumalaan! Sen sijaan omiin tekoihinsa, omaan kääntymykseensä ja omaan uskovaisuuteensa luottava joutuu häpeään.
Kuuntele viisaampiesi sanoja, äläkä ole niin itseäsi täynnä! Minua ihan hävettää kun läksytät tuolla tavalla henkilöä, joka on selvästi hengellisesti sinua paljon kokeneempi. Lahkolaisilta näyttää kokonaan puuttuvan nöyryys!että oikein ihmetellä saa. Mutta olisi kiva jahyvä, kun oppisitte lukemaan ja olemaan vääristelemättä. Sinä ja ALPO te itseänne olette täynnä. Vieläpä väittämällä sen vauvanpäänvalelun olevan 'uudestisyntyminen'. Näyttäkää se paikka TOTEEN RAAMATUSTA!!!!!!
EI OLE VIELÄ NÄKYNYT: MISSÄ VIIPYY????
"11. Katsokaa, kuinka suurilla kirjaimilla minä omakätisesti teille kirjoitan!
12. Kaikki, jotka pyrkivät lihassa olemaan mieliksi, ne pakottavat teitä ympärileikkauttamaan itsenne vain siksi, ettei heitä Kristuksen ristin tähden vainottaisi.
13. Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne."
Alpo sanoi ympärileikkauksen olevan edeltäjä vauvan "kasteelle" ja settä se on "uudestisyntymisen peso*. Vain asioista ulkona oleva voi tuollaista esittää tuollaista.
" 5. pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan UUDESTISYNTYMISEN PESON ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6. jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7. että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan."
---KYLLÄ TUON KÄSITTÄÄ JOKAINEN, jolla vähänkin on Jumalan Henkeä, että PESO tässä EI TARKOITA VEDELLÄ PÄÄHÄN VALELUA, vaan kyse on SIITÄ VERELLÄ PESUSTA, JONKA JEESUS MEILLE USKOONTULLEILLE ON TEHNYT!
En ole tilaisuudessa puhumaan sinulle, mutta LUE SINÄ VIISAAMPIEN SANOJA NÄISTÄ TEKSTEISTÄ, sillä ne löytyvät kaikki siitä Raamatusta, mitä sanoit ettet 'viitsi hakea, kun muistat ulkoa ne luvut, missä asiasta puhutaan? No sano nyt sitten se lapsikasteluku ulkoa, ellet viitsi Raamattua hakea: neuvo nyt "viisas" minuakin tyhmää, että viisastuisin! Mutta älä enää valehtele, sillä korvasi heiluvat jo liikaakin.
Sanot minulta puuttuvan nöyryyttä, mutta minä ymmärrän asian siten, että 'nöyristelyä' minulta kyllä puuttuu, vaan nöyryydessä kelpaan kyllä sinulle esimerkiksi. Tunnustin nöyrästi syntisyyteni ja erehdykseni silloin, kun ne minulle osoitettiin. Tein kiireesti parannuksen (mielenmuutos) ja otin Jeesuksen vastaan uskossa Häneen syntieni sovittajana. Tietysti Hänen seuraajalleen kuuluu kulkea Hänen viitoittamaansa tietä myös kasteen hautaan. Niinhän se Apostolien teot asian osoittaa olevan. Nöyrry vaan sinäkin ja ota Jeesus vastaan ilman ehtoja, niin voit löytää Elämän Tien!
Jokaisen vaellus täällä alhaalla on vajavaista ja tarvitsemme jatkuvasti anteeksiantamusta, mutta jos me 'valkeudessa vaellamme, on Hän uskollinen ja vanhurskas ...'. "Omat ansiot turhuutta, roskaa on vaan. Kiinnä katseesi vuorehen voittoisaan, pyhän Golgatan kukkulaan!"
En viitsi kommentoida muita väitteitäsi - jääkööt omaan arvoonsa. - Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Yhtään sanaa ei ole syytä perua. Siihen ei ole aihetta, mutta se on täysin teidän oma asianne, kun vääritelette sanoja. Siitä, siis teidän sanoistanne, en ota vastuuta. Vastuu niitä on itsellänne. Väärässä en ole.
Revitäänkö Raamatusta pois ne kohdat, joissa Jeesus toditaa lasten uskon, ettei ne olisi Teitä ja ratkaisujanne häiritsemässä? Pitääkö vielä repiä Raamatusta pois ne kohdat, jotka osoittavat vanhempien velvollisuudet lastensa suhteen opetuslapseuttamisessa. Näyttäkääpä nyt toteen, etteivät lapset usko ja ymmärrä, kuten jatkuvasti sanotte. MUTTA, SIIS MISSSÄ ON SIITÄ SANAN TODISTUS? KOVASTI KAIPAAN TODISTUSTA LASTEN USKON KIELLOLLE. JEESUS KYLLÄ TODISTI LASTEN USKON JA SITÄ VASTAAN EN VOI TAISTELLA TAVALLANNE. Eikö se olisi Jeesuksen houkkapuhujaksi luokittelua.sinun omia sanojasi tuolta edellä olevalta palstalta:
(Siis tarkoitatko, että menen kastamaan kristityiksi ei kristittyjä, ilman että he kääntyvät. Niinkö tosiaan tarkoitat. On siis kyse lähetystilanteesta ja uskovista perheistä vähän eri tilanteessa.) "
Mikä kohta siinä on väärennetty??
Valheella ja vastahyökkäykselläkö ajattelit pa-
eta totuutta? - lahkolainen
alohaopla kirjoitti:
Hyvä että tenttaat, sillä se antaa taas lisää syytä todistaa Jeesuksen tekevästä ja kärsivästä kuuliaisuudesta edestämme. Se on yksi ja ainut vahurskautemme Jumalan edessä. Taitaa kuitenkin olla niin, että olet alkanut paukutella rintaasi, että nimimerkki "tarkennuksia" onkin aika hyvä Jumalan edessä - otollisempi kuin lapset, jotka Jeesus todisti uskovan.
Profetoit penkin alle, mutta siinäpähän paljastat väärät profetiasi SANOILLA:
< Minusta alkaa tuntua siltä, että sinulla ei itselläsi ole koskaan ollut lapsia (vauvoja) lähelläsi, koska luulet heidän uskovan. Eivät usko, kun eivät ymmärrä edes sitä, miten uskotaan. Ymmärrysikään he tulevat, niin sitten se käy mahdolliseksi. <
Profetiasi on hyvä todistus siitä, että poljet Jeesuksen puheet jaloillasi lokaan.
Miksi kehotuksia pyhitykseen tarvitaan? Eikö juuri siksi, kun meidän pyhitykseemme on kovin alkavaa.
Joka sairastaa pitalia, hän käyköön rikkirevityissä vaatteissa, tukka hajallaan ja parta peitettynä ja huutakoon: 'Saastainen, saastainen! 3.Moos.13:45.
Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli. Jes.64:6.
Siihen, siis omaan vanhurskauteen ja pyhitykseemme ei voida perustaa pelastustamme, vaan missä on pelastuksen perustus? Eikö se ole Kalliossa ja Päässä, Joka on Jeesus. Sanoohan Paavali selvästi:
Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi 1.Kor.1:30.
Päämmehän on jo noussut taivaaseen ja me olemme kasteessa tulleet Kristus-ruumiin jäseniksi. Paavali sanoo:
sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä 1.Kor.12:13.
Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se! 1.Kor.6:15.Väitit minun profetoivan, mutta se ei ole sitä.
Olen elämäni varrella oppinut huomaamaan, että lastenkasvatuksen "parhaita" asiantuntijoita ovat juuri ne, joilla ei heitä ole. Tai on vain vähän. Minulla ja vaimollani on heitä suureksi perheeksi saakka, joten sinun mittapuusi mukaan varmaan en ymmärrä siitä lastenkasvatuksesta mitään. Anteeksi vaan, mutta pysyn väitteessäni: vauva EI YMMÄRRÄ vielä sellaisia vaikeita käsitteitä, kuin mitä Filippus tenttasi hoviherralta: Raamatun profetia käsrivästä Messiaasta. Filippus tuli lähelle ja kysyi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?" Sinulle kirjoitettiin jo kauan sitten tuokin paikka, etkä sitä kommentoinut. Se kun sattuu osoittamaan SELVÄÄKIN SELVEMMIN, että kasteen edellä kulki OPETUS JA YMMÄRRYS. Sitten seuraava vaihe oli TUNNUSTUS USKOSTA JEESUKSEEN. Vasta sitten seurasi kaste, jota HOVIHERRA ITSE PYYSI!!
Paikka oli sopiva siihen, sillä Välimeri EI OLLUT KUIVUNUT EIKÄ JÄÄSSÄ. Olen kulkenut itsekin noita paikkoja joskus, siellä on kyllä muualla hyvinkin kuivaa. On esim. 'El Arish', sama minkä Ramattu tuntee 'Egyptin purona'. Se oli vain kuiva wadi - jokiuoma ainakin silloin.
Missä minä rintaani olen paukutellut muka? Ehei kuule, äläs taas vääristele. Olen jo kauan sitten tuonut esiin, että 'lapset ennen ymmärrysikää pääsevät Isän kotiin, jos kuolevatkin ennenkuin tulevat synnintuntoon, Jeesuksen esimerkin ja sanojen mukaan sellaisina ilman mitään 'kommervenkkejä'. Minä sitävastoin en sinne ilman katumusta synneistäni ja parannuksentekoa ole pääsemässä. Mutta koska "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia", siksi minulla on PELASTUSVARMUUS.
Väitätkö minun polkevan Jeesuksen puheet lokaan. MISSÄ???? Itse en tiedä. Mutta tutki itseäsi, vaikka niin etevä luuletkin olevasi.
Onko sinun pääsi jo taivaassa? Oletko sittenkin kastettu, kun olit ottanut Jeesuksen vastaan ja uskonut Hänet Jumalan Pojaksi? Luulin sinun olevan vielä vailla oikeata raamatullista kastetta.
Nuo Raamatunpaikkasi eivät vastaa siihen kyselyyn, minkä taannoin sinulle laitoin, joten sovita ne vaikka itseesi ja itsellesi. Tällaine keskustelu on taholtasi sellaista, että kun minä sanon 'hyvää päivää' , sinä säännöllisesti vastaat "kirvesvartta". Kysymyksiini ET OLE VASTANNUT enkä enää odotakaan vastausta sinulta. Et voi vedota sellaisiin seikkoihin että pakenen. Sanon suoraan, että kyllästyin tuollaiseen vertaansa vailla olevaan jänkkäämiseen. Olen luullut Pohjanmaalla olevan enemmän ryhdikkyyttä ja rehellisyyttä. - alohaopla
Suomipoik kirjoitti:
kysymykseeni?
Miksi lähetyskentillä ihmisen kääntyminen ei ole
ratkaisukristillisyyttä?
Milloin käytäntö muuttui?Mikään kasteasiassa ei ole muuttunut toiseksi.
Vastaus minulle:
< Miten niin Kirjoittanut: universaali? 14.2.2007 klo 19.19
Ettehän te kasta kaikkia?
Lähetyskäskykin käskee kastamaan VAIN OPETUSLAPSIA.<
Minun vastaukseni universaali?:lle:
>Ei ihan
Kirjoittanut: alohaopla 14.2.2007 klo 20.06
Ei väkivalloin ja sitten opetuslapseuttaminen tapahtuu kastaen ja opettaen. Luet siis väärin Raamattua.
(Siis tarkoitatko, että menen kastamaan kristityiksi ei kristittyjä, ilman että he kääntyvät. Niinkö tosiaan tarkoitat. On siis kyse lähetystilanteesta ja uskovista perheistä vähän eri tilanteessa.) >
Soomipoik on saanut mm. seuraavan meriselityksen:
Viestissä: PITÄÄKÖ RAUTALANGASTA VÄÄNTÄÄ, Kirjoittanut: alohaopla 26.2.2007 klo 01.32, olen selittänyt:
Siis kaste ei ole pakolla suoritettava epäuskoisille pakanoille, vaan heille julistetaan laki synnintunnoksi ja evankeliumi pelastukseksi Jumalan Sanan todistuksin, Sitten opetetaan mitä kasteessa saadaan ja tapahtuu ja kuinka se liittyy Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemiseen. Sanalla siis kutsutaan osallisuuteen PAKANAT. Ei siis ruveta miekalla väkivalloin kastamaan. Sitäkö tahtoisit tehtävän? Eikö mene jakeluun, että mistä on kysymys lähetystilanteessa.
| | |
SITTEN Soomipoik ei varmaankaan ole lukenut yhtään sellaista viestiäni, jossa:
- Olen todennut, ettei uskovien perheiden lasten kastamisessa ole ongelmia, kun lapset opetetaan Jumalan sanan omistukseen.
- Olen todennut, että lähetyskäskyyn kuuluu kastamisen lisäksi opettaminen ja jos ei kastettuja opeteta, niin ollaan Jeesuksen lateleman myllynkiviukaasin tuomion alla.
- Olen todennut, että on olemassa oikea lapsikaste ja oikea aikuiskaste (MÄÄRÄLTÄÄN YKSI). JOS LAPSENA EI OLE KASTETTU, NIIN SITTEN KUIN SE ON MAHDOLLISTA AIKUISENPANA.
En missään tapauksessa edusta holtittomuutta kastekysymyksessä, jota Soomipoik kaiketi luulee minun edustavan, että vaan kastetaan ja jätetään opetus sikseen. En edusta lihanpyhyys ja antinomilaisuuskäsityksiä, enkä myöskään kaikki pelastuu-oppia, jota osaltaan ajaa myös niin sanottu apokatastasis (kr.)-oppi. Apokatastasis tarkoitti ennalleen asettamista, alkuperäisen paratiisillisen tilan palauttamista (lat. restauraatio) maan päälle maailman lopussa sekä kaikkien kääntymistä pelastukseen. - alohaopla
lahkolainen kirjoitti:
sanotaan: "Menkää siis ja tehkää kaikki vauvat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla rippikoulussa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti Matt.28:19-20.
Mutta tietääkö Alpo, kuka oli Aapeli Saarisalo? Hän oli puhumassa eräässä Hurstin Veikon kokouksessa Helsingin Hakaniemessä työväentalon suuressa salissa minun aloituspuheenvuoroni jälkeen. Laitan tähän hänen tekstinsä UT:sta:
" 19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä olen teille käskenyt. Katso, Minä olen kanssanne joka päivä mailmanajan täyttymykseen asti." Sama paikka OIKEIN KÄÄNNETTYNÄ.
JA EDELLEEN TIES MONENNENKO KERRAN: Pohjanmaan pojalle pohjalaisen liikkeen käännöksestä:
"19. Menkäät siis ja opettakaat* kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, 20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen! "
Siinäkin on käännetty suunnilleen kuten Lutherin saks. käännöksessä. King James on samoin, niin myös venäl. Raamattu, joita toimitimme kieltoaikana NEUVOSTOLIITTOON.Tarkistin mitä Raamatussani lukee ja sieltä ei löytynyt väittämääsi. Oletkohan väittämäsi päästäsi vetäissyt ja ryhtynyt Raamatun sanaa veivaamaan mielesi mukaiseksi?
- Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Mikään kasteasiassa ei ole muuttunut toiseksi.
Vastaus minulle:
< Miten niin Kirjoittanut: universaali? 14.2.2007 klo 19.19
Ettehän te kasta kaikkia?
Lähetyskäskykin käskee kastamaan VAIN OPETUSLAPSIA.<
Minun vastaukseni universaali?:lle:
>Ei ihan
Kirjoittanut: alohaopla 14.2.2007 klo 20.06
Ei väkivalloin ja sitten opetuslapseuttaminen tapahtuu kastaen ja opettaen. Luet siis väärin Raamattua.
(Siis tarkoitatko, että menen kastamaan kristityiksi ei kristittyjä, ilman että he kääntyvät. Niinkö tosiaan tarkoitat. On siis kyse lähetystilanteesta ja uskovista perheistä vähän eri tilanteessa.) >
Soomipoik on saanut mm. seuraavan meriselityksen:
Viestissä: PITÄÄKÖ RAUTALANGASTA VÄÄNTÄÄ, Kirjoittanut: alohaopla 26.2.2007 klo 01.32, olen selittänyt:
Siis kaste ei ole pakolla suoritettava epäuskoisille pakanoille, vaan heille julistetaan laki synnintunnoksi ja evankeliumi pelastukseksi Jumalan Sanan todistuksin, Sitten opetetaan mitä kasteessa saadaan ja tapahtuu ja kuinka se liittyy Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemiseen. Sanalla siis kutsutaan osallisuuteen PAKANAT. Ei siis ruveta miekalla väkivalloin kastamaan. Sitäkö tahtoisit tehtävän? Eikö mene jakeluun, että mistä on kysymys lähetystilanteessa.
| | |
SITTEN Soomipoik ei varmaankaan ole lukenut yhtään sellaista viestiäni, jossa:
- Olen todennut, ettei uskovien perheiden lasten kastamisessa ole ongelmia, kun lapset opetetaan Jumalan sanan omistukseen.
- Olen todennut, että lähetyskäskyyn kuuluu kastamisen lisäksi opettaminen ja jos ei kastettuja opeteta, niin ollaan Jeesuksen lateleman myllynkiviukaasin tuomion alla.
- Olen todennut, että on olemassa oikea lapsikaste ja oikea aikuiskaste (MÄÄRÄLTÄÄN YKSI). JOS LAPSENA EI OLE KASTETTU, NIIN SITTEN KUIN SE ON MAHDOLLISTA AIKUISENPANA.
En missään tapauksessa edusta holtittomuutta kastekysymyksessä, jota Soomipoik kaiketi luulee minun edustavan, että vaan kastetaan ja jätetään opetus sikseen. En edusta lihanpyhyys ja antinomilaisuuskäsityksiä, enkä myöskään kaikki pelastuu-oppia, jota osaltaan ajaa myös niin sanottu apokatastasis (kr.)-oppi. Apokatastasis tarkoitti ennalleen asettamista, alkuperäisen paratiisillisen tilan palauttamista (lat. restauraatio) maan päälle maailman lopussa sekä kaikkien kääntymistä pelastukseen.Kyllä sinä selitellä osaat, mutta miksi et vastaa itse kysymykseen?
Olet täällä jatkuvasti vaahdonnut siitä, kuinka ihminen ei voi valita ja se oma valinta on ratkaisukristillisyyttä, joka sinun mukaasi on
väärää oppia.
Kuitenkin sanot tuossa siteeraamassani kohdassa, että pakanamailla ei kasteta ketään, ellei hän ensin KÄÄNNY!!!!
NO MIKSI TÄMÄ KÄÄNTYMINEN EI OLE RTKAISUKRISTILLI-
SYYTTÄ??
Vastaa kysymykseen, äläkä toista noita samoja jo
moneen kertaan kuultuja selityksiä.
Eikö se kaste olekaan universaali? - alohaopla
lahkolainen kirjoitti:
Väitit minun profetoivan, mutta se ei ole sitä.
Olen elämäni varrella oppinut huomaamaan, että lastenkasvatuksen "parhaita" asiantuntijoita ovat juuri ne, joilla ei heitä ole. Tai on vain vähän. Minulla ja vaimollani on heitä suureksi perheeksi saakka, joten sinun mittapuusi mukaan varmaan en ymmärrä siitä lastenkasvatuksesta mitään. Anteeksi vaan, mutta pysyn väitteessäni: vauva EI YMMÄRRÄ vielä sellaisia vaikeita käsitteitä, kuin mitä Filippus tenttasi hoviherralta: Raamatun profetia käsrivästä Messiaasta. Filippus tuli lähelle ja kysyi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?" Sinulle kirjoitettiin jo kauan sitten tuokin paikka, etkä sitä kommentoinut. Se kun sattuu osoittamaan SELVÄÄKIN SELVEMMIN, että kasteen edellä kulki OPETUS JA YMMÄRRYS. Sitten seuraava vaihe oli TUNNUSTUS USKOSTA JEESUKSEEN. Vasta sitten seurasi kaste, jota HOVIHERRA ITSE PYYSI!!
Paikka oli sopiva siihen, sillä Välimeri EI OLLUT KUIVUNUT EIKÄ JÄÄSSÄ. Olen kulkenut itsekin noita paikkoja joskus, siellä on kyllä muualla hyvinkin kuivaa. On esim. 'El Arish', sama minkä Ramattu tuntee 'Egyptin purona'. Se oli vain kuiva wadi - jokiuoma ainakin silloin.
Missä minä rintaani olen paukutellut muka? Ehei kuule, äläs taas vääristele. Olen jo kauan sitten tuonut esiin, että 'lapset ennen ymmärrysikää pääsevät Isän kotiin, jos kuolevatkin ennenkuin tulevat synnintuntoon, Jeesuksen esimerkin ja sanojen mukaan sellaisina ilman mitään 'kommervenkkejä'. Minä sitävastoin en sinne ilman katumusta synneistäni ja parannuksentekoa ole pääsemässä. Mutta koska "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia", siksi minulla on PELASTUSVARMUUS.
Väitätkö minun polkevan Jeesuksen puheet lokaan. MISSÄ???? Itse en tiedä. Mutta tutki itseäsi, vaikka niin etevä luuletkin olevasi.
Onko sinun pääsi jo taivaassa? Oletko sittenkin kastettu, kun olit ottanut Jeesuksen vastaan ja uskonut Hänet Jumalan Pojaksi? Luulin sinun olevan vielä vailla oikeata raamatullista kastetta.
Nuo Raamatunpaikkasi eivät vastaa siihen kyselyyn, minkä taannoin sinulle laitoin, joten sovita ne vaikka itseesi ja itsellesi. Tällaine keskustelu on taholtasi sellaista, että kun minä sanon 'hyvää päivää' , sinä säännöllisesti vastaat "kirvesvartta". Kysymyksiini ET OLE VASTANNUT enkä enää odotakaan vastausta sinulta. Et voi vedota sellaisiin seikkoihin että pakenen. Sanon suoraan, että kyllästyin tuollaiseen vertaansa vailla olevaan jänkkäämiseen. Olen luullut Pohjanmaalla olevan enemmän ryhdikkyyttä ja rehellisyyttä.Jos teet ennustuksia ja arvailuja, niin se on Sinun profetointiasi.
Lapset siis pelastuvat käsityksesi mukaan ymmärtämättöminä ilman uskoa.
Voisitko lukea itsellesi ääneen seuraavan jakeen Raamatusta. Kuuntele, kuuletko samalla tavalla kuin minä kuulen, kun sen luen:
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? Luuk.3:7.
Tunnen, että kun profeetta sanoo, niin se pitää paikkansa, mutta kun väärä profeetta sanoo jotain, niin sanoma ei toteudu, vaan hän saa pureksia kielensä poikki, kun puhuu perättömiä. Tässä seuraavassa esimerkkiä siitä millaiseen profetoinnin tasoon kykenet nimimerkillä ”tarkennuksia”:
[Minusta alkaa tuntua siltä, että sinulla ei itselläsi ole koskaanollut lapsia (vauvoja) lähelläsi, koska luulet heidän uskovan. Eivät usko, kun eivät ymmärrä edes sitä, miten uskotaan. Ymmärrysikään he tulevat, niin sitten se käy mahdolliseksi.
Minusta alkaa tuntumaan siltä, että taidat kirjoittaa noita löpinöitä kaljoissasi? Arvaanko oikein? Nimeät kaikki samoin, vaikka ei Johanne sniin tehnyt: "Matt.3:7. Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? " Vai oletko sitä mieltä, että apostoitkin olivat?]
Sanomasi paljastaa: siis uusi väärä profeetta on ilmestynyt Suomi24:ään ja hän käyttää täällä luterilaisuuden palstalla nyt nimimerkkiä "lahkolainen", mutta on kaiketi sama, joka ennemmin käytti nimimerkkiä ”tarkennuksia”. - alohaopla
Soomipoik kirjoitti:
Kyllä sinä selitellä osaat, mutta miksi et vastaa itse kysymykseen?
Olet täällä jatkuvasti vaahdonnut siitä, kuinka ihminen ei voi valita ja se oma valinta on ratkaisukristillisyyttä, joka sinun mukaasi on
väärää oppia.
Kuitenkin sanot tuossa siteeraamassani kohdassa, että pakanamailla ei kasteta ketään, ellei hän ensin KÄÄNNY!!!!
NO MIKSI TÄMÄ KÄÄNTYMINEN EI OLE RTKAISUKRISTILLI-
SYYTTÄ??
Vastaa kysymykseen, äläkä toista noita samoja jo
moneen kertaan kuultuja selityksiä.
Eikö se kaste olekaan universaali?Ei omassa varassaan synteihinsä kuollut mitään kykene tekemään, luuloksi jää ja alamittaiseksi Jumalan tuomioissa. Mitä kuollut tekee muuta kuin makaa ja kyllä sen, että vastaan hankaa Jumalan toimia, asettaen kantapäänsä Jumalan Sanaa vastaan.. Ulkopuolelta tulee tulla kuolleen herättäjä. Laki osoittaa syntisyyden ja kuoleman tilan. Jeesus sekä tekevällä ja kärsivällä kuuliaisuudella suorittaa JUMALATTOMAN VANHURSKAUTTAMISEN. Niinpä Jumala vetää, Jeesus valitsee ja Pyhä Henki antaa uskon ymmärryksen, kasteessa tulemme Jumalan omaksi, NIMEEN. Kun kaiken tämän, Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen työn edestäsi mitätöijänä luet omaksi työksesi ja ansioksesi ja tekemiseksi, niin minä asetut sinun oppiasi vastaan periksi antamattomasti, enkä tunnusta sellaista oman tekemisen oppia, ratkaisukristillisyyttä omakseni. Olen armosta autuas, enkä omista tekemisistä, kuten pyhityskristillisenä jatkuvasti ja Raamatun todistuksen vastaisesti sanot.
- Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Ei omassa varassaan synteihinsä kuollut mitään kykene tekemään, luuloksi jää ja alamittaiseksi Jumalan tuomioissa. Mitä kuollut tekee muuta kuin makaa ja kyllä sen, että vastaan hankaa Jumalan toimia, asettaen kantapäänsä Jumalan Sanaa vastaan.. Ulkopuolelta tulee tulla kuolleen herättäjä. Laki osoittaa syntisyyden ja kuoleman tilan. Jeesus sekä tekevällä ja kärsivällä kuuliaisuudella suorittaa JUMALATTOMAN VANHURSKAUTTAMISEN. Niinpä Jumala vetää, Jeesus valitsee ja Pyhä Henki antaa uskon ymmärryksen, kasteessa tulemme Jumalan omaksi, NIMEEN. Kun kaiken tämän, Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen työn edestäsi mitätöijänä luet omaksi työksesi ja ansioksesi ja tekemiseksi, niin minä asetut sinun oppiasi vastaan periksi antamattomasti, enkä tunnusta sellaista oman tekemisen oppia, ratkaisukristillisyyttä omakseni. Olen armosta autuas, enkä omista tekemisistä, kuten pyhityskristillisenä jatkuvasti ja Raamatun todistuksen vastaisesti sanot.
osaa vastata.
Tuon saman litanian olen lukenut kymmeniä kertoja.
Miten se pakana pystyy kääntymään ennen kastettaan?
Koeta jo vastata äläkä selittele! - alohaopla
Soomipoik kirjoitti:
Kyllä sinä selitellä osaat, mutta miksi et vastaa itse kysymykseen?
Olet täällä jatkuvasti vaahdonnut siitä, kuinka ihminen ei voi valita ja se oma valinta on ratkaisukristillisyyttä, joka sinun mukaasi on
väärää oppia.
Kuitenkin sanot tuossa siteeraamassani kohdassa, että pakanamailla ei kasteta ketään, ellei hän ensin KÄÄNNY!!!!
NO MIKSI TÄMÄ KÄÄNTYMINEN EI OLE RTKAISUKRISTILLI-
SYYTTÄ??
Vastaa kysymykseen, äläkä toista noita samoja jo
moneen kertaan kuultuja selityksiä.
Eikö se kaste olekaan universaali?Sinulle ei todellakaan riitä Raamatun mukainen vastaus, vaan Sinulle kelpaisi vain ihmisen tekemä RATKAISU. SIIHEN ALTTARIIN EN POLVISTU ja kättäni suutele sekä jalkojani ylistele.
Kulje Sinä vaan hyvässä luulossasi omia polkujasi. - Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Sinulle ei todellakaan riitä Raamatun mukainen vastaus, vaan Sinulle kelpaisi vain ihmisen tekemä RATKAISU. SIIHEN ALTTARIIN EN POLVISTU ja kättäni suutele sekä jalkojani ylistele.
Kulje Sinä vaan hyvässä luulossasi omia polkujasi.puuttu kyky ajatella loogisesti. Kirjoitat:
" Ei omassa varassaan synteihinsä kuollut mitään kykene tekemään, luuloksi jää ja alamittaiseksi Jumalan tuomioissa. Mitä kuollut tekee muuta kuin makaa ja kyllä sen, että vastaan hankaa Jumalan toimia."
Miksi sinä sitten tuolla edellä sanoit, että sen
pakanan pitää KÄÄNTYÄ!!!
Et sanonut, että sen pitää jäädä makaamaan ja panemaan vastaan!
Kuinka kauan sen pakanan pitää maata?
Kastatteko te sellaisen, joka panee vastaan? No
sitä kirkkolaitos on kyllä yrittänyt meidänkin
maassamme, mutta nykyisin sellaista ei näe enää
muuta kuin tuon pakollisen lapsikasteen yhtey-
dessä.
Minä suosittelisin sinulle loogisen ajattelun kurssiä, sillä tuollainen huopaaminen ja soutami-
nen ei anna vakuuttavaa kuvaa sinun ajattelukyvys
täsi.
Et tällä kertaa muistanut kertoa omasta turmeltuneisuudestasi, joka ei kykene tekemään
mitään.
Yritystä sinulla kyllä riittää mitätöidä Raamatun
ilmoitus, mutta taito puuttuu. - alohaopla
Soomipoik kirjoitti:
kanssani samaa mieltä, että teillä on KAKSI ERI-
LAISTA KASTETTA.
Pakanoilta edelytetään kääntymistä ennen kastetta,
mutta vauvoilta ei!!!!
Miksi se pakanoiden kääntyminen ei ole ratkaisu-
kristillisyyttä? Eikös se pakana ratkaisi itse
vai ratkaisevatko sielläkin kummit hänen puoles-
taan?
Sanot:
Lähetystilanne sitten muuttuu uskovien vanhempien toimesta samaksi kuten meilläkin on."
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että lähetystilanne ja kaste muuttuu????
Kuitenkin täälläkin te sovellatte lähetyskäskyä.
Eikös se olekkaan muuttunut??
Jeesus sanoi, että Hänen sanastaan ei katoa pieninkään piirto ja Hän on sama eilen, tänään ja
iankakkisesti.
Teidän Raamatussanne varmaan lukee, että lähetys-
tilanne on muuttunut Suomessa ja siksi kastekin muuttuu.
Kastoihan luterilainen kirkko aikoinaan Suomessakin väkivalloin ihmisiä. Miksi ette nyt toimi samoin pakanamailla? Vai onko sekin muuttunut.
Jännää, miten sinä hyökkäät apinan raivolla itse
nimittämiesi "ratkaisukritittyjen" kimppuun aina
kun sinulta loppuvat argumentit. Tuntuu siltä,
kun oikein nauttisit siitä, että saat solvata
heitä ja nimittää omien harhaisten käsitystesi
mukaan.
No se sinulle suotakoon.Vastaa nyt. Lopeta jo tuo. Etkö ymmärrä. Taito puuttuu. Oletko tosiaan niin. Älä toista samoja. Jne.
On siinä teologiaa kerraksen. Hyvää vointia sille Soomipoikkalle vaan ja soromnoo (BCE POBHO vsjo rovno). - Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Vastaa nyt. Lopeta jo tuo. Etkö ymmärrä. Taito puuttuu. Oletko tosiaan niin. Älä toista samoja. Jne.
On siinä teologiaa kerraksen. Hyvää vointia sille Soomipoikkalle vaan ja soromnoo (BCE POBHO vsjo rovno).että sinulta ei saa selvää vastausta.
Miten sinä pystyt esiintymään Raamatunopettajana
kun et osaa antaa vastausta selvään kysymykseen.
Samoin kävi silloin, kun kysyin sinun kantaasi
Augsburgin tunnustukseen.
Vastaus oli suurin piirtein tällainen:
Siis se pieni vauva on epäuskon tilassa, koska on perisynnin alla. Mutta kuitenkin hän sinun mukaasi uskoo vaikka onkin epäuskon tilassa.
Mutta tämä perisynti, joka vauvassa on, ei olekkaan kadottava synti, koska se vauva uskoo tuossa epäuskon tilassaan!!!
Mutta se kaste ei poistakkaan kaikilta tuota epäuskon tilaa, kuten sanoit, vaan ainoastaan
niiltä, joiden vanhemmilla ei ole myllynkiveä kau-
lassaan.
Ja lapset Jeesus on asettanut uskon esikuviksi, vaikka ovatkin perisynnin tilassa eli epäuskoisia."
Pitäisikö tähän lisätä vielä, että lähetyskentällä
pakana makaa kuolleena mutta panee vastaan ja
juuri sen tähden hän on kelvollinen kasteelle kun
on kääntynyt tai käännetty ja osaa panna vastaan.
On sinulla selvää tuo evankeljumi. Tärkein point-
ti sinulle näyttää olevan se, että kukaan ei saa
tehdä omaa ratkaisua Jeesuksen puoleen. Kunhan
vain maata rötköttää kuolleena- se riittää. - lahkolainen
alohaopla kirjoitti:
Jos teet ennustuksia ja arvailuja, niin se on Sinun profetointiasi.
Lapset siis pelastuvat käsityksesi mukaan ymmärtämättöminä ilman uskoa.
Voisitko lukea itsellesi ääneen seuraavan jakeen Raamatusta. Kuuntele, kuuletko samalla tavalla kuin minä kuulen, kun sen luen:
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? Luuk.3:7.
Tunnen, että kun profeetta sanoo, niin se pitää paikkansa, mutta kun väärä profeetta sanoo jotain, niin sanoma ei toteudu, vaan hän saa pureksia kielensä poikki, kun puhuu perättömiä. Tässä seuraavassa esimerkkiä siitä millaiseen profetoinnin tasoon kykenet nimimerkillä ”tarkennuksia”:
[Minusta alkaa tuntua siltä, että sinulla ei itselläsi ole koskaanollut lapsia (vauvoja) lähelläsi, koska luulet heidän uskovan. Eivät usko, kun eivät ymmärrä edes sitä, miten uskotaan. Ymmärrysikään he tulevat, niin sitten se käy mahdolliseksi.
Minusta alkaa tuntumaan siltä, että taidat kirjoittaa noita löpinöitä kaljoissasi? Arvaanko oikein? Nimeät kaikki samoin, vaikka ei Johanne sniin tehnyt: "Matt.3:7. Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? " Vai oletko sitä mieltä, että apostoitkin olivat?]
Sanomasi paljastaa: siis uusi väärä profeetta on ilmestynyt Suomi24:ään ja hän käyttää täällä luterilaisuuden palstalla nyt nimimerkkiä "lahkolainen", mutta on kaiketi sama, joka ennemmin käytti nimimerkkiä ”tarkennuksia”.pyh!
- alohaopla
lahkolainen kirjoitti:
pyh!
Miltä haisee, kun sanot pyh, pyh?
Se on oikein sanoa meidän turmeltuneesta lihasta. SIINÄ ON KALMAN HAJU LUONNOSTAAN. - alohaopla
Soomipoik kirjoitti:
että sinulta ei saa selvää vastausta.
Miten sinä pystyt esiintymään Raamatunopettajana
kun et osaa antaa vastausta selvään kysymykseen.
Samoin kävi silloin, kun kysyin sinun kantaasi
Augsburgin tunnustukseen.
Vastaus oli suurin piirtein tällainen:
Siis se pieni vauva on epäuskon tilassa, koska on perisynnin alla. Mutta kuitenkin hän sinun mukaasi uskoo vaikka onkin epäuskon tilassa.
Mutta tämä perisynti, joka vauvassa on, ei olekkaan kadottava synti, koska se vauva uskoo tuossa epäuskon tilassaan!!!
Mutta se kaste ei poistakkaan kaikilta tuota epäuskon tilaa, kuten sanoit, vaan ainoastaan
niiltä, joiden vanhemmilla ei ole myllynkiveä kau-
lassaan.
Ja lapset Jeesus on asettanut uskon esikuviksi, vaikka ovatkin perisynnin tilassa eli epäuskoisia."
Pitäisikö tähän lisätä vielä, että lähetyskentällä
pakana makaa kuolleena mutta panee vastaan ja
juuri sen tähden hän on kelvollinen kasteelle kun
on kääntynyt tai käännetty ja osaa panna vastaan.
On sinulla selvää tuo evankeljumi. Tärkein point-
ti sinulle näyttää olevan se, että kukaan ei saa
tehdä omaa ratkaisua Jeesuksen puoleen. Kunhan
vain maata rötköttää kuolleena- se riittää.Olen vastannut urakalla Teille, mutta teille ei riitä pelastus yksin Jumalasta, armosta, sillä haluatte hämmentää soppaa omilla töiden kauhoillanne.
Siis en missään tapauksessa Teidän tavallanne, vaan seuraavasti:
Roomalaiskirje 4:
1 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
2 Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
"On se merkillistä", että Jumala vanhurskauttaa jumalattoman, eikä sitä vanhurskaaksi itseään omassa persoonassaan luulevaa. Torju tämä taas oitis, sillä tämäkään ei sovi omien ratkaisujesi oppiin. No, no kiireesti nyt. - lahkolainen
alohaopla kirjoitti:
Miltä haisee, kun sanot pyh, pyh?
Se on oikein sanoa meidän turmeltuneesta lihasta. SIINÄ ON KALMAN HAJU LUONNOSTAAN.hyh
- alohaopla
lahkolainen kirjoitti:
hyh
Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Siis puhuuko suusi sydämen kyllyydestä? - Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Olen vastannut urakalla Teille, mutta teille ei riitä pelastus yksin Jumalasta, armosta, sillä haluatte hämmentää soppaa omilla töiden kauhoillanne.
Siis en missään tapauksessa Teidän tavallanne, vaan seuraavasti:
Roomalaiskirje 4:
1 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
2 Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
"On se merkillistä", että Jumala vanhurskauttaa jumalattoman, eikä sitä vanhurskaaksi itseään omassa persoonassaan luulevaa. Torju tämä taas oitis, sillä tämäkään ei sovi omien ratkaisujesi oppiin. No, no kiireesti nyt.sinun pysyä asiassa.
Miksi sen pakanan piti kääntyä, ennenkuin Jumala vanhurkauttaa hänet????????
Miksi Jumala ei vanhurskauta kaikkia pakanoita jotka
makaavat kuolleena.
Koskahan sinulta saa sen vastauksen? - lahkolainen
alohaopla kirjoitti:
Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Siis puhuuko suusi sydämen kyllyydestä?enää puhua. Kas kummaa, kun ymmärsit viimeiset viestit. Aloinkin jo ihmetellä käsityskykyäsi. Sinulta ovat eri viestittäjät anelleet yhtä ainutta paikkaa vauvanpäänvalelun tueksi, etkä ole ainuttakaan löytänyt. Tarjoat vain väärää Matt. kirjan loppukäännöstä ja yrität vääntää vatausviestien kirjoittajia omavanhurskaiksi, vaikka kaikista heistä huomaa, että he ovat tulleet kirkkaasti uskoon, - toisin kuin sinä. Sitten täällä tarjotaan Swebiliusta, Lutheria, Väsiästä, Räisästä sun muita sarjasta "alle hanskan painon".
Et ole huomioinut niitä kirjoitettuja vastausviestejä, sillä NIIHIN ET OLE KERTAAKAAN VASTANNUT. Olet vain kiertänyt koko ajan sitä, kun et niitä luterilaisten ja muiden katolisten menettelytapoja et Raamatulla ole pystynyt oikeiksi todistamaan.
Tarjoat taas tähänkin jotain "universaalia" väärennystä vauvanpään valeluksi ja tammuksenmerkin tekemiseksi (vaikka murhaaja-Lutherkin sen sanoi 'apinailveilyksi'). Kyllä jo sinut tunnen! Olet tiesi valinnut ja kerran pohjasi tulee VARMASTI PETTÄMÄÄN. Olen vapaa minäkin sinun varoittamisestasi, joten vaikenen suhteesi. Enhän sokeaa saa näkeväksi, enkä edes enää yritä. Jos tulkitset tämän luovutusvoitoksi, niin siitä vaan: myönnän siis, etten ole saanut järkeä päähäsi enkä raamatullista uskoa Jeesukseen sisimpääsi! - alohaopla
lahkolainen kirjoitti:
enää puhua. Kas kummaa, kun ymmärsit viimeiset viestit. Aloinkin jo ihmetellä käsityskykyäsi. Sinulta ovat eri viestittäjät anelleet yhtä ainutta paikkaa vauvanpäänvalelun tueksi, etkä ole ainuttakaan löytänyt. Tarjoat vain väärää Matt. kirjan loppukäännöstä ja yrität vääntää vatausviestien kirjoittajia omavanhurskaiksi, vaikka kaikista heistä huomaa, että he ovat tulleet kirkkaasti uskoon, - toisin kuin sinä. Sitten täällä tarjotaan Swebiliusta, Lutheria, Väsiästä, Räisästä sun muita sarjasta "alle hanskan painon".
Et ole huomioinut niitä kirjoitettuja vastausviestejä, sillä NIIHIN ET OLE KERTAAKAAN VASTANNUT. Olet vain kiertänyt koko ajan sitä, kun et niitä luterilaisten ja muiden katolisten menettelytapoja et Raamatulla ole pystynyt oikeiksi todistamaan.
Tarjoat taas tähänkin jotain "universaalia" väärennystä vauvanpään valeluksi ja tammuksenmerkin tekemiseksi (vaikka murhaaja-Lutherkin sen sanoi 'apinailveilyksi'). Kyllä jo sinut tunnen! Olet tiesi valinnut ja kerran pohjasi tulee VARMASTI PETTÄMÄÄN. Olen vapaa minäkin sinun varoittamisestasi, joten vaikenen suhteesi. Enhän sokeaa saa näkeväksi, enkä edes enää yritä. Jos tulkitset tämän luovutusvoitoksi, niin siitä vaan: myönnän siis, etten ole saanut järkeä päähäsi enkä raamatullista uskoa Jeesukseen sisimpääsi!Vedestä ja Hengestä uudestisyntynyt, eikä omasta ratkaisusta.
Sanot: "Puupökkelön kanssa en viitsi" - NO MIKSI ET? Hurskas se siis herjaa heittää. Se on sitä vapaata tahtoa lihan turmeluksesa. Vanhurskautesi ja uskon hedelmäsi on siis nopeasti luettu. - alohaopla
Soomipoik kirjoitti:
sinun pysyä asiassa.
Miksi sen pakanan piti kääntyä, ennenkuin Jumala vanhurkauttaa hänet????????
Miksi Jumala ei vanhurskauta kaikkia pakanoita jotka
makaavat kuolleena.
Koskahan sinulta saa sen vastauksen?Kun laki osoittaa minut syntiseksi ja Jumalan kirkkautta vailla olevaksi omassa varassani, Jumalan edessä, niin silloin laki kurittaa ja kasvattaa minut omistamaan armosta autuutta. Laki on silloin oikeassa virassaan, kun se osoittaa synnin synniksi ja kuolettaa. Siis kirjain kuolettaa.
En siis ole siten lain alla, että luulisin lain kautta vanhurskaaksi tulevani. En ole lain orja. Olen armosta autuas, Jeesuksen verellä pesty. Siinä suhteessa saat olla ihan "huoleti". Farisealaiset ovat lain alla ja luulevat saavuttavansa pyhityselämässä Jumalan edessä kelpaavan vanhurskauden. Minä en kannata sitä suuntausta, vaikka hyväksynkin sen, että pyhitys kuuluu uskovan elämään - uskon hedelmänä. Pidän lain kuitenkin voimassa seuraavasti:
- Laki on oltava maailmassa voimassa hilliten jumalattomuutta ja rankaisuksi vääristä teoista.
- Laki tulee osoittaa ihminen syntiseksi Jumalan edessä.
- Lain tulee vielä sittenkin, kun omistetaan armosta autuus osoittaa, että meissä asuu syntiturmelus kuolemaan asti, sillä liha asuu meissä kuolemaan asti.
Jumala kääntää kaikki samalla tavalla. Jos Sana ei kelpaa, niin Jumala puhuu vaikka luonnon voimien kautta. Hyvä pelko on siis se, kun ihmiset joutuvat ajattelemaan, mikä maailman piiriä kohtaa. Siis pakanakansat ja kristityssäkin maissa elävät saavat kuulla Jumalan puheen karkeallakin tavalla. Olet kaiketi nyt taas käsittänyt työhakuisesti sanan "kääntyminen" ja unohdat siitä tuon Jumalan peliin puuttumisen. Jumalanhan piti vaikuttaa sekä tahtomisen, että tekemisen.
On se laillasi hurjaa määrittää lapset ymmärtämättömäksi ja sellaiseksi etteivät usko. Mitä muuten Jeesus sitten tarkoitti lapsen uskolla ja heidän olemisellaan uskon esikuvana, jos se ei ole totta? Mitä tarkoittaa sitten Raamatun todistukset, että Jumala pelastaa, jos se onkin kuten todistelet, ihmisen suoritus? Miten muuten Adam pelasti itsensä ja miten Paavali teki sen vapaan tahdon ratkaisun ja kääntymyksensä. Voisitko vähän opastaa minua tarkemmin? Kuulen auliisti mitä Sinulla on kerrottavaa noista Raamatussa olevista tapauksista ? ! ?
- kaulukki
että kasteessa ihminen saa Jumalalta lahjaksi uskon ja Pyhän Hengen. siksi pienet lapset voidaan kastaa ,kun omia tekoja ei tarvita. lapsi pitää kastaa siksi ,että jos hän kuolee ilman kastetta, hän joutuu kadotukseen , mutta kasteessa saatu usko ja Pyhä Henki takaavat sen , että Jeesus pelastaa.on erittäin vaarallista jättää lapsensa kasteen armosta osattomaksi.
- kadotukseen?
Rohkenen olla tässä asiassa eri mieltä.Jeesus itse kehoitti ihmisiä tulemaan lasten kaltaisiksi,koska heidänlaisensa on taivasten valtakunta,siis synnitön.Totta on,että meissä jokaisessa on perisynti,mutta en kylläkään menisi alleviivaamaan kadotustuomiota kastamattomalle lapselle joka ei syntisyyttään vielä edes tiedosta.
- alohaopla
kadotukseen? kirjoitti:
Rohkenen olla tässä asiassa eri mieltä.Jeesus itse kehoitti ihmisiä tulemaan lasten kaltaisiksi,koska heidänlaisensa on taivasten valtakunta,siis synnitön.Totta on,että meissä jokaisessa on perisynti,mutta en kylläkään menisi alleviivaamaan kadotustuomiota kastamattomalle lapselle joka ei syntisyyttään vielä edes tiedosta.
Sanos nyt miten lapset pelastuvat?
- veljenä
sanoisin, että tutki itse Raamattuasi ja toimi sen
valon mukaan, minkä sieltä löydät.
Vaikutat sen verran fiksulta kaverilta, että osaat
itse tehdä oikeat johtopäätökset.
Maan päällä ei ole yhtään täydellistä seurakuntaa,
joten turhaan etsit sellaista. Aluksi kaikki näyt-
tää ihanalta, mutta kun oppii tuntemaan seurakunnan
ja sen jäsenet, niin huomaa paljon puutteita ja
virheitä. Mutta jos olet rehellinen, niin eikö sinussakin ole puutteita. Miksi etsit täydelli-
syyttä toisesta? Eikö kuitenkin tärkeintä ole se, että seurakunnassa kuulee julistusta, joka johtaa taivastielle ja sillä pysymiseen. Muussa tapauksessahan voisit liittyä vaikka maamiesseuraan.
Sanot, että arvostat luterilaisessa seurakunnassa
sitä, että siellä on "armon riittävyys".
Se on tärkeä asia, mutta armoakaan ei saa vetää
synnin peitteeksi ja jos kuvittelet, että voit
paeta Jumalaa vaihtamalla seurakuntaa, niin se ei
onnistu.
Tänä aikana monet ihmiset ovat itsekkäitä ja ky-
selevät, mitä seurakunta voi minulle antaa. Kui-
tenkin raamatullinen linja on ,että mitä minä
voin antaa seurakunnalle ja Jumalalle. Paavali
kirjoittaa: Kun tulette yhteen, on jokaisella jo-
tain annettavaa: kenellä puhe, kenellä virsi, ku-
ka puhuu kielillä, kuka selittää, kuka profetoi jne."
Rukoile asian puolesta, lue Sanaa , mutta älä tee
päätöstäsi tunteiden pohjalta. - kasteasiaa
Onkos se nykyisin Suomen lain mukaan niin, ettei lapsen uskontokuntaa edes voi vaihtaa helposti.
Puhtaasti kkon kannalta:
Kirkko ei ehkä voi määrätä kastamaan lasta, vaikkakin pastorin pitäisi opettaa asiasta vanhempia. Pastori voisi sanoa raamatullisen tiukastikin asiasta.
Voi helposti kuulua eri kirkkoon, jos ei kasta lasta. Tunnustus on niin erilainen. Sellaiseenkin pastori voi päätyä.
Perusteiltaan tuo on perisynnin kieltämistä ja eri tunnustusta.
Käytännössä ja teoriassa luterilainen tunnustaa pääkohdat Augsburgin tunnustuksesta, muutoin henkilö kuuluu johonkin toiseen tunnustuskuntaan.
Lukemista kasteesta,
Pyhä Kaste Raamatussa / Kirkossa, Väisänen.
Pyhän kasteen puolustus, F.G.Hedberg.
Ja http://www.luthersaatio.com
Ainakin yhdessä Pyhäkön lamppu -lehdessä on kasteesta.
Myös katekismukset ovat hyviä. Esim. Svebilius, sivulla
http://www.katekismus.net
Kyllä, toisen uskoa ei voi nähdä, paitsi tietenkin, jos kieltää Jeesuksen / Raamatun ilmoituksen. - elluskainen
Jos et tunnusta lapsikastetta, et tunnusta sitä uskoa, johon luterilainen kirkko on tunnustuksessaan sitoutunut.
Kaste on välttämätön pelastuksen edellytys myös lapsilla, jotka jo kohtuun ovat siinneet perisynnin alaiseksi. Jumalalle kelpaa vain Jeesuksessa Pyhä ja puhdas. Tähän puhtauteen meidät puetaan kristillisessä kasteessa (Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen).
Sanoessaan Jumalan valtakunnan olevan lasten kaltaisten, ei Jeesus suinkaan sano lasten olevan synnittömiä. Jeesus jatkaa "Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." Jumalan valtakuntaan tuleminen on lahja. Lapsi on täysin riippuvainen niistä, jotka ottavat hänet vastaan ja luottaa heihin. Siten lapsi on meille aikuisille esikuva.- Hilarius-hiiri
Ei kannata liittyä kirkkoon, jos on sen perusopeista eri mieltä!
- tarkennuksia
"Ps.51:7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."
tuolla lauseella mitään 'perisyntiä', vaan sitä, että hän oli vanhemmiltaan perinyt samat taipumukset synnin tekemiseen, mitkä on koko ihmiskunnalla. Olisiko viisasta tuomita sinut vankilaan murhasta, jonka Kain teki? Panette Jumalan säätämyksen väkivalloin tuon lapsikasteen perusteluksi sellaisella keinotekoisella termillä kuin 'perisynti'.
Ymmärtämätön lapsi on kyllä aivan oikein hyvä esikuva teistä ymmärtämättömistä luterilaisista, kun päänvalelulla ja ristinmerkeillä yritatte viattoman vauvan "pelastaa", TÄYSIN ILMAN RAAMATULLISTA AINUTTAKAAN ESIKUVAA! Kat. kirkon alkuaikoina oli koje, jolla kuoleva lapsi "pelastettiin" kirkolle ja muka taivaskelpoiseksi äidin kohdussa. Siitä toistaiseksi luovuttiin, kun ajateltiin, että heti hänen synnyttyään tehdään 'hätäkaste'. Siitä on tarkat säännökset eelleen teidän oppinne peruskirjoissa: olen lukenut! Mutta varjele, jos tuleekin taitamattomuudesta johtuen jokin väärä menettelytapa: se pitää ehdottomasti papin korjata, mikäli vauva sattuisi elämään niin kauan!!! Panette vauvan kannettavaksi AADAMIN JA EEVAN SYNNIT! Kyllä häpeäisin teikäläisten kirkon oppeja, mikäli itse siellä olisin. - Hilarius-hiiri
tarkennuksia kirjoitti:
"Ps.51:7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."
tuolla lauseella mitään 'perisyntiä', vaan sitä, että hän oli vanhemmiltaan perinyt samat taipumukset synnin tekemiseen, mitkä on koko ihmiskunnalla. Olisiko viisasta tuomita sinut vankilaan murhasta, jonka Kain teki? Panette Jumalan säätämyksen väkivalloin tuon lapsikasteen perusteluksi sellaisella keinotekoisella termillä kuin 'perisynti'.
Ymmärtämätön lapsi on kyllä aivan oikein hyvä esikuva teistä ymmärtämättömistä luterilaisista, kun päänvalelulla ja ristinmerkeillä yritatte viattoman vauvan "pelastaa", TÄYSIN ILMAN RAAMATULLISTA AINUTTAKAAN ESIKUVAA! Kat. kirkon alkuaikoina oli koje, jolla kuoleva lapsi "pelastettiin" kirkolle ja muka taivaskelpoiseksi äidin kohdussa. Siitä toistaiseksi luovuttiin, kun ajateltiin, että heti hänen synnyttyään tehdään 'hätäkaste'. Siitä on tarkat säännökset eelleen teidän oppinne peruskirjoissa: olen lukenut! Mutta varjele, jos tuleekin taitamattomuudesta johtuen jokin väärä menettelytapa: se pitää ehdottomasti papin korjata, mikäli vauva sattuisi elämään niin kauan!!! Panette vauvan kannettavaksi AADAMIN JA EEVAN SYNNIT! Kyllä häpeäisin teikäläisten kirkon oppeja, mikäli itse siellä olisin.että jokainen ihminen on vanhemmiltaan perinyt taipumuksen synnintekoon. Jumala loi ihmiset hyviksi, mutta syntiinlankeemuksessa meidän sukumme turmeltui, niin että meillä kaikilla on nyt tuo taipumus. Olemme myös vanhemmiltamme perineet kuolevaisuuden, joka sekin liittyy perisyntiin.
Vauva kastetaan siksi, että hän kuuluu syntin lankeemuksessa turmeltuneeseen ihmissukuun, ei siksi, että hänellä olisi jo itsellään tekosyntejä. - lahkolainen
Hilarius-hiiri kirjoitti:
että jokainen ihminen on vanhemmiltaan perinyt taipumuksen synnintekoon. Jumala loi ihmiset hyviksi, mutta syntiinlankeemuksessa meidän sukumme turmeltui, niin että meillä kaikilla on nyt tuo taipumus. Olemme myös vanhemmiltamme perineet kuolevaisuuden, joka sekin liittyy perisyntiin.
Vauva kastetaan siksi, että hän kuuluu syntin lankeemuksessa turmeltuneeseen ihmissukuun, ei siksi, että hänellä olisi jo itsellään tekosyntejä.Eihän se vauva ole syyllinen mihinkään syntiin ja kun te sanotte, että siinä "kasteessa" saadaan synnit anteeksi, niin mitkä synnit se vauva sitten tarvitsee saada anteeksi, kun hänellä ei niitä sanojesi mukaan vielä ole. Ei kai sen vauvan "kastaminen" sellaista ihmisen taipumusta syntien tekemiseen poista. Päinvastoin; se oppi houkuttelee hänet riskien ottamiseen, kun hänelle vielä sitten selitetään pappienne suulla, että "kasteen armo on hänellä voimassa ja on hänet kerran pelastava".
Tuo teidän ajattelutapanne on kuin rikollisella, joka maksaa edeltäkäsin sakot että sitten on vapaa tekemään sen rikoksen. Tai palokunnalla joka etukäteen kiitää pillit ulvoen tulipaloa sammuttamaan sellaiseen paikkaan, missä sitä ei edes ole: vettä ruiskutetaan hurjasti ja sitten jätetään kiinteistö pyromaanien haltuun. Myöhemmin kyllä alkaa palaa, mutta ei sen väliä: sehän on jo sammutettu. - Hilarius -hiiri
lahkolainen kirjoitti:
Eihän se vauva ole syyllinen mihinkään syntiin ja kun te sanotte, että siinä "kasteessa" saadaan synnit anteeksi, niin mitkä synnit se vauva sitten tarvitsee saada anteeksi, kun hänellä ei niitä sanojesi mukaan vielä ole. Ei kai sen vauvan "kastaminen" sellaista ihmisen taipumusta syntien tekemiseen poista. Päinvastoin; se oppi houkuttelee hänet riskien ottamiseen, kun hänelle vielä sitten selitetään pappienne suulla, että "kasteen armo on hänellä voimassa ja on hänet kerran pelastava".
Tuo teidän ajattelutapanne on kuin rikollisella, joka maksaa edeltäkäsin sakot että sitten on vapaa tekemään sen rikoksen. Tai palokunnalla joka etukäteen kiitää pillit ulvoen tulipaloa sammuttamaan sellaiseen paikkaan, missä sitä ei edes ole: vettä ruiskutetaan hurjasti ja sitten jätetään kiinteistö pyromaanien haltuun. Myöhemmin kyllä alkaa palaa, mutta ei sen väliä: sehän on jo sammutettu.onhan kasteella muita tarkoituksia kuin syntien anteeksisaaminen. Kasteessa uudestisynnytään ja liitytään Kristukseen sekä tullaan hänen ruumiinsa, Kirkon jäseniksi. Kristus ei pelasta meitä ainoastaan synnistä, vaan myös kuolemasta ja Pahan vallasta. (En viitsi kirjoittaa Perkeleen vallasta niin kuin ennen katkismuksessa luki.)
Se, että en vastaa raamatunjakeilla, johtuu siitä, etten viitsi hakea raamatunpaikkoja, muistan vain suunnilleen luvun tarkkudella, mitä missäkin on. Eihän tavallinen pieni hiiri tuollaista taitoa tarvitse, vaikka kirkon kellotapulissa asuukin. - lahkolainen
Hilarius -hiiri kirjoitti:
onhan kasteella muita tarkoituksia kuin syntien anteeksisaaminen. Kasteessa uudestisynnytään ja liitytään Kristukseen sekä tullaan hänen ruumiinsa, Kirkon jäseniksi. Kristus ei pelasta meitä ainoastaan synnistä, vaan myös kuolemasta ja Pahan vallasta. (En viitsi kirjoittaa Perkeleen vallasta niin kuin ennen katkismuksessa luki.)
Se, että en vastaa raamatunjakeilla, johtuu siitä, etten viitsi hakea raamatunpaikkoja, muistan vain suunnilleen luvun tarkkudella, mitä missäkin on. Eihän tavallinen pieni hiiri tuollaista taitoa tarvitse, vaikka kirkon kellotapulissa asuukin.sillä niitä ei ole, mitkä sanovat vauvan 'uudestisyntyvän ' päätä vedellä valelemalla ja tekemällä ristinmerkkejä!!!
Vai et viitsi Raamattua hakea: ompa perustelu. Elämän Leipä ei ole sinulle siis tarpeen. Kun käytät niitä yleisiä luterilaisten kaluamia paikkoja, ovat ne jo niin loppuun kalutut, koska niitä tunnut lisäilevän.
Kirkko ei todellakaan ole Kristuksen ruumis, sillä Kristus on PYHÄ. Kirkko suosii homoutta, lesboutta, tekee syntymättömien lasten murhia, papit juopottelevat ja huoraavat kuten "seurakuntalaisetkin", pettävät saarnoillaan ja vääristellyllä evankeliumilla jne. EI SELLAINEN VOI OLLA KRISTUKSEN RUUMIS! Vihaatte sanaa 'pyhitys', jos sillä tarkoitetaan, että teidän pitäisi panna pois se vääryys.
No en ihmettele, ellet ymmärrä / kuule puhuttuja ja selitettyjä asioita. Eihän sinulla voi olla 'kuulevat korvat', kun niiden kirkonkellojen pauke on sinut kuurouttanut. Muuttaisit mieluummin kirjastoon asumaan: voisi kuulosikin palautua. - raamatuita
lahkolainen kirjoitti:
sillä niitä ei ole, mitkä sanovat vauvan 'uudestisyntyvän ' päätä vedellä valelemalla ja tekemällä ristinmerkkejä!!!
Vai et viitsi Raamattua hakea: ompa perustelu. Elämän Leipä ei ole sinulle siis tarpeen. Kun käytät niitä yleisiä luterilaisten kaluamia paikkoja, ovat ne jo niin loppuun kalutut, koska niitä tunnut lisäilevän.
Kirkko ei todellakaan ole Kristuksen ruumis, sillä Kristus on PYHÄ. Kirkko suosii homoutta, lesboutta, tekee syntymättömien lasten murhia, papit juopottelevat ja huoraavat kuten "seurakuntalaisetkin", pettävät saarnoillaan ja vääristellyllä evankeliumilla jne. EI SELLAINEN VOI OLLA KRISTUKSEN RUUMIS! Vihaatte sanaa 'pyhitys', jos sillä tarkoitetaan, että teidän pitäisi panna pois se vääryys.
No en ihmettele, ellet ymmärrä / kuule puhuttuja ja selitettyjä asioita. Eihän sinulla voi olla 'kuulevat korvat', kun niiden kirkonkellojen pauke on sinut kuurouttanut. Muuttaisit mieluummin kirjastoon asumaan: voisi kuulosikin palautua.enkä muutakaan uskonnollista rekvisiittaa, kun olen hiiri! Eläimenä olen tietysti pelastettu ilman kasteita ja raamatuitakin. Toisin on teidän ihmisparkojen laita!
Mitä taas kirkkoon tulee, niin en tarkoittanut kirkolla mitään paikalliskirkkoa, seurakuntaa tai tunnustuskuntaa, vaan itseään Una Sanctaa. Enhän minä hiiriparka edes ole minkään maallisen kirkon jäsen!
Muista, että Jumala antoi muinoin järjen Bileamin aasintammallekin, niin että se saattoi haastella ihmisten kielellä. Kun täällä jatkuvasti opetetaan väärin kristinuskoa, Jumala asetti minut, hiirulaisen, teille ihmisille opettajaksi ja tien näyttäjäksi. Ei ole niin väliä sillä, kuka puhuu, kunhan opetetaan oikein! - lahkolainen
raamatuita kirjoitti:
enkä muutakaan uskonnollista rekvisiittaa, kun olen hiiri! Eläimenä olen tietysti pelastettu ilman kasteita ja raamatuitakin. Toisin on teidän ihmisparkojen laita!
Mitä taas kirkkoon tulee, niin en tarkoittanut kirkolla mitään paikalliskirkkoa, seurakuntaa tai tunnustuskuntaa, vaan itseään Una Sanctaa. Enhän minä hiiriparka edes ole minkään maallisen kirkon jäsen!
Muista, että Jumala antoi muinoin järjen Bileamin aasintammallekin, niin että se saattoi haastella ihmisten kielellä. Kun täällä jatkuvasti opetetaan väärin kristinuskoa, Jumala asetti minut, hiirulaisen, teille ihmisille opettajaksi ja tien näyttäjäksi. Ei ole niin väliä sillä, kuka puhuu, kunhan opetetaan oikein!Ja kuvastaa käsitystäsi. Et kelpaa opettajaksen, sillä minä todellakin tarvitsen Pyhän Hengen avaamaa Kirjoitusta, Raamattua, oppini perustaksi. Len lukenut kyllä kirkkokäsikuírjoja ja muita ihmistekeleitä, vaan osoittautuvat Raamatun suhteen vääriksi.
Eikö muuten Darwinismi opeta kehityksen kulkeneen "ameebasta" ihmiseen (apinoiden kautta). En usko siihen, muta en usko sellaiseenkaan, että 'ihmisestä puhuvaan hiireen', kuten väität sinulle tapahtuneen.
- hiljainen lammas
kuin valtionkirkko on. Sen eväät alkaa kyllä olla jo lopussa. Sen saarnamiehet ovat saaneet liberaaliteologian koulutuksen. Harva on oikeasti luterilainen. Valtionkirkon ulkopuolella on vapaita luterilaisia, joista puhutaan ihmeen vähän. Ne ottaa uskonasiat tosissaan. Ei kuitenkaan sellasta mesoamista kuin vapaissa suunnissa. Löytyi tälläinen: http://www.tunnustuksellisetluterilaiset.tk/
- lahkolainen
sama vauvavalelu käytössä, mikä katolisilla ja sen lahkoilla on yleensäkin. Mutta ellei halua KAIKESSA noudattaa Raamatun sanaa, on se parempi vaihtoehto.
Kun Raamattua ajatuksella lukee ja HALUAA OMAKSUA sen opetukset, tulee noudattaa sitä omantunnon vuoksikin. Seurauksena on pysyvä rauha, eikä enää omatunto muistuta, että "hei ethän sinä tee niin kuinka Sanassa sanotaan".
- Oletko
saanut vastaukset etsimiisi kysymyksiin?
- fredom07
Olen aikuisena uskoon tullut, helluntaiseurakuntaan liittynyt.
Eniten kristisoin "torontolaista vöyhötystä" ja sitä, että seurakunnat ovat matkalla kohti uushelluntailaisuutta.
No, luterilainen kirkkohan se vasta maallistuu ja uudistuukin... Mutta olisiko kirkon sisällä ryhmiä, joihin voisin mennä mukaan... Kansanlähetys tms.- lahkolainen
Olen itsekin kuulunut hell. srk:an, mutta torontolaisuus sai minut eroamaan, sillä olen itse kokenut aidosti 'HENKIKASTEEN', se ei ole tuollaista vouhotusta kuin se torontolaisuus. Pieniä uskovien ryhmiä on kyllä olemassa myös lut.kirkon puolella: lähinnä jotkin raamattupiirit. Sellaisessa kävimme vaimoni kanssa hyvin pitkään. Meillä tuli kerran keskustelua myös kasteesta ja piirin vetäjä ehdotti, että sen jälkeen ei siitä enää sitten puhuta. Niin sovittiin. Keskustelut olivat kyllä rakentavia ja varsinkin vanhempien ja kokeneiden naisten kanssa oli ihan mielenkiintoista tutkia Sanaa. Minä olin yleensä se keskustelun ja näkökulmien ylläpitäjä ja asiat tulivat monipuolisesti käsitellyiksi. Siinä piirissä myönnettiin avoimesti, ettei sitä lapsikastetta sieltä Raamatusta löydy, mutta se ei estänyt puimasta muita asioita.
Jos sellaiseen ryhmään osuu, voi olla toisille siunaukseksi. Mutta kuten tällä palstalla olet huomannut, ei kasteasia ole heillä rehti.
Tuo 'uushelluntailaisuus' on samaa kuin tapahtuu kaikissa kirkoissa ja lahkoissa nykyään. Paavinkirkko valtaa kirkkoja ja suuntia. Kaikkialla, missä paavi liikkuu (hänen eri maihin suuntautuvat matkat), hän ensimmäiseksi koneesta noustessaan suutelee maata, mihin astuu. ASitä luullaan nöyryydeksi, mutta ei tiedetä sitä traditioksi millä keinoin hän valloittaa uuden alueen katolisen uskonnon tulevaan piiriin. Samaa katolista traditiota tarkoittaa kun paavi tai muutkin käsi kaksi sormea pystyssä on kohotettu viittaamaan. Katsokaapa vaan, niin Jeesus kuvataan monissa kuvissa samoin 2 sormea pystyssä. Pietari on katolisten mukaan ensimmäinen paavi. Ja hänet kuvataan 2 sormea pystyssä. Se tarkoittaa, että PAAVILLA ON PERUSTANAAN APOSTOLINEN SUKSESSIO (ts. hän on Pietarin istuimella ja hallitsee istuinta suoraan alenevassa jatkumossa) ja toinen sormi tarkoittaa, että HÄNELLÄ ON MAAN PÄÄLLÄ AVAINVALTA: ylin hengellinen auktoriteetti.
Kaikki on luisumassa sitä samaa maalia kohti. Maailman yhtenäisyskonto, mihin tulevat kaikki kirkkokunnat kuulumaan. Olen jo kauan seurannut tuota kehitystä, mutta on sanottava, etteivät monet vieläkän tajua sitä vauhtia, millä tilanne etenee.
Suosittelen lukemaan kirjan JESUIITTOJEN SALAINEN HISTORIA; EN TIEDÄ, ONKO SITÄ SUOMEKSI, MUTTA ENGLANNIKSI SE N AINAKIN VOI TILATA.
- Soomipoik
Sinähän keksit ovelan keinon, kun et osaa vastata
kysymykseeni.
Poistit koko ketjun. Niin sitä pitää. Mutta asiaan:
Sanoit, että kaikilla ei ole voimaa tarttua pelastukseen, jota Jumala tarjoaa.
Aikaisemmin olet vaahdonnut, että ihminen ei voi
tarttua, koska hän on kuollut ja koska se olisi silloin ihmisen omaa yrittämistä.
Onko siis kantasi taas muuttunut?
Sinun mukaasi hukkuva ei saa tarttua pelastus-
renkaaseen, jottei se pelastuminen olisi hänen
omaa ansiotaan.
Hänen pitää antaa hukkua rauhassa ja Jumala sitten
elvyttää hänet, jos näkee tarpeelliseksi.
Lisäksi sanoit, että Jumala kutsuu kaikkia mutta
kaikki eivät vastaa tähän kutsuun.
Mistä tiedät, milloin se vauva on vastannut kut-
suun myöntävästi?
Itkeekö se eri tavalla vai mistä voit olla varma
että vauva on hyväksynyt kutsun?
Koska sanojesi mukaan vauva ymmärtää, niin kyllä
kait hän osaa antaa merkin, että nyt saa kastaa.
Vai onko niin, että koska teillä on kaksi eri
kastetta, niin vauvan ei tarvitse ilmaista val-
miuttaan mutta pakanan pitää?- alohaopla
Viestiketjun poistoon en ole syyllinen !
Minkä koko ketjun olen poistanut? Minulla ei nyt ole tietoa tuosta. Korjasin omaa vietiäni, kun viestini perässä ei ollut yhtään viestiä. Ei siis pitänyt lähteä kenekään toisen viestiä pois ja minunkaan viestini ei ole pois, vaan viestini "IHISELLÄ EI OLE VOIMIA OTTAA RIVOISTA KIINNI" on juuri sen viestin jäljessä kuin se oli ennemminkin, siis Soomipoik viestin "Vaikeata on" jälkeen.
En voi täten ottaa kiitoksiasi vastaan. Jos joku on siihen syyllistynyt, niin kaiketi ilmoittautuu. Olen yhden kerran erehtynyt poistamaan ketjun pätkän ja visusti varon sitä uudelleen tekemästä. - Soomipoik
alohaopla kirjoitti:
Viestiketjun poistoon en ole syyllinen !
Minkä koko ketjun olen poistanut? Minulla ei nyt ole tietoa tuosta. Korjasin omaa vietiäni, kun viestini perässä ei ollut yhtään viestiä. Ei siis pitänyt lähteä kenekään toisen viestiä pois ja minunkaan viestini ei ole pois, vaan viestini "IHISELLÄ EI OLE VOIMIA OTTAA RIVOISTA KIINNI" on juuri sen viestin jäljessä kuin se oli ennemminkin, siis Soomipoik viestin "Vaikeata on" jälkeen.
En voi täten ottaa kiitoksiasi vastaan. Jos joku on siihen syyllistynyt, niin kaiketi ilmoittautuu. Olen yhden kerran erehtynyt poistamaan ketjun pätkän ja visusti varon sitä uudelleen tekemästä.Vastaukseni vaan oli poistettu.
Uskon sinua. - alohaopla
Soomipoik kirjoitti:
Vastaukseni vaan oli poistettu.
Uskon sinua.Muistatko suunnilleen sen viestin sisällön, mitä poistuneessa viestissä oli. Voithan sen tuoda esiin vaikka tässä kohtaa. Minulla ei sinänsä ole antipatiaa henkilöä vastaan, vaikka onkin niin, että oppimme eroavat toisistaan. Luulisin, että jos keskustelisimme kasvotusten, niin meillä voisi olla vilkas ja monipuolinen keskustelu. Luulisin, että kykenisin omalta puoleltani vilkkaaseen keskusteluun, joka ei ole toisen persoonan halveksuntaa ja nälvintää. Minulla on muuten useita helluntailaisia ystäviä, jotka ovat joskus käyneet lukemassa näitäkin viestejä ja ovat tavattomasti ihmetelleet solvaavia lausuntoja henkilöistä.
"Mielestäni lapsen pitäisi saada itse päättää ..."
Kysyikö jeesus sinulta, että saako hän lunastaa sinut lain kirouksesta eli varmalta iäisyyskuolemalta? Varmistiko Jeesus etukäteen, että sinä tulet hyväksymään sen, että hän verellään ostaa sinut omakseen, orjakseen?
Miksi hän kysyisi lapselta, kun hän ei aikuiseltakaan kysy sitä asiaa?
Kiitos Isälle, että ei kysynyt, sillä me jokainen olisime vastanneet: ei. Luonnostaan ei kukaan etsiydy Herran seuraan; Herra kaiken sen vaikuttaa. Tahto hyvään tulee Herralta, ei itsestämme.
Voimme tehdä lapsen puolesta hyvän kyllä-päätöksen. Alistua Herran pelastavaan tahtoon.
Luterilaiseen irkkoon kuuluminen on yksi asia.Eri asia sitten on, mihin sen sisällä. Hyviä herätysliikkeitä on rikkaasti kirkossamme.
Mutta ainakin minun mielestäni useilla paikkakunnilla seurakunnan perustoimintakin on runsasta ja hyvää.- ajatusvirhe
Hän kysyy:
Kysyikö jeesus sinulta, että saako hän lunastaa sinut lain kirouksesta eli varmalta iäisyyskuolemalta?"
Ei kysynyt, mutta HÄN KYSYY, HALUATKO OTTAA TARJOTUN PELASTUKSEN VASTAAN:
2. Kor 6:1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaaottamaan Jumalan armon, niin ettei se jää turhaksi."
Teet tyhjäksi Jeesuksen sanat: "Joka TAHTOO minun
perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja OTTA-
KOON ristinsä ja SEURATKOON minua."
Te ette voi pelastaa lasta, vaikka tekisitte minkä
laisia päätöksiä hänen puolestaan. Jokainen vas-
taa itse ratkaisuistaan Jumalan edessä! ajatusvirhe kirjoitti:
Hän kysyy:
Kysyikö jeesus sinulta, että saako hän lunastaa sinut lain kirouksesta eli varmalta iäisyyskuolemalta?"
Ei kysynyt, mutta HÄN KYSYY, HALUATKO OTTAA TARJOTUN PELASTUKSEN VASTAAN:
2. Kor 6:1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaaottamaan Jumalan armon, niin ettei se jää turhaksi."
Teet tyhjäksi Jeesuksen sanat: "Joka TAHTOO minun
perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja OTTA-
KOON ristinsä ja SEURATKOON minua."
Te ette voi pelastaa lasta, vaikka tekisitte minkä
laisia päätöksiä hänen puolestaan. Jokainen vas-
taa itse ratkaisuistaan Jumalan edessä!Tässähän se juuri on se katolilaisuuden ja luterilaisuuden perusero. Katolilaisuus opettaa, että ihminen voi muka vapaasti valita ja ratkaista.
Valitettavasti ei näin ole, vaan se on täysin Jumalan puolelta ARMOVALINTA. Isä vetää Jeesuksen yhteyteen. Ellei vedä, niin voi minua poloista.
Minulla on sentään toivon kipinä: Onhan Jeesus antanut minulle nimen. "Antilla pieni ajatusvirhe" -kirjoittajalla ei näytä vielä olevan nimeäkään. Lapsikaste olisi sitäkin asiaa vienyt kuitenkin eteenpäin.
Ei auta, vaikka korjaisin pienet tai isot ajatusvirheeni. Ei isot, ei pienet hyvät teot.
Ei tämän valinta-totuuden edessä auta sellainenkaan järkeily, että ehkäpä kasteessa uudestisynnyin ja Jumalan on nyt sitten pakko minut valita armon kohteeksi, siihen "piskuiseen laumaansa korjata".
Voin vain huudahtaa: "Herra, armahda minua syntistä!".- valitse Jeesus***
ajatusvirhe kirjoitti:
Hän kysyy:
Kysyikö jeesus sinulta, että saako hän lunastaa sinut lain kirouksesta eli varmalta iäisyyskuolemalta?"
Ei kysynyt, mutta HÄN KYSYY, HALUATKO OTTAA TARJOTUN PELASTUKSEN VASTAAN:
2. Kor 6:1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaaottamaan Jumalan armon, niin ettei se jää turhaksi."
Teet tyhjäksi Jeesuksen sanat: "Joka TAHTOO minun
perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja OTTA-
KOON ristinsä ja SEURATKOON minua."
Te ette voi pelastaa lasta, vaikka tekisitte minkä
laisia päätöksiä hänen puolestaan. Jokainen vas-
taa itse ratkaisuistaan Jumalan edessä!Valinannvapauden puolesta raamatunkohtia.
Jumalalla olkoon kaikki valta. Kaikki valta paitsi että kyllä minun täytyy saada itse päättää, uhraanko arvokkaan elämäni Hänelle vai en. Ja milloin tulen hänen tykönsä, eikö se ole täysin omassa vallassani?
Mitä siis sanoo Sana?
VALITSEMINEN
Roomalaiskirje:
9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
Roomalaiskirje:
11:6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
Johanneksen evankeliumi:
6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
EDELTÄ TUNNETUT JA NIMELTÄ KUTSUTUT
8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
8:30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
9:23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
Roomalaiskirje:
8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
43:1 Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun. - vetää kaikkia
AnttiVKantola kirjoitti:
Tässähän se juuri on se katolilaisuuden ja luterilaisuuden perusero. Katolilaisuus opettaa, että ihminen voi muka vapaasti valita ja ratkaista.
Valitettavasti ei näin ole, vaan se on täysin Jumalan puolelta ARMOVALINTA. Isä vetää Jeesuksen yhteyteen. Ellei vedä, niin voi minua poloista.
Minulla on sentään toivon kipinä: Onhan Jeesus antanut minulle nimen. "Antilla pieni ajatusvirhe" -kirjoittajalla ei näytä vielä olevan nimeäkään. Lapsikaste olisi sitäkin asiaa vienyt kuitenkin eteenpäin.
Ei auta, vaikka korjaisin pienet tai isot ajatusvirheeni. Ei isot, ei pienet hyvät teot.
Ei tämän valinta-totuuden edessä auta sellainenkaan järkeily, että ehkäpä kasteessa uudestisynnyin ja Jumalan on nyt sitten pakko minut valita armon kohteeksi, siihen "piskuiseen laumaansa korjata".
Voin vain huudahtaa: "Herra, armahda minua syntistä!".mutta kaikki eivät ota tarjousta vastaan.
Room 10:16
Mutta kaikki eivät olleet kuuliaisia evankeljumille"
"Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset kaikkialla
pelastuisivat ja tulisivat totuuden tuntoon."
1. Tim 2:4
Kyllä olisi lähetystyö helppoa, jos ihmisen ei tarvitsisi tehdä mitään.
Miksi käsketään valitsemaan, jos vapaata valinnan
mahdollisuutta ei ole?
Tokihan Jumala vaikuttaa tahtomista ja tekemistä,
mutta ei hän tee ratkaisuja meidän puolestamme. vetää kaikkia kirjoitti:
mutta kaikki eivät ota tarjousta vastaan.
Room 10:16
Mutta kaikki eivät olleet kuuliaisia evankeljumille"
"Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset kaikkialla
pelastuisivat ja tulisivat totuuden tuntoon."
1. Tim 2:4
Kyllä olisi lähetystyö helppoa, jos ihmisen ei tarvitsisi tehdä mitään.
Miksi käsketään valitsemaan, jos vapaata valinnan
mahdollisuutta ei ole?
Tokihan Jumala vaikuttaa tahtomista ja tekemistä,
mutta ei hän tee ratkaisuja meidän puolestamme.Niinpä niin - mikä minä olen toista neuvomaan.
ITSELLENI löytyy liiankin monta neuvon sanaa.
Saarnaaja:
4:10 Jos he lankeavat, niin toinen nostaa ylös toverinsa; mutta voi yksinäistä, jos hän lankeaa! Ei ole toista nostamassa häntä ylös.
Itsestään kukin on vastuussa.
Matteuksen evankeliumi:
27:4 ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren." Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi."
1.Korinttolaiskirje:
10:12 Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.- ...Huom!
Sinulle kirjoitettiin näin-
**"Mielestäni lapsen pitäisi saada itse päättää ..."
Vastasit näin-
Kysyikö jeesus sinulta, että saako hän lunastaa sinut lain kirouksesta eli varmalta iäisyyskuolemalta?**
Minä vastaan nyt sinulle!
No kirkollinen kasteko sen lunastuksen varmistaa??? Eli ihmisteko!!!
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti "maailman synnit" itsensä kanssa, joka on evankeliumin sanoman uskomisen kautta otettava vastaan, eli uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa! -(Joh 3:16-18). Usko tulee Jumalan sanan ja Pyhän Hengen vaikuttamana ihmiseen, ei siis lainkaan vesikasteessa, eikä ainakaan kirkollisessa valelukasteessa jota UT ei sanassaan lainkaan tunne.
Lue -(Room 10:17) (Jaak 1:18) (1Kor 12:9) (1Piet 1:22-23).
**Miksi hän kysyisi lapselta, kun hän ei aikuiseltakaan kysy sitä asiaa?**
VÄÄRIN!
Jeesus tuo selkeästi esiin, että uskon kautta hänessä on iankaukkinen elämä, ja syntien sovitus ja uskomalla häneen saamme iankaikkisen perintöosan Jumalan tykönä! Myös juutalaisille joille evankeliumi ensin annettiinkin, hän kiivaasti julisti heille, että vain hänen kauttaan uskomalla saadaan synnit anteeksi!
(Joh. 8:24 "Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne"!)
Vesikaste on uskon kautta Kristukseen hautaamista - (Room 6:3-4) elikä niille jotka ovat jo Jeesukseen uskovia - (Room 5:1-2)! Keitään muita ei kastettu, eikä kasteta Kristillisen seurakunnan yhteyteen.
Näin se on aina -
(Apt 2:40-44)
(Apt 8:12)
(Apt 18:8)
**Voimme tehdä lapsen puolesta hyvän kyllä-päätöksen. Alistua Herran pelastavaan tahtoon.**
Aivan! Voimme siunata lapsemme Jeesuksen esimerkin mukaisesti ja ohjata häntä kristilliseen uskoon ja elämään, Jeesuksen tuntemisen kautta jolloin hän voi oppia tuntemaan Jeesuksen vapahtajanaan ja ottaa hänet uskossa vastaan syntiensä lunastajana ja sovittajana!
Me emme kukaan voi toisen jonkun puolesta "alistua" Herran pelastavaan tahtoon, vaan jokaisen on itse uskossa otettava Jeesus vapahtajanaan "sydämeensä"! (Room 10:9-10,17)
**Luterilaiseen irkkoon kuuluminen on yksi asia.Eri asia sitten on, mihin sen sisällä. Hyviä herätysliikkeitä on rikkaasti kirkossamme.**
Tiedätkö miksikä nimitetään "emokirkosta" erkaantuneitä eriseuroja......? Kuten myös Ev,lut kirkkokin joka on eronnut aikanaan katolisuudesta. Nuo moninaiset eriseurat eivät ole mikään rikkaus, vaan hengellisen siionin monenkirjava köyhyys jonka tunteitten johdattelema ihmismieli on saanut aikaan.!
Sana sanoo Paavalin kautta: Apt 16:31.
(Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.) Elikä uskomalla Herraan Jeesukseen hekin voivat pelastua!
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482